toolboy
door toolboy Nov 4, 2011 om 20:24
Geldzaken & recht

Zorgelijke zorg kwestie

Ach dat kan er ook nog wel bij.
Weten wat de kosten van de zorg zijn.??
Prima maar dan ook wil ik weten wat de zorgverleners er aan verdienen.
Deze gaan geheel vrijuit en er wordt aan voorbij gegaan.

Miljarden in griekenland pompen en het eigen volk laten stikken.

Zo denk ik er over

1022 22 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 4, 2011 om 21:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er schijnt toch regelmatig verkeerd gedeclareerd te worden, dus een zekere controle lijkt mij wel goed.

Vladja

abarth
door abarth - Nov 4, 2011 om 22:37
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 4 nov 2011, 21:21]Er schijnt toch regelmatig verkeerd gedeclareerd te worden, dus een zekere controle lijkt mij wel goed.

Vladja

Wie controleert er dan?
De patient kan zien of zijn haar behandeling inderdaad is uitgevoerd maar of de hoogte van het bedrag correct is hebben wij geen weet van.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 4, 2011 om 23:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=abarth schreef op vrijdag 4 nov 2011, 22:37][quote=vladja schreef op vrijdag 4 nov 2011, 21:21]Er schijnt toch regelmatig verkeerd gedeclareerd te worden, dus een zekere controle lijkt mij wel goed.

Vladja

Wie controleert er dan?
De patient kan zien of zijn haar behandeling inderdaad is uitgevoerd maar of de hoogte van het bedrag correct is hebben wij geen weet van.

Dat is dus de zorgverkeraar die controleert of de prijzen van de ingrepen klopt.De patient hoeft alleen maar te kijken de opgave van de ingrepen juist is.

tdehond
door tdehond - Nov 5, 2011 om 07:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit plan lijkt mij kosten verhogend.
Alle codes moeten dan omgezet worden in Jip en Janneke taal.

Doel schijnt te zijn dat er minder gebruik van de zorg gemaakt wordt. Ik denk niet dat dit doel bereikt wordt.

zwemmer
door zwemmer - Nov 5, 2011 om 10:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Volgens informatie van een in het ziekenhuis werkzame specialist kontroleert de ziektekostenverzekering de administratie van de specialisten aldaar.

loreleigil
door loreleigil - Nov 6, 2011 om 15:31
678 Antwoorden / 3 Vragen

Stel je moet een levensreddende hartoperatie ondergaan. Dat is al slecht nieuws dat je krijgt van de cardioloog. Vervolgens vertelt hij ook nog even wat de kosten van het redden van je leven zijn. Niet alleen kunnen patiënten een schuldgevoel krijgen omdat ze zo duur zijn, maar ook heeft dat 0,0% invloed op het al dan niet gebruik maken van de zorg. Alsof je een levensreddende operatie gaat weigeren omdat hij zo duur is! Of chemo, een medisch noodzakelijke keizersnee of het afzetten van je been bij diabetis. Echt een slecht plan dat geen cent zal opleveren, maar wel een hoop zal gaan kosten.

ka
door katja1000 - Nov 6, 2011 om 21:06
26 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind het wel goed dat iedereen de rekening te zien krijgt. Daar wordt je in ieder geval kostenbewust van. En je kunt controleren of de rekening klopt.
Het probleem van de almaar stijgende kosten wordt daarmee niet beinvloed verwacht ik. Hooguit schrik je van een rekening...
De zorg is veel te commercieel geworden. Open dagen van ziekenhuizen, doe de copd-test...Misschien hebt u wel diabetes?? Doe de test...enz enz.. De farmaceutische industrie wil ook graag pillen verkopen...dus die zullen dit zeker aanmoedigen en misschien ook wel sponsoren. Er lijkt een ware strijd losgebartsen te zijn om de patient. Dat komt omdat er verdiend wordt aan de patient.. De behandelaar kan dan declareren. Hoe meer behandelingen, des te hoger de declaratie. Dat kan en moet anders.

eva369
door eva369 - Nov 7, 2011 om 09:09
308 Antwoorden / 2 Vragen

nee niemand zal een hartoperatie weigeren omdat die te duur is. maar misschien denken mensen wel 2 keer na voordat ze elke week bij de huisarts zitten.

bovendien kan ik dan ook controleren of ze bijv. niet 2 keer een bezoek declareren ipv 1 keer.

de eelco
door de eelco - Nov 7, 2011 om 11:17
607 Antwoorden / 92 Vragen

beste toolboy.ik denk dat het wel een goed idee is..heb jaren geleden een zware motor ongeval gehad en in totaal 4 maanden in het ziekenhuis gelegen.heb heel veel ellende gezien maar ook heel veel mensen die voor hele kleine pijntjes in het ziekenhuis kwamen.na 3 maanden mocht ik eindelijk in een rolstoel en ben uit verveling veel bij de eerstehulp rond gehangen..heb daar mensen zien binnen komen met de meest belachelijke wondjes en pijntjes.ik zeg niet dat de mensen het voor hun lol doen maar mijn mening is als de mensen weten wat het allemaal kost om kleine probleempjes teverhelpen dat ze de volgende keer wel 3 keer nadenken voor ze weer naar het ziekenhuis gaan.ik weet niet wat het heeft gekost die 4 maanden ziekenhuis en operaties en na zorg maar ik denk dat we allemaal zeer zouden schrikken van de rekening.

loreleigil
door loreleigil - Nov 7, 2011 om 11:59
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=eva369 schreef op maandag 7 nov 2011, 09:09]nee niemand zal een hartoperatie weigeren omdat die te duur is. maar misschien denken mensen wel 2 keer na voordat ze elke week bij de huisarts zitten.

bovendien kan ik dan ook controleren of ze bijv. niet 2 keer een bezoek declareren ipv 1 keer.
Het plan van de VVD'er geldt niet voor de huisarts, enkel voor de specialist.

toolboy
door toolboy - Nov 7, 2011 om 17:13
965 Antwoorden / 40 Vragen

@de eelco
Mooie reactie waar ik op hoopte.
Maar is het niet zo dat het een opvoedings probleem is.
Moeten we dat niet aanpakken.?
En Moeten dan niet alleen die gasten die komen voor een pleister de rekening onder ogen krijgen.?
En dan nog die gasten die misbruik maken van de zorg hebben daar ook maling aan.
Ik betaal toch daarvoor.

PS ik heb al meer dan 3 jaar geen zorg hulp nodig gehad.
Ik zou dan ook grag restitutie zien van mijn zorgpremie betalingen.

loreleigil
door loreleigil - Nov 10, 2011 om 17:53
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=toolboy schreef op maandag 7 nov 2011, 17:13]
PS ik heb al meer dan 3 jaar geen zorg hulp nodig gehad.
Ik zou dan ook grag restitutie zien van mijn zorgpremie betalingen. Gefeliciteerd. Ik ben elk jaar in januari al door mijn eigen risico heen, omdat ik chronisch ziek ben. Mag ik me dan blauw betalen, omdat er toevallig iets in mijn DNA zit dat mij ziek maakt? Ik heb er niet voor gekozen om ziek te worden. Ik heb er niet voor gekozen om naar specialisten te moeten en onderzoeken te ondergaan en dagelijks medicijnen te moeten gebruiken. Maar ik wil ook mijn zorgpremie wel terug. Ik kan er immers niets aan doen en betaal me al blauw aan alles dat niet vergoed wordt door de verzekering waarvoor ik elk jaar meer ga betalen. Dus mag ik mijn premie ook terug dan?

bi
door bijouxjansen - Nov 10, 2011 om 22:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een onzalig idee, het is idd vreselijk als je chronisch ziek bent, je de behandeling echt nodig hebt, om dan een rekening onder je neus gedrukt te krijgen en zo te weten te komen wat dat nou eigenlijk kost. Ben ik met opzet chronisch ziek, nou nee, moet ik me daar nou ook nog eens schuldig over gaan voelen? Hoever willen ze gaan, moet ik daarom stoppen met de behandelingen en gewoon veel eerder overlijden dan nu ik wel behandeld wordt?????

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2011 om 23:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=bijouxjansen schreef op donderdag 10 nov 2011, 22:25]Ik vind het een onzalig idee, het is idd vreselijk als je chronisch ziek bent, je de behandeling echt nodig hebt, om dan een rekening onder je neus gedrukt te krijgen en zo te weten te komen wat dat nou eigenlijk kost. Ben ik met opzet chronisch ziek, nou nee, moet ik me daar nou ook nog eens schuldig over gaan voelen? Hoever willen ze gaan, moet ik daarom stoppen met de behandelingen en gewoon veel eerder overlijden dan nu ik wel behandeld wordt?????
Ik denk Niet dat dit de bedoeling is, het gaat er alleen om om te kunnen weten of er werkelijk de behandelingen hebben plaats gevonden. Ik vind dit dus echt wel noodzakelijk dat mensen die weten wat er gedaan is dit alleen kunnen bevestigen.

toolboy
door toolboy - Nov 10, 2011 om 23:36
965 Antwoorden / 40 Vragen

Nhee.
Ook ik ben chronisch ziek .
Maar dit landje loopt toch vooraan met de leuze de gebruiker moet betalen.
In de zorg dus niet.
En de zorgverzekeraars strijken nog steeds de hoogste inkomens op,over mijn rug.

conny2
door conny2 - Nov 11, 2011 om 10:19
256 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=de eelco schreef op maandag 7 nov 2011, 11:17]beste toolboy.ik denk dat het wel een goed idee is..heb jaren geleden een zware motor ongeval gehad en in totaal 4 maanden in het ziekenhuis gelegen.heb heel veel ellende gezien maar ook heel veel mensen die voor hele kleine pijntjes in het ziekenhuis kwamen.na 3 maanden mocht ik eindelijk in een rolstoel en ben uit verveling veel bij de eerstehulp rond gehangen..heb daar mensen zien binnen komen met de meest belachelijke wondjes en pijntjes.ik zeg niet dat de mensen het voor hun lol doen maar mijn mening is als de mensen weten wat het allemaal kost om kleine probleempjes teverhelpen dat ze de volgende keer wel 3 keer nadenken voor ze weer naar het ziekenhuis gaan.ik weet niet wat het heeft gekost die 4 maanden ziekenhuis en operaties en na zorg maar ik denk dat we allemaal zeer zouden schrikken van de rekening.

Beste Eelco, die mensen kunnen gedacht hebben waarom zit die man zich daar zo te vervelen? Kan hij dat niet thuis doen en een poliklinische behandeling krijgen? Dat is veel goedkoper.

De vraag van toolboy is waarom er zo op de kosten gelet wordt terwijl wij miljarden aan de banken geven omdat ze het risco verkeerd hebben ingeschat.

de eelco
door de eelco - Nov 11, 2011 om 10:41
607 Antwoorden / 92 Vragen

conny2..als je een compleet hekwerk in en om je been hebt zitten die elke 4 dagen aangedraait moet worden om bot groei tebevorderen denk ik niet dat mensen dachten over mijn dat ik thuis wel kon zitten of poliklinische behandelt kon worden..

conny2
door conny2 - Nov 11, 2011 om 16:15
256 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Eelco, misschien zullen anderen zeggen dat motorrijders een hogere premie moeten betalen, of dat U ook in een hotel kon herstellen i.p.v. een duur ziekenhuisbed.
U weet niet waarom die mensen naar de eerste hulp gingen, misschien hadden een snijwond op hun werk opgelopen of waren ze om een andere reden aangewezen op de eerste hulp. Van de buitenlkant kan je niet alles zien.
Daarom is het zo makkelijk om te zeggen dat een ander meer moet betalen, of bewuster van de kosten moet zijn. En word je (omdat het aanlokkelijk klinkt dat de ander zijn leven moet beteren) een keer zelf de dupe van de bezuiigingen op de zorg. Dat is de andere kant van het verhaal.

tdehond
door tdehond - Nov 11, 2011 om 18:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=de eelco schreef op vrijdag 11 nov 2011, 10:41]conny2..als je een compleet hekwerk in en om je been hebt zitten die elke 4 dagen aangedraait moet worden om bot groei tebevorderen denk ik niet dat mensen dachten over mijn dat ik thuis wel kon zitten of poliklinische behandelt kon worden..

Ik dacht dat die hekwerken thuis aan gedraaid kunnen worden.

Als artsen het nodig vonden dat dit in het ziekenhuis moest gebeuren ga ik er vanuit dat dit aldaar nodig was. Te meer omdat tegenwoordig geprobeerd wordt de patienten zo snel mogelijk uit het ziekenhuis te ontslaan.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 12, 2011 om 19:59
323 Antwoorden / 2 Vragen

De gespecificeerde nota's waarvan een copie voor de patiënten, en naar de zorgverzekeraar transparant maken, zodat er controle op de nota's kan plaatsvinden door beide partijen

Ook de reacties van "de eelco" en loreleidil, zijn realistisch.
Daarom ook rekening houdend met de mensen die een ziekte of chronische aandoening hebben, deze niet het gevoel te geven dat ze te veel kosten en en geen schuldegevoel bezorgen. Deze mensen zijn niet debet aan hun minder goede/slechte gezondheid.

Zorgverzekeraars, banken en de VVD met CDA en de gedoogpartij PPV, denken financieel alleen aan zichzelf, ten kosten van de anderen
Als ik Rutte van de VVD denk dan denk ik: GRutte Graait Graag Geld ... ook voor Griekenland

conny2
door conny2 - Nov 13, 2011 om 09:19
256 Antwoorden / 4 Vragen

TdHond, het zal wel lang geleden zijn gebeurd. Met een gebroken heup lig je na de operatie (als er geen complicaties zijn) heel snel in een verpleeghuis om te herstellen en te revalideren.

tdehond
door tdehond - Nov 13, 2011 om 09:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=conny2 schreef op zondag 13 nov 2011, 09:19]TdHond, het zal wel lang geleden zijn gebeurd. Met een gebroken heup lig je na de operatie (als er geen complicaties zijn) heel snel in een verpleeghuis om te herstellen en te revalideren.

Mijn bejaarde moeder ging na een operatie aan een dijbeenhalsbreuk na 10 dagen lopend naar huis. Ze heeft een gezonde "Quetelet index". Dit is ook al lang geleden.