pe
door petram May 2, 2011 om 18:28
Huishouden & energie

Overstappen naar RWE

In 2007 heb ik me laten ompraten aan de deur en heb toen de overstap gemaakt van essent naar rwe.Bij essent had ik eeen stroomverbruik tussen de 5000 en 6000 kub dit kon kloppen daar ik overdag de wasmachine meermaals liet draaien en ook de drogers liet draaien.Ook had ik meerdere koelvriscombis een vijver een aquarium halogeen van 100 wat etc etc.Ik draaide overdag de wasmache droger strijkte etc terwijl ik eigenlijk alles in het weekend zou moeten doen maar dit was niet haalbaar omdat ik gezinszorg had.Dus ik denk bij de overstap naar rwe dan maar gelijk dagtarief dan zou ik stukken goedkoper moeten zijn.Ik heb toen ook maar gelijk de vijver aquarium droger en 1 koelvriescombinatie weg gedaan.Heb ik nog steeds niet in de gaten dat ik meer verbruikte bij rwe dan bij essent terwijl dit echt onmogelijk moet zijn en ik met deze aparatuur eigenlijk een normaal verbruiker zou moeten zijn.Helaas niets is minder waar.
Maar had nog steeds niets door doordat ik dacht dat het kwam door de gas en de strenge winters.Doordat ik in 2007 en van essent electra kreeg en van de nutsbedrijven gas heb ik me daar nooit mee bezig gehouden en dacht dat alles in orde was en dat ik minder electriciteit verbruikte.Totdat ik in januarie een mail kreeg mijn voorschot te verhogen ik was mijn 7000 kub al voorbij????? hoezo???? afgelopen over het jaar 2008 400 bijbetalen ook al vreemd bij essent kreeg ik meestal aan het eind van het jaar terug ook al gebruikte ik veel stroom die ik daadwerkelijk gebruikte.Maar bij rwe met minder electriciteit bij betalen en een hoger verbruik.
Ik de klapper erbij gehaald en toen zag ik tot mijn stomme verbazing dat rwe gewoon de meterstanden omwisseld.
Ik heb dus een dubbele meter die ik ook allebei moet doorgeven echter bij meterstand 1 komt de onderste meter te staan en bij meterstand 2 de bovenste teller.
Rwe inmiddels op de hoogte gesteld en werd boos over de telefoon gesproken.Toen me ook nog eens verteld werd dat ik enkel en dubbel tarief had sloegen bij mij de stoppen door.Inmiddels verschillende brieven van rwe gekregen de eerste waarin staat u bent weer vanaf 1 januarie enkel en dubbel tarief berekend?hoezo wie heeft de toestemming dan gegeven?
Vervolgens wederom een brief van rwe gekregen waarin ze zeggen het maakt toch niet uit welke meterstand waar staat u heeft enkel 2 tellers en die worden berekend op enkel tarief?het klopt gewoon voor geen meter en ik ben ten einde raad.Enexis zegt niets voor me te kunnen doen Ik moet het met rwe oplossen.
Rwe zegt gewoon dat heb je verbruikt klaar.Het komt er gewoon op neer dat hoe weiniger aparaten je hebt des te meer is je verbruik?Ik leef als een kleuizenaar heb geen droger geen vaatwasser geen koffiezetaparaat geen frituurketel en strijken doe ik ook al niet meer.Ik heb een splinterniewe inbouwijskast 102 groot met klein vriesvak sterklasse aa en wasmachine aa+ die 3 a 4 keer per week draait op 40 graden?
Bij essent draaide ik 3 tot 4 wasmachines per dag waarvan 2 machines 60 graden en 1 machine 95 graden koksjasjes van mijn zoon die toen nog inwoonde.
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen want in jullie loopt mijn contract af en wil ik naar een andere energiemaatschapij die de boel niet [edit redactie] en die eerlijk is.Ook hier graag een tip bij welke leverancier ik het beste af ben.Ik ben echt radeloos ben elke maand 250 euro kwijt per maand terwijl ik leef als een kluizenaar.Ik kan niet meer rondkomen doordat rwe zijn fouten niet toegeeft.Meer betalen voor weinig luxe.wat kan ik doe

1126 18 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 2, 2011 om 19:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft toch rekeningen gekregen in de loop van tiojd of via internet op kunnen vragen en uitprinten.
U heeft waarschijnelijk te veel vertrouwen in u leverancier gehad.
Als u dus de rekning goed had nageken had u veel eerder aan de bel kunnen trekken, want dan had u kunnenzien hoe alles berekent was, vooral bij deze bedrijven moet u altijd de touwtjes in handen houwen. Zo gauw mogelijk opzeggen en in tussen kijken waar u wel eerlijk wordt behandelt

berlynhof26
door berlynhof26 - May 2, 2011 om 19:24
31 Antwoorden / 22 Vragen

Ook wij zijn onlangs overgestapt van Energie direct naar een andere maatschappij
Ik raad je aan om alle energie maatschapijen te vergelijken! Maak er wel vaart mee anders wordt je stilzwijgend verlengd! Ook valt mij op dat je ongeveer de zelfde stookwijze hebt! Wij zijn overgestapt naar Greenchoiche succes met het zoeken naar de goede!

rj
door rjw - May 2, 2011 om 20:25
3274 Antwoorden / 5 Vragen

De titel van dit onderwerp doet pijn aan mijn ogen. Kan dat niet gecorrigeerd worden?

valerius-2
door valerius-2 - May 2, 2011 om 23:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rjw schreef op maandag 2 mei 2011, 20:25]De titel van dit onderwerp doet pijn aan mijn ogen. Kan dat niet gecorrigeerd worden?Doe je ze toch dicht

fo
door forumessent - May 3, 2011 om 08:28
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste petram,

In uw bericht van 2 mei op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw verbruik.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

zw
door zwaardvis - May 3, 2011 om 11:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Energieverbruik heeft natuurlijk niets te maken met welke energieleverancier je hebt. De meters hangen in je eigen huis dus die kun je dagelijks of wekelijks controleren en opschrijven. De netbeheerder (Enexis) leest deze uit of vraagt aan u deze door te geven. Daar kan geen leverancier mee marchanderen. Als u werkelijk als een kluizenaar leeft zoals u beschrijft zul je met 1500 kwh voldoende hebben. En het verschil tussen enkel en dubbeltarief bedraagt hoogstens 10 euro op jaarbasis dus dat boeit niet zo. Als ik u was zou ik alle apparaten controleren met een stroommeter. Ook zou ik eens kijken of de buren niet aftappen voor hun wietplantage. Dat zou een logischer verklaring zijn.

pa0wgk
door pa0wgk - May 3, 2011 om 13:11
52 Antwoorden / 3 Vragen

Essent - RWE is dat niet het zelfde?
Volgens mij heeft RWE Essent overgenomen ,niet lang geleden.
Zou die reclame op TV van N.E.M dan toch waar zijn?
Grt Willem.

pe
door petram - May 4, 2011 om 19:20
33 Antwoorden / 31 Vragen

Als u beter had gelezen had u constateren dat toen ik nog essent had dubbeltarief met heel veel electriciteit ik een verbruik had tussen de 5000 en 6000 kub. Dit heb ik ook daadwerkelijk verbruikt denk anaan de nodige wasmachines en drogers etc etc.
Ik heb inmiddels allemaal aa aparartuur geen vriezer geen droger 3 wasmachines per week a 40 graden .Alle hallogeenspots verwijdert. Ik zou nu een normaal verbruiker moeten zijn.Maar ik verbruik steeds meer met minder aparaten.Als je iets zegt lees dan goed.De meterstanden zoals ze bij enexis staan zo staan ze ook op mijn meter maar niet op de afrekening daar wordt de meterstand van 2 op 1 gezet en de stand van 1 op 2 dat is het hele eieren eten. Aftappen kan ook niet want ik woon in een hoekwoning daar heb ik allang aan gedacht..Feit is wel dat toen ik bij essent grootverbruiker was wat ook na te trekken is gek genoeg heb ik zelden moeten bijbetalen en kreeg ik meestal terug bij rwe moet ik met minder bijbetalen maar liefst 400 euro meer in 2008 terwijl ik vroeger meestal terug kreeg en als ik bij moest betalen was het rond de 100 euro.
Dus sorry je verhaal klopt niet helemaal wat je verteld

=zwaardvis schreef op dinsdag 3 mei 2011, 11:37: Energieverbruik heeft natuurlijk niets te maken met welke energieleverancier je hebt. De meters hangen in je eigen huis dus die kun je dagelijks of wekelijks controleren en opschrijven. De netbeheerder (Enexis) leest deze uit of vraagt aan u deze door te geven. Daar kan geen leverancier mee marchanderen. Als u werkelijk als een kluizenaar leeft zoals u beschrijft zul je met 1500 kwh voldoende hebben. En het verschil tussen enkel en dubbeltarief bedraagt hoogstens 10 euro op jaarbasis dus dat boeit niet zo. Als ik u was zou ik alle apparaten controleren met een stroommeter. Ook zou ik eens kijken of de buren niet aftappen voor hun wietplantage. Dat zou een logischer verklaring zijn.

pe
door petram - May 4, 2011 om 19:33
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 2 mei 2011, 19:13]U heeft toch rekeningen gekregen in de loop van tiojd of via internet op kunnen vragen en uitprinten.
U heeft waarschijnelijk te veel vertrouwen in u leverancier gehad.
Als u dus de rekning goed had nageken had u veel eerder aan de bel kunnen trekken, want dan had u kunnenzien hoe alles berekent was, vooral bij deze bedrijven moet u altijd de touwtjes in handen houwen. Zo gauw mogelijk opzeggen en in tussen kijken waar u wel eerlijk wordt behandelt

Natuurlijk heb ik rekeningen gekregen maar heb er nooit echt bewust naar gekeken en ik dacht dat ik zelfs zuiniger uit zou zijn bij rwe totdat ik 400 euro over het jaar 2008 moest bijbetalen.Toen ik in januarie kreeg te horen dat ik mijn voorschot naar 250 euro moest zetten befgon ik me zorgen te maken toen ze zei dat ik meer dan 7000 kub had verbruikt.
Aangezien ik nu bijna 4 jaar bij rwe ben ben ik terug moeten gaan naar de rekeningen van essent daar had ik daadwerkelijk grootverbruik en ik had minder verbruik bij essent dan bij rwe.
Ik heb toen naar de onoverzichtelijke rekeningen van rwe gekeken en inderdaad beduidend hoger met minder stroomverbruikers.Dat vond ik heel vreemd toen ikde rekeningen ging bestuderen kwam ik er gewoon achter dat ze de meterstanden die overegens alletwee gewoon doordraaien op enkel tarief door elkaar haalde.
Enexis kan niks voor me betekenen en rwe weet van voor tot achter niet wat ze nu wel of niet aan me leveren.Eerst telefonisch afgeblaft geworden door rwe medewerker vervolgens een melding geplaats op het energieforum? Daar heeft een medewerker van rwe een bericht geplaats of ik mijn klacht aan hem wilde richten.Heb hierop verontschuldiging gekregen en vervolgens geeft hij netjes de meterstanden door zoals ik ook door heb gegeven echter wederom op stand 1 staat meter 2 en op meter 2 staat meter 1.
Wederom weer gereageerd dat het niet klopt krijg ik weer een brief wat het toch uitmaakt de standen worden opgeteld bij elkaar en dat is het verbruik eigenlijk best vreemd dat je met twee meters gewoon veel duurder uit bent dan een enkele meter.
Owja heb ook aan enexis gevraagt of ze me een digitale meter willen plaatsen zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan..Ik heb inmiddels rwe opgezegt maar als ik nu overstap heb ik voor elk deel 50 euro boete.Vraag me nu dus ook af hoe dit gaat bij een volgende energieleverancier nu de meterstanden voor geen meter kloppen waar is het recht van de mens?

pe
door petram - May 4, 2011 om 19:53
33 Antwoorden / 31 Vragen

Met alle respect This al erg genoeg dat essent zijn naam bedoelt met enexis.Jammer had heel graag de overstap gemaakt.Aangezien rwe de fout niet erkent en ik vroeger als grootverbruiker bij essent veel minder verbruikte met meer stroom zegt eigenlijk genoeg.Dat ik dit niet eerder ontdekt heb is dat ik vroeger essent en nutsbedrijven had en dat de rekening nu samen is aangezien ik altijd vrij hoog met gas zat heb ik nooit opgelet bij de electriciteit en dacht ik daadwerkelijk dat het van de gas was maar helaas pindakaas.Ik heb me ooit om laten lullen aan de deur en dit is mijn doodvonnis na bijna 4 jaar.En als u echt wilt weten wat ik in de jaren 2000 t/m 2006 heb gehad en wat er nog van over is??? dan zult u zelf ontdekken dat er echt een grote fout is.En nee u hoeft niet te bellen daar heb ik slechte ervaringen mee.Kijk maar eens op het http://www.consumentenbond.nl/forum/viewforum.php?f=2

=forumessent
Daar staat de betreffende naam van die afsnauwende mevrouw. schreef op.
Ik weet 100 % dat het verbruik niet kan kloppen dat betekent dus dat ledlampen duurder zijn dan halogeen. dat een aa+ wasmachine op kort programma meer verbruikt dan een a klasse 7 kilo wasmmachine die 1:40 uur erover doet.
Dat twee combiijskasten zuiniger zijn dan 1 inbouwijskast met klein vriesvak 1.02 groot. dat een vijver goedkoper is dan geen vijver dat een aquarium met waterpomp van 50 wat minder verbruikt dan geen aquarium.dat 3 televisie minder verbruiken dan 1 televisie dat 1 droger meerdere malen per dag draaien overdag zuiniger is dan het verwijderen van een droger. dat je beter 3 vriezers kunt hebben dan geen want dat is wat rwe zegt.Van alle aparaten is niets meer over maar in al die jaren moet ik steeds meer betalen nee nee niks fout mijn verbruik ja duh geef me dan maar weer dat wat ik bij essent verbruikte als ik dat zou moeten hebben bij rwe heb ik een stroomverbruik van een restaurant denk ik.
Ik dacht echt een goede overstap te hebben gemaakt met rwe maar helaas ze hebben me genaaid kan wel huilen dat ik ooit zo naief geweest bendinsdag 3 mei 2011, 08:28: Beste petram,

In uw bericht van 2 mei op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw verbruik.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

pe
door petram - May 4, 2011 om 19:58
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=berlynhof26 schreef op maandag 2 mei 2011, 19:24]Ook wij zijn onlangs overgestapt van Energie direct naar een andere maatschappij
Ik raad je aan om alle energie maatschapijen te vergelijken! Maak er wel vaart mee anders wordt je stilzwijgend verlengd! Ook valt mij op dat je ongeveer de zelfde stookwijze hebt! Wij zijn overgestapt naar Greenchoiche succes met het zoeken naar de goede!
Heb ik ook over gedacht maar deze levert geen gas en ik wil geen gedoe met 100den rekeningen

pe
door petram - May 4, 2011 om 20:04
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 2 mei 2011, 19:13]U heeft toch rekeningen gekregen in de loop van tiojd of via internet op kunnen vragen en uitprinten.
U heeft waarschijnelijk te veel vertrouwen in u leverancier gehad.
Als u dus de rekning goed had nageken had u veel eerder aan de bel kunnen trekken, want dan had u kunnenzien hoe alles berekent was, vooral bij deze bedrijven moet u altijd de touwtjes in handen houwen. Zo gauw mogelijk opzeggen en in tussen kijken waar u wel eerlijk wordt behandeltoM TE HUILEN GEWOON DOORDAT IK ALTIJD GROOTVERBRUIKER BEN GEWEEST AAN GAS EN ENERGIE HEB IK DAT NOOIT NAGEKEKEN TOTDAT ZE OVER ZOVEEL KUB BEGON TE SPREKEN JA TOEN VIEL ALLES OP ZIJN PLEK EN GEK GENOEG HEB IK NOG MINDER APARATUUR ALS TOEN BIJ ESSENT MAAR WEL MEER VERBRUIK.Als ze die kubs nooit vermeld had was ik daar nooit achter gekomen..En nog gekker is met minder aparatuur meer verbbruik echt het klopt van voor tot achter niet.Bovendien kreeg ik meestal terug bij essent incidentieel moest ik bij betalen a 100 euro.Bij rwe heb ik nooit terug gekregen alleen maar heel veel bijbetaling a 400 euro dit afgelopen jaar heb ik 120 euro terug gekregen en mocht ik eindelijk 220 euro gaan betalen maar in januarie moest dit snel weer omhoog naar 250 euro anders moest ik flink bijbetalen kan toch allemaal niet.Ik heb dit bij essent nooit aan de hand gehad.Blindelings in vertrouwen geweest is een doodvonnis voor mij

nb
door nbw - May 5, 2011 om 02:46
521 Antwoorden / 24 Vragen

Goh dankzij RWE een kluizenaarsleven hebben en het geld is op. En medewerkers hier die maar al te graag willen helpen van de concurrent. Heb ooit een discussie gestart over vervuiling op deze site. Maakt verder niet uit. Verbaas me over 1 ding. Als de vraagsteller zo diep in de problemen zit dankzij rwe hoe is het dan mogelijk dat de vraag gesteld wordt. Immers of je hebt een abonnement of je koopt toegang. Beide kost geld hier een vraag te kunnen stellen.

