no
door nora May 11, 2011 om 17:48
Huishouden & energie

Aanbieding "Blokker"

Hebben meer mensen dit. Weekfolders komen binnen en daarbij zit oa de folder van Blokker. Leuk om door te bladeren.

Zelf krijg ik van verschilldende aanbieders deze reclame in het weekend per mail binnen.
Zo ook enkele weken (ongev. 3 á 4) geleden. Per mail (op zondag gekregen) stond o.a. een aanbieidng van tuinstoelkussens in. Dat leek ons wel wat want onze kussens zijn goed versleten. Maandagmiddag, du nog voor de eigenlijke folder op de deurmat ligt, ben ik naar mijn plaatselijk Blokker gegaan om deze kussens aan te schaffen. Helaas .....UITVERKOCHT!! Zouden bijbesteld worden, volgende week, en later nog eens volgende week etc.etc.

En deze week (3á4 weken later)staan de betrefende kussens er wederom in.
Heb hierop Blokker nederland om uitleg gevraagd en dit was hun antwoord":

Helaas worden folders ver van te voren gedrukt en uitgegeven. De Prescott kussens zijn helaas helemaal uitverkocht en komen niet meer op voorraad.

Onze excuses voor dit vervelende ongemak.

Met vriendelijke groet,

Blokker klantenservice
[edit red.]

Ik vind dit niet klantgericht, een alternatief was volgens mij op zijn plaats en morgen ga ik naar de plaatselijke Blokker om te vragen waarom men mij zo lang aan het lijntje hebben gehouden.

Mijn vraag is, :Wie heeft ook zulke ervaringen en wat doe je hieraan.
Men zal wel denken waarom zeur je, maar ik had begrip op kunnen brengen al men dit direct had uitgelegd.

13997 50 Rapporteer

f.weele
door f.weele - May 12, 2011 om 12:09
1085 Antwoorden / 27 Vragen

gebeurt vaker, zowel bij blokker, kruidvat, etc. Als antwoord krijg je dan meestal
van: we hebben er maar een paar ( 2) binnen gekregen of we hebben helemaal
niets binnen gekregen.
m.vr.gr.

no
door nora - May 12, 2011 om 13:12
66 Antwoorden / 52 Vragen

Vanmorgen naar mijn plaatselijk Blokker gegaan met het antwoord van Blokker Nederland.

Daar waren ze niet erg blij met het antwoord. De bedrijfsleider liet ons een hele lijst zien van klanten die op kussens wachten. En de bedrijfleider zelf wist niets van dit antwoord.

Dus met andere woorden blokker houdt niet alleen de klanten voor de gek maar ook de vestigingen van Blokker die de klanten tevreden moeten houden. En die krijgen de volle laag bij klachten.

harrie
door harrie - May 12, 2011 om 14:00
765 Antwoorden / 36 Vragen

Slecht beleid.....op z'n minst had Blokker u een alternatief kunnen aanbieden !

Dat de folder van tevoren wordt gedrukt is logisch, maar te lang van tevoren is dom er zijn teveel factoren die dan nog niet te overzien zijn.

De informatie naar de filialen is natuurlijk erbarmelijk en onprofessioneel.

Oproep aan de directie van Blokker: Zorg heel snel voor een alternatief en bied je excuses aan, ook tegenover het personeel dat deze blunder maar weer moet goedpraten.....

Ex-Haagsche Harrie

zo
door zoeker - May 12, 2011 om 16:37
78 Antwoorden / 3 Vragen

Yep, gebeurt vaker, maar ik moet zeggen dat Blokker de kroon spant.
Een tijdje geleden had ik ook in de Blokker folder via de mail een artikel gezien (kan me niet meer herinneren wat t was) en stapte op maandagmiddag de Blokker binnen. Ik kreeg te horen dat het artikel was uitverkocht, omdat (let op).... ze het artikel de week ervoor al in de winkel in de aanbieding hadden gedaan??? Schijnbaar hadden ze een week verwisseld of zo, dat kreeg ik er niet meer uit.
De verkoopster keek me raar aan toen ik aangaf dat ik daar niet blij mee was. Ze bracht het nog wel zo opgewekt.
Het is natuurlijk een rare gang van zaken, nooit eerder meegemaakt! Ik wist niet eens dat er meer aanbiedingen in de winkel kunnen zijn dan dat er in de folder staan (kom er niet zo vaak).
Tsja, als dat dan klantenbinding moet zijn...

raydep
door raydep - May 13, 2011 om 12:57
100 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gebeurt bij meer winkels en hoewel het vaak lastig is koop ik nooit meer iets bij zo'n winkel. Ik zou willen dat iedereen dat deed dan werden winkels vast wel weer klantvriendelijk.

jantom
door jantom - May 13, 2011 om 13:00
377 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen met speciale aanbiedingen:

Blokker IJmuiden: geen negatieve ervaringen tot nu toe. Meestal voldoende voorraad.

