uw
door uwv slachtoffer Oct 11, 2012 om 08:45
Geldzaken & recht

Zijn er nog meer slachtoffers van het UWV

Ik vraag mij af hoeveel mensen gedupeerd zijn door het UWV en mederwerkrs van het UWV die denken dat ze de overheid geld besparen wanneer ze fouten maken.

1655 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat hebben ze volgens jou voor fouten gemaakt dan ?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op donderdag 11 okt 2012, 09:53: Wat hebben ze volgens jou voor fouten gemaakt dan ?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze hebben bij de berekening van het maatmanloon niet alle en verkeerde gegevens gebruikt

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

uwv slachtoffer schreef op donderdag 11 okt 2012, 10:49: ze hebben bij de berekening van het maatmanloon niet alle en verkeerde gegevens gebruikt

Als je dat kunt aantonen kun je gewoon bezwaar maken en laten nakijken cq corrigeren.
Maar kun jij het juist berekenen dan ?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op donderdag 11 okt 2012, 11:26: Als de overheid geld wil besparen veranderen ze gewoon de regelgeving.

Of het BTW tarief.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan ken jij de procedure niet

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

uwv slachtoffer schreef op donderdag 11 okt 2012, 10:49: ze hebben bij de berekening van het maatmanloon niet alle en verkeerde gegevens gebruikt

Waar baseer jij dat op?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat denk je nu dan te bereiken? Je hebt ongetwijfeld problemen met het UWV. Los je die op met ongefundeerde one-liners hier?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom denk je dat UWV medewerkers fouten gaan maken om geld te besparen voor de overheid? Als de overheid geld wil besparen veranderen ze gewoon de regelgeving. Dat is veel makkelijker (en levert veel meer op) dan hier en daar een paar honderd euro wegschrapen door bewust wat foutjes te maken.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

En trouwens, fouten maken doe je niet bewust. Je denkt er dan ook niet bij dat je het om een bepaalde reden doet.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer dit het niveau is van dit forum dan laat ik het nu al voor gezien
wat een arrogantie

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

uwv slachtoffer schreef op donderdag 11 okt 2012, 12:09: dan ken jij de procedure niet

Welke procedure ?

uwv slachtoffer schreef op donderdag 11 okt 2012, 12:16: Wanneer dit het niveau is van dit forum dan laat ik het nu al voor gezien
wat een arrogantie

Heb zelf nogal wat jaren ervaring met UWV, en er schort wat aan jou niveau als je niet normaal reactie cq nadere uitleg kunt geven als je een normaal antwoord wilt lijkt me.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

uwv slachtoffer schreef op donderdag 11 okt 2012, 12:16: Wanneer dit het niveau is van dit forum dan laat ik het nu al voor gezien
wat een arrogantie

Meestal bepaalt de vraagsteller het niveau van de antwoorden die hij gaat krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geacht "slachtoffer",

u hoeft helemaal niet gedupeerd te worden!
Als u juist kunt aantonen dat de berekening foutief is, zal UWV dat corrigeren.
Uiteraard moet u dat wel kunnen bewijzen.

Vorig jaar maakten zij bij mij ook een fout. Na mijn bezwaar is dat netjes gecorrigeerd.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het "geacht slachtoffer" is daar al bijna 20 jaar mee bezig en wacht nu op een zitting in hoger beroep.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2012 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het werkplein mercado en het UWV in Eindhoven hebben mij jaren uitgesloten van enige vorm van hulp en een uitkering terwijk ik overal was ingeschreven en voldeed aan mijn solicitatie plicht. En denkt U dat iemand in Nederland zich daar druk over maakt ?

ve
door verwijderd - Jan 16, 2013 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag mij iets af, ik heb begin januari mijn WW ontvangen van het UWV, nu is het zo dat het het tijdsbestek drie weken december 2012 en de eerste week van januari 2013 betrof. Op deze uitkering werd de toegemoetkoming ZFW totaal ingehouden, dus de belastingmaatregelen van 2013 werden toegepast op deze betaling. Ik heb contact opgenomen met het UWV en de aardige mevrouw van deze instantie vertelde mij dat dit correct was, de betaling van het bedrag ontving ik immers in 2013. Tevens werd mij verteld dat de betaling van deze specificatie totaal meegenomen zou worden in de jaaropgaaf 2013. Ik vraag mij af of dit juist is, immers de drie weken van december vielen nog onder de oude regeling en dit moet toch gezien worden als inkomen 2012 in mijn idee, tevens heeft dit effect op de hoogte van het bedrag wat ik uitgekeerd heb gekregen en ik heb nu dus nog minder inkomen over 2012, het is niet veel maar op een uitkering WW is dit niet echt leuk. Ik ben buiten mijn schuld door een reorganisatie bij het bedrijf waar ik werkte in deze WW regeling terecht gekomen en zou gaarne weer werken, maar op mijn leeftijd is het niet makkelijk om weer een nieuwe baan te vinden, ik hou het geloof en ga door met solliciteren, nooit de moed laten zakken is mij geleerd.
Ik kreeg bij het UWV echter geen gehoor, het is zoals het is het UWV mag de tegemoetkoming laten vallen over de drie weken december 2012, mijn vraag is: is dit juist? of moet er een herberekening komen. Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2014 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit geloof je niet. Ik moest WW aanvragen, netjes gedaan. Kreeg vervolgens brief dat ik geen recht had op de WW. Dat deze inmiddels was verbruikt op xx datum. Gelukkig stond ik scherp, want die xx datum, was de datum van de zwangerschapverlof. Wat een blunder van Uwv, alleen wat als ik niet scherp stond, maar om een andere datum ging, tja, dan was ik braaf naar de sociale dienst gegaan met de brief van de uwv. Dit kan toch niet?? Heb zeer vertrouwen in hun hoor!

ve
door verwijderd - Apr 9, 2014 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hipro

Zelf nog nooit een fout gemaakt?