DB
door DBD Sep 4, 2020 om 19:05
Geldzaken & recht

Wij zijn opgelicht door Dpdi bank voor 2.,760 euro. En elke keer vragen ze weer

Wij zijn opgelicht door Dpdi bank voor 2.,760 euro. En elke keer vragen ze weer geld
Dinsdag kunnen we aangiften doen. Nu zijn mijn schoonouders en wij in grote problemen gekomen.
Hoe krijgen wij het geld terug van de Dpdi bank

2400 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 4, 2020 om 19:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En wie of wat mag DPDI bank dan wel zijn?

In het algemeen krijg je van oplichters geen geld terug...

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2020 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt daar zeker belegd?

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2020 om 19:46
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Bedoelt u misschien DSP2? Geen idee anders wat voor bank dat is. Google op Dpdi kom ik uit op o.a. wasmachines. Enz.

sw
door swat1500 - Sep 4, 2020 om 19:48
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Zoeken op dpdi bank levert niets relevants op. Met deze summiere informatie is er geen advies te geven.
Gaarne kort en krachtig het hele verhaal.

ju
door juliomariner - Sep 4, 2020 om 19:57
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Met zo weinig informatie kunnen we natuurlijk niks

ne
door neodutchio - Sep 4, 2020 om 20:04
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Van een bank die niet bestaat zal u niets terug krijgen. Wellicht is het neerzetten van het juiste verhaal iets mogelijk.

justmeagain
door justmeagain - Sep 5, 2020 om 01:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

En hoe bent u dan opgelicht? Een bank heeft normaliter een bankvergunning en moet aan strenge eisen voldoen.
Ik gok dat dit een Bitcoin zaak of andere cryptovaluta is

panter22
door panter22 - Sep 5, 2020 om 08:17
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je je geld belegd bij Pedi beleggingen uit Hoogeveen?
En nu zitten jullie met 2 gezinnen al in de financiele problemen voor totaal €2760?
Hoe heeft iemand je kunnen verleiden om geld uit te geven wat je zelf nodig hebt.
Waar heb je voor getekend?
https://drimble.nl/bedrijf/hoogeveen/19514751/pedi-beleggingen-bv.html

Tr
door Trostomaat Sep 5, 2020 om 23:21
239 Antwoorden / Vragen

Hoe doe je dat, geld beleggen bij Pedi beleggingen in Hoogeveen?.
Dit is helemaal geen bedrijf dat aan de weg timmert, bij consumenten. Dit is een bedrijf dat gespecialiseerd is in verhuur van onroerend goed.

Dpdi Bank ------> Pedi beleggingen?
U gokt maar wat en speculeert erop los. Intussen associeert u wel een bonafide bedrijf dat niets met de gestelde vraag te maken heeft met oplichtingspraktijken.
Niet fraai.

panter22
door panter22 Sep 7, 2020 om 08:23
6599 Antwoorden / Vragen

@Trostomaat, je verzint er van alles bij.

diumenge
door diumenge Sep 7, 2020 om 08:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Panter22, wat verzint trostomaat erbij volgens jou?

Donuts
door Donuts Sep 7, 2020 om 08:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@panter22: Nee, u verzint van alles. Omdat u niets vindt op DPDI bank, komt u aanzetten met een bedrijfsnaam die er in de verste verte niet eens op lijkt. Nog even en er is topic over een oplichter @spruitje en u bedenkt misschien dat @sprietje dat wel eens zou kunnen zijn...

Donuts
door Donuts Sep 7, 2020 om 08:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien is het verstandig dat de redactie de tekst 'Heb je de kennis om anderen te helpen?' wijzigt in 'Kun je een beetje googelen'.

ro
door ronny530 - Sep 5, 2020 om 08:47
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De enige bank met de associatie Dpdi die ik kan vinden is een franse bank met een filliaal in Nederland en die doet inderdaad in beleggingen maar verstrekt ook credieten. Zonder nadere toelichting van vraagsteller is geen zinnig antwoord op de vraag te geven dus hopelijk komt er een reactie.

me
door mein33 - Sep 5, 2020 om 08:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Misschien wel een driezitsbank in een huis in bv. Nigeria, alwaar men weet hoe de goedgelovige telkenmale tot een extra storting te verleiden !
Het geldbedrag waarover wordt gesproken zou wel eens met een nulletje te weinig kunnen zijn opgetekend en dat vanwege het vreemde punt/komma gebruik in het getal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 5, 2020 om 10:29
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Naar mijn nmening heeft u zich laten oplichting en bent in een verkoop truuk getrapt. Dat zal zeker naar mijn mening het geval zijn als u deze bedoelt: https://www.dpdinternational.asia/dpdi/  waar uit ik afleid dat het een investeringsbedrijf is  gevestigd in Singapore en/of China.
Hoe dan ook is het zaak om strafrechtelijk anagifte te doen maar of u ooit geld zult terugzien is (ook) voor mij een hele grote vraag.

Het is dus heel goed mogelijk dat hier ook valse voorspiegelingen zijn gedaan en u deaar met open ogen in bent getrapt.

Ik hoop voor u dat ik ongelijk heb maar vrees dat u en uw schoonouders weinig anders kunnen doen, behoudens aangifte, dan fluiten naar het geld.

