mo
door molen174 Feb 4, 2019 om 15:17
Huishouden & energie

CV ketel gekocht met 2 prijzen incl of excl onderhoudscontract

Wij hebben bij de fa Feenstra een offerte gevraagd voor een nieuwe CV ketel. Het zou een ATAG - i36EC-CW5 worden voor EUR 1.749 plus een onderhoudscontract voor EUR14 per maand. Omdat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit wilden wij geen onderhoudscontract. Toen werd de aanschaf van hetzelfde toestel EUR 2.089 of EUR 340 meer! Dit is ongevraagd 2 jaar onderhoudscontract. Ik vind dit onjuist, niet integer en misleidend.
Kan ik dit zomaar accepteren?
Peter van der Molen

7128 22 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2019 om 15:26
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U behoeft het toch niet te accepteren, wel of niet is geheel aan u zelf en als u het integer en misleidind vind, daar kan ik mij heel goed iets bij voorstellen, dan dus niet Feenstra maar een andere leverancier.

Op zich zeer vreemd aangezien 24 maanden onderhoudscontract ook nog een 'slechts'€ 288,00 zou kosten.

Gr
door Grunn1 Feb 4, 2019 om 16:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Tenzij het contract langer dan 2 jaar doorloopt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2019 om 16:07
16848 Antwoorden / 202 Vragen

in relatie tot de garantietermijn dat overigens fabrieksgarantie betreft en dus essentieel iets anders dan hetgeen in BW art 7:17 en verder wordt gemeld aangaande consumentenbescherming.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit 24 x € 14 is geen € 288

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2019 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is de normale gang van zaken bij Feenstra, maar u bent niet verplicht bij Feenstra te kopen.

Het staat ook gewoon in hun voirwaarden, dus niets misleidends aan.

Vraag elders een offerte.

costnix
door costnix Feb 4, 2019 om 18:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Citaat van de webstek van Feenstra:
Feenstra werkt veilig of niet.”
Een vreemd zinscomstructie ;-)

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2019 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan ik dit zomaar accepteren?
Dat moet je uiteraard zelf weten.
Je kunt zo'n ketel natuurlijk ook elders aanschaffen zónder onderhoudscontract.
En dan ben je (waarschijnlijk) ook nog eens goedkoper uit.
Ter info: https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=ATAG+-+i36EC-CW5

Gr
door Grunn1 - Feb 4, 2019 om 16:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan neem je toch met onderhoudscontract of koopt ergens anders.
Maar ja dit is heel normaal, je koopt een ketel en krijgt korting als je er een onderhoudscontract bij neemt. Vaak loopt zo’n contract langer door dan die 2 jaar en dan verdient Feenstra zijn korting wel weer terug. Win win Feenstra een klant en jij korting.
Gaat ook zo met bijvoorbeeld een mobiele telefoon, je betaald de volle pond zonder abbo of krijgt korting met abbo (geen maandelijkse bijdrage voor telefoon).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2019 om 16:10
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Staar u niet blind op fabrieksgarantie. De wettelijke consumentebescherming als genoemd in het Burgerlijk Wetboek art 7:17 en verder is voor u als consument veel belangrijker. Een aankoop moet voldoen aan de eisen die er normaliter aangesteld mogen worden en dat is voor een CV langer dan 2 jaren.
Hoe dan ook, als er een mankement is aan een consumentenaankoop is altijd de verkoper degene die aangesproken dient te worden. Niet de fabriek die de fabrieksgarantie afgeeft.

panter22
door panter22 Feb 4, 2019 om 16:14
6599 Antwoorden / Vragen

Het is toch wel gemakkelijk die fabrieksgarantie, Info:
https://www.consumentenbond.nl/cv-ketel/cv-ketel-garantie

costnix
door costnix Feb 4, 2019 om 16:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar die garantie is wel afhankelijk van het (half)jaarlijks onderhoud door een erkend C.V.-monteur.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze komen maar om de twee jaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 14:19
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Bij mij ieder jaar en dat is ook nog Feenstra en het onderhoudscontract  geldt ook als er storingen optreden

en herhaald @PANTHER22, de consumentenbescherming gaat voor particuliere consumenten verder dan fabrieksgarantie. De verkoper is dan degenen die aan te spreken is en niet de fabrikant. Als er dan ook sprake is van fabrieksgarantie is dat een kwestie tussen verkoper en fabrikant.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2019 om 16:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit wilden wij geen onderhoudscontract.
Misschien goed om te weten, garantie geldt alleen als de ketel is onderhouden en op de juiste wijze is geïnstalleerd. Echter nieuwe ketels kunnen de eerste jaren met 1x in de 2 jaar een onderhoudsbeurt toe, dus de 1e 2 jaar betaald u ruim € 300,- voor joker.

