st
door stanleyvc Feb 1, 2010 om 18:57
Huishouden & energie

Energie Direct

Als alles goed gaat is Energie direct een prima leverancier. Maar als er iets fout gaat, dan hoef je niet op enige klant vriendelijkheid te rekenen. Ook lossen ze geen problemen op.

Ik heb in november bij het invullen van de meterstanden een invoer fout gemaakt, 2000KWH te hoog, nu veel correspondentie van mijn kant verder, en ongeveer € 50,-- aan belkosten. Word de jaarnota nog steeds niet aangepast.
Ik krijg wel iedere keer een berichtje dat de nieuwe meterstanden worden door gestuurd naar de juiste afdeling, maar ik denk dat deze dus niet bestaat. Wel is het zo dat als je hierover gaat bellen kost dit ook weer €: 70cpm en hier kom je dus ook niet verder. Nu aangetekende brief gestuurd naar de directeur en nu maar afwachten wat er gebeurd.
O, ja als je de incasso storneert, gaan ze zonder waarschuwing direct naar die …. Van “Intrum Justitia” en dan moet je dus €: 25,-- administratie kosten extra betalen.

Dus kortom, pas op met die [edit redactie] van “Energie Direct”.

2026 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ze zelf de juiste afdeling niet kunnen vinden, u heeft wel pechomdat de enrgie dus dit jaar goed koper is geworden en u dus voor het teveel betaalde de oude prijs betaald.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over oplichters gesproken,
ook wat problemen met EnergieDirect
De vaste prijzen voor energie daar zijn als je je als nieuwe klant aanmeld aanmerkelijk goedkoper dan als je ze vast zet als bestaande klant,
probeer al een half jaar om mijn huidige contract, met betaling van de boete op te zeggen en een nieuw contract te sluiten, het wordt systematisch weg gemoffeld.
met een grootverbruik van 9000 kw/h en een verschil van 3 cent scheelt dat 270 euro per jaar, over 3 jaar is dat meer dan 800 euro.
Met een telefonisch contact werd er maar gehamerd over dat het geld kost om het oude contract af te kopen, 150 euro.
dat ik er vele malen dat bedrag op bespaar, daar waren ze niet thuis bij.
Nu heb ik mezelf aangemeld als nieuwe klant met het verzoek om bij mijn oude leverancier het contract op te zeggen, 4 weken geleden wel een bevestiging ontvangen maar verder ontbreekt iedere vorm van contact.
Wil het wel goed documenteren, want geloof niet dat ze dit allemaal zomaar kunnen doen

dick

ve
door verwijderd - Feb 4, 2010 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vermoeden is dat het gewoon de werkwijze is van “ED” om niet op briefen, email en web invul formulieren te reageren, klanten moeten dan het dure €: 0.70 cpm nummer bellen en een gesprek duurt minimaal 10 minuten dus verdienen ze per gesprek minimaal €: 5.—
Ook is het zo dat wanneer het voorschot niet dezelfde maand op de rekening staat krijg je zonder waarschuwing direct een brief van die andere oplichters beweging “intrum justitia” en dan krijg je dus €: 25.—aan zogenaamde administratie kosten en weer minimaal €: 20 euro verdiend aan wanpraktijken.
Deze moet dan eigenlijk al betaald zijn, voordat deze ontvangen is!

DUS MENSEN WORD NOOIT KLANT BIJ “ED”, VROEG OF LAAD JE KRIJGT ER SPIJT VAN!!!

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heb ik bericht gehad van “ED”, excuses, €: 20,-- vergoeding en dossier bij “Intrum justiia” is terug getrokken dus geen verdere kosten.

Dus blijkbaar een aangetekende brief sturen naar de directie doet wonderen en hierbij is dus mijn probleem bij “ED” opgelost.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik Heb veel problemen gehad met Energie Direct.
Zomer 2008 kwamen ze langs de deur.
Zogenaamd voor informatie! Maar na een jaar niets gehoord te hebben.
Zat ik ineens aan een contract vast en waren ze mijn leverancier.
Na veel bellen (dat mens meerdere keren door de telefoon te hebben getrokken),
2x een aangetekende brief gestuurd (wat ze altijd ontkend hebben)
was ik gelukkig na 3 maanden van ze af ik heb mijn contract na een maand weer op
kunnen zeggen. Dus wil ik bij deze iedereen waarschuwen! ga NOOIT in zee
met Energie Direct het zijn een stelletje onbeschoft tuig.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inplaats van het dure 0900-3347328 nummer te bellen kunt u beter het net nummer 0499-334300 bellen. Zo omzeilt u het dure 0900 nummer.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

stanleyvc

Je schrijft: Dus kortom, pas op met die [edit redactie] van “Energie Direct”.

Met dank voor de informatie. Een gewaarschuwde consument telt voor twee, zullen we maar zeggen.

Pedro.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Energiedirect heeft mij ook een jaarcontract aangesmeerd. Zonder dat ik er erg in had, hebben ze mijn stem opgenomen. Ik had nog wel gezegd dat ik er eerst met 'Cogas'over wilde hebben. Maar ik kreeg steeds maar mailtjes, dat ik een contract had bij hen. Steeds mailtjes teruggestuurd, maar kreeg geen gehoor. Op het laatst gebeld en toen zeiden ze, dat ze die mailtjes niet ontvangen hadden. Zonder dat dit er bij stond, kon ik op die mails niet reageren. Ik kon praten wat ik wilde, maar ik kon er niet meer af, of ik moest € 150 betalen. Ook ''Cogas" kon er zgnd. niets aan doen.
Ik ben er toen maar mee gestopt om te reageren. Ik ben nu bij Nuon. Heb nooit geen afrekening gehad en moest er zelfs nog € 63 bijbetalen, terwijl ik niets minder betaalde dan bij Cogas.
Voor mnooit geen ernergiedirect meer. Ze behandelen je als een kind!

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb binnen 7 dagen telefonisch mijn aanmelding ongedaan gemaakt, alles was geregeld.
Nou mooi niet, nu weten ze ineens van niks en zit ik een jaar vast aan een contract dat ik niet wil.
Eerder opzeggen kost me 50 euro.
Rattenzooi daar!!!

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje

Je schrijft: Ik heb binnen 7 dagen telefonisch mijn aanmelding ongedaan gemaakt.......

Vraag: hoe heb je dat precies gedaan?

Collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2010 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebeld en gezegd dat ik de aanmelding ongedaan wilde maken.

Nu willen ze een overzicht van de telefoonrekening als bewijs, maar dat kan niet omdat ik bij iemand anders gebeld heb.
En die persoon heeft geen zin om een nieuw wachtwoord aan te vragen bij de telefoonmaatschappij, om zodoende op internet de telefoonrekeningen te bekijken en te printen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2010 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was klant bij Energie Direct. De rede van me opzegging was dat ze een dochterbedrijf zijn van Essent die samen met het Duitse bedrijf RWE ging werken. Het bedrijf RWE werkt totaal niet milieu vriendelijk en vond het ook allemaal erg scheef aangezien Essent reclame maakt dat ze dat wel zijn. Dan hoor je ook niet met zo'n bedrijf samen te gaan. Vandaar dat ik het opgezegd heb bij Energie Direct en na deze reacties gelezen te hebben ben ik blij toe dat ik heb opgezegd heb en mag ik zo te lezen dankbaar wezen dat dit allemaal probleemloos verlopen is. Het opzeggen dan want we betaalde wel idioot hoge rekeningen bij Energie Direct.

Ik zit nu bij chreenchoise en betaal ik minder dan dat ik bij Energie Direct. Ik vindt Chreenchoice erg goed en heb nooit problemen met ze. Omdat het onmogelijk is om volledig groenestroom te bieden compenseren ze het met bomen te planten.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2010 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook klant bij Energie Direct, maar dan via Vereniging de Vastelastenbond

De prijzen zijn via dit inkoopcollectief nog láger dan bij energie direct zelf. Maar wat ik nog belangrijker vindt: de vastelastenbond treedt op als 'tussenpersoon'. Bij vragen of problemen bel ik goedkoop met de Vastelastenbond en zij lossen het voor mij op!

Ze sluiten hun leden aan bij verschillende leveranciers, het is maar net welke stroomboer in dat jaar de beste deal kan bieden!