jo
door johnakk Nov 21, 2005 om 11:09
Huishouden & energie

Niet gekregen wat besteld is. moet maar vertrouwen hebben!

Goedemorgen,

In augustus 2005 hebben we een boxspring met twee matrassen gekocht. De matrassen die we bestelden (7 comfortzones) waren niet diegene die in de showroom op de boxspring lagen (5 comfortzones).

De matrassen zijn afgeleverd en toen ontdekte ik dat op de matrassen duidelijk stond aangegeven 5 comfortzones ipv 7.

De bezorger heeft contact opgenomen om te vragen of de matrassen geruild konden worden. Dat kon maar dan moesten we wel de totale kosten betalen. omruiling zou dan naderhand kunnen. Is zo ook op de bon genoteerd door de bezorger.

na het vertrek van de bezorgers kreeg ik een telefoontje van het filiaal waar we de spullen hadden besteld. de leverancier wilde graag even langskomen want hij was toevallig daar aanwezig. ik vond dat geen probleem en de leverancier is komen kijken. hij constateerde dat er ook duidelijk 5 comfortzones werd aangegeven. Hij gaf aan dat het toch echt een 7-comfortzone matras was maar het bewijs me daar niet van kon geven. Informatie vanuit de fabrikant zou me worden toegestuurd.

om infomatie te krijgen over het prijsverschil tussen 5-7 comfortzones ben ik naar het filiaal gegaan waar we de bestelling hadden geplaatst. in hun map stond alleen een 7-comfortzone genoteerd. 5 van dit type hadden zij niet in hun bestelmap zitten. contact is gelegd met de fabrikant en afgesproken is dat ze me informatie zouden toesturen van hoe het nou precies zat.

omdat ik tot nu toe geen informatie heb ontvangen vond ik het welletjes en heb vorige week gebeld met het filiaal met de vraag of ze andere matrassen wilden bestellen waar wel duidelijk aangegeven staat dat het 7-comfortzones betreft. ze gaven aan dat ze dit een rare vraag van mij vonden want ik had moeten aangeven dat ze nogeens met de fabrikant contact moesten opnemen. ze hadden immers al van alles voor me geprobeerd! na een welles/nietes gedoe werd mij geadviseerd verder de zaak met de klantenservice af te handelen. ik de dag erna gebeld met de klantenservice. zij waren op de hoogte van het hele verhaal en vonden dat ik geen recht meer had op omruil omdat ze nadat het opgeschreven is op de bon nog allerlei dingen geprobeerd hadden voor mij. afgesproken is dat ze nog eens contact zouden leggen met de leverancier en dat ze me terug zouden bellen. even daarna is op mijn thuisnummer inderdaad teruggebeld met de mededeling dat ik door de directie 's avonds of de volgende dag zou worden gebeld. is ook weer niet gebeurd.

kunt u me aanraden wat ik het best nu kan doen? tijdens het gesprek met de klantenservice heb ik aangegeven rechtstreeks contact op te willen nemen met de fabrikant als zij dat zelf niet prettig vinden.

ik hoop dat jullie me een goede tip kunnen geven, want ik heb mijn verplichtingen gedaan, het hele bedrag netjes betaald. Nu zij nog.

bedankt in ieder geval alvast voor de te nemen moeite.

groetjes, annelies wouters

677 4 Rapporteer

fr
door frans5 - Nov 22, 2005 om 21:22
18 Antwoorden / 1 Vragen

wat ik niet begrijp is het volgende u heeft in de showroom op een 5 zone matras gelegen , maar toch een 7 zone besteld, en die dus uiteindelijk niet gekregen

ik vermoed dat de fout gewoon in het boek van de verkoper zit en dat daar per abuis 7 vermeld is ipv 5

belangrijkste vraag echter hoe ligt het bed

om een beter antwoord te kunnen geven is het nodig om merk van de matrassen te weten en informeer dan eens naar het verschil tussen 5 en 7 zones

hutch
door hutch - Nov 23, 2005 om 09:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Annelies,

Het is een heel verhaal, maar de intentie van het verhaal is duidelijk. Je hebt een 7-comfortzones matras bestelt en je krijgt een 5-comfortzones.

Kort door de bocht:

De verkoper moet gewoon deze matras gewoon leveren, dat staat zwart op wit. Jij hebt ook niets met de fabrikant te maken, maar alleen met de verkopende partij. Ik zou ook geen contact meer zoeken met de fabrikant. Dan heb je de kans dat jullie allemaal langs elkaar heen werken en zou zelfs in jouw nadeel kunnen werken. Als de verkoper niet meer wil meewerken, kun je de koop (wat de matras betreft) ongedaan maken. Hij heeft niet geleverd wat besteld is (en zwart op wit staat). Blijf aandringen in die winkel en het beste is om er in persoon heen te gaan; telefoontjes worden vaak snel afgedaan.

Hieronder nog een link naar "Sta ik sterk" waar de rechten en plichten van consument en ondernemer op staan.

Sta ik sterk

en een link naar de Centrale Branchevereniging Wonen, waar je na kunt gaan of betreffende ondernemer hier lid van is. Daar zou je dan eventueel daar een klacht in kunnen dienen (deze site staat ook onder Staiksterk, maar plak deze er toch nog onder).

C B W

Succes, gr. Hutch

jo
door johnakk - Nov 23, 2005 om 11:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Hutch voor je informatie.

Ik heb de sites bezocht en net een brief geschreven met het verzoek om omruiling. Hopelijk zijn ze zo professioneel om hun gedeelte van de afspraak na te komen.

groetjes,

Annelies

jo
door johnakk - Nov 23, 2005 om 11:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Frans5 voor je reactie.

In de week van de aflevering ben ik naar het filiaal gegaan waar we de bestelling hebben gedaan met de vraag of ze me het verschil konden aangeven tussen 5 en 7-comfortzones. Omdat een 5-zone niet bij hun bekend is konden ze me het verschil ook niet aangeven.

Op internet heb ik wel gevonden dat bij een 7-zone matras (in het algemeen dan niet specifiek bij dit matras) de lende extra wordt ondersteund.

Ik heb net een brief geschreven met het verzoek om omruiling. Hopelijk zijn ze zo professioneel om hun gedeelte van de afspraak na te komen.

We wachten nog heel even af. Wordt zeker nog vervolgd. Ik baal er wel van dat het zo moet gaan hoor. Maar goed. Weer wat geleerd door dit hele gedoe!

Groetjes,

Annelies