Th
door Theo_Janss May 7, 2017 om 22:16
Geldzaken & recht

Zinvol om stichting op te richten gedupeerden van A colenbrander ?

Hallo,

Ook ik en mijn gezin zijn slachtoffer van A Colenbrander - NH Dakkapellen. Aangezien er door de jaren heen zoveel gedupeerden zijn, is het zinvol om een stichting in het leven te roepen om geld terug te eisen ? Of is dit niet het juiste middel.

1393 6 Rapporteer

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - May 7, 2017 om 22:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit heeft weinig zin. U weet dat je geen veren van een kikker kan plukken en die kerel is helaas een kale kikker. Hij gaat straks een failllissement aanvragen/of zit er al in en meneer gaat net zo makkelijk weer een nieuwe BV oprichten, zo gaat dat in Nederland. Wat dat betreft is de wetgeving waardeloos.

Th
door Theo_Janss May 7, 2017 om 22:38
Antwoorden / 1 Vragen

Was er al bang voor....Ongelooflijk dat deze man en zijn manier van handelen niet juridisch te stoppen zijn.

marita5
door marita5 - May 7, 2017 om 22:37
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Theo-Janss ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ,  lees ook rechts de reactie van NH Dakkapellen .

https://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/gedupeerden-noord-holland-dakkapellen-hebben-te-maken-met-oude-bekende-van-kassa

Th
door Theo_Janss May 7, 2017 om 22:40
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Marita5, ik heb het item gezien en zijn reactie gelezen. Werkelijk te walgelijk voor woorden.

marita5
door marita5 May 7, 2017 om 22:44
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Is inderdaad te walgelijk voor woorden , zijn reactie slaat werkelijk nergens op , neemt totaal geen verantwoordelijkheid en schuift alles af .

tijger1
door tijger1 - May 7, 2017 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus compleet zinloos. Maar als mensen zo'n klus laten uitvoeren, zou ik willen dat zij zich wat beter informeren. Reviews opvragen en daar ook werkelijk gaan kijken. Ophouden met zulke grote bedragen vooruit te betalen. Nagaan of dat bedrijf bij een beroepsorganisatie is aangesloten.

Dan kan het met zo'n klus nog helemaal fout gaan, maar dan is de financiele schade in ieder geval een stuk beperkter.

fa
door familyman - May 7, 2017 om 23:21
888 Antwoorden / 1 Vragen

Neem je verlies, besteedt er maar geen extra tijd/geld/moeite meer in. Deze figuur is gladder als een aal in een emmer met olie.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 8, 2017 om 08:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom noemen mensen die zich voor aankoop totaal niet informeren zich tch altijd slachtoffer?
Je bent een slachtoffer als je iets overkomt wat je niet aan had kunnen zien komen, dat gaat hier dus niet op.
Als u voor aankoop even Google had geraadpleegd was u nu geen slachtoffer geweest maar een slimme consument.

Th
door Theo_Janss May 8, 2017 om 14:31
Antwoorden / 1 Vragen

Mee eens....Helaas. Noem het naïef. In de luren gelegd door deze charlatan. Ik zag zo gauw geen recensies op NH Dakkapellen, en vond het op het eerste gezicht een overtuigende figuur. Tot dat ik op zijn naam ging Googelen.....En de beerput ging open.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 14:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Neem deze ervaring mee bij volgende (dure) aankopen: nooit alleen op naam vh bedrijf Googelen. Dergelijke figuren wisselen veelvuldig van bedrijf, waardoor je over het nieuwste bedrijf nauwelijks recensies vindt op het web.

me
door mein33 - May 8, 2017 om 15:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een (geld kostende) stichting in het leven roepen om te proberen nog spullen uit een leeg pakhuis te halen??
Lijkt mij een niet zo zinvolle exercitie.
U kunt niets anders, hoe vervelend en frustrerend dit ook is, dan afwachten tot het failissement van deze firma wordt uitgesproken om u vervolgens als gedupeerde bij de aangestelde curator te melden.
Als particulier komt u dan, met alle andere gedupeerden, helemaal onderaan de lijst van instanties, bedrijven en personene die nog iets van deze firma tegoed menen te hebben.
In de dagelijkse praktijk komt het er meestal op neer dat alleen de belastingdienst nog iets van de achterstallige belastingschuld zal innen en de rest heeft "het nakijken".