Andere tip, kijk eens wat verder en dan bij een echte cv-boer.  hier kunt u zelf een keuze maken.

me
door mein33 - Feb 4, 2019 om 17:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als ik zo vrij mag zijn, dan zou ik u aanraden om de Fa. Feenstra links te laten liggen en om met een plaatselijke installateur in zee te gaan.
Heb zelf, al wel enkele jaren geleden, zeer slechte ervaringen opgedaan met de Fa. Feenstra en ben overgestapt naar een plaatselijke installateur die ook jaarlijks het onderhoud verzorgt.
Ik ben blij van deze Nuon-dochter af te zijn.

aurora1
door aurora1 - Feb 4, 2019 om 18:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou absoluut niet bij Feenstra kopen en nog minder een onderhoudscontract met dit bedrijf aangaan.
Vraag elders offertes aan en zoek op internet eens naar klachten Feenstra.

jo
door jorisw Feb 5, 2019 om 19:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

NIet zo gek dat je van Feenstra meer klachten vind dan van een kleine installateur die om de hoek zit. Feenstra is de grootste in Nederland met duizenden klanten en die kleine installateur heeft slechts een fractie daarvan. De kans dat je daarvan een klacht vindt is natuurlijk minimaal, ongeacht de kwaliteit die geleverd wordt. Gewoon de wet van de grote getallen. Maar tel de klachten van alle kleine installateurs eens op en vergelijk dan nog een keer. We zien op dit forum toch ook genoeg klachten over kleine bedrijven langskomen.

feenstramede
door feenstramede - Feb 5, 2019 om 11:58
16 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer Van der Molen,

Naar aanleiding van uw bericht, reageren wij als volgt. Klaarblijkelijk is het een en ander niet duidelijk. Via deze weg leggen wij graag uit hoe de vork in de steel zit.

In geval van koop van een cv-ketel zijn er twee opties 1) kopen met onderhoudsabonnement en 2) kopen zonder onderhoudsabonnement.

Optie 1:
Indien een cv-ketel wordt gekocht met onderhoudsabonnement is de aanschafprijs lager. Dit heeft te maken met het volgende. Het verschil tussen de aanschafwaarde zonder onderhoudsabonnement en aanschafwaarde met onderhoudsabonnement wordt over de periode van twee jaar betaald aan ons. Dit houdt in dat de kosten van de cv-ketel uiteindelijk, na het verstrijken van twee jaar, gelijk is aan de aanschafwaarde van de cv-ketel zonder onderhoudsabonnement.

Optie 2:
De kosten van de cv-ketel zonder onderhoudsabonnement is gelijk de kosten van de cv-ketel met onderhoudsabonnement. Echter dient daarbij wel een kanttekening gemaakt te worden namelijk, na het verstrijken van een periode van twee jaar.

Wat is dan het verschil? In beide gevallen heeft u garantie van twee jaar conform de uitsluitingen van de fabrikant. Echter met onderhoudsabonnement bent u ook verzekerd van een dekking op de onderdelen welke niet onder de dekking van de fabrieksgarantie valt. Wij zijn een onderneming welke haar klanten hoog in het vaandel heeft staan en doet ook haar uiterste best om de dienstverlening voort te zetten.

Te allen tijde zijn wij open en transparant geweest in onze communicatie. Het is jammer dat u het gevoel heeft dat wij u misleiden. Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, dan kunt u een e-mail sturen naar webcare@feenstra.com

Met vriendelijke groet,

Feenstra Webcare

Ge
door Genee Feb 5, 2019 om 12:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@feenstrawebcare Kunt u aangeven welke onderdelen van de cv ketel niet onder de 2 jaar fabrieksgarantie vallen?

gerbera
door gerbera Feb 5, 2019 om 15:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

En dan ook even aangeven waarom die ketel bij u € 1.749,- kost en bij de gemiddelde leverancier rond de € 1.450 kost.

pino123
door pino123 Feb 7, 2019 om 13:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Sigaar uit eigen...............

