Ma
door Mark001 Jul 14, 2020 om 22:21
Geldzaken & recht

Wat komt er na een Dupliek?

De procedure begint door het uitbrengen van een dagvaarding door een  gerechtsdeurwaarder. Die heb ik ontvangen. Niet volgens de wet, maar daar mag de rechter over beslissen.

De gedaagde, ik dus, kan reageren op de eis door een conclusie van antwoord in te dienen. Heb ik ook gedaan.

Na de conclusie van antwoord zal de rechtbank beoordelen of de zaak geschikt is voor een zitting of dat de zaak rechtbank meent dat er behoefte is aan een nadere schriftelijke toelichting door de eiser. Dat vond de rechter nodig. Dus mag de eiser nog een conclusie van repliek indienen.

De gedaagde, ik weer dus, mag daar op reageren met een conclusie van dupliek. Dat heb ik ook dus gedaan.
Nu wordt het interessant. De rechter heeft besloten in al zijn of haar wijsheid dat de eiser weer mag reageren op mijn conclusie van Dupliek.
Mijn vraag is nu?
Hoe wordt dat genoemd?
Mag ik daar ook weer op reageren? En zo ja, hoe wordt dat dan benoemd?
Hoelang kan dat dan doorgaan?

2841 9 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 14, 2020 om 22:34
11559 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mark001 ,

Heeft dit te maken met uw vorige vraag ?

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/incasso-tijdens-schuldsanering?id=601236

Misschien heeft u iets aan deze informatie ,

http://www.wetrecht.nl/conclusie-van-dupliek/

Ma
door Mark001 Jul 15, 2020 om 16:35
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ja. Dit is een vervolg op mijn vorige vraag.
Bedankt voor de link. Die heb ik inmiddels allemaal gelezen.

marita5
door marita5 Jul 15, 2020 om 17:09
11559 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Magnum007
door Magnum007 - Jul 14, 2020 om 23:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marko,

Het is niet verstandig om zonder advocaat of jurist een rechtzaak aan te gaan.

Vergelijk het met een kickboxwedstrijd : je gaat ook niet ongetraind de ring in tegen Rico Verhoeven......;-}.

Omdat jij ongetraind (lees : geen jurist) bent,verlies je de rechtzaak.

Zoek juridische hulp.

alfatrion
door alfatrion Jul 15, 2020 om 01:08
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Of dat wel of niet verstandig is hangt van de casus af. Dat je een leek bent betekend zeker niet automatisch dat je een zaak verliest. Er zijn genoeg zaken die ook door leken gewonnen kunnen worden.

Magnum007
door Magnum007 Jul 15, 2020 om 02:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Alfatrion,

Kun je een voorbeeld noemen?

Ik heb genoeg rechtzaken meegemaakt om te kunnen zien,dat TS onkundig is in het recht.

Waarschijnlijk heeft TS recht op een toevoeging en hoeft TS maar een kleine eigen bijdrage te betalen voor een goede advocaat.

Ma
door Mark001 Jul 15, 2020 om 16:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet wat ik aan het doen ben. Toevallig vandaag contact gehad met mijn Duitse rechtsanwalt.
Ik sta keihard in mijn zaak omdat de Duitse wetgeving heel erg duidelijk is in de Insolvenzverfahren.
Alle rekeningen die ontstaan zijn voor het rechterlijke vonnis valt onder de restschuldbefreiungsverfahren. Ook al zijn de schuldeiser niet op de hoogte van deze vonnis. Dus het incassobureau heeft geen poot om op te staan. Ook omdat de insolvensverordening Europees geregeld is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 15, 2020 om 00:14
16888 Antwoorden / 202 Vragen

http://www.wetrecht.nl/conclusie-van-dupliek/ ; http://www.wetrecht.nl/conclusie-van-repliek/ en nog meer volledige info: (er vanuit gaande dat het een civiele procedure betreft met ook de aantekening dat het eventueel kan doorgaan tot de Hoge Raad.: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-en-geschiloplossing/vraag-en-antwoord/hoe-verloopt-een-civiele-procedure

alfatrion
door alfatrion - Jul 15, 2020 om 01:16
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Zie hier:
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Rechtsgebieden/Civiel-recht/Kantonrechter/Procedures/Paginas/Dagvaardingsprocedure.aspx

Waarscheinlijk komt daarna het eindoordeel. Als echt een derde ronde wordt in gegaan dan zou je stuk ook gewoon 'verweerschrift (3)' kunnen noemen.

Als je wilt kun je nog vragen om te mogen pleiten. Je kan als argument op geven dat je niet mondeling bent gehoord en dat dit een essentieel deel van een rechtszaak is. De rechter hoort dan alsnog een zitting in te plannen. Als je hier gebruik van wilt maken dan zou ik daar zo snel mogelijk om vragen. Als de zaak in staat van wijzen is (de volgende stap is het oordeel) dan neemt de rechter in beginsel geen kennis meer van stukken.

Je kan overigens ook om uitstel vragen mocht je toch een jurist willen inschakelen.

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2020 om 01:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gezien uw vorige vraag: kunt u niet beter uw tijd en energie besteden aan wat noodzakelijk is? Heeft u geen van de gegeven adviezen ter harte genomen?

Ma
door Mark001 Jul 15, 2020 om 16:47
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben deze strijd niet begonnen. Maar ik ga hem zeker afmaken. En buiten dat. Ik heb er nu gewoon lol in. Leer ontzettend veel en met het conclusie van Repliek heeft het incassobureau zichzelf enorm in de vingers gesneden door de wet AVG te overtreden.

aurora1
door aurora1 Jul 17, 2020 om 01:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ot ain't over til the fat lady sings...
Ga uw schulden liever afbetalen.....

Ma
door Mark001 Aug 9, 2020 om 17:24
2 Antwoorden / 2 Vragen

Schulden afbetalen?
De eiseres heeft zich terug getrokken en LAVG heeft om doorhaling verzocht.
Als je in je recht staat moet je niet domweg gaan betalen maar vechten voor je recht. En ik heb gewonnen.

1paul
door 1paul - Jul 15, 2020 om 07:16
3201 Antwoorden / 0 Vragen

Als het met jouw vorige vraag te maken heeft vraag ik me af, weet je bewindvoerder hiervan en zo ja waarom pakt deze dit niet op????

Ma
door Mark001 Jul 15, 2020 om 16:50
2 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat mijn Nederlands beter is.
Ik zit in de Duitse Insolvenzverfahren.
En ja, hij weet ervan en heeft mij duidelijk gemaakt hoe de Duitse insolvensverordening in elkaar zit.

1paul
door 1paul Jul 16, 2020 om 09:02
3201 Antwoorden / 0 Vragen

in dat geval, stel, IN OVERLEG de brief op en laat uw bewindvoerder deze verzenden, ga niet zelf aan de gang....

met andere woorden, vertaal de brief die uw bewindvoerder opstelt en laat hem/haar deze verzenden vanuit zijn kantoor....

Ma
door Mark001 - Jul 22, 2020 om 19:14
2 Antwoorden / 2 Vragen

Update. Rechtzaak gewonnen.
Eiseres trekt de rekening terug en meldt per brief dat ik de incassobureau LAVG  niets hoef te betalen.
LAVG heeft uitstel aangevraagd bij de rechtbank om meer tijd te krijgen om een reactie te geven op mijn Conclusie van Dupliek.
Waarschijnlijk toch goed geschreven.

marita5
door marita5 Jul 22, 2020 om 19:29
11559 Antwoorden / 15 Vragen

@mark001 , gefeliciteerd dat u de rechtszaak gewonnen heeft , de aanhouder wint . Bedankt voor het terugmelden .

Tr
door Trostomaat Jul 22, 2020 om 22:41
239 Antwoorden / Vragen

Een pyrrusoverwinning of een echte? De tijd zal het vast leren.

Ma
door Mark001 Jul 23, 2020 om 09:50
2 Antwoorden / 2 Vragen

Een echte. Eiseres heeft incassobureau opdracht gegeven om het dossier te sluiten en vermeld dat ik geen geld hoef te betalen aan het incassobureau.
De rekening is van de baan. De dagvaarding nog niet. Maar dat heeft te maken met het overtreden van de wet AVG door het incassobureaus. Inmiddels heeft het incassobureau uitstel aangevraagd voor de reactie op mijn conclusie van Dupliek. En dat vraag je niet zomaar. Dan heb je wel een probleem.

Tr
door Trostomaat Jul 23, 2020 om 17:57
239 Antwoorden / Vragen

Goed gedaan dan.

Ma
door Mark001 Aug 9, 2020 om 17:33
2 Antwoorden / 2 Vragen

Update.
LAVG heeft een Akte houdende doorhaling naar de rechtbank gestuurd.
Rechtbank heeft mij gevraagd of ik daarmee akkoord ga.
Hell no!!!!
In het begin wou het incassobureau niet naar mij luisteren, nu is het mijn beurt om niet te luisteren. Zeker nu de wet AVG is overtreden. Laat de rechter maar vonnis wijzen.