Jaarrekening Budget Energie
Ik sluit jaarlijks een energie conract af voor de duur van 1 jaar. Begin november 2019 mij aangemeld bij Budget energie voor de periode van 01-01-2020 t/m 31-12-2020. Je ontvangt keurig een overzicht van het bestelde product. Het jaar 2020 begint en na verloop van tijd ga je eens naar de websit van Budget Energie en kijk je naar de gegevens of die kloppen. Ik zag dat mijn contractperode inging op 03-01-2020 en de einddatum was 03-01-2021. Nou kun de gegevens aanpassen dus ik veanderde de data in de data waarvoor ik mij aangemeld had. Weer een tijdje verder zag ik dat mijn verandering weer was verdwenen en ben toen gaan mailen en ik ontving een mail met daarin een bevestiging van de aanpassing van de einddatum (31-12-2020). Weer een tijdje later....mijn gegevens niet aangepast en toen ben ik gaan chatten. Dat verliep heel moeilijk en niet leuk en uiteindelijk bleef het zoals het was....dus einddatum 03-01-2021. Ik vond het heel vervelend want ik was al jaren gewend aan mijn energieperiode 1 januari tot 1 januari. He jaar is om en de Jaarafrekening ontvangen en tot mijn grote verbazing lees ik zowel bij Gas als Elektra...Vaste Leveringskosten... een bedrag gelijk aan 13 maanden!!! Het is een Jaarcontract dus ik neem contact op en krijg als antwoord........daar heeft u voor getekend. Dus ik het bestelde productoverzicht erbij genomen en er staat onder Bijzonderheden: Budget Energie brengt iedere maand de volledige vaste leveringskosten in rekening ook als u maar een deel van de maand klant bent.
...Dus daarom vullen zij hun eigen data in om dit extraatje te incasseren!!! Nu gaat het maar om € 3.99 x 2 (Gas en Elektra) = € 7.98 Massa is Kassa wordt hier toegepast. Hoeveel klanten heeft Budget Energie maal € 7.98......kan aardig oplopen
Mijn vraag: Kan en mag dit ?
U vergeet gemakshalve dat als je einddatum niet op de 31 ste is maar ergens in de maand daarop dat je 13 maandtermijnen betaald. Maar als de einddatum 3-1 is dan worden er van de 13 de betaling slechts die 3 dagen in rekening gebracht. De rest krijgt u bij de eindafrekening terug of worden verrekend met een meer gebruikl als betaald.
Dus om uw vraag te beantwoorden: dit kan en mag omdat u een denkfout maakt.
Ter informatie: Ik meld mij bij Budget E. aan voor een jaarcontract van 01-01 t/m 31/12. Punt. Budget gaat pas leveren vanaf 03-01 en hanteert dan als einddatum 02-01. Lees nu eens goed wat ik schrijf bij Bijzonderheden! .....Budget Energie brengt iedere maand de volledige vaste leveringskosten in rekening ook als u maar een deel van de maand klant bent!!!!
Ik ben dus 13 maanden klant. Maar ik wilde een contract van 01-01 t/m 31/12 en dat zijn 12 maanden toch? Vaste leveringskosten zijn administratieve kosten!! en andere leveranciers hanteren leveringskosten per dag.
Ik sluit mij geheel aan bij de reactie van @MAHADMA met ook de aantekening dat u m.b.t. het overstappen altijd een eindafrekening ontvangt en daarna een andere m.b.t de nieuwe overeenst van de nieuwe leverancier.
Als er onverhoopt naatr uw mening toch sprake is van foutief handelen wijs ik u op https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/ maar ik 'vrees' dat u daar dezelfde reactie zult krijgen.
P.s. als de einddatum 3-1 was is er geen probleem en zult u bij de nieuwe leverancier de afrekening ingande 3-1 ontvangen. Wel een vraag aan u: heeft u de meterstanden zelf genoteerd indien u geen slimme meter heeft?
Re: nog een opmerking: de leveringskosten worden in rekening gebracht door de netbeheerder en die verrekent dat via de energieleverancier op basis van meterstanden.
Of Topic, de vraag over de mega super is weg, als je het zelf nog niet in de gaten had.
@TENORMIN: Ook Off topic: er gebeurde iets merkwaardigs maar ik zie toch: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/mega-foodsuper?id=602668 Dat zou nu wel op de site moeten staan.
Om met het laatste te beginnen....Deze Vaste Leveringskosten zijn adminnistratieve kosten !! Wat de netbeheerder doet noemt men Netbeheerkosten!
..Ik heb een slimme meter.
Budget Energie bepaalde zelf wanneer mijn contract inging. Ik vroeg om op 01-01 de leverantie te starten en niet op 03-01
Dan is dit denk ik toch een weg om te begaan: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/
En wat halen Ad & Toos zich voor die 2 dagen op hun hals met 2 vragen en een gang naar de geschillencommissie? Veel stress enz. Ik ben blij dat ik geen energie verkoper voor Ad en Toos.
Is toch helemaal geen probleem, want u betaalt dat niet voor de vaste leveringskosten bij de volgende.
U betaald de leverkosten van startdatum tot einddatum. Dat staat los van een maandvoorschot. Bij de eindafrekening wordt het verbruik verrekend met de al betaalde voorschotten. U betaald dus nooit teveel.
Daar gaat het hier niet over.
Ter informatie: Ik meld mij bij Budget E. aan voor een jaarcontract van 01-01 t/m 31/12. Punt. Budget gaat pas leveren vanaf 03-01 en hanteert dan als einddatum 02-01. Lees nu eens goed wat ik schrijf bij Bijzonderheden! .....Budget Energie brengt iedere maand de volledige vaste leveringskosten in rekening ook als u maar een deel van de maand klant bent!!!!
Ik ben dus 13 maanden klant. Maar ik wilde een contract van 01-01 t/m 31/12 en dat zijn 12 maanden toch? Vaste leveringskosten zijn administratieve kosten!! en andere leveranciers hanteren leveringskosten per dag.
Kalendermaand of de periode van een maand? 3-1-2020 t/m 2-1-2021 kunnen 13 kalendermaanden zijn of een periode van 12 maanden.
Wanneer u in november gekozen hebt om levering vanaf 1 januari en uw oude contract liep 31 december af begrijp ik niet waarom Budgetenergie pas op 3 januari begint te leveren.
U heeft nu dus voor een jaarcontract13x €7,98 aan vaste kosten betaald.
Masr op de eindafrekening van uw oude leverancier staat tot wanneer ze energie geleverd hebben, daar hadden kunnen zien wanneer Budgetenergie ging leveren.
En wat stond er in uw contract met Budgetenergie voor aanvangsdatum?
Naar de geschillencommissie stappen kost u misschien meer dan wat het oplevert, maar voor €52,50 weet u het.
Ik kan me voorstellen dat het voor u een principe kwestie is en het risico dat u de €52,50 kwijt bent wel wilt nemen.
Maar eerst moet een schriftelijk bezwaar bij Budgetenergie indienen en dat geen oplossing oplevert naar de geschillencommissie.
Er wordt niet teveel betaald. Je schiet alleen een maand IPV 3 dagen voor. Met de eindnota krij je naar rato dus van die 7.98 weer bij a 7,20 terug.
De geschillencommissie gaat hier waarschijnlijk niet eens aan beginnen want ts betaalde niets teveel maar is te ongeduldig om de eindafrekening af te wachten.
En sorry hoor wat een gezeur om 2 dagen latere levering en 2 dagen langer contract .
Tot 3 IPV 1 januari. Je zou denken dat ts niets beters heeft te doen.
Goed lezen beste JUSTMEAGAIN !
Door deze datum te verschuiven Kan Budget Energie een maand extra Vaste leveringkosten(zijnde administratieve kosten) in rekening brengen!
En dat vind ik niet juist.
Maar u leedt niet. U krijgt dat geld terug bij de afrekening.
Weet je zeker dat je nieuwe energiecontract begon op 1 januari 2021. Misschien is de nieuwe energieleverancier er de oorzaak van dat je energiecontract bij Budget energie een paar dagen is doorgelopen, Heb je de nieuwe energieleverancier hierover al gebeld?
Beste Panter22, lees de eerste 3 regels nog eens goed!
De vraag is: Mag een energieleverancier zelf bepalen wanneer hij gaat leveren? Ik vroeg om te leveren vanaf 01-01-2020 t/m 31-12-2020 en Budget Energie begint op 03-01-2020!
Hierdoor verschuift de einddatum naar 02-01-2021 en niet 31-12-2020 en daardoor ben ik 13 maanden klant van hun(zij rekenen hele maanden ook al zijn het maar 2 dagen) terwijl je een contract afsluit voor 1 jaar (zijnde 12 maanden)! Doet Budget Energie dit bij al hun klanten ??????
Maak je niet zo druk. Je hebt een contract voor 12 maanden. In de algemene voorwaarden vind ik niets over een extra maand. Maar je kunt het ongetwijfeld even kopieren.
En voor het antwoord op je vraag: Zie artikel 2.5 van de algemene voorwaarden. Ja het mag.
Uit de algemene voorwaarden:
2.5 In de overeenkomst melden we de datum waarop de levering begint. Mocht deze datum niet gehaald worden dan informeren wij u hier tijdig over
11.1 De leveringstarieven voor elektriciteit en/of gas, inclusief overheidsheffingen en belastingen, die wij met u hebben afgesproken bevestigen wij u schriftelijk of digitaal in de overeenkomst (zie ook artikel 2.1). Tevens melden wij u de netbeheerkosten.
https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/Algemene_Voorwaarden_BudgetEnergie_2017.pdf
Ik zie het staan. Op naar de geschillencommissie,
U wilde dat het contract in zou gaan op 01-01-2020, maar het is pas ingegaan op 03-01-2020.
U heeft wel de data gecorrigeerd maar schrijft dat de aanpassingen zijn verdwenen.
Heeft u dan 2 dagen gratis energie gekregen? Kan het ook zijn dat de vorige leverancier tot en met 02-01-2020 heeft geleverd?
U hebt toch voor aanvang van het contract, dat contract ontvangen en geen actie ondernomen,
dus accoord gegaan met de andere data!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer