wm
door wmbraam Apr 26, 2006 om 16:06
Huishouden & energie

Nederwoon

Beste kassa medewerker.

Onlangs heb ik te maken gehad met de huur bemiddelings organisatie Nederwoon, die o.a. in Deventer opereert. Aan de IJssel stond een appartement te huur. Via via kwamen we de eigenaar op het spoor. De eigenaar besloot ons het appartement te gunnen.

Helaas had de eigenaar net een contract gesloten met Nederwoon. Deze organisatie bracht vervolgens tot onze verbazing zowel de eigenaar als verhuurder, als ons de huurders meer dan 1 maand huur in rekening als bemiddelingskosten.  Met name naar ons de huurders staat daar nauwelijks enige prestatie tegenover. We hebben geprobeerd of Nederwoon berijd was met een lager bedrag genoegen te nemen, maar helaas.

Naar mijn mening mag Nederwoon niet van zowel huurder als verhuurder bemiddelingskosten vragen. Omdat we het appartement niet aan onze neus voorbij wilde laten gaan hebben we betaald, maar onder protest. Eigenlijk willen we het geld zo snel mogelijk terug. Wat is uw mening en kunt u ons helpen?

Met vriendelijke groet,

WM Braam

[edit redactie]

19854 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op Nederwoon.nl is hierover geen informatie te vinden.

Zij zijn, althans zo presenteren ze zich, makelaar en als makelaar NVM lid zou het principe gelden dat de verhuurder de kosten betaalt en niet de huurder. Als us stelt dat zowel de huurder als de verhuurder de bemiddelingskosten betalen zou dat wel eens kunnen betekenen, dat u drie maal betaalt want de verhuurder zal dat naar ik aanneem in de huur verdisconteren.

Het bevreemt mij dat de verhuurder u verwees naar Nederwoon met het argument "ik heb net etc." Ik weet dat verhuurders vaak een relatie leggen met bureau's als Nederwoon, veelal met meer, maar er niets in de weg staat om rechtstreeks te verhuren. Daarmee kom ik op de vraag: met wie is de huurovereenkomst afgesloten?

Is dat met de verhuurder, dan heeft nederwoon (nagenoeg en dan nog ongevraagd) diensten verleend. Een en ander lijkt mij niet te kunnen, maar wat er aan te doen? Navragen bij een in dat soort zaken gespecialeerd advocaat of bij een huurdersvereniging (rechtbijstandsverzekering etc.)

ve
door verwijderd - Apr 26, 2006 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

In aanvulling op Gerrit:

Ik neem aan dat u Nederwoon nimmer benadert hebt. In dat geval kan Nederwoon beslist niet kosten aan u in rekening brengen voor een dienst die zij niet aan u geleverd hebben.

Wat Nederwoon met de verhuurder heeft afgesproken zal u een worst wezen. Als zij overeengekomen zijn dat bij eigen bemiddeling (dus door de eigenaar zelf) de eigenaar alsnog kosten aan Nederwoon verschuldigd is, dan kan dat. Maar daar heeft u niets mee te maken.

Nederwoon is geen contractpartij in deze voor u. Zet dit standpunt schriftelijk uiteen en eis uw geld terug.

Overigens: waarom heeft u onder protest betaald? U had toch een deal met de eigenaar van het pand?

groet en succes. Laat wat horen hier.

Cannacampo

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hr Braam, ik ben zeer benieuwd naar het verloop of eventuele afloop???

ve
door verwijderd - Jun 21, 2007 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je treft het niet met Nederwoon als tussenpersoon.. Wat we hier al niet hebben meegemaakt met die gasten is ongelooflijk. Een kleine greep:

-Met vorst (2jaar terug, 0 graden overdag) een week geen CV. Wilde geen nieuwe plaatsen maar 16 jaar oude ketel oplappen. Moesten wachten op onderdelen.

-Dit jaar koolmonoxide uitstoot ketel 2000ppm BUITEN de ketel terwijl IN de ketel 40ppm is toegestaan. De meter stopt trouwens bij 2000ppm.. CV afgesloten door de Gaswacht, 15 dagen geen verwarming in februari. Geen excuus, geen vervangende verwarming. Geen compensatie, niks, niks, niks.

-Borg die niet terugbetaals wordt. Als je er iets van zegt sturen ze een servicekostenafrekening die precies even hoog is als de borg..

-Servicekosten afrekening die half jaar te laat wordt verstuurd. Inclusief kosten die er niet bij horen. Zeg je niet te betalen dan sturen ze een brief waarin ze gewoon zeggen dat als je niet betaald ze alle kosten die buiten de servicekosten vallen in 1x aan je zullen belasten. Aangezien hier geen duidelijke wetgeving over is kunnen ze je alles maken.

-1 Dag van te voren bellen (op je verjaardag bijvoorbeeld) dat ze de volgende dag met 4 man alle plafonds in je huis komen vervangen. Dit om nog net binnen de termijn van de gemeente aan de brandveiligheid te voldoen. Flinke schade in huis als gevolg waarbij uiteindelijk slechts de helft van de toegezegde vergoeding wordt uitbetaald.

-Lekkage in douche

-Lekkage in WC

-Lekkage van dak

Sterkte iniedergeval,

Een Nederwoon huurder

ve
door verwijderd - Oct 2, 2007 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

huur niets van nederwoon, zij zijn echt huisjesmelkers !

ve
door verwijderd - Aug 31, 2010 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik deel de mening van de voorgaande schrijvers. Nederwoon is idd niet klachtvriendelijk, dan druk ik me nog netjes uit!
Op onderstaande link
Je tekst hier...
staan aantal voorbeelden die op internet gevonden zijn, ik vrees echter dat dit slechts het topje van ijsberg is.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2010 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ anti-:

Gratis advies:

Kijk altijd eerst even naar de datum van een topic, alvorens op oude koek te reageren.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een super leuke woning gezien.
Grote poster voor het raam NEDERWOON.
Ik natuurlijk reageren.
Aan de telefoon,word er zeer onbeschoft gereageerd.
Eerst inschrijfgeld betalen voor je maar uberhaupt iets van informatie krijgt.
Na betaling werden we verder geholpen.
Dag geprikt wanneer ik terecht kon.
Op de dag zelf word ik gebeld,oproep gemist.
Toch maar even terug gebeld.
Er werd meteen gezegd heeft u een moment alstublieft dus ik wacht word de telefoonlijn gewoon verbroken,ik weer terug gebeld,krijg ik dezelfde persoon weer aan de lijn,momentje alstublieft,ik wou reageren van volgens mij ging het niet helemaal goed daarnet,word ik gewoon meteen onderbroken en op een kattige manier gezegd MOMENT alstublieft (dit lijkt me niet echt uitnodigend om huurders mee te werven)
Of de afspraak verzet kon worden,helaas schikte dat mij niet dus als nog de afspraak kunnen vervroegen.
Het kijken heeft echt maar 5 minuten geduurd,en er werd al aangegeven dat we moesten opschieten omdat ze nog een afspraak had staan en deze ff tussen door was gepland.
Net of je een pakje boter koopt voor een jaar!!!!!!!!
Toen werden de kosten verteld 3x het huurbedrag voor bemiddelingskosten huur en een maand borg ook kwamen er nog 92,50 contractkosten (exclusief btw) bij!!!
Ik vraag me dan af..bemiddelingskosten...?? voor die 5 min rondeleiding???
Van bekenden kregen we te horen dat ze ook bekend waren bij Kassa.
Wij hebben op een gegeven moment contact gezocht met de verhuurder,zelfs zij wisten niet hoe hoog de bemiddelingskosten waren..?? en zij hadden goeie ervaringen??? MMMM
Al met al heb ik de woning niet genomen en ben ik heel blij dit van jullie gelezen te hebben.
Dit was voor mij ook een reden om ook een stukje neer te zetten om andere ook te kunnen waarschuwen!

ve
door verwijderd - Mar 7, 2012 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ten einde raad
Aub help mij....!!!

Nu sinds 2 maanden huren wij via nederwoon een woning. Natuurlijk zullen de meeste lezers dit niet geloven maar, tot de dag van vandaag hebben wij nog geen enkele dag in de woning doorgebracht....

Wij hebben het contract getekend onder voorwaarde dat enkele gebreken vervangen zouden worden, dit is nu nog steeds niet gebeurd! Nederwoon heeft zoveel dingen beloofd en geen een zijn ze nagekomen zo ook de huurbaas niet. Op dit moment staan wij letterlijk op straat! Sinds gisteren is het slot vervangen terwijl onze spullen binnen staan. Niemand Niemand kan iets betekenen voor ons. Nederwoon heeft ons meerdere malen de deur gewezen, politie, wethouder, huurcommissie kunnen ook al niks betekenen in deze. Officieel zijn wij nu dakloos plus dat al ons eigendom in handen is van de huurbaas. AUB help!!!!