Kruidvat (inzake Lego ~ vestiging in IJmuiden): op de ochtend van de 1e dag (van de geldigheidsduur van de aanbieding) is de Lego al op. ... " Kom over een paar dagen maar terug". Ook dan is er niets aan Lego dat in de aanbieding is.
"Men zegt" dat het winkelpersoneel zelf die Lego koopt zodat het artikel niet in de winkel ter verkoop wordt aangeboden. Het lijkt er inderdaad op dat dat zo gebeurt.

AH IJmuiden (aanbieding DVD's ~ al een tijdje terug):
op de eerste dag al zijn er geen DVD's meer die met Airmiles met grote korting konden worden verkocht. IK zou een telefoontje krijgen als ze er wel zijn... Nooit een telefoontje gehad. Een paar dagen later vroeg ik in de winkel of de DVD's al zijn aangekomen. Ze zijn uitverkocht meneer... Een week later bleken ze opeens wel in de winkel te zijn maar toen was de aanbieding niet meer geldig.
Ik werd gewoonweg in de maling genomen.

Maar deze vorm van feitelijke oplichting is volgens mij geen uitzondering ~ dit zal in vele winkels wel zo gaan. Maar als ik op die manier wordt behandeld ziet men mij niet of niet zo snel meer terug.

he
door henkiehoempa - May 13, 2011 om 13:14
34 Antwoorden / 3 Vragen

Het manco zit 'm in de verspreiders van het foldermateriaal. Onze dochter woont in dezelfde stad als wij, maar krijgt haar folderpakket gemiddeld 4 dagen eerder dan wij. En inderdaad, wij vissen dan bij een aanbieding ook vaak achter het net. Ik heb dit opgelost, door me in te schrijven voor verschillende digitale nieuwsbrieven. Deze worden op hetzelfde moment landelijk verzonden en je bent er dan als eerste bij. En dan krijg je het volgende probleem: "Nee meneer, dat artikel hebben we helaas nog niet binnen...." Verdorie, gaat het weer te snel!

peetje123
door peetje123 - May 13, 2011 om 13:15
49 Antwoorden / 18 Vragen

dit is misschien iets ook voor tv programma Radar waar ze op hun een collectief klachtenservice/mail geopend hebben zodat ze met meerdere mensen in sommige gevallen een vuist kunnen maken......misschien ook iets voor Kassa ????

bl
door blueswoman - May 13, 2011 om 13:15
17 Antwoorden / 1 Vragen

bijmij spant kruidvat de kroon
met de voordeelkaart kan je bonnen uitprinten die je in je mail krijgt,juist omdat je voordeelkaart hebt.
kom je in de winkel is het artikel [eigen merk batterijen notabene] uitverkocht.
gereclameerd bij kruidvat
krijg ik nietszeggend mailtje retour met daarin
tja is altijd op=op aktie
terwijl dit nergens stond aangegeven [zeker niet op uitgeprinte bon] maar ook niet in de voorwaarden.

later is de tekst wel enigzins aangepast op kruidvat.nl maar veelal staat er bij de bonnen nog steeds geen op=op

dus wat mij betrefd is zo'n voordeelkaard waardeloos

peetje123
door peetje123 - May 13, 2011 om 13:16
49 Antwoorden / 18 Vragen

moet zijn "op hun site" bij Radar

ki
door kieskeurig - May 13, 2011 om 13:25
25 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf koop ik steeds meer via onlinewinkels, dan ben ik er meteen bij, ik wil dat smoesje van 'uitverkocht' niet meer horen, scheelt mij ook weer tijd en parkeergeld etc.

ge
door geeta21 - May 13, 2011 om 13:44
69 Antwoorden / 30 Vragen

het gebeurd regelmatig bij blokker en kruidvat dat een artikel zogenaamd niet is aangekomen. ik denk dat het een truuk is om je de winkel in te krijgen in de hoop dat je wat anders koopt!

zw
door zwaantje - May 13, 2011 om 13:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal van geeta21 klopt van geen kant. Ik werk zelf in een bouwmarkt waar dit ook voorkomt. Het is heel frustrerend om aan de klanten "nee" te verkopen. De folders worden helaas ver van te voren gedrukt en als dan de aanbieding ingaat en de leverancier levert niet uit, sta je met lege handen.

lu
door lukaal - May 13, 2011 om 13:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

jongens stap er niet in bij blokker als er reclame is is het altijd uitverkocht dat heb ik al zoveel meegemaakt dat noem ik lokkers dat je dan wat anders mee neemt . en reclame is het ook niet . een electriece deken uit de reclame meegenomen 14 dagen later was hij goed koper dan in de reclame. zo word je beduveld. kofie apparaat was kapot was er een aanbieding er zaten vier prijskaartjes onderen er zat er een bij dat was de goedkoopste nog voordeliger dan de aanbieding e ik kreeg hem niet mee voor die prijs . nou lekker houden he.heb toen 4 tuin stoelen gekocht voor in de winkel laten zetten en toen hoefde ik ze niet zo moet je ze terug pakken

audb
door audb - May 13, 2011 om 14:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als er bij een aanbieding staat van "Op is Op" dan is het gewoon jammer maar niets aan te doen.
Staat dit er niet bij en het is niet (meer) leverbaar dan moet de winkel u een gelijkwaardige artikel leveren voor de zelfde prijs of u een reclame cheque geven.

Maar bij blokker, Kruitvat, trekpleister enz enz kan het zijn dat er gewoon niet of onvoldoende geleverd wordt of zelfs niet.

Dat komt omdat dan de voorkeur uitgaat naar winkels die goed verkopen zodat een andere winkel niet met overgebleven voorraden blijft zitten.

Tevens is dat laatste juist ook weer waarom sommige winkels gewoon de aanbiedingen op voorraad kunnen hebben.

Wel kan u vragen of de filiaalhouder informeren kan of een andere filiaal ze nog wel op voorraad heeft en ze daar gereserveerd voor u.

traporgel
door traporgel - May 13, 2011 om 14:04
191 Antwoorden / 4 Vragen

Uw probleem is bijna net zo erg als de kopers van een Toyota. Die heeft de levertijden ook uitgesteld. Met vage smoesjes over een aardbeving.

En het is ook nog eens een grove schande dat er geen andere winkels in de wereld zijn waar je tuinstoelkussens kunt kopen. En als ze ze toch hebben, zijn ze per stuk minstens 2 euro per stuk duurderderderderder...

Het leven is zwaar. Loodzwaar.

pe
door peter ledder - May 13, 2011 om 14:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gebeurt regelmatig bij Blokker. Op één of andere manier correspondeert het inkoopbeleid niet met de public relations van dit bedrijf. Voorop gesteld dat deze laatst genoemde afdeling bij Blokker aanwezig is, dan moet er veel meer feeling zijn en overleg met elkaar.Daar zou men op moeten letten en verbetering in aan aan moeten brengen. Toch gaan de filialen van Blokker ook niet helemaal vrij uit. Volgens mij heeft ieder filiaal haar eigen inkoopbeleid. Voorbeeld: ik ben vaak naar Blokker in mijn woonplaats gegaan, artikel uitverkocht. Toen naar een andere dichtbij gelegen plaats en daar was het artikel nog wel voorradig. Baas en oprichter Blokker is uitgeroepen tot de Ondernemer van het Jaar. Maar die ondernemer mag wel eens aan de slag gaan om hier orde op zaken te stellen en het gat wat aanwezig is in de bedrijfsstructuur op te vullen. Is e.e.a.ook bij een organisatie als de Consumentenbond bekend? Peter Ledder, Werk aan de winkel/ De klant is koning, initiatief, dienstverlenend en belangenorgaan i.o.

ma
door marlies - May 13, 2011 om 14:05
17 Antwoorden / 3 Vragen

Het interesseert mij als klant helemaal niet waarom en hoe een aanbieding niet beschikbaar is. Als het tweemaal gebeurt, schrap ik die winkel van mijn leveranciers' lijstje en zoek voor een alternatief. Tegelijkertijd zoek ik naar het hoofdkantoor van zo'n zaak - meestal in het buitenland (China, USA) en schrijf ze een "prettige" email. Ook belangrijk is het probleem op zoveel mogelijk sites te zetten - met naam en toenaam, b.v. op klachtenoplossing.nl, radar, etc.
Vergeet niet, wij zijn KLANT en zonder klant zijn zij NIETS.

ge
door geeta21 - May 13, 2011 om 14:38
69 Antwoorden / 30 Vragen

zwaantje je hebt het berichtje van geet21 niet goed gelezen! Er staat IK DENK dus niet
meteen oordelen dat het van geen kant klopt!

vliegenderob
door vliegenderob - May 13, 2011 om 14:42
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lukaal schreef op vrijdag 13 mei 2011, 13:57]
heb toen 4 tuin stoelen gekocht voor in de winkel laten zetten en toen hoefde ik ze niet zo moet je ze terug pakken

a-sociaal! Daar heb je alleen het winkelpersoneel, meestal het type vakkenvullers die wat willen bijverdienen mee, die moeten dat soort klusjes doen. Uit andere reacties blijkt, als je dat even gelezen had en als je dat begrepen hebt tenminste, dat er genoeg personeel is die moeite doet om het goed te doen!

vliegenderob
door vliegenderob - May 13, 2011 om 14:56
292 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe komt het toch dat Blokker het zo goed doet en zoveel filialen kan runnen. Zouden ze het over het geheel genomen misschien toch wel goed doen? Ik koop er soms wat en heb geen klachtern maar ik accepteer het als er in de folder (is altijd zo) iets staat in de geest van "zolang de voorraad strekt". Bij duurdere winkels en artikelen heb je dat soms niet maar daar betaal je dan ook voor! Grote voorraad kost veel geld en stuwt de prijzen omhoog! Is toch begrijpelijk? (hoop ik)

pl
door plebpleb - May 13, 2011 om 14:58
113 Antwoorden / 60 Vragen

k' Snap niet dat mensen gek zijn op reclame-folders...
Ondanks 'n sticker op de voordeur heb....
Wordt elke week 'n hoop troep toch in de bus gestopt...
Hoe kan men van die terreur-folders af komen...

ti
door tiempje - May 13, 2011 om 15:02
40 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=plebpleb schreef op vrijdag 13 mei 2011, 14:58]
Hoe kan men van die terreur-folders af komen...

Bij de verspreider klagen die dan weer de bezorger op de vingers zal tikken

ma
door marlies - May 13, 2011 om 15:05
17 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 13 mei 2011, 14:56]Hoe komt het toch dat Blokker het zo goed doet en zoveel filialen kan runnen. Zouden ze het over het geheel genomen misschien toch wel goed doen? Ik koop er soms wat en heb geen klachtern maar ik accepteer het als er in de folder (is altijd zo) iets staat in de geest van "zolang de voorraad strekt". Bij duurdere winkels en artikelen heb je dat soms niet maar daar betaal je dan ook voor! Grote voorraad kost veel geld en stuwt de prijzen omhoog! Is toch begrijpelijk? (hoop ik)
Natuurlijk is dat begrijpelijk. Het hangt m.i. ook af van het individuele filiaal, althans van het personeel. Daarom vraag ik mij af: Zijn er ook Blokker franchises? Dat zou de klantvriendelijkheid in sommige filialen kunnen verklaren t.o.v. de klantvijandigheid en onbeschoftheid in andere.

fi
door fishman1964 - May 13, 2011 om 15:05
33 Antwoorden / 7 Vragen

Dit gebeurt wel vaker. Mij is ooit bij de Blokker verteld dat dit lokkertjes zijn.
Kan het me, helaas, ook wel voorstellen dat dit zo is, ik hoor dit regelmatig van mensen.

ke
door kees hoek - May 13, 2011 om 15:17
23 Antwoorden / 18 Vragen

Toen Blokker 100 jaar bestond mooie aanbiedingen zoals bv het Tomado droogrek voor 39.99.B lokker Voorthuizen had ze in het geheel niet en Blokker Barneveld was uitverkocht. Dus pure misleiding van Blokker.Trouwens niet alleen Blokker, Kruidvat kan er ook wat van en ze belazeren gewoon waar je bij staat ze zijn extra besteld ja dat kan maar men zegt nooit wanneer ze geleverd worden.

marann
door marann - May 13, 2011 om 15:17
38 Antwoorden / 15 Vragen

Als je bij het Kruidvat iets wilt kopen moet je er maandag al gaan kijken, want op dinsdag als de folder geldig is is alles weg.
En bij Blokker is er tegen mij gezegd als je iets wilt hebben uit de folder die ik per mail ontvangen, moet je meteen bellen dan bewaren we het voor u.
Maar ik moet zeggen dat ze ook wel een andere Blokker in de buurt bellen en vragen of zij het bewuste artikel nog hebben.

harrie
door harrie - May 13, 2011 om 15:42
765 Antwoorden / 36 Vragen

In Frankrijk is er een wet waarbij de aanbieder (boven een bepaalde prijs) in de advertenties moet vermelden hoeveel exemplaren van dat artikel op het moment van de actie, landelijk beschikbaar zijn......
Het lijkt overdreven wetgeving, maar het voorkomt wel dat een voorraad van 3 stuks over bv. 350 filalen verdeeld :-)) wordt, en dus de lokkertjes duidelijk worden..

Alleen weet ik niet hoe het met de sanctie's daarop geregeld is.

Ex-Haagsche Harrie

p7
door p750mmx - May 13, 2011 om 16:10
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde maak je mee met de dagaanbieding van Kruidvat waar je je apart op kunt abonneren via "jouw extra aanbieding". Er valt dan dagelijks een e-mail in de bus waarmee je een bon af kunt drukken welke overhandigd moet worden bij aankoop. Vaak leuke aanbiedingen maar meestal niet voorradig in de winkel bij ons in de buurt (PC 5467).
Een telefoontje naar de klantenservice gaf een redelijk gefrustreerde medewerker aan de lijn die het zelf eigenlijk al spuugzat is omdat ze overspoelt worden door telefoontjes i.v.m. dag-aanbiedingen die niet voorradig zijn (geweest). Zij zouden graag willen zien dat er "op is op" toegevoegd wordt aan zo'n dag-aanbieding. Dat kan ik me voorstellen maar ik als klant zou graag willen zien dat een artikel ook daadwerkelijk aangekocht zou kunnen worden.
Je wordt als klant tegenwoordig door veel bedrijven niet serieus genomen en als gekke Japie gezien. Als iets niet (meer) voorradig is op dat moment laten ze je graag weer terugkomen en dan ook weer voor niets.
De dag-aanbieding is bij ons nu dááág aanbieding geworden door het afmelden voor deze dagelijkse mail en wekelijkse folder.

an
door annie van es - May 13, 2011 om 17:17
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=nora schreef op woensdag 11 mei 2011, 17:48]Hebben meer mensen dit. Weekfolders komen binnen en daarbij zit oa de folder van Blokker. Leuk om door te bladeren.

Zelf krijg ik van verschilldende aanbieders deze reclame in het weekend per mail binnen.
Zo ook enkele weken (ongev. 3 á 4) geleden. Per mail (op zondag gekregen) stond o.a. een aanbieidng van tuinstoelkussens in. Dat leek ons wel wat want onze kussens zijn goed versleten. Maandagmiddag, du nog voor de eigenlijke folder op de deurmat ligt, ben ik naar mijn plaatselijk Blokker gegaan om deze kussens aan te schaffen. Helaas .....UITVERKOCHT!! Zouden bijbesteld worden, volgende week, en later nog eens volgende week etc.etc.

Wat te denken van Aldi, daar stond een tijd terug een laptop in de aanbieding. In mijn filiaal op. Kom ik later op de dag ergens anders en staat die er nog wel. Op mijn reactie krijg ik te horen dat die niet verkocht mag worden, terwijl die wel in de vitrine staat. Opdracht van hoger hand !!!

En deze week (3á4 weken later)staan de betrefende kussens er wederom in.
Heb hierop Blokker nederland om uitleg gevraagd en dit was hun antwoord":

Helaas worden folders ver van te voren gedrukt en uitgegeven. De Prescott kussens zijn helaas helemaal uitverkocht en komen niet meer op voorraad.

Onze excuses voor dit vervelende ongemak.

Met vriendelijke groet,

Blokker klantenservice
[edit red.]

Ik vind dit niet klantgericht, een alternatief was volgens mij op zijn plaats en morgen ga ik naar de plaatselijke Blokker om te vragen waarom men mij zo lang aan het lijntje hebben gehouden.

Mijn vraag is, :Wie heeft ook zulke ervaringen en wat doe je hieraan.
Men zal wel denken waarom zeur je, maar ik had begrip op kunnen brengen al men dit direct had uitgelegd.

maanaap
door maanaap - May 13, 2011 om 17:33
45 Antwoorden / 1 Vragen

De lokker van Blokker

ke
door keesdekoning - May 13, 2011 om 18:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mij overkomt dit ook regelmatig. Vrijwel elke winkelketen maakt zich hieraan in meer of mindere mate schuldig. Van de tuincentra komt het "uitverkocht zijn" het meest voor bij Welkoop. Mijn indruk is dat het betreffende artikel veelal nimmer als aanbieding in de winkel is geweest.
Ook bij de supermarkt komt het vaak voor, met name bij C 1000. Formeel kun je dan een bon krijgen waarmee je het artikel later alsnog voor de aanbiedingsprijs kunt krijgen, maar ook dat lukt niet altijd.

Bij de tijdschriften zijn de artikelen van de Margriet, die voor zogenaamde "trouwe lezers" op bon verkrijgbaar zijn bij bepaalde ketens, vaak niet (meer) te krijgen. Ook bij de aanbiedingen van het "Algemeen Dagblad"die dan gratis of met korting bij Free Record Shop te verkrijgen zouden zijn, blijken er vaak dezelfde dag al niet meer te zijn. Je naam wordt dan wel genoteerd, met de mededeling dat je wordt gebeld als er nieuwe voorraad komt, maar ik moet nog voor de eerste keer gebeld worden.

Antireclame dus en een bewijs dat de klant niet (meer) serieus wordt genomen.
De enige oplossing is m.i. je toevlucht nemen tot andere gelijksoortige ketens om je inkopen te doen.

be
door beeken - May 13, 2011 om 19:52
3 Antwoorden / 4 Vragen

Het is niet alleen bij de Blokker dat zoiets gebeurt.
Ook bij de Kruidvat, Aldi en Lidl gebeurt me dat regelmatig.
Bij de Aldi was een 16 GB memorystick in de aanbieding op zaterdag.
Om half 9 gaat de zaak open en ik was er om kwart voor 9.
UITVERKOCHT.
Nou, dat kan toch niet.

frits
door frits - May 13, 2011 om 20:36
146 Antwoorden / 5 Vragen

Wij hebben diezelfde ervaring dit gebeurd inderdaad voornamelijk HEEL vaak bij Blokker en reeds eerder genoemde winkels, maar Blokker, Aldi en Lidl spannen de kroon. Maar de klant is binnen gehaald en neemt wel andere artikelen mee en daar gaat het om.

ge
door gertwigger33 - May 13, 2011 om 22:05
4 Antwoorden / 6 Vragen

Het is tegenwoordig normaal dat je met een kluitje in het riet wordt gestuurd,ook bij Blokker wat vroeger een goed bedrijf was.
Het wordt tijd dat er eens wat aan die twijfelachtige reclames gedaan wordt.
Op het oog heb ik Pearl , kruidvat, Neckermann en zo zijn er nog meer.
gr twigger.

no
door nora - May 14, 2011 om 10:15
66 Antwoorden / 52 Vragen

[quote=marlies schreef op vrijdag 13 mei 2011, 15:05]
......... Het hangt m.i. ook af van het individuele filiaal, althans van het personeel. Daarom vraag ik mij af: Zijn er ook Blokker franchises? Dat zou de klantvriendelijkheid in sommige filialen kunnen verklaren t.o.v. de klantvijandigheid en onbeschoftheid in andere. .

Voor de goede orde, mijn plaatselijke Blokker is een Blokker franchises en de service is prima.
Zij waren danook onaangenaam verrast toen ik de mededeling liet zien die ik van het hoofdkantoor per mail binnenkreeg.
Zij hadden een lijst van bestellingen en ik heb eigenlijk medelijde met dit personeel dat nu de klanten moet mededelen dat er geen kussens komen die zij besteld hadden.

En natuurlijk kan men ergen anders ook kussen kopen, maar als je 4 kussen in de bestelling hebt ben je wel zo netjes om af te wachten. Nu ga ik wel "op jacht'naar andere kussen, (want die zijn wel nodig) maar leuk is dit verhaal niet.

br
door brui0929 - May 14, 2011 om 11:35
635 Antwoorden / 10 Vragen

Als u die aanbieding hebben wil en hij is uitverkocht dan kunt u hem alsnog kopen de winkel bestel dan het artikel en belt u dan op en u kunt het kopen voor die prijs die in de folder staat. alleen in de week dat die aanbieding geldt gaat u een week later dan betaald u de normale prijs.

an
door annasophia - May 14, 2011 om 13:28
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hier mijn reactie over Blokker.
ook ik krijg via internet de folder... als ik wat heb ,bel ik even.. en vraag of ze het even willen wegzetten... en ik het kom halen ,dezelfde dag nog.
Ik vind deze commotie over \blokker niet terecht ze zijn altijd vriendelijk,en bereidwillig daar ik met een scootmobiel binnen moet.....
En kan het personeel er niets aan doen.....bent u-zelf wel vriendelijk tegen het personeel ?????
FIJN WEEKEND.

eenigma
door eenigma - May 14, 2011 om 15:40
252 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is het Kruidvat daar zo een 25 à 30 jaar terug als eerste mee begonnen. Er werden mooie folders verspreid met leuke aanbiedingen maar als je in de winkel komt was het meestal al op. In het begin dacht ik toen dat het aan de bezorging van de folders lag en dat werd in de winkel ook meestal gezegd;"ja maar u heeft de folder vandaag pas gekregen en de aanbieding is twee dagen terug al ingegaan". Ja, ja ;-)

Wat bleek toen ik eens in de winkel was terwijl die dag de aanbiedingen ingingen voor die week (en dus folder), men was de vakken aan het vullen en ik zag tot mijn verbazing dat men van een actie artikel 1 doos met 6 stuks had ontvangen en ja die waren binnen een kwartier weg. Voor ik klaar was met winkelen en nog eens langs het vak liep op weg naar de kassa was de laatste ook weg. Sindsdien nam ik de folder van het Kruidvat in ieder geval wat de speciale aanbiedingen betreft niet meer serieus en als ik langs een Kruidvat kom op de dag dat de folders ingaan loop ik even de winkel in om te kijken wat er voor aanbod lag/ligt.