Ge
door Genee Feb 7, 2019 om 14:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

feenstra webcare is toch niet zo open en transparant.
Beginnen over dekking van onderdelen die niet onder de fabrieksgarantie vallen maar geven niet aan welke dat wel mogen zijn.
Toch belangrijk te weten welke dst zijn, wil je een installatie met abonnement.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2019 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee juist als je zonder abonnement wilt, wil je dat weten.

jo
door jorisw - Feb 5, 2019 om 19:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

BTW: een onderhoudscontract heeft niks met fabrieksgarantie te maken. Als de ketel binnen garantieperiode onderhoud nodig heeft valt dat niet onder de garantie.

ja
door janf43 - Feb 6, 2019 om 00:14
733 Antwoorden / 0 Vragen

In vind €14 per maand een hoog bedrag. Ik heb de afgelopen 15 jaar een onderhoudscontract gehad met een lokale installateur voor €80-90 per jaar. Dat omhelsde de jaarlijkse controlebeurt, een 24 uurs storingsdienst, bij storingen geen voorrijkosten/arbeidsloon en klein verbuiksmateriaal. Alleen voor onderdelen moest betaald worden. Als u in de regio Eindhoven woont, wil de naam best aan u doorgeven. Ik ben zeer tevreden over deze firma.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2019 om 02:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt ook nog hier bij ‘zoek een vraag’ de naam Feenstra intikken en lezen wat dan tevoorschijn komt.

mo
door mof - Feb 6, 2019 om 12:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) fabrieksgarantie is complementair an onderhoudscontract. Als u het apparaat niet of niet goed onderhoud kunt u bij schade als gevolg van dat onderhoud of gebrek daaraan geen garantie claimen
2) wie gaat het onderhoud dan doen? Uzelf? Dit moet door een gecertificeerde specialist worden gedaan, anders kunt u bij problemen voor onaangename verrassingen komen te staan, zoals geen uitkering bij brand of zo.

3) ja, Feenstra mag dit zo doen. U betaald een,alig 340 euro en kunt zelf het onderhoud regelen. Anders doet Feenstra dit voor 14 euro per maand en dat gedurende de levensduur van her
t apparaat, en afgezien van inflatiexorrectie etc.

in dat geval heeft u ook rechten als er prblemen ontstaan.

Ik wist t wel, ik liet t door Feenstra onderhouden. Misleidend is het niet. U vraagt wat het apparaat kost met danwel zonder contract en Feenstra vert ld u wat dit betekent. Dat is volgens mij transparant

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het onderhoud hoeft voor de verzekering niet door een gecertificeerd bedrijf gedaan te worden.

En je bent natuurlijk niet voor € 340 klaar gedurende de levensduur van die cv. Elk jaar komt dat abonnementterug.

me
door mein33 Feb 6, 2019 om 13:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

I DOOR MOF - 6 FEB. 2019 OM 12:48   Ik wist t wel, ik liet t door Feenstra onderhouden.

Klaarblijkelijk heeft u geen ervaring met het onderhoudsniveau van Feenstra, anders had u dit vast en zeker niet geschreven.
Een zgn. onderhoudsbeurt afraffelen binnen 10 minuten en dan weer op naar de volgende afraffelkus.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ende eerste twee jaar komen ze niet eens en daarna ook om de twee jaar.

door 526996 - Feb 6, 2019 om 12:57
32 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op internet zoekt komt Feenstra meestal als goedkoopste uit de bus.door 330 euro erbij op te tellen kom je op de werkelijke prijs.ze willen als goedkoopste uit de bus komen vandaar deze truuk.als antwoordt geven ze dat de mensen dan uitgesteld elke maand een gedeelte kunnen betalen,maar het onderhoudscontract kan wel duurder worden.gewoon niet doen dus.ik heb een nieuwe ketel rechtstreeks bij atag gekocht via internet.prima vaste aanbiedingsprijs inclusief alle installatie en onderdelen garantie 2 jaar met 24 uurs service en een thermostaat die via de app bedient kan worden.bijna de goedkoopste.bij internet andere bedrijven opgezocht dan kwam er een afvoerkanaal bij van 125 euro enz.ik ben tevreden met mijn deal.nu u nog

jhogaarts
door jhogaarts Feb 6, 2019 om 13:10
101 Antwoorden / 1 Vragen

Als men een nieuwe ketel plaatst moet de rookgasafvoer los en daarmee beschadig je alle pakkingen en ringen om de pijp weer gasdicht (koolmooxide) te krijgen en het feit dat deze rookgasafvoer er soms al meer dan 10 jaar op zit is het verstandig deze pijp direct te vervangen en bij sommige zit dit bij de ketel in (warmgarant) en bij anderen moet je € 125 aftikken. Feenstra is niet echt de goedkoopste. Warmgarant is beduidend goedkoper, en meld je aan op sloop de crisis.nl daar heb je goedkope energiedeals en cv ketels en nog veel meer. Ik heb ketels voorbij zien komen met onderhoudscontracten met prijzen van bijna € 2000 en dan had je gewoon maar een Nefit of Remeha keteltje

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die rookgas afvoer van roestvast staal is hoeft hij helemaal niet vervangen te worden.

En zouden daar afdichtingen vervangen moeten worden zijn die los te krijgen.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2019 om 14:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De pakkingen en ringen zijn gewoon los verkrijgbaar maar een echte verwarmingsmonteur vervangt, bij het plaatsen van een nieuwe ketel, de aansluitstukken naar de rookgasafvoer..

door 526996 Feb 6, 2019 om 15:26
32 Antwoorden / 0 Vragen

Als u goed gelezen hebt dan heb ik alles nieuw gekregen bij atag ook de rookgasafvoer.compleet.geen lulverhalen zoals Feenstra met een onderhoudscontract. Trouwens de meeste ketels hebben geen storing in de eerste 2 jaar

jhogaarts
door jhogaarts - Feb 6, 2019 om 13:06
101 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn fima's die pas na 2 jaar het onderhoudscontract laten ingaan. Want je hebt de 1e 2 jaar garantie. En bij de meeste moet je direct na installatie een onderhoudscontract afsluiten en dat is dan maar voor 2 jaar en dan kun je maandelijks opzeggen. Wij hadden bij de koop van ons appartement ook allemaal nieuwe ketels met 2 jaar garantie. Wij hebben als VvE pas na 2 jaar een gezamelijk onderhoudscontract afgesloten, was goedkoper dan individueel afsluiten.
En als je alleen montage neemt kost dat € 200 met onderhoudscontract en doe je zonder dan betaal je zomaar € 350. Meld je aan bij sloop de crisis die hebben goedkopere cv ketels en helaas ook met of zonder onderhoudcontract maar je bent wel geodkoper uit. Toevallig heb ik net een Intergas Kombi Kompact HRE A 28/24 CW4 laten installeren voor net geen € 1000 maar wel met een onderhoudscontract van € 11.14 pmnd. Kan ook zonder maar dan kost het € 1238.

wimmi20
door wimmi20 Feb 6, 2019 om 13:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

JHOGARTS,

garantie of een onderhoudscontract zijn 2 totaal verschillende zaken.
Als u een auto koopt met 5 jaar garantie, dan moet er ieder jaar onderhoud hebben plaatsgevonden.
En dat onderhoud valt niet onder de garantie.
Garantie is alleen van toepassing als er iets kapot gaat aan de ketel.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2019 om 13:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@wimmi20, de meeste nieuwe ketels geven zelf al aan wanneer onderhoud noodzakelijk is en dat is pas in het 2e jaar van gebruik en vaak ook de daarop volgende 2 jaren. Mijn Remeha van eind 2010 geeft nog steeds eens in de 2 jaar melding "onderhoud" en dan is € 168,- per jaar een behoorlijk bedrag.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 6, 2019 om 13:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Deze ketel kost bij CVTOTAAL slechts 1214 euro.
Zonder verplicht onderhoudscontract.
Wel eens van Google gehoord ?
Dat scheelt je een pak geld !

gerbera
door gerbera Feb 6, 2019 om 13:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie € 1345 bij CVTotaal.

pino123
door pino123 Feb 7, 2019 om 13:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Is dat inclusief of exclusief installatie?

me
door mein33 - Feb 6, 2019 om 13:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MEIN33 6 FEB. 2019 OM 13:19
4066 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

I DOOR MOF - 6 FEB. 2019 OM 12:48   Ik wist t wel, ik liet t door Feenstra onderhouden.

Klaarblijkelijk heeft u geen ervaring met het onderhoudsniveau van Feenstra, anders had u dit vast en zeker niet geschreven.
Een zgn. onderhoudsbeurt afraffelen binnen 10 minuten en dan weer op naar de volgende afraffelkus.

Maar dit zal wel niet gezegd mogen worden en daarom zal ik mij, net als de "topicstarter" trouwens, verder onthouden van commentaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 14:31
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@MEIN33, bij mij vindt onderhoud door Feenstra plaats en het is beslist geen kwestie van 'ff'afraffelen. Bij storingen wordt ook altijd snel gereageerd (al komen storingen gelukkig weinig voor).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2019 om 14:33
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Een m.i. heldere reactie van Fa. Feenstra op 5/2, 11:58 uur.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2019 om 14:49
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Vindt u, leg mij dan eens uit waarom eenzelfde ketel, zonder onderhoudscontract, bij Feenstra ruim € 300,- meer kost en € 600,- meer dan de prijs bij andere verkooppunten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 15:00
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, dat is de vraag niet van Ts. Feenstra geeft een reactie op die vraag.

