ge
door geklu Jan 17, 2015 om 10:09
Huishouden & energie

Onterechte overname van Nuon koppigheid NLE

Onterechte overname van Nuon koppigheid NLE

Op 16 augustus ben ik gaan shoppen voor een gunstiger energiecontract, dit doe ik jaarlijks en het kan je heel wat euro's besparen goed zo gezegd zo gedaan, ben via PriceWize uitgekomen bij Nuon dit scheelde 37 euro per maand afgaande op mijn verbruik van jaar 2012/2013 (met zeer koude winter).

Verbruik gas 3800 M3
Verbruik electra. 5800 kWh

Bij de NLE heb (had) ik een maandbedrag van 325 euro via PriceWize zou dit bij Nuon 288 euro (inclusief BTW) gaan bedragen dus heb de overstap gemaakt, deze overstap vindt plaats als het contract bij de NLE is afgelopen 1 november 2014 (heb de bevestiging van PrizeWize), ik heb dan namelijk recht op 38% korting op de jaarafrekening van NLE.

In de tussentijd is er een nette dame van Nuon aan de deur geweest of ik interesse heb in een zakelijk contract (ik heb een webshop) dit is (volgens haar) namelijk nog gunstiger dan een consumenten contract (schilt niet heel erg veel, maar toch) dus ben hier uiteraard mee akkoord gegaan, met de mededeling dat dit op 1 november (einde contract NLE) in zou moeten gaan, en me al bij Nuon had aangemeld via PrizeWize, dit was geen enkel probleem.

Alles word in gang gezet bevestiging van Nuon en opgave meterstanden.

Wat schept mijn verbazing ik krijg een maand te vroeg de jaarafrekening van NLE, bijbetalen 210 euro inclusief de boete van 100 euro voor een maand te vroeg overstappen. ik snap hier niets van want nu krijg ik geen 38% korting meer over een bedrag van afgerond 1700 euro, en nog eens een extra boete.

Ik neem begin oktober contact op met Nuon met de vraag waarom ze mij nu al hebben overgenomen, en niet op einde contract van de NLE op 1 november 2014 omdat ik hierdoor 38% korting misloop op de eindfactuur van NLE, foutje aldus Nuon. Ik krijg van mevrouw Leonie te horen dat dit een onterechte aanmelding is en of ik zelf even contact wil nemen met de NLE om dit ongedaan te maken (dit zou volgens haar sneller gaan). Als dit niet zou lukken moet ik terugbellen en gaan zij (Nuon) dit voor mij regelen. Ik bel dus met de NLE om dit mede te delen, hier krijg ik na veel aarzeling en overleg te horen dat zij een onterechte aanmelding via de Nuon willen ontvangen, dit kan ik begrijpen, Nuon heeft mij tenslotte onterechte een maand te vroeg overgenomen.

Ik bel dus direct terug naar de Nuon met de mededeling dat NLE van hun een bevestiging tot onterechte aanmelding willen ontvangen, dit is geen probleem en wordt direct in gang gezet ik hoefde me nergens zorgen over te maken, zelfs met de mededeling heeft u geen vertrouwen in ons, waarop ik antwoorde tuurlijk wel.

Op 16 oktober bel ik weer met Nuon en NLE bij beide nog niets bekend, krijg al wel van de NLE medewerker te horen dat ik of Nuon weinig kans van slagen heb om dit terug te draaien en al vast een klacht voor de Nuon moet voorbereiden (tuurlijk 38% over 1700 euro tel uit je winst).

In de tussentijd ontvang ik van de Nuon een factuur voor 288 euro over periode oktober 2014, na een telefoontje met de rekeningen afdeling van Nuon is de betaling opgeschoven naar 1 december 2014 want dan moet alles wel duidelijk zijn over de onterechte overname.

Ik hoop dat Nuon en NLE hier samen uitkomen, en ik alsnog mijn 38% korting op de eindfactuur van NLE en de 231,37 euro bijbetaling inclusief boete terugbetaald krijg. Volgens Nuon zou alles in orde komen.

zie vervolg

544 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ge
door geklu - Jan 17, 2015 om 10:12
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=geklu schreef op zaterdag 17 jan 2015, 10:09]Onterechte overname van Nuon koppigheid NLE

Op 16 augustus ben ik gaan shoppen voor een gunstiger energiecontract, dit doe ik jaarlijks en het kan je heel wat euro's besparen goed zo gezegd zo gedaan, ben via PriceWize uitgekomen bij Nuon dit scheelde 37 euro per maand afgaande op mijn verbruik van jaar 2012/2013 (met zeer koude winter).

Verbruik gas 3800 M3
Verbruik electra. 5800 kWh

Bij de NLE heb (had) ik een maandbedrag van 325 euro via PriceWize zou dit bij Nuon 288 euro (inclusief BTW) gaan bedragen dus heb de overstap gemaakt, deze overstap vindt plaats als het contract bij de NLE is afgelopen 1 november 2014 (heb de bevestiging van PrizeWize), ik heb dan namelijk recht op 38% korting op de jaarafrekening van NLE.

In de tussentijd is er een nette dame van Nuon aan de deur geweest of ik interesse heb in een zakelijk contract (ik heb een webshop) dit is (volgens haar) namelijk nog gunstiger dan een consumenten contract (schilt niet heel erg veel, maar toch) dus ben hier uiteraard mee akkoord gegaan, met de mededeling dat dit op 1 november (einde contract NLE) in zou moeten gaan, en me al bij Nuon had aangemeld via PrizeWize, dit was geen enkel probleem.

Alles word in gang gezet bevestiging van Nuon en opgave meterstanden.

Wat schept mijn verbazing ik krijg een maand te vroeg de jaarafrekening van NLE, bijbetalen 210 euro inclusief de boete van 100 euro voor een maand te vroeg overstappen. ik snap hier niets van want nu krijg ik geen 38% korting meer over een bedrag van afgerond 1700 euro, en nog eens een extra boete.

Ik neem begin oktober contact op met Nuon met de vraag waarom ze mij nu al hebben overgenomen, en niet op einde contract van de NLE op 1 november 2014 omdat ik hierdoor 38% korting misloop op de eindfactuur van NLE, foutje aldus Nuon. Ik krijg van mevrouw Leonie te horen dat dit een onterechte aanmelding is en of ik zelf even contact wil nemen met de NLE om dit ongedaan te maken (dit zou volgens haar sneller gaan). Als dit niet zou lukken moet ik terugbellen en gaan zij (Nuon) dit voor mij regelen. Ik bel dus met de NLE om dit mede te delen, hier krijg ik na veel aarzeling en overleg te horen dat zij een onterechte aanmelding via de Nuon willen ontvangen, dit kan ik begrijpen, Nuon heeft mij tenslotte onterechte een maand te vroeg overgenomen.

Ik bel dus direct terug naar de Nuon met de mededeling dat NLE van hun een bevestiging tot onterechte aanmelding willen ontvangen, dit is geen probleem en wordt direct in gang gezet ik hoefde me nergens zorgen over te maken, zelfs met de mededeling heeft u geen vertrouwen in ons, waarop ik antwoorde tuurlijk wel.

Op 16 oktober bel ik weer met Nuon en NLE bij beide nog niets bekend, krijg al wel van de NLE medewerker te horen dat ik of Nuon weinig kans van slagen heb om dit terug te draaien en al vast een klacht voor de Nuon moet voorbereiden (tuurlijk 38% over 1700 euro tel uit je winst).

In de tussentijd ontvang ik van de Nuon een factuur voor 288 euro over periode oktober 2014, na een telefoontje met de rekeningen afdeling van Nuon is de betaling opgeschoven naar 1 december 2014 want dan moet alles wel duidelijk zijn over de onterechte overname.

Ik hoop dat Nuon en NLE hier samen uitkomen, en ik alsnog mijn 38% korting op de eindfactuur van NLE en de 231,37 euro bijbetaling inclusief boete terugbetaald krijg. Volgens Nuon zou alles in orde komen.

Vervolg

Op 7 november bel ik weer (het storende hieraan is dat je telkens een andere medewerker krijgt en je verhaal opnieuw kan uitleggen terwijl ik alle namen heb genoteerd), eerst naar de NLE, hier krijg ik te horen dat er nog steeds niets bekend is in hun systeem. Dan bel ik naar de Nuon hier krijg ik te horen dat er niets in hun systeem staat Huh??????? na deze mededeling begint de zitting van mijn stoel redelijk oververhit te raken, ik heb dit namelijk begin oktober al gemeld en hoefde me geen zorgen te maken. De medewerkster zal mij opnieuw als onterechte aanmelding opgeven bij de NLE, ik heb nu om een bevestiging gevraagd en deze op 10 november via de mail ontvangen, hierin staat:

Zoals reeds besproken blijkt het bericht omtrent de onterechte aanmelding/ voortijdige switch niet te zijn aangekomen bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik heb opnieuw een onterechte aanmelding ingeschoten. De betreffende afdeling die dit oppakt zal het bericht doorsturen naar de NEM en de communicatie met hen verzorgen. Zodra er meer bekend is zal er telefonisch contact met u worden opgenomen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tot op heden van beide partijen nog niets vernomen.

Inmiddels ben ik op per 2 november (terechte datum) afnemer bij Nuon ik krijg nu een voorschot rekening gepresenteerd van maar liefst 350 euro??, terwijl ik volgens PrizeWize 288 euro (inclusief BTW) moet betalen voor de bovenvermelde gas en electra standen opgave, daarbij zou ik met de zakelijke afname nog iets goedkoper uit zou zijn Huh???.

Terwijl ik dit bericht aan het typen ben (15 november 2014) komt er nog een factuur binnen van de Nuon of ik een opzegvergoeding van 50 euro over wil maken? en dit voor een onterechte overname.

Ik hoop dat Nuon en NLE hier samen uitkomen, en ik alsnog mijn 38% korting op de eindfactuur van NLE en de 210 euro bijbetaling inclusief boete terugbetaald krijg. Volgens Nuon zou alles in orde komen.

Wordt ik hier slachtoffer van 2 giganten, ik word hier niet echt vrolijk van en hoop op steun, wordt vervolgd.

Zie ook hier voor de volledige en bijgehouden updates.


19
door 1953 - Jan 17, 2015 om 10:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Je stelde in principe een vraag die bij 'Vraag & beantwoord' thuishoort en niet in discussies!

Daarnaast maakte je een aantal fouten met het werkwoord 'worden'!

19
door 1953 - Jan 17, 2015 om 10:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Zag net bij 'Vraag & beantwoord' dat u uw vraag had gesteld, zie link: De vraag!

valerius-2
door valerius-2 - Jan 17, 2015 om 13:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

KLIK HIER


Voor de antwoorden die reeds zijn gegeven

19
door 1953 - Jan 18, 2015 om 03:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 17 jan 2015, 13:25] KLIK HIER


Voor de antwoorden die reeds zijn gegeven

Had die link ook al gedaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer