door wilo1957 Dec 23, 2010 om 12:16
Geldzaken & recht

Woning corporatie

Mag een woningcorporatie eenzijdig het huurcontract wijzigen? althans ze halen het serviceonderhoud eruit en laten je daarvoor in de plaats een onderhoudsabonnement afsluiten van € 5,00 per maand

549 3 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 23, 2010 om 12:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Verlagen ze de huur incl. servicekosten met € 5,--?

Vladja

robert11
door robert11 - Dec 23, 2010 om 12:38
310 Antwoorden / 25 Vragen

Nou, bij ons is het zo dat men een abonnement kan afsluiten voor een groot aantal klussen buiten de verplichte onderhoudskosten. Zo een abo kost ook 5 € per maand, en ik moet zeggen dat wij zeer tevreden zijn tegenover andere mensen die deze abonnementsvorm niet willen, (gezien deze niet verplicht is!!)

mariegh
door mariegh - Dec 25, 2010 om 12:22
263 Antwoorden / 13 Vragen

Je zult toch iets meer moeten uitleggen voor een gericht antwoord. Geldt een extraatje zoals @robert11 stelt?
Meestal betaal je als huurder een kale huurprijs en als je in een flat oid woont, daarbovenop nog een voorschot aan servicekosten voor onderhoud en nutsvoorzieningen van de algemene ruimten van het gebouw. Dat laatste hoort geen vast onderdeel te vormen van je kale huur. Jaarlijks krijg je dan (na controle van de huurdersvereniging) een afrekening van die servicekosten. Je krijgt terug of moet bijbetalen. Als blijkt dat de servicekosten te laag zijn geschat (daarom is die controle ook zo belangrijk) kan het zijn dat ze je maandelijkse voorschotbedrag aanpassen, zodat je volgend jaar niet hoeft bij te betalen.
Heb je iets aan deze algemene uitleg?