An
door Ant.x Aug 14, 2023 om 16:07
Huishouden & energie

Ah

AH actie's zijn alleen nog maar met een ah app. Ik wil geen app, maar wordt nu dan uitgesloten van de acties. Ik heb deze al wel betaald, want het actiebudget wordt als verkoopkosten in de prijs verrekend. Wordt nu dus gediscrimineerd. Heb geprobeerd om dan bij ah op de computer in te loggen, maar herkend mijn bonuskaart niet, waarmee ik de boodschappen heb afgerekend.  Vind dit pure oplichting.

5746 24 Rapporteer
ju
door juliomariner - Aug 14, 2023 om 16:20
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Discriminatie en oplichting toe maar.
Een winkelier mag (binnen het wettelijke kader) aan hun acties stellen. U bent ook vrij om ergens anders te kopen.
Dit alles heeft dus niets met discriminatie en oplichting te maken.

va
door vanlotjegetikt - Aug 14, 2023 om 16:37
809 Antwoorden / Vragen

Uitleg
Smaad&Laster Als je zomaar iets op het internet achter laat zonder te toetsen of het geschrevene waarover geklaagd/ geschreven wordt wel waar is.

Laster is als iemand een leugen verspreidt, terwijl die persoon weet dat het een leugen is. Smaad is een vorm van belediging waarbij je opzettelijk iemands goede naam en eer aantast door deze persoon van iets te beschuldigen. Bij smaad hoeft er geen sprake te zijn van onwaarheden

Discriminatie:
Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten op basis van (persoonlijke) kenmerken. Deze kenmerken worden discriminatiegronden genoemd.

Oplichting:
Oplichting of fraude is een vorm van bedrog waarbij iemand je misleidt om er zelf financieel beter van te worden. Dit kan je boos of verdrietig maken; je vertrouwt misschien niemand meer. Slachtoffers van oplichting zijn vaak beschaamd.

mahadma
door mahadma - Aug 14, 2023 om 16:40
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Als AH kiest voor aanbiedingen voor app gebruikers en u WIL geen app, tja dan kunt geen gebruik maken van die aanbieding.

U zou eens motten googelen op "smaad". De tegenhanger van van oplichting en discriminatie, in dit geval wordt u niet opgelicht en of gediscrimineerd.

Ter vergelijk: als u geen rijbewijs WIL dan zult u ook nooit autorijden.

sira
door sira Aug 14, 2023 om 17:34
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Ter vergelijk: als u geen rijbewijs WIL dan zult u ook nooit autorijden.
Dat is discriminerend zeg ;-))

lo
door lovewinnie - Aug 14, 2023 om 17:07
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien belasting van het milieu met kraskaarten etc vind ik dit een perfecte oplossing.
Je hoeft er niet aan mee te doen maar dan ook geen acties en extras . Dingen als koopzegels gaan voortaan ook enkel nog maar online en bonus krijg je enkel met een bonuskaart. En ja dat mag

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 14, 2023 om 17:27
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt tijdelijk een AH app installeren voor de betaalde acties, daarna verwijdert u deze weer.

rj
door rjw - Aug 14, 2023 om 17:35
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Oh, dan moet ik zo even terug. Ik heb net korting gekregen met mijn anonieme bonuskaart. Blijkbaar kan dat niet meer....

Maar je wordt niet gediscrimineerd. Het is immers niet iets waar je niets aan kunt doen zoals ras, geslacht, leeftijd, geaardheid, etc.

sira
door sira - Aug 14, 2023 om 17:44
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Ik was vorige week maandag bij de Praxis voor een accu-kettingzaag (de schroefboormachine met 2 accu's had ik daar al vorige maand gekocht), nu bleek dat ze de actie 20% keuzekorting hadden als je gebruik maakte van hun app.
Die korting wilde ik niet mislopen, dus heb in de winkel nog snel de app gedownload. Was toch wel de moeite waard.

Als ik de app niet had gedownload, was ik de korting misgelopen, ita sit (het zij zo).

ne
door neodutchio - Aug 14, 2023 om 18:16
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig is een winkel heel vrij in het bepalen van akties. Er zijn winkels die af en toe scherpe aanbiedingen hebben tussen bepaalde uren. Heel vervelend als je net die uren niet kan. Of de eerste 100 klanten met een rode muts op krijgen een kortingspercentage. Leuke ludieke aktie.
En dit is allemaal geen oplichting. U bent ook niet verplicht om akties te kopen of expliciet bij de AH boodschappen te doen.

hereistom
door hereistom - Aug 14, 2023 om 18:47
736 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn nog genoeg winkels dus genoeg keuzes.
Maar van mij mogen alle winkels ook alle acties en aanbiedingen afschaffen dan worden alle boodschappen een stuk goedkoper.

rj
door rjw Aug 14, 2023 om 19:44
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Dat gaat alleen werken als alle winkel(keten)s dat doen en gezamelijk de prijzen van de leveranciers onder druk gaan zetten. En dat laatste mag (gelukkig) niet.

Als 1 winkel het doet en alle prijzen over de hele linie verlaagt werkt dat eventjes, maar zodra een andere met veel bombarie roept "Korting" of "Aanbieding" dan vliegen mensen daar op af. We zien hier dagelijks problemen/vragen/klachten langs komen die door dat menselijk gedrag worden veroorzaakt....

hereistom
door hereistom Aug 14, 2023 om 21:50
736 Antwoorden / 1 Vragen

De prijs van boodschappen over de grens zijn zo laag omdat ze daar bijna geen aanbiedingen hebben.
Hier zijn het eigenlijk geen aanbiedingen omdat de prijzen standaard hoog worden gehouden zodat het een aanbieding lijkt.
Dus als het in andere landen kan zou het hier ook moeten kunnen.
Helaas zijn Nederlanders gek op zogenaamde aanbiedingen.

ju
door juliomariner Aug 15, 2023 om 09:14
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ook in Duitsland hebben de supermarkten volop aanbiedingen. Sommige weken heb ik wel 3 of 4 folders van verschillende supermarkten bij de post.  Bij bijvoorbeeld de Kaufland hebben ze wekelijks honderden aanbiedingen. Dat is dus niet de reden van de lagere prijs. En sommige aanbiedingen zijn alleen geldig als je de app gebruikt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 14, 2023 om 19:56
2071 Antwoorden / Vragen

Je kunt zo een kaart van de stapel trekken en hup je hebt je bonuskorting, hartstikke anoniem en geen App voor nodig.

JMA2
door JMA2 Aug 14, 2023 om 23:56
117 Antwoorden / 2 Vragen

Niet helemaal waar. Sommige acties met je in de app bevestigen bij aankoop. Je scant dan de actiecode vanaf je telefoon met de handscanner.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 15, 2023 om 00:21
2071 Antwoorden / Vragen

Nog nooit gedaan. Ook geen idee hoe dat er dan uit zou moeten zien. Hoe weet je dan van het bestaan van zo'n actie?

hereistom
door hereistom - Aug 14, 2023 om 21:54
736 Antwoorden / 1 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 14, 2023 om 22:21
2071 Antwoorden / Vragen

Er staat vwb de drogist nergens dat de inkoopprijzen in Nederland en Duitsland verschillen, alleen in Duitsland rekent men met een normale marge en hier wordt  het door de diepe aanbiedingen cultuur nodig om de rest van de tijd de marge veel hoger te leggen. Doet een drogist daar niet aan mee gaan ze naar je concurrent en verlies je marktaandeel.

hereistom
door hereistom Aug 14, 2023 om 23:49
736 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is dus de idioterie, aanbiedingen hier zijn geen aanbiedingen, maar gewoon de normale prijs omdat de reguliere prijsen dus kunstmatig veel te hoog worden gehouden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 15, 2023 om 00:32
2071 Antwoorden / Vragen

Nee andersom, omdat ze zo belachelijk diepe acties doen, en uiteindelijk het personeel ook betaalt moet worden zijn de 'normale' prijzen hoger dan in Duitsland want ze moeten het ergens terughalen. De aanbiedingen zijn juist veel goedkoper dan de normale Duitse prijzen.
Dit is overigens zo gegroeid in Nederland in het samenspel tussen consumenten en retailers en niet per se een perfide plan.

mooimeisje_25395
door mooimeisje_25395 - Aug 16, 2023 om 11:50
30 Antwoorden / Vragen

De ÀH app is gratis te downloaden
alleen als je gebruik wil maken van de bonus box die app betaal je voor een heel jaar
het levert je heel veel voordeel op heb met de bonus box al heel veel bespaart
de keuze maak je zelf

agapon1951
door agapon1951 - Aug 16, 2023 om 12:01
173 Antwoorden / Vragen

Het dwangmatige achter dit verhaal is dat een ieder maar geacht wordt, of hij / zij dat nu niet wel / niet kan permiteren, over een mobieltje te beschikken. Dan de reacties over millieu, enig idee wat er een dergelijk mobieltje zit aan goud, koper, zink, lood enz enz en waar dit vandaan komt........juist uit de grond o.a. waardoor millieu schade onstaat. Ook door de produktie hiervan vernietigen na gebruik en steeds grotere en snellere ontwikkeling op dit gebied. Een dergelijk apparaat is niet jaren en jaren te gebruiken.
Dan de acties via Albert Heyn via een app. Het is dermate beperkende dat de mensen geen keus meer hebben en degene die zich geen mobieltje kunnen veroorloven zijn dan de ......pech hebbende klanten. Overigens Lidle doet dit ook hier heb je de keus niet. Het gehele systeem is gebasseerd op lokkertjes voor degene die dan zich laten verleiden en dan de overige boodschappen hier ook meteen in meenemen. M.a.w. dan ben je evenzogoed duur uit en is dergelijke handelingen niets anders dan een marking truck. Dan nog even dit: prizjen voor 2 en de derde gratis, hoe kun je hierin trappen. Kijk naar de inhoud en zult dan dan zien dat de inhoud van 1 1/2 doos versreidt is voer drie dozen, hetgeen er op neer komt dat iedere derde doos een doos met lucht is. Hoezo millieu.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 16, 2023 om 12:40
2071 Antwoorden / Vragen

Maatschappelijk zijn we het punt waarop iedere Nederlander een mobieltje heeft ongeveer vier jaar geleden gepasseerd. Alle waarschuwingen en voorspelde ellende hebben niet gewerkt, het is een gepasseerd station, wie geen smartphone heeft staat (deels) buiten de maatschappij. En natuurlijk kunnen we de discussie oneindig herhalen en filosoferen hoe verkeerd dat wel niet is maar het is al gebeurd.

mo
door mof - Aug 16, 2023 om 12:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat de oude bonuskaarten en spaaracties anoniem waren. MEt een smartphone kan AH doen wat ze al lang geleden wilden doen: uw persoonsgegevens opslaan en koppelen aan uw koopgedrag. Ook voor spaaracties bij bijvoorbeeld Kiosk (zesde kopje koffie gratis) moet tegenwoordig een smartphone worden gebruikt, anders pech. Dat ding wordt ons aan alle kanten opgedrongen. En als het een keer niet werkt (onlangs nog gehad dat mijn touchscreen niet meer werkte) dan kun je niet eens meer inloggen op digid (twee stapsverificatie met SMS, danwel via de app) of bankrekening. Zonder smartphone ben je een Halber Mensch, een Untermensch, tegenwoordig ...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 16, 2023 om 15:02
2071 Antwoorden / Vragen

Dat we er dan weer "Untermenschen" bij moeten halen voor het dramatisch effect doet me denken aan alle gevallen van zogenaamde discriminatie en zogenaamd geschonden zorgplicht die hier regelmatig de revue passeren, maar verder klopt het dat je feitelijk niet meer volledig deelneemt aan de samenleving zonder een smartphone. Wrijven helpt niet, de mensen hebben met hun voeten gestemd, het is een voldongen feit.

