inkiebabe
door inkiebabe Nov 11, 2008 om 01:50
Geldzaken & recht

Woning toewijzing

...sorry..bleef er effe in

mijn vraag is dus, hoe komt het toch, (want ik ben namelijk niet de enige) dat ik me zo bedrogen voel, door mijn eigen land, in de steek gelaten door de overheid? Het ergste wat een medewerker van een instantie of woningbouwvereniging tegen mij zei was; tja mevrouw, dan moet u maar aansluiten achter het rijtje asielzoekers...

:-{  hebben meer mensen dit gevoel/deze ervaring?

656 9 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 11, 2008 om 02:37
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag ikiebabe,

Vervelende situatie voor je.

Wil je medegevoel, dan zou ik deze vraag op een forum plaatsen. Dan zul je meer response van gelijkgestemden krijgen, want dit lijkt me typisch een vraag voor een forum.

Klik in de linker kolom op { [>] FORUMS} en de rest wijst zich vanzelf.

Succes.

Hardware ERror MAN.

birdies
door birdies - Nov 11, 2008 om 06:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik begrijp dat het vervelend is dat je geen voorrang krijgt, maar als ze iedereen die gaat scheiden voorrang geven, komen andere woningzoekenden nooit aan de beurt.

En wat de asielzoekers betreft: die hebben zeker al een jaar of 10 in het opvangcentrum gezeten. Weet niet of je daar wel eens geweest bent, maar dat is zeker geen pretje!
Om het nog maar niet te hebben over al die jaren van onzekerheid als gevolg van slecht overheidsbeleid.

mirri
door mirri - Nov 11, 2008 om 16:18
16 Antwoorden / 4 Vragen

Mij werd toentertijds (zo'n 13 jaar geleden inmiddels alweer) gezegd dat ik dan maar in de auto moest gaan slapen. Ik bedoel maar.....

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 11, 2008 om 17:07
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik begrijp je verhaal niet helemaal, maar als ik je goed begrijp wil je plotseling verhuizen en je hebt een goede reden waarom jij voorrang wilt hebben?

Als je echt een goede reden hebt (een scheiding is dit niet) kun je een urgentie aanvragen bij je woningbouwvereniging. Echter gaat ook hier weer een paar maanden overheen.

Mocht dit niets zijn, probeer dan eens gemeenten als bv Lelystad, volgens mij zijn hier vrije woningen ten over.

Ik heb zelf een agressieve verhuurder gehad. Ik heb toen de eerstvolgende zaterdaguitgave van de plaatselijke krant gekocht. De daaropvolgende maandag had ik een andere woning (lees: kamer) en dindsdags was ik aan het verhuizen.
Ik had toen keuze uit 3 woningen. Ik heb toen voor een woning gekozen met gedeeld toilet. Daarmee ben je een starter voor de woningbouwvereniging. Binnen een jaar had ik een woningbouw-woning.

inkiebabe
door inkiebabe - Nov 14, 2008 om 18:44
23 Antwoorden / 12 Vragen

En wat de asielzoekers betreft: die hebben zeker al een jaar of 10 in het opvangcentrum gezeten. Weet niet of je daar wel eens geweest bent, maar dat is zeker geen pretje!
Om het nog maar niet te hebben over al die jaren van onzekerheid als gevolg van slecht overheidsbeleid.

Aa gossie, je moet me toch echt vergeven als ik zeg, dat als ik met mijn koffertje LETTERLIJK op STRAAT woon, het mij geen moer kan schelen hoe of een asielzoeker erbij zit. Normaal gesproken dus wel, maar in deze situatie kan je niet van mij verwachten dat ik meelij had met mensen die wel een onderkomen hadden...hoe slecht ook.....En ik niet. Datzelfde "slechte overheidsbeleid"  geldt net zo donders goed voor nederlanders.....dus. Aangezien er meerderen zijn, die door "het systeem"  op straat belandden. Want ze zijn kei en keihard! als het om asielzoekers gaat zeggen we allemaal ahh kom maar.....en dat voelt gewoon niet goed. Ben helemaal niet zo patriotisch, maar hier denk ik toch, eigen volk eerst? En dan als alles hier koek en ei is, anderen gaan opvangen?

Het kan toch niet zo zijn, dat die rijen van de voedselbanken maar langer worden, en de overheid daar niets mee doet, en aan de andere kant, worden allerlei mensen wel onderdak, geld en eten geboden! In mijn ogen weer typisch KROM...zoals nederland gedoemd is te zijn.

menno0
door menno0 - Nov 14, 2008 om 18:49
236 Antwoorden / 42 Vragen

Wie ervaart weet het pas.  Het is zaak bij bereiken van 18 jarige leeftijd in te laten schrijven als woningzoekende bij diverse woningcorporaties in Uw regio en dat zo te houden ondanks huur, koop, trouwen tot zelfs voorbij 65 jaar! Activeer steeds en pas inkomen aan. Waarom denkt U dat de warme hallen van Schiphol zo vol zijn?

Bent U gescheiden dan staat in het vonnis wie de woning kreeg toegewezen. U niet. Ga hiermee naar Gem. loket. Laat U uitschrijven uit dat adres en opnemen als zwervend binnen Uw eigen gemeente! Postadres het gemeenteloket. Uw sofinummer moet gekoppeld kunnen worden. Geen werk en zwervend haalt ca. 500 euro per maand af bij de sociale dienst.

Heeft U werk maar verblijft/parkeert op parkings bij politiebureau of gemeente, dan komt U via zwerversbeleid binnen Uw gemeende het snelst aan een woning door in de auto te slapen. Men ziet U dus U heeft getuigen. Laat U niet verwijderen.  Was U binnen bij de gemeente op toilet en blijf dat volhouden!  Zoekt Uzelf een kamer of trekt tijdelijk illegaal in een caravan, dan heeft U een probleem opgelost en toch geen wettelijk adres. Op later tijdstip ontstaat een probleem doordat U indien onvindbaar, uitgeschreven uit een gemeente, geen recht hebt op AOW.

Heeft U een uitkering dan komt U via de afdeling sociale dienst aan een woning met minimale huur. Maatschappelijk werk kan niets voor U betekenen.

Beetje somber allemaal doch bedenk zorgvuldig eer U een stap zet!

poltol
door poltol - Nov 14, 2008 om 19:10
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mevrouw,

Volgens mij zit u de boel hier op te jutten. U heeft een werkende internet verbinding, want ik zie u op diverse zaken [door de dag] reageren. M.i. zal het dus wel niet zo'n vaart lopen met u. Gewoon zorgen dat u ingeschreven bent en vaak reageren op aanbod van de WBV. Geen reactie is niet wonen, want volgens WVB heeft u dan dus  nooit ergens op gereageerd. Volhouden en wie weet komt u gezellig naast een asielzoekers gezin te wonen.

Goed weekend, poltol

poltol
door poltol - Nov 14, 2008 om 19:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

en,

Zoek eens contact met Geert of Rita.

mirri
door mirri - Nov 14, 2008 om 22:48
16 Antwoorden / 4 Vragen

@ Poltol,

Beste Poltol, vanwaar deze botte reactie? Dat begrijp ik niet helemaal. Stelt deze dame een vreemde vraag? Als je nu nog wel een dak boven je hoofd hebt waarom zou je dan geen internetverbinding hebben? En als je overdag veel op internet zit, wat heeft dat met het wel of niet toewijzen van een woning te maken dan? Volgens mij mis ik iets in het verhaal.....of niet dan?