Jo
door JohnBr Sep 22, 2022 om 17:36
Huishouden & energie

Eneco verhoogd gas prijs met 100% mag dit?

Prijsplafond is €1.50 Eneco rekend €3.40

2338 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2022 om 17:47
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk vindt u mijn antwoord niet leuk maar volgt u het nieuws niet?  Het prijsplafond gaat pas gelden vanaf 1 januari 2023 en zal er vanaf 1 november rekening mee moet worden gehouden op basis van hetgeen nu bekend is en ik opmaak uit het volgen van de beraadslagingen in de 2e kamer over alle plannen die nu de gehele dag op kanaal 83 (bij de meeste providers) te zien en te volgen is.

En volgend het nieuws maakt Essent het ook 'bont'maar hoe dan ook, veel vaarg en te weing aanbod betekent in de marktwerkinghoge(re) prijzen.

tenormin
door tenormin Sep 22, 2022 om 18:36
16834 Antwoorden / 108 Vragen

☺@sira

Be
door Bewaklu - Sep 22, 2022 om 17:47
132 Antwoorden / 1 Vragen

Ja. Plafond gaat pas later dit jaar in. Tip: lees de krant, volg het nieuws, kijk naar het journaal....

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 22, 2022 om 17:51
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Prijsplafond

uit de link

Het idee achter het prijsplafond is dat er een maximaal tarief komt voor energie. Er wordt dan gerekend met het tarief van januari, vlak voor het begin van de oorlog in Oekraïne. Dit tarief geldt dan tot een bepaald verbruik. De overheid gaat waarschijnlijk uit van het een verbruik van ongeveer 2400 kWh stroom en 1200 m3 gas per jaar. Verbruik je meer dan die grens? Dan betaal je voor dat deel wel de actuele hogere marktprijs. Zo worden huishoudens nog steeds gemotiveerd om zuinig met energie om te gaan. Of om te verduurzamen met energiebesparende maatregelen, zoals isolatie.

mahadma
door mahadma - Sep 22, 2022 om 18:02
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Kennelijk is alle commotie en nieuws en prijzen qua electra en gas u volledig voorbij gegaan.
Om uw vraag te beantwoorden, JA, dit mag en is bij elke energie verkoper het geval, iets met Oekraine en Rusland.

getty
door getty - Sep 22, 2022 om 18:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dezelfde vraag voor de tweede keer stellen, maakt het antwoord niet anders....

ja , dit kan, mag en gebeurt

sira
door sira Sep 22, 2022 om 18:41
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Oplettend.
De antwoorden op de 1e vraag heeft hij naar alle waarschijnlijkheid niet gelezen :-) Deze dus ook niet

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 22, 2022 om 19:16
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte John,

Uw vraag is op dit forum al eerder gesteld,klik op de volgende link:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/energie-40

marita5
door marita5 - Sep 22, 2022 om 19:17
11515 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JohnBr ,

Lees hier de gegeven antwoorden bij uw vorige vraag , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/mag-eneco-3-40-per-club-gas-vragen?id=605584

Jo
door JohnBr - Oct 4, 2022 om 09:24
1 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij leest degene die antwoord geeft de vraag niet goed ,het gaat er om dat zon en wind energie niets te maken heeft met de oorlog in Oekraïne.

Gr
door Grunn1 - Oct 4, 2022 om 09:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je stelt anders op 21 en 22 september dezelfde vraag over het prijs plafond. Wie leest er dus niet goed?
Prijs plafond gaat pas op 1 januari in!!

21 september

Mag Eneco 3,40 per club gas vragen

Er is nu een maximale prijs afgesproken voor gas van 1,50 maar Eneco rekend per 1 okt 2022 3,40 per cuub hoe kan dit

22 september

Eneco verhoogd gas prijs met 100% mag dit?

Prijsplafond is €1.50 Eneco rekend €3.40

B2
door B22558 - Oct 4, 2022 om 12:00
17 Antwoorden / 2 Vragen

Kreeg ook op 30-11 bericht van deze verhoging...maar dat zat er aan te komen dus niets nieuws.
Maar Nederland /Europa kan dat prijsplafond niet lang blijven bekostigen dus koud word het nieuwe normaal.
Dus we zullen aan de kou moeten wennen.

ne
door neodutchio Oct 4, 2022 om 12:20
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, wat is koud? De kachel is hier nog niet aangeweest. Overdag met de zon is het 19,5 graad in de woonkamer. In de avond koelt het af naar 18 graden, maar met een trui op de bank merk je daar niets van.

B2
door B22558 Oct 4, 2022 om 14:46
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ...het gaat niet over over nu....maar de winter in het algemeen.

ro
door ronny530 Oct 4, 2022 om 15:15
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Kreeg ook op 30-11 bericht van deze verhoging, heb ik zolang liggen slapen want volgens mijn kalender is het nu 04-10-2022 maar ik kan het mis hebben want mijn pc is al wat ouder. Wat ik wel weet is dat Eneco zich niet aan de 30 dagen termijn heeft gehouden en de tariefsvehoging niet op 01-10- 2022 in laat gaan maar pas op 01-11-2022.

panter22
door panter22 Oct 4, 2022 om 15:33
6599 Antwoorden / Vragen

De winter is bij mij al begonnen. 15 graden in de kamer ,'s morgensvroeg. Daar helpt geen trui tegen. Als het vriest de bloemen op de ramen

gerbera
door gerbera - Oct 4, 2022 om 15:45
7365 Antwoorden / 14 Vragen

JOHNBR, volgens mij snapt u de reacties niet op deze vraag die niets met zon/wind heeft te maken. Hierover heeft u een andere vraag gesteld waarop, net als op deze vraag, duidelijke antwoorden zijn gegeven. Waarom dus 2 vragen door elkaar halen die u gewoon in een keer had kunnen stellen.