Helaas hebben in de loop der tijd andere winkels hetzelfde systeem van klanten lokken overgenomen. Blokker is er en ster in om je via de folder voor niets naar de winkel te laten komen maar de Hema kan er ook wat van als het om tijdelijke producten gaat. Ooit stond ik op maandag op het moment dat de winkel open ging in de Hema voor een elektrisch nietapparaat dat op dat moment in de aanbieding was maar nee hoor: " uitverkocht"....... ik zei:"jaaaaaa gaat heen zeg dat kan niet in die paar minuten dat jullie open zijn en de aanbieding vandaag begint". De reactie en uitleg was dat het wel kon omdat het personeel als eerste van dit soort aanbiedingen mag profiteren en aangezien er niet veel per filiaal geleverd worden ze dus inderdaad al uitverkocht waren hahahaha die hadden dus niet eens de winkel ooit gehaald.

Reclamefolders zijn bedoeld om je naar de winkel te lokken in de hoop dat je daar dan als de aanbieding er niet meer is een alternatief daarvoor aanschaft, je wordt dus met die mooie folders belazerd waar je bij staat. Ik kijk ze nog steeds in maar nu om te zien wat prijzen voor artikelen kunnen zijn zodat ik goed prijsbewust ben en blijf. Als ik al naar de winkel ga voor iets leuks uit de folder reken ik er niet op dat het artikel ook daadwerkelijk in de winkel ligt maar soms heb je mazzel ;-)

Dat ze je vervolgens aan het lijntje houden is ook omdat je dan steeds terug komt, opnieuw ziet wat de winkel wel heeft en hopelijk verleid wordt dan maar iets soortgelijks voor een hoger prijs aan te schaffen, het is gewoon onderdeel van het verkoopsysteem geworden inmiddels. Persoonlijk vind ik het een onfatsoenlijke manier van zaken doen maar "men" vind het blijkbaar heel gewoon en dus acceptabel.

groetjes,
Enigma.

je
door jenika - May 15, 2011 om 07:31
25 Antwoorden / 13 Vragen

blokker heerlen heerlerheide, krijgt het artikel vaak niet eens binnen!als ze dan de omliggende winkels bellen. hebben dze ook niks ontvangen!

l1ntje
door l1ntje - May 15, 2011 om 10:01
13 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit zelf ook meegemaakt, ging op maandagmorgen, wanneer de reclames volgens de folder ingaan en het artikel was al uitverkocht. Zij starten de verkoop al voor het weekend. Ik was toen ook boos hierover, maar zij reageerden alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ook hebben kennissen van mij deze zelfde ervaring.

no
door nora - May 15, 2011 om 10:26
66 Antwoorden / 52 Vragen

[quote=brui0929 schreef op zaterdag 14 mei 2011, 11:35]Als u die aanbieding hebben wil en hij is uitverkocht dan kunt u hem alsnog kopen de winkel bestel dan het artikel en belt u dan op en u kunt het kopen voor die prijs die in de folder staat. alleen in de week dat die aanbieding geldt gaat u een week later dan betaald u de normale prijs.

Beter lezen...dat geeft u deze reactie niet.

Mijn plaatselijke Blokker heeft de kussens besteld en minstens 4 weken sonden ze op bestelling (met mijn bestelling, de bestelling van meerdere klanten).
Mij werd de lijst getoond. En toen ik vorige week het antwoord van Blokker Nederland liet lezen aan blokker alhier, waren zij onaangenaam verrast!!

eenigma
door eenigma - May 15, 2011 om 12:04
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=nora schreef op zondag 15 mei 2011, 10:26][quote=brui0929 schreef op zaterdag 14 mei 2011, 11:35]Als u die aanbieding hebben wil en hij is uitverkocht dan kunt u hem alsnog kopen de winkel bestel dan het artikel en belt u dan op en u kunt het kopen voor die prijs die in de folder staat. alleen in de week dat die aanbieding geldt gaat u een week later dan betaald u de normale prijs.

Beter lezen...dat geeft u deze reactie niet.

Mijn plaatselijke Blokker heeft de kussens besteld en minstens 4 weken sonden ze op bestelling (met mijn bestelling, de bestelling van meerdere klanten).
Mij werd de lijst getoond. En toen ik vorige week het antwoord van Blokker Nederland liet lezen aan blokker alhier, waren zij onaangenaam verrast!!

Ik denk dat het voor het personeel in de winkels die deze verkoopmethode toepassen ook echt niet prettig is om -tig keer per dag nee te moeten verkopen. Het winkelpersoneel is niet verantwoordelijk voor het beleid dat op kantoor wordt bedacht maar mogen wel alle boze, teleurgestelde klanten te woord staan.

Bij de Aldi hadden/hebben ze 1x per jaar een naaimachine in de aanbieding, een paar jaar terug wilde ik die graag kopen en toevallig was ik dinsdagmiddag laat nog in de winkel toen ze deze al aan het neerzetten waren maar ze werden pas op woensdagochtend verkocht helaas ;-) Ik vroeg hoeveel ze er hadden binnen gekregen en het antwoord was 26 stuks! Dus ik woensdagochtend om half 9 naar de Aldi die om 9 uur open ging en toen stonden er al een stuk of 15 vrouwen voor mij. Enfin toen de winkel openging iedereen hollen en terwijl ik met het door mij bemachtigde exemplaar in de rij bij de kassa stond zag ik hoe de laatste 3 voordat ik afgerekend had ook weg gingen. In een kleine 10 minuten waren ze allemaal weg. Als je het weet kan je er rekening mee houden en met wat geluk zo een koopje binnen halen maar ik blijf het een onfatsoenlijke manier van zaken doen vinden dus diegene die van dit soort winkelbedrijven hier zit kan me nu weer een rood duimpje geven :-))))))

groetjes,
Enigma.

wimmi20
door wimmi20 - May 15, 2011 om 13:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

C 1000 werd door wakker dier op de vingers getikt vanwege hun vlees kiloknaller aanbiedingen.
Nou wakker dier hoeft zich geen zorgen te maken.
's Middags na 2 uur zijn de aanbiedingen al lang op.
Morgen weer, zegt de vleesjuffrouw.
Maar ik ben er vandaag, zeg ik.
Filiaal :Oostelijke Handelskade Amsterdam

sp
door spikkel - May 16, 2011 om 14:55
148 Antwoorden / 5 Vragen

Heel veel winkels krijgen de artikelen die in de folder staan niet eens binnen. Ik heb zelf een tijdje in een drogisterij gewerkt. Zeker de helft van wat er in de folder stond kwam niet binnen, van de andere helft kregen we hooguit 6 stuks. Zat er iets bij dat het personeel kon gebruiken dan was dat ook op voordat de winkel open ging.

Helemaal mee eens dat het zeer irritant is. Een pak luiers van een bekend merk op de voorkant van de folder voor een zacht prijsje betekende een hele week lang mensen afschepen met smoesjes. Dit was ik al heel snel zo zat dat ik de klanten eerlijk vertelde dat we maximaal 6 stuks van een aanbieding binnenkregen. Eenmalig dus later in de week nogmaals langskomen had ook geen zin.

Ik vrees dat dit nog steeds zo werkt.

isah
door isah - May 16, 2011 om 15:28
11 Antwoorden / 2 Vragen

Karwei heeft er ook zo'n handje van! Na 2 á 3 x bij de neus te zijn genomen, heb ik maar besloten om er niet meer te komen :-(
Ze jagen de klanten zo vanzelf wel naar de concurrent.!

di
door diana60_1 - May 19, 2011 om 12:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg de volgende uitleg, toen ook ik tegen dit "probleem"aanliep. "Mensen die regelmatig even bij Blokker binnenlopen, hebben meer kans, omdat de aanbiedingen eerder in de winkel liggen dan de folder op de mat ligt. Daar verder niets aan kunnen doen."

harrie
door harrie - May 19, 2011 om 13:30
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diana60 schreef op donderdag 19 mei 2011, 12:52]Ik kreeg de volgende uitleg, toen ook ik tegen dit "probleem"aanliep. "Mensen die regelmatig even bij Blokker binnenlopen, hebben meer kans, omdat de aanbiedingen eerder in de winkel liggen dan de folder op de mat ligt. Daar verder niets aan kunnen doen."

Heel dom dus..... zo jaag je wel mensen tegen je in het harnas.

Opvallend is dat ze bij nieuwe releases van CD's en DVD's dat niet doen, want daar staat een boete op.

Ex-Haagsche Harrie

ma
door marinus55 - Jun 19, 2011 om 22:11
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=blueswoman schreef op vrijdag 13 mei 2011, 13:15]bijmij spant kruidvat de kroon
met de voordeelkaart kan je bonnen uitprinten die je in je mail krijgt,juist omdat je voordeelkaart hebt.
kom je in de winkel is het artikel [eigen merk batterijen notabene] uitverkocht.
gereclameerd bij kruidvat
krijg ik nietszeggend mailtje retour met daarin
tja is altijd op=op aktie
terwijl dit nergens stond aangegeven [zeker niet op uitgeprinte bon] maar ook niet in de voorwaarden.

later is de tekst wel enigzins aangepast op kruidvat.nl maar veelal staat er bij de bonnen nog steeds geen op=op

dus wat mij betrefd is zo'n voordeelkaard waardeloos

Die voordeelkaart is een lachertje , via de kaart Dettol no toch zeep dispenser voor 8,99 een dikke week later in het krantje 7,49 .

no
door nora - Jun 20, 2011 om 11:20
66 Antwoorden / 52 Vragen

Vandaag 20 juni staan de betreffende kussens wederom in de folder, maar nu
€10,= duurder.

Ga toch eens informeren bij mijn plaatselijk blokker.

Heb ondertussen wel een paar mooie kussens elders gehaald. Mooie dikke kussen en goedkoper.