conny2
door conny2 - May 5, 2011 om 07:34
256 Antwoorden / 4 Vragen

Petram, wilt U hier schrijven hoe het is afgelopen? Alvast bedankt.

fo
door forumessent - May 5, 2011 om 08:19
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Petram,

U schrijft in uw bericht op 4 mei dat ik u heb gesproken. Echter heb ik u nooit gesproken. Wel wil ik u nog steeds graag helpen om uw probleem op te lossen.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

pe
door petram - May 6, 2011 om 16:01
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=pa0wgk schreef op dinsdag 3 mei 2011, 13:11]Essent - RWE is dat niet het zelfde?
Volgens mij heeft RWE Essent overgenomen ,niet lang geleden.
Zou die reclame op TV van N.E.M dan toch waar zijn?
Grt Willem.

Eindelijk iemand die het snapt. Rwe is nu essent .Aangezien mijn kalcht al in mij vermeld is gewoorden en ik vertelde dat ik het jammer vond dat ik niet meer bij essent was gebleven kreeg ik het volgende schrijven.Als u contact met ons opneemt wellicht kunt u tegen een geringe vergoeding de overstap maken.Jajajaja
2 weken later kreeg ik de brief dat rwe essent zou worden.Stelletje [edit redactie]

jo
door joolesg - May 6, 2011 om 16:03
9 Antwoorden / 4 Vragen

RWE houdt straks op en wordt weer Essent.....vroeger waren wij klant bij essent.....niets aan de hand....de rekening van RWE is makkelijker te begrijpen, maar helaas wordt het gewoon Essent weer. NUON is misschien het alle makkelijkste maar willen een hoge bedrag per maand dan nodig is om te voorkomen dat je niet op het eind van het jaar niet kan betalenb....Je had veel eerder je rekening moeten bekijken of laten bekijken door iemand, dan was dit niet gebeurd. Vraag om een betalingsregeling. dat moet kunnen. Eigenlijk zijn alle stroom leveranciers even erg, OXXIO was nieuw in de jaren 90...wat een ramp was dat...de rekening was ongeveer 10 paginas lang - dus opgezegd en terug naar essent. Hoeveel wasmachines doe je dan....je moet het s'nachts doen anders of als bedrijf proberen.....de rekening die je hebt gaat over toen, niet nu.....sterkte

quote=petram schreef op maandag 2 mei 2011, 18:28]In 2007 heb ik me laten ompraten aan de deur en heb toen de overstap gemaakt van essent naar rwe.Bij essent had ik eeen stroomverbruik tussen de 5000 en 6000 kub dit kon kloppen daar ik overdag de wasmachine meermaals liet draaien en ook de drogers liet draaien.Ook had ik meerdere koelvriscombis een vijver een aquarium halogeen van 100 wat etc etc.Ik draaide overdag de wasmache droger strijkte etc terwijl ik eigenlijk alles in het weekend zou moeten doen maar dit was niet haalbaar omdat ik gezinszorg had.Dus ik denk bij de overstap naar rwe dan maar gelijk dagtarief dan zou ik stukken goedkoper moeten zijn.Ik heb toen ook maar gelijk de vijver aquarium droger en 1 koelvriescombinatie weg gedaan.Heb ik nog steeds niet in de gaten dat ik meer verbruikte bij rwe dan bij essent terwijl dit echt onmogelijk moet zijn en ik met deze aparatuur eigenlijk een normaal verbruiker zou moeten zijn.Helaas niets is minder waar.
Maar had nog steeds niets door doordat ik dacht dat het kwam door de gas en de strenge winters.Doordat ik in 2007 en van essent electra kreeg en van de nutsbedrijven gas heb ik me daar nooit mee bezig gehouden en dacht dat alles in orde was en dat ik minder electriciteit verbruikte.Totdat ik in januarie een mail kreeg mijn voorschot te verhogen ik was mijn 7000 kub al voorbij????? hoezo???? afgelopen over het jaar 2008 400 bijbetalen ook al vreemd bij essent kreeg ik meestal aan het eind van het jaar terug ook al gebruikte ik veel stroom die ik daadwerkelijk gebruikte.Maar bij rwe met minder electriciteit bij betalen en een hoger verbruik.
Ik de klapper erbij gehaald en toen zag ik tot mijn stomme verbazing dat rwe gewoon de meterstanden omwisseld.
Ik heb dus een dubbele meter die ik ook allebei moet doorgeven echter bij meterstand 1 komt de onderste meter te staan en bij meterstand 2 de bovenste teller.
Rwe inmiddels op de hoogte gesteld en werd boos over de telefoon gesproken.Toen me ook nog eens verteld werd dat ik enkel en dubbel tarief had sloegen bij mij de stoppen door.Inmiddels verschillende brieven van rwe gekregen de eerste waarin staat u bent weer vanaf 1 januarie enkel en dubbel tarief berekend?hoezo wie heeft de toestemming dan gegeven?
Vervolgens wederom een brief van rwe gekregen waarin ze zeggen het maakt toch niet uit welke meterstand waar staat u heeft enkel 2 tellers en die worden berekend op enkel tarief?het klopt gewoon voor geen meter en ik ben ten einde raad.Enexis zegt niets voor me te kunnen doen Ik moet het met rwe oplossen.
Rwe zegt gewoon dat heb je verbruikt klaar.Het komt er gewoon op neer dat hoe weiniger aparaten je hebt des te meer is je verbruik?Ik leef als een kleuizenaar heb geen droger geen vaatwasser geen koffiezetaparaat geen frituurketel en strijken doe ik ook al niet meer.Ik heb een splinterniewe inbouwijskast 102 groot met klein vriesvak sterklasse aa en wasmachine aa+ die 3 a 4 keer per week draait op 40 graden?
Bij essent draaide ik 3 tot 4 wasmachines per dag waarvan 2 machines 60 graden en 1 machine 95 graden koksjasjes van mijn zoon die toen nog inwoonde.
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen want in jullie loopt mijn contract af en wil ik naar een andere energiemaatschapij die de boel niet[edit redactie] en die eerlijk is.Ook hier graag een tip bij welke leverancier ik het beste af ben.Ik ben echt radeloos ben elke maand 250 euro kwijt per maand terwijl ik leef als een kluizenaar.Ik kan niet meer rondkomen doordat rwe zijn fouten niet toegeeft.Meer betalen voor weinig luxe.wat kan ik doe

pe
door petram - May 14, 2011 om 19:14
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=nbw schreef op donderdag 5 mei 2011, 02:46]Goh dankzij RWE een kluizenaarsleven hebben en het geld is op. En medewerkers hier die maar al te graag willen helpen van de concurrent. Heb ooit een discussie gestart over vervuiling op deze site. Maakt verder niet uit. Verbaas me over 1 ding. Als de vraagsteller zo diep in de problemen zit dankzij rwe hoe is het dan mogelijk dat de vraag gesteld wordt. Immers of je hebt een abonnement of je koopt toegang. Beide kost geld hier een vraag te kunnen stellen.
Nou ja het is al erg genoeg dat ik drie jaar vast bij ze heb gehad zonder dat ik argwaan had.Totdat ik heel veel moest bij betalen en toen zeiden ze dat het klopte.
Toen ik de drie jaar bijna erop had zitten werd ik gebeld dat ikniet meer kon overstappen dus weer 1 jaar eraan vast.
En nu ben ik bijna ervan af alleen weet ik niet hoe ze de zooi nu gaan berekenen.Heb ook al gevraagt voor een digitale meter maar enexis werkt op geen enkele manier mee.En ik weet niet welke energiemaatschappij nog te vertrouwen is met de dubbele meter.
Dus wat je allemaal zegt?weet niet waar het op slaat want als je een inkomen hebt van 1450 euro netto en je moet 250 euro voor gas en electra betalen en de zorg eraf dan weet je wat je nog over hebt en ik vertel je dat is bar weinig