de
door demiweb Nov 23, 2003 om 23:25
Geldzaken & recht

Waarom kan ik niet chippen op het Postkantoor?

Dagelijks worden we geattendeerd op de mogelijkheden van onze bankpas. Bijna overal kunnen we pinnen, behalve natuurlijk het Postkantoor want dat kunnen alleen houders van een Postbank rekening. Dagelijks worden we ook uitgenodigd om met onze chipknip te betalen. Bijna alle banken kennen inmiddels de chipknip zelfs de Postbank. Waarom kan ik dan niet op de kantoren van de Postbank, het Postkantoor, met mijn chipknip betalen?

683 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

he
door heinjan - Apr 16, 2004 om 12:10
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Omdat de postkantoren niet van de postbank zijn, het gaat om twee verschillende bedrijven.

fo
door food_qa - Apr 16, 2004 om 12:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben het helemaal eens met demiweb dat het absurd is dat je bij het postkantoor niet kan pinnen; ik heb het laatst zelf ook ondervonden en moest dus weer naar buiten om bij de pinautomaat geld te pinnen om vervolgens binnen te betalen (voor het overzetten van een kentekenbewijs dat alleen maar bij een postkantoor kan). BELACHELIJK

theus
door theus - Jan 25, 2005 om 16:00
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Omdat Postkantoren BV achterloopt op vrijwel elk ander bedrijf, waar je wèl kunt chippen. Toen PTT en Giro nog één waren was het al zo. Je kon op elk postkantoor geld opnemen met je girobetaalkaart, maar je kon er niet mee betalen, zoals in elke winkel. Je moest dan éérst met een girobetaalkaart geld opnemen om daarna daarmee contant te betalen aan het loket. TPG, waar Postkantoren BV nu onder valt, heeft sinds die tijd kennelijk nog maar weinig bijgeleerd. Telefonisch klagen (àls je ze al kunt bereiken), helpt niet. Schriftelijk vaak wel. Daarvoor hebben ze op het postkantoor speciale formulieren....!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer