to
door tondijk Aug 31, 2007 om 13:35
Huishouden & energie

Garantie op isolatie glas

Wij hebben nu 9 ramen die lek zijn en de garantie loopt tot maart 2008. Maar de glaszetter is failliet gegaan.

Volgens de fabrikant heb ik nu alleen recht op de levering en niet op het opnieuw zetten.

Is iemand die hiermee ervaring mee heeft en/of er een mogelijkheid is de fabrikant hiervoor aansprakelijk te stellen?

446 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag tondijk,

Je kunt er bijna met zekerheid vanuit gaan dat de fabrikant hier gelijk heeft. Datgene wat de fabrikant juridisch gezien verplicht is, komt hij na. In de fabrieksgarantie (ik hoop nog dat je die hebt) staat meer dan waarschijnlijk dat de ruiten vervangen worden exclusief plaatsing.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wat is nu de vraag? De gratis ramen of het plaatsings loon? Ik weet wel dat er jaren geleden fout hechtings materiaal is gebruikt. De ruiten worden daarmee aan de alu profielen "gelijmd". Deze kit was niet bestand tegen UV van de zon en de ruiten laten dan los. Binnen de garantie worden die "gewoon" vervangen. Wat de afspraken zijn over het plaatsingsloon weet ik niet. Bij een vorige vraag heeft READ nog aangegeven dat de garantie vrijwel altijd zonder plaatsingsloon is. zie:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=25476&qid=307410

Vr.gr. Poltol

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb dus de ramen vergoed gekregen, maar het arbeidsloon van de schilders die op dat moment de buitenboel van m'n huis schilderden, moesten betaald worden. Bij faillissementen staan consumenten vaak in de kou.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fabrikant levert aan de glaszetter en die levert (en plaatst het glas) weer aan u.

U moet dus voor het glas plaatsen bij de glaszetter zijn...... edoch is deze niet meer 'aanspreekbaar'.

Indien de fabrikant dus alléén het glas levert, heeft de fabrikant aan haar verplichting voldaan.

Eventueel aansprakelijk stellen voor de plaatsingskosten is natuurlijk te doen, echter ik geef u weinig tot nog minder kans, dat u die kosten vergoed krijgt. Indien u er een rechtzaak van maakt, vermoed ik dat u hoogstens een gedeelte van de plaatsingskosten vergoedt zult krijgen. Daar tegenover staat dat u ook behoorlijke kosten moet maken, om deze zaak aanhangig te maken.

Ik zou die ramen accepteren en er verder geen zaak van maken. Uiteraard is dit geheel aan u.

Gr. Hutch