ka
door kaartendraak - Aug 16, 2023 om 13:06
182 Antwoorden / 2 Vragen

Nou, die spaaracties zijn sowieso al niks, is diefstal van je portemonnee, want eer je een 'spaarkaart' vol heb voor bijv 1 pan, heb je er al 10 van bij de Action gekocht en hou je nog poen over ook.

whmooij
door whmooij - Aug 16, 2023 om 18:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een grote woorden.Denk eerst na voor u iets schrijft.

wi
door wiekanne - Aug 16, 2023 om 20:21
3 Antwoorden / 8 Vragen

Ach A H is de enige dit doet ,Lidjj ook .Klant vriendelijk noemen ze dit .Totaal geen respect voor oudere die niet met deze vorm kunnen omgaan.

wi
door wiekanne - Aug 16, 2023 om 20:26
3 Antwoorden / 8 Vragen

Bij Lidjj doen zet. Het ook . Geen respect voor mensen die deze telefoon niet hebben en dan vooral oudere. In deze duren tijd gaat dit aan hun porttomonee voorbij KLANT SERVICE NOEMEN ZE DIT.

mahadma
door mahadma - Aug 16, 2023 om 21:26
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Een eenvoudig mobieltje koop je voor pakweg 100 tot 200 euro. Er is zelfs een provider geweest die voor een schappelijke maandprijs een GRATIS mobieltje aanbood. Ergo, een mobieltje is voor veel mensen (eventueel een gebruikte van kinderfen of zo) met wat moeite haalbaar, of zelfs gratis te verkrijgen.

ma
door martienn1959 - Aug 17, 2023 om 09:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Ant.x.
Dit is ook bij de Lidl ook een app daar ook mee in discussie geweest maar hiebij komt nog dat mijn vrouw blind is en geen telefoon heeff en er dus ook geen gebruik van kan maken.
Ook een antwoord gekeregen hou de volder maar in de gaten mischien dat er dan een oplossing in staat dit antwoord was van Februari dit jaar nog steeds geen oplossing .
Dit geld ook voor veel oudere mensen die geen telefoon hebben kunnen dus ook geen gebruik van de aanbiedingen die er ziijn.

lo
door loek10 - Aug 17, 2023 om 09:42
7 Antwoorden / 10 Vragen

Inderdaad behoorlijk absurd: ze pushen je richting een app die je helemaal niet wilt. Als je niet de hele dag compulsief loopt te turen op een schermpje tel je niet meer mee. En inderdaad, boycotten helpt. Een uitwas van de arrogantie van een grootgruttersbedrijf met megawinsten die zich alles denkt te kunnen permitteren.

te
door tesm - Aug 17, 2023 om 10:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

tja, dat is uw eigen keuze.

Jo
door Joost Joosten - Aug 20, 2023 om 19:40
2 Antwoorden / Vragen

Belachelijk dat alles vandaag te dag met een app moet. Nog erger is dat je die dan alleen bij Apple of nog erger Google kunt downloaden. Ik ben geen lid van dat Google clubje en heb er ook geen behoefte aan om mij daar bij aan te sluiten. Privacy is een groot goed, en heb je jou gegevens eenmaal aan dit soort instanties afgegeven, dat kom je nooit meer uit hun bestanden. Zelfs na je dood blijft alles bewaard en is dit handel voor hun.
Over het millieu gesproken, wat kost het niet aan energie dat deze instanties alle gegevens inclusief foto's en mails van iedereen gaat bewaren ?  Als ik mijn computer uit zet, verbruikt hij geen stroom meer en foto's en mails blijven er gewoon op staan. De Google / Apple servers blijven dag en nacht aan staan waarbij ze ook nog gekoeld moeten worden en daarmee het oppervlakte water verwarmen. Het zou goed kunnen dat hier in Nederland één energiecentrale minder nodig zou zijn als men deze datacenters zou sluiten.

En wat betreft de AH app, ga boodschappen doen op de markt of bij de plaatselijke boeren winkel. Vaak niet duur en de groenten zijn een stuk verser.

Re
door Reinier182 - Aug 20, 2023 om 22:07
163 Antwoorden / Vragen

Je kan een bonuskaart aanvragen?