Het instellen van een vordering als mogelijkheid om het geld terug te ontvangen , dat zal dan via een civiele procedure moeten, kan u mogelijk nog veel meer geld kosten en is het succes dan zeer twijfelachtig, opnieuw naar mijn mening. Uiteraard kunt u een advocaat raadplegen die mogelijk meer en betere lichtpunten voor u ziet.

diumenge
door diumenge Sep 5, 2020 om 13:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedrijf van die link een investeringsbedrijf? Hoe kom je er bij, het is een soort architectenbureau.

tijger1
door tijger1 Sep 5, 2020 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Strafrechterlijk aangifte doen van wat?

rj
door rjw Sep 5, 2020 om 14:26
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien moet je eerst eens gaan nadenken voordat je hier wat neerzet. Je zet nu eej bedrijf dat totaal niets met eese vraag te maken heeft in een kwaad daglicht. Het is niet de eerste keer dat je fouten plaatst die je later weer moet corrigeren.

Tr
door Trostomaat Sep 6, 2020 om 18:59
239 Antwoorden / Vragen

Weer een bijdrage waarbij een nietsvermoedend bedrijf als een stel oplichters wordt neergezet.
Dit Singaporese bedrijf is zo te zien gespecialiseerd in design, met name 'interior design'. Hoe iemand daar 'investeringsmaatschappij' van kan maken, is mijn een raadsel.

@rjw
'Het is niet de eerste keer dat je fouten plaatst die je later weer moet corrigeren.'
Was het maar waar, dat van dat corrigeren.

diumenge
door diumenge Sep 6, 2020 om 19:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En daar grijpt de redactie dan weer niet op in...

sw
door swat1500 - Sep 5, 2020 om 11:31
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Ts reageert niet meer, probleem is dus kennelijk opgelost of hij berust in zijn verlies.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2020 om 11:44
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Voor een aantal die reageerden op mijn reactie: er is in feite maar één persoon die kan nagaan of gegeven reacties bruikbaar zijn en ook juist.
Zoals SWAT1500 al aangeeft: @DBD reageert helemaal niet! DBD reageerde dus ook al niet op vragen om verduidelijking. Ik begon met op te merken dat indien @DBD het idee heeft dat er sprake is van oplichting de weg dan is het doen van aangifte. @DBD heeft dus ook niet gerageerd met melding of het de organisatie is die ik noemde na het nemen van moeite voor nader onderzoek
 en daarbij stuitte op info van een projectontwikkelaar met o.a. als laatste zin: DPD International is also involved in public and institutional buildings, resort and recreation projects, golf clubs, college buildings, conservation and preservation projects, hotels, housing, industrial buildings and offices. These include private and public companies, government and semi-government bodies, institutions and private developers.

Other experience includes space planning for large corporate offices, hospitality works of hotel, service apartment, mixed developments and the positioning and branding strategy for retail outlets. These have built upon the continual desire to explore new grounds and to extend the frontier of interior design as the sole objective to a broader and holistic concept of design that embraces all aspects of commercial and individual needs of our clients.

Ik heb dat op dat moment ook gezien als investeringsmaatschappij. Helaas is het niet onbekend dat er projectontwikkelaars / inverteringsbedrijven in bouwprojecten zijn die niet (geheel) rechtmatig werken zoal bijv. (in het verleden( Time sharing organisaties ( een verdienmodel van ook projectontwikkelaars). Ergo: vandaar mijn reactie maar waarop dus tot op dit moment ook niet op wordt gereageerd. Ik zie ook nog geen onderbouwing dat mijn reactie gecorrigeerd zou moeten worden. Zo die er wel is, dan zie ik dat graag!

diumenge
door diumenge Sep 6, 2020 om 11:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je gaat uit van het principe schuldig tot het tegendeel is bewezen?

"Ik zie ook nog geen onderbouwing dat mijn reactie gecorrigeerd zou moeten worden. Zo die er wel is, dan zie ik dat graag!"

Donuts
door Donuts Sep 6, 2020 om 12:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote @HK Naar mijn mening heeft u zich laten oplichten en bent in een verkoop truuk getrapt. Dat zal zeker naar mijn mening het geval zijn als u deze bedoelt: https://www.dpdinternational.asia/dpdi/  waar uit ik afleid dat het een investeringsbedrijf is  gevestigd in Singapore en/of China.

(uw tikfouten in bovenstaande heb ik even gecorrigeerd)

U heeft de mond vol over smaad in een ander topic en dit vindt u dan niet onder smaad vallen? Een bedrijf dat notabene niets met dit topic te maken heeft! Waar bent u mee bezig??

rj
door rjw Sep 6, 2020 om 12:02
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry hoor, maar een willekeurig bedrijf waar toevallig de letters in zitten die TS noemt bij voorbaat verdacht vinden en dan ook nog de arrogantie hebben om dat vooral niet te willen veranderen is wel extreem stuitend. "Heremietkreeft is een notoire verkeersovertreder en zwartrijder en belastingfraudeur, want een collega van hem heeft dat ook allemaal gedaan." Vind je dat normaal?

diumenge
door diumenge Sep 6, 2020 om 12:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@RJW, zolang het tegendeel niet is bewezen wel denk ik ;-)