Ge
door Gert55 Mar 15, 2018 om 09:40
Huishouden & energie

Lekkend dak

Tijdens de installatie van zonnepanelen door een team van een aannemer voor Zelfstroom is ons dak beschadigd en lekt.
Wij hebben een expert laten komen die dit heeft bevestigd.
Zelfstroom heeft een andere zonnepanelen installatiebedrijf laten komen (geen dak experts) die echter ook geconcludeerd hebben dat het dak tijdens de installatie is beschadigd.
De klacht is door Zelfstroom doorgeschoven naar de aannemer, echter na twee weken hebben wij nog steeds niets vernomen en blijven we met deze onacceptabele situatie zitten.

Welke stappen kunnen we het beste ondernomen om dit zo snel mogelijk op te lossen.

7889 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2018 om 10:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zelfstroom en de aannemer middels een brief aansprakelijk stellen en een termijn noemen waarbinnen e.e.a. geregeld dient te zijn.
Rechtsbijstandverzekering? Zo ja, inschakelen.

hansje klein
door hansje klein Mar 15, 2018 om 10:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Toevoeging: Kijk ook of er een Geschillencommissie ingeschakeld kan worden (Keurmerk?).

Neemt de schade inmiddels nog toe, dan in uw brief duidelijk aangeven dat er, direct na de door u gestelde termijn, een derde bedrijf per ommegaande de reparatie in uw opdracht zal uitvoeren en deze kosten aan Zelfstroom/de aannemer zullen worden doorberekend.

Geen rechtsbijstandsverzekering?
1 - Juridisch loket
2 - Rechter

TIP:  Foto's maken van de ontstane schade en reparatie, maar ook van door de lekkage beschadigde inboedel, waarvoor u uw huisverzekering kunt inschakelen.

aurora1
door aurora1 - Mar 15, 2018 om 11:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In ieder geval er harder achteraan gaan en ze op de nek zitten. Niet achterover leunen en blijven wachten.

Kl
door Klantenservice Zelfstroom - Mar 16, 2018 om 16:41
2 Antwoorden / Vragen

Beste Gert,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor deze uitermate teleurstellende gang van zaken. Dit is niet de manier waarop wij onze nieuwe klanten willen verwelkomen.

Ik heb me vanmorgen ingelezen in uw totale installatieverloop en ik kan niet anders zeggen dan dat we hier grove steken hebben laten vallen. Een fout kan gemaakt worden, een lekkage kan ontstaan, maar dit hadden we anders moeten oplossen. Ook onze installatiepartner deelt deze mening en betreurt dit incident.

De verantwoordelijke manager bij de installatiepartner heeft mij geinformeerd dat a.s. dinsdag 13-3 een voor u vertrouwde aannemer de schade en benodigde herstelwerkzaamheden komt opnemen en zo spoedig mogelijk daarna komt uitvoeren. Onze partner heeft aangegeven dat het herstel uiterlijk op 20 maart volledig gedaan zal zijn.

Eventuele schade aan uw overige eigendommen (meubels, behang, plafonds) kunt u claimen bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Zij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt om de schade te laten herstellen (met geld of met vakmensen), waarna ze de gemaakte kosten verhalen op onze verzekeringsmaatschappij. Ik wil nogmaals benadrukken dat wij deze gang van zaken betreuren en hoop dat we met elkaar in gesprek kunnen blijven om de schade te herstellen en te werken aan een beter vervolg van onze relatie.

Met vriendelijke groeten,
Marlies Denissen,
Manager Klantenservice Zelfstroom BV

edrick3
door edrick3 Mar 16, 2018 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De verantwoordelijke manager bij de installatiepartner heeft mij geinformeerd dat a.s. dinsdag 13-3 een voor u vertrouwde aannemer de schade en benodigde herstelwerkzaamheden komt opnemen en zo spoedig mogelijk daarna komt uitvoeren. Onze partner heeft aangegeven dat het herstel uiterlijk op 20 maart volledig gedaan zal zijn.

Ik zou nog eens m'n agenda/kalender raadplegen. ;-)

hansje klein
door hansje klein - Mar 16, 2018 om 16:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Gert55 ...

Zó  ...  U kunt nu dus weer verder ...  ;-)) ...  a.s. 13.03.? in 2019?  wordt namelijk de schade (alweer) opgenomen.

Hopelijk heeft uw inboedelverzekeraar geen eigen risico in de voorwaarden, want evtl. schade moeten de verzekering en ú eventueel samen betalen. Lees > HIER <  https://www.geld.nl/inboedelverzekering/service/inboedelschade

CITAAT: Is er schade aan je inboedel ontstaan doordat een ander persoon (een zogenaamde derde) deze heeft veroorzaakt? Zorg ervoor dat je dit vermeld op het schadeaangifteformulier. Wanneer er getuigen zijn, vermeld deze dan ook. De verzekeraar zal de schade en het eventuele eigen risico dan verhalen op deze derde.

Th
door Theawaalen - Mar 16, 2018 om 17:01
113 Antwoorden / 5 Vragen

Maar wanneer komen ze nu. Ze plaatsen dit op 16-03-2018 en komen op 13-03-2018 Bij is dit verleden tijd!

hansje klein
door hansje klein Mar 16, 2018 om 17:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, dat is nu eenmaal door deze manager zo gepland in maart 2019 ... voor een bezichtiging.

Over een jaar rond deze tijd is alles dan weer in orde  :-((

Kl
door Klantenservice Zelfstroom - Mar 19, 2018 om 13:46
2 Antwoorden / Vragen

Beste Hansje en Thea,

Bedankt voor het melden, dat is inderdaad een slordige typefout! Ik bedoel uiteraard morgen, 20-3-2018 en niet dinsdag 13-3.

Voor wat betreft de schade aan eigendommen en het eigen risico, deze zal de verzekeraar inderdaad verhalen op ons en onze installatiepartner. Het is hierbij ons uitgangspunt dat onze klant geen enkel nadeel mag ondervinden van de plaatsing van de zonnepanelen, dus ook niet mag opdraaien voor een eigen risico.

Wij wachten morgen de terugkoppeling van de aannemer af en zullen dan het vervolg afstemmen met de klant.