ti
door tiope Jan 21, 2017 om 10:59
Geldzaken & recht
Wie heeft met falsificatie/fout geleverde Luxaflex produkten v. Verwie te maken heeft gehad?

Verwie heeft na zeer veel aandringen van de advocaat eindelijk een zg. opmeetbon gestuurd. Zg. want et alleen is mijn handtekening vervalst (stuk weggelaten bij het aangehechte doc. vanwege de privacy), maar ook is hij duidelijk met de computer gemaakt en afgedrukt. Dit, terwijl de heer Verlaan gewapend met pen/papier en lasermeetapparatuur kwam om de maten te nemen voor 2 Luxaflex rolgordijnen van Oyster Topar stof.  Laserapparatuur is zeer nauwkeurig. Uit deze opmeetbon blijkt echter dat de heer Verlaan probeert van alles recht te breien wat krom is. Uit niets blijkt dat er Oyster toparstof besteld is. De breedtematen voor de beide gordijnen zijn ca. 3 cm te smal. Doordat de problemen al direct duidelijk waren en de heer Verlaan de klachten bestreed en niets deed met de falsificatie van mijn handtekening, heeft ondergetekende  Jurofoon ingeschakeld. De onbekwaamheid van deze juristen bleek geleidelijk en daarop heb ik besloten naar een advocaat te stappen. De bewijslast ligt toch immers binnen 6 maanden na levering bij de winkelier. De advocaat raadt inmiddels aan de zaak alleen door te zetten indien er meer mensen met dergelijke klachten over dit bedrijf zijn. Mijn oproep is dus of meer mensen zo nadelig door Verwie Wonen & Slapen zijn benadeeld.

1955 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2017 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een rare advocaat. U hebt een klacht, wat doet het er toe of anderen dat al dan niet hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2017 om 11:39
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag zou m.i. beter kunnen zijn: wat kan ik doen.
Zoals ik het lees heeft u goede reden om aangifte te doen wegens vervalsing van documenten. Bij de politie dus.

Dat er ook sprake lijkt te zijn van 'wanprestatie'is een tweede maar om daar uw rechten te doen gelden is mogelijk een gerechtelijke civiele procedure nodig.
U kunt in ieder geval ook een brief zenden aan deze leverancier, aangetekend verzenden, met uw opmerkuingen/klacht/onrechtmatig handelen (zoals u meldt).

Wi
door Wil_H - Jan 21, 2017 om 11:41
270 Antwoorden / Vragen

Het gaat hier om een aanzienlijk bedrag. Lijkt mij toch voldoende hoog te zijn om daar een rechtszaak over te beginnen als je niet geleverd hebt gekregen wat er is afgesproken.
Wat eerder al gezegd werd: Waarom moet jij op zoek gaan naar andere benadeelden?
Misschien toch maar een betere advocaat zoeken of even bij de huidige vragen wat zijn bedoeling is.
De orderbevestiging is van 8 mei 2015 dus ik zou toch maar eens zorgen dat er garen op de klos komt voor je te laat bent.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2017 om 11:41
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Nog even verder lezend kan ik de opmerking van uw advocaat wel begrijpen in die zin dat civiel procedren 'gemakkelijker' zal zijn indien er meerdere 'slachtoffers' zijn. Ik herhaal evenwel dat mijn advies het doen van aangifte is. (Vervalsing van documenten die als bewijs moeten kiunnen dienen.)

hansje klein
door hansje klein - Jan 21, 2017 om 11:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Deze week kwam er ook al een topic voorbij, waarbij de vraagsteller in opdracht van een jurist op zoek was naar lotgenoten. Dit gaat in uw geval nauwelijks lukken bij zo'n klein bedrijfje zonder enig keurmerk. Klachtensites werken idem dito niet. Zoek een betere juridische begeleider zou ik zeggen, wanneer u uw gelijk wilt halen. Feiten en bewijs heeft u al. Misschien zèlf eerst nog dreigen met aangifte en behandeling op social media, alvorens de zenuwslopende procedures vanwegen wanprestatie en valsheid in geschrifte in te gaan.

NB. Veel van dit soort winkeltjes verdwijnen plotseling en een rechtzaak met kosten en imago-verlies zou ook hier wel eens de doodsklap kunnen gaan worden. Probeer misschien eerst nog eens een nieuw gesprek over de stand van zaken.

ph
door philip36 - Jan 21, 2017 om 12:05
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Begrijp eigenlijk niet dat u accoord bent gegaan en €1000 aanbetaald als nergens op de orderbon staat dat er oyster topar stof geleverd gaat worden.
Naar uw mening zijn de breedtematen 3 cm te smal, misschien horen de afmetingen zo te zijn want de breedte van beide rolgordijnen is niet gelijk maar zijn, volgens u, wel beide 3 cm 'te smal', dus geen fout.
3 cm, betekent aan beide zijden dus 1,5 cm, lijkt me erg netjes, en zijn de muren bij u kaarsrecht?

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2017 om 17:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wat ik ook "knullig" vind is de grotere bon met nog als naam Postbank; lijkt me ook helemaal niet professioneel. Ook al wat vreemd: thuis moet het bedrag ook nog aangepast worden. Snap ik weinig van.
En, zoals al geponeert: vreemde advocaat die adviseert om "meer mensen met hetzelfde probleem" op te sporen. Die spoort ook niet, m.a.w. daar kunt u zeker geen deskundige hulp van verwachten.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2017 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft al geruime tijd conflicten met een paar ondernemers en met de Jurofoon. Steeds legt u hier iets voor waar al een advocaat mee in de weer is en start daarover een nieuw topic, dus lezen we alsmaar over dezelfde problemen. Die oproepen om te horen of anderen dezelfde ervaringen hebben als u zijn volkomen zinloos. En het noemen van namen is hier verboden, toch doet u dat.
Had u dit verhaal niet beter bij uw eerste topic kunnen zetten over deze kwestie?

jo
door jorisw - Jan 21, 2017 om 17:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Laserapparatuur onnauwkeurig???? Het kan hoogstens verkeerd worden gebruikt maar de apparatuur zelf is retenauwkeurig.

ti
door tiope - Jan 22, 2017 om 13:16
11 Antwoorden / 11 Vragen

De firma is niet alleen gewoon gevraagd om opheldering, ook zijn er aangetekende brieven de deur uitgegaan om te zorgen dat de zaak rechtgedraaid zou worden.De eerste keer is de vervalsing geregistreerd bij de politie omdat de zaak/persoon nog niet bekend was en ik wilde niet meteen dat de zaak failliet zou gaan, omdat het misschien een eenmalige actie was. Na ontvangst van de 2de falsificatie heb ik geprobeerd aangifte te doen, maar de politie vindt het geen falsificatie. Alle juristen/advocaten kosten geld, dus als een juridische procedure gestart moet worden, dan kost dat ca. Euro 4-5000 Euro.Vandaar dus die oproep, want ik wil kijken of ik de meer dan Euro 12000 die ik in totaal heb neergelegd op een een of andere wijze kan terugkrijgen en als er meer mensen zijn die dit willen, kan dit in een procedure aangepakt worden. Ik heb alles al geprobeerd wat mogelijk is. Als deze punten direct waren gerezen, dan waren ze natuurlijk in een keer meegenomen. Hoe kan men een oproep doen zonder naam van de partijen te noemen? Is het niet zaak mensen ook te waarschuwen tegen dergelijke bedrijven?

ph
door philip36 - Jan 22, 2017 om 13:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Laat hier eens een foto zien van die luxaflex, dan heeft iedereen een idee hoe dat eruit ziet met 3 cm te smal.
En wat die oyster topar stof betreft, dat had u op de aankoopbon moeten laten zetten om bewijs te hebben dat u dat ook echt besteld hebt.