(Uit oogpunt van concurentiebeding zal ook geen enkele leverancier dezelfde prijs hanteren en goedkoper is soms ook 'duurkoper')

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2019 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus daar moet je gewoon niet zijn.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2019 om 15:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dan toch nog maar de vraag van de Ts lezen, die vraagt zich af waarom, zonder contract, de ketel € 340,- duurder is.
En daar geeft Feenstra geen antwoordt op maar een wazig iets over zaken buiten de fabrieksgarantie. En zolang er garantie is valt alles wat de ketel betreft daaronder dus alle onderdelen die kapot gaan.
En goedkoop gaat dit keer niet op omdat het om exact dezelfde ketel gaat bij div. leveranciers.

Toen werd de aanschaf van hetzelfde toestel EUR 2.089 of EUR 340 meer!

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 15:33
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA: dit is de vraag en is niet anders te lezen dan dat het om de tariefstelling van Feenstra gaat en niet over die van andere leveranciers.

Wij hebben bij de fa Feenstra een offerte gevraagd voor een nieuwe CV ketel. Het zou een ATAG - i36EC-CW5 worden voor EUR 1.749 plus een onderhoudscontract voor EUR14 per maand. Omdat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit wilden wij geen onderhoudscontract. Toen werd de aanschaf van hetzelfde toestel EUR 2.089 of EUR 340 meer! Dit is ongevraagd 2 jaar onderhoudscontract. Ik vind dit onjuist, niet integer en misleidend.
Kan ik dit zomaar accepteren?

1paul
door 1paul - Feb 7, 2019 om 10:31
3147 Antwoorden / 0 Vragen

dat kunnen ze doen maar zoek even verder, u heeft al een ketel geinstaleerd en wel voor rond de 1600 Euro, onderhoudskontrakt is wassen neus, als u ieder jaar een installateur laat komen om de ketel even schoon te maken bent u veel minder kwijt, een heel klein uurtje werk met eventueel een onderdeeltje, lang niet altijd, koste een stuk minder!!!

kijk hier ook even of verder via google.

https://www.cvtotaal.nl/atag-i36ec.html?msclkid=2c0a87b9617115179b12dbe29be79901&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=%5BNL%5D%20Producten%20-%20CV-ketels&utm_term=i36ec&utm_content=Atag%20i36EC

ha
door havake - Feb 7, 2019 om 12:44
1 Antwoorden / Vragen

Informeer eens bij Atagwarmte. Goede prijs, voortreffelijke service en een eventueel af te sluiten servicecontract gaat na 2 jaar in. Aaanschaf en onderhoudscontract is aanzienlijk goedkoper dan bij Fee.....

Succes.

La
door Laudine - Feb 7, 2019 om 14:57
5 Antwoorden / Vragen

Ik raad u aan om eens een kijkje te nemen op https://www.verbouwkosten.com/ op Hier vind ikzelf meestal wel nuttige informatie, ik zag laatst nog een artikel voorbij komen over CV ketels.

ki
door kieskeurig - Feb 7, 2019 om 15:20
25 Antwoorden / 0 Vragen

Koop geen Verwarmingsketel via Feenstra, ik heb dat jaren geleden ook gedaan met onderhoudscontract.
De grootste fout die ik gemaakt had.
Ketel koste 1700 euro bij aanschaf, daar kwam een onderhoudscontract bij van 13 jaar waar je tussentijds niet van af kan.
Ze komen dan 1x in de 2 jaar onderhoud doen, elke 3 maanden moet je dan een bedrag betalen en dat loopt langzaam op naarmate de jaren verstrijken.
De laatste jaren zat dat al boven de 90 euro per kwartaal.
Na het einde van de looptijd contact beeindigd, maar moest toch nog 300 euro betalen om de ketel te mogen houden, alles bij elkaar heeft het mij 4300 euro gekost.
Heb nu bij een ander service, dit kost mij maar 105 euro in 2 jaar, waar ik tussentijds wel van af kan, voor mij nooit geen Feenstra meer.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2019 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan had u niets gekocht, maar gehuurd. Heel onverstandig.