st
door sterredag Dec 14, 2009 om 13:22
Geldzaken & recht

Webbilling houdt zich niet aan de wet.

Volgens de nederlandse wet moet je algemene voorwaarden voor of tijdens het afsluiten van de overeenkomst aanbieden.

Webbilling doet dit niet!

Vooraf wordt gemeld dat je coins pas ontvangt na afschrijving, achteraf blijkt dit niet waar. Ze liegen dus.

Achteraf zeggen ze transactie mislukt, hup extra kosten erbij, en verwijzing naar incassobureau bij niet tijdig betalen, volgens de nederlandse wet. Waar ze zich dus zelf niet aan houden.

De betaling geschied volgens een nieuw formulier, waarop je je gegevens invuld en je moet bellen naar een telefoonnummer om dan de code in te voeren en een code terug te krijgen om in te vullen in het formulier. Nergens wordt er gesproken over algemene voorwaarden of iets in die trant.

Achteraf komen ze met een rekening met extra kosten. Ondanks dat hun dit dus nergens van te voren vermelden dat dit kan gebeuren bij een mislukte transactie.

Later blijkt er onderaan het formulier, dus pas na de knop verzenden een linkje TOC te staan, hier blijken die algemene voorwaarden te staan. In deze voorwaarden spreken ze over 10 euro, dit in tegenstelling tot hun email waarin ze het hebben over 8.50 + nog extra kosten die niet staat gedefinieerd, maar in de optelling naar boven komen, wordt 12.50.

Kortom webbilling houdt zich niet aan de wet, en als je ze daar op aanspreekt krijg je een reactie in het engels die totaal niet in gaat op jouw argumenten en de wettelijke regels waar je ze op wijst.

Beetje jammer van dit bedrijf. Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen. Webbilling houdt zich niet aan de wet, en er zijn verborgen extra kosten bij een mislukte transactie (iedereen kan wel eens een typfoutje maken)

Ook is het niet mogelijk contact met hun op te nemen anders dan per email/online formulier, telefonisch zijn ze niet te bereiken.

849 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 15, 2009 om 21:53
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry maar ik begrijp hier niks van.

st
door sterredag - Dec 16, 2009 om 01:36
7 Antwoorden / 10 Vragen
0

Ik had maar 3500 woorden, dus was nogal krap.

Maar het complete uitgebreide verhaal staat ook hier:

complete verhaal

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer