Energie Direct
Als alles goed gaat is Energie direct een prima leverancier. Maar als er iets fout gaat, dan hoef je niet op enige klant vriendelijkheid te rekenen. Ook lossen ze geen problemen op.
Ik heb in november bij het invullen van de meterstanden een invoer fout gemaakt, 2000KWH te hoog, nu veel correspondentie van mijn kant verder, en ongeveer € 50,-- aan belkosten. Word de jaarnota nog steeds niet aangepast.
Ik krijg wel iedere keer een berichtje dat de nieuwe meterstanden worden door gestuurd naar de juiste afdeling, maar ik denk dat deze dus niet bestaat. Wel is het zo dat als je hierover gaat bellen kost dit ook weer €: 70cpm en hier kom je dus ook niet verder. Nu aangetekende brief gestuurd naar de directeur en nu maar afwachten wat er gebeurd.
O, ja als je de incasso storneert, gaan ze zonder waarschuwing direct naar die …. Van “Intrum Justitia” en dan moet je dus €: 25,-- administratie kosten extra betalen.
Dus kortom, pas op met die [edit redactie] van “Energie Direct”.
Ik denk dat ze zelf de juiste afdeling niet kunnen vinden, u heeft wel pechomdat de enrgie dus dit jaar goed koper is geworden en u dus voor het teveel betaalde de oude prijs betaald.
Over oplichters gesproken,
ook wat problemen met EnergieDirect
De vaste prijzen voor energie daar zijn als je je als nieuwe klant aanmeld aanmerkelijk goedkoper dan als je ze vast zet als bestaande klant,
probeer al een half jaar om mijn huidige contract, met betaling van de boete op te zeggen en een nieuw contract te sluiten, het wordt systematisch weg gemoffeld.
met een grootverbruik van 9000 kw/h en een verschil van 3 cent scheelt dat 270 euro per jaar, over 3 jaar is dat meer dan 800 euro.
Met een telefonisch contact werd er maar gehamerd over dat het geld kost om het oude contract af te kopen, 150 euro.
dat ik er vele malen dat bedrag op bespaar, daar waren ze niet thuis bij.
Nu heb ik mezelf aangemeld als nieuwe klant met het verzoek om bij mijn oude leverancier het contract op te zeggen, 4 weken geleden wel een bevestiging ontvangen maar verder ontbreekt iedere vorm van contact.
Wil het wel goed documenteren, want geloof niet dat ze dit allemaal zomaar kunnen doen
dick
Mijn vermoeden is dat het gewoon de werkwijze is van “ED” om niet op briefen, email en web invul formulieren te reageren, klanten moeten dan het dure €: 0.70 cpm nummer bellen en een gesprek duurt minimaal 10 minuten dus verdienen ze per gesprek minimaal €: 5.—
Ook is het zo dat wanneer het voorschot niet dezelfde maand op de rekening staat krijg je zonder waarschuwing direct een brief van die andere oplichters beweging “intrum justitia” en dan krijg je dus €: 25.—aan zogenaamde administratie kosten en weer minimaal €: 20 euro verdiend aan wanpraktijken.
Deze moet dan eigenlijk al betaald zijn, voordat deze ontvangen is!
DUS MENSEN WORD NOOIT KLANT BIJ “ED”, VROEG OF LAAD JE KRIJGT ER SPIJT VAN!!!
Inmiddels heb ik bericht gehad van “ED”, excuses, €: 20,-- vergoeding en dossier bij “Intrum justiia” is terug getrokken dus geen verdere kosten.
Dus blijkbaar een aangetekende brief sturen naar de directie doet wonderen en hierbij is dus mijn probleem bij “ED” opgelost.
Ook ik Heb veel problemen gehad met Energie Direct.
Zomer 2008 kwamen ze langs de deur.
Zogenaamd voor informatie! Maar na een jaar niets gehoord te hebben.
Zat ik ineens aan een contract vast en waren ze mijn leverancier.
Na veel bellen (dat mens meerdere keren door de telefoon te hebben getrokken),
2x een aangetekende brief gestuurd (wat ze altijd ontkend hebben)
was ik gelukkig na 3 maanden van ze af ik heb mijn contract na een maand weer op
kunnen zeggen. Dus wil ik bij deze iedereen waarschuwen! ga NOOIT in zee
met Energie Direct het zijn een stelletje onbeschoft tuig.
Inplaats van het dure 0900-3347328 nummer te bellen kunt u beter het net nummer 0499-334300 bellen. Zo omzeilt u het dure 0900 nummer.
stanleyvc
Je schrijft: Dus kortom, pas op met die [edit redactie] van “Energie Direct”.
Met dank voor de informatie. Een gewaarschuwde consument telt voor twee, zullen we maar zeggen.
Pedro.
Energiedirect heeft mij ook een jaarcontract aangesmeerd. Zonder dat ik er erg in had, hebben ze mijn stem opgenomen. Ik had nog wel gezegd dat ik er eerst met 'Cogas'over wilde hebben. Maar ik kreeg steeds maar mailtjes, dat ik een contract had bij hen. Steeds mailtjes teruggestuurd, maar kreeg geen gehoor. Op het laatst gebeld en toen zeiden ze, dat ze die mailtjes niet ontvangen hadden. Zonder dat dit er bij stond, kon ik op die mails niet reageren. Ik kon praten wat ik wilde, maar ik kon er niet meer af, of ik moest € 150 betalen. Ook ''Cogas" kon er zgnd. niets aan doen.
Ik ben er toen maar mee gestopt om te reageren. Ik ben nu bij Nuon. Heb nooit geen afrekening gehad en moest er zelfs nog € 63 bijbetalen, terwijl ik niets minder betaalde dan bij Cogas.
Voor mnooit geen ernergiedirect meer. Ze behandelen je als een kind!
Ik heb binnen 7 dagen telefonisch mijn aanmelding ongedaan gemaakt, alles was geregeld.
Nou mooi niet, nu weten ze ineens van niks en zit ik een jaar vast aan een contract dat ik niet wil.
Eerder opzeggen kost me 50 euro.
Rattenzooi daar!!!
sonjaatje
Je schrijft: Ik heb binnen 7 dagen telefonisch mijn aanmelding ongedaan gemaakt.......
Vraag: hoe heb je dat precies gedaan?
Collegiale groet, ReadAC.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer