ge
door gelito Jun 10, 2015 om 21:52
Geldzaken & recht

Wie heeft nog een goed advies voor de afhandeling van een aanrijding?

Wie heeft voor mij nog een goed advies of idee?
Ongeveer 1 1/2 maand geleden is mijn auto aangereden door een auto die achteruit reed uit een parkeerplaats. Schuldvraag was duidelijk, schade €1250,00.
De veroorzaker was niet de eigenaar van de auto, dat was haar broer. Terplekke het Aanrijdingsformulier ingevuld, ook de NAW-gegevens van zowel de veroorzaker als de eigenaar van de auto, plus de gegevens van haar rijbewijs; helaas bleek mij later dat zij dit formulier niet had ondertekend (stom van mij!).
Haar broer zou - als de eigenaar van de auto - deze zaak verder afhandelen. Echter, nu na 1 1/2 maand, heeft deze persoon nog steeds geen formulier opgestuurd naar zijn verzekeringsmaatschappij, en moet mijn verzekering (ANWN/Unigarant) maar wachten op een reactie.
Ik kan de schade niet uit eigen zak betalen (pensionado) maar vind het onbegrijpelijk dat er helemaal niets gebeurt, alleen omdat de eigenaar van de andere auto gewoon niet reageert. Is dit normaal, is er een manier om dit te doorbreken of heeft iemand nog een ander idee hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank voor elke goede tip!

1309 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2015 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem asn dat op het formulier alleen de gegevens van de veroorzaker zijn vermeld, want hoe moet die
zus de gegevens van het rijbewijs van de eigenaar kennen?

Als u de naam en het polisnummer van de tegenpartij weet, kunt u of uw verzekeraar die maatschappij rechtstreeks aansprakelijk stellen.

Ik maak uit uw verhaal op dat u niet al-rusk verzekerd bent, maar hebt u ook geen rechtsbijstandverzekering? Zo nee, dan doet uw eigen verzekeraar helemaal niets.

aurora1
door aurora1 - Jun 11, 2015 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag waar de tegenpartij ook niet reageert klik hier en de reacties, lees e.e.a. eens door om te zien of u verder komt met de gegeven informatie.

ja
door janf43 - Jun 11, 2015 om 00:34
733 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u de veroorzaakster van dit ongeval al persoonlijk aansprakelijk gesteld. Zij moet dan verder actie ondernemen om de verzekeraar van het voertuig tot actie te laten komen.

ge
door gelito - Jun 20, 2015 om 16:30
33 Antwoorden / 20 Vragen

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb een Rechtsbijstandsverzekering via mijn Autoverzekering; die behandeld dan ook de aangifte. De verzekerings-maatschappij van de eigenaar kon door mijn eigen verzekeringsmaatschappij snel achterhaald worden doordat het kenteken van de auto en de eigenaar bekend waren. Deze is dan ook aansprakelijk gesteld, maar hij heeft vervolgens bijna 2 maanden niet gereageerd; het verbaasde mij dan ook dat hier zo passief op gereageerd werd door mijn Rechtsbijstandsverzekering. Maar nu heb ik deze week bericht gekregen dat het Schadeformulier eindelijk is opgestuurd door de tegenpartij naar zijn Verzekeringsmaatschappij. Dus opnieuw afwachten!

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2015 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw eigen rechtsbijstandverzekering maar eens achter de broek zitten.

ho
door hopetobehelping - Jun 20, 2015 om 16:48
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gelito,

wellicht nog even geduld hebben als de schade formulieren inmiddels wel verstuurd zijn door de tegenpartij.
Als het te lang duurt dan stelt u, zoals janf43 ook al aangeeft, de veroorzaakster aansprakelijk voor de schade die zij aan uw auto heeft aangebracht.
Als de invulling van het schadeformulier duidelijk aangeeft wie er 'schuldig' is (een ongelukje kan ons allemaal overkomen) en u heeft getuigen dan moet het goed komen.
Aangezien u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt zou ik (als u niets van ze hoort) contact met ze opnemen en navragen wat ze al voor u hebben ondernomen.

ge
door gelito - Jun 20, 2015 om 17:09
33 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 20 jun 2015, 16:48]Beste gelito,

wellicht nog even geduld hebben als de schade formulieren inmiddels wel verstuurd zijn door de tegenpartij.
Als het te lang duurt dan stelt u, zoals janf43 ook al aangeeft, de veroorzaakster aansprakelijk voor de schade die zij aan uw auto heeft aangebracht.
Als de invulling van het schadeformulier duidelijk aangeeft wie er 'schuldig' is (een ongelukje kan ons allemaal overkomen) en u heeft getuigen dan moet het goed komen.
Aangezien u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt zou ik (als u niets van ze hoort) contact met ze opnemen en navragen wat ze al voor u hebben ondernomen.