re
door rene2_1 Jun 10, 2008 om 18:29
Huishouden & energie

Oxxio zijn zaakjes niet op orde?

Beste Kassa Foristen,

Tal van klachten over de energieleverancier Oxxio heb ik hier al gevonden, maar "mijn" probleem heb ik hier nog niet kunnen traceren.

Sinds 2004 neem ik al stroom af van Oxxio. Nooit problemen gehad, eerlijk is eerlijk.

Ergens in oktober 2007 werd ik diverse malen gebeld door Oxxio of ik er iets voor voelde om mijn contract voor langere tijd te verlengen, dan zoals gewoonlijk 1 jaar.

Na enige bedenktijd en het terugbellen door een van de Oxxio medewerkers heb ik me voor 5 jaar vastgelegd. Contract zou met terugwerkende kracht per mei 2007 ingaan tot mei 2012.

Dit werd keurig bevestigd door een "Verlenging contract"f van Oxxio in november 2007, waarin de vaste tarieven gedurende een looptijd van 5 jaar vermeld staan.

Tot mijn verbazing kreeg ik in april een brief met een voorstel of het mij niet interessant lijkt om i.p.v. jaarlijks het contract te verlengen dat nu voor een termijn van 3 of 5 jaar vast te zetten.

Zal wel een foutje zijn van hun marketingafdeling, dacht ik, want ik heb uiteindelijk al een contract voor 5 jaar (tot mei 2012). Lat maar waaien.

Nu krijg ik vandaag weer een herinnering voor hetzelfde, en of ik s.v.p. zou willen reageren, anders wordt mijn contract automatisch verlengd met 1 jaar.

Reden voor mij om te bellen ( 0,15 cent p.m.) naar Oxxio.

Blijkt dat de dame van Oxxio niets van dit 5 jarig contract terug kan vinden in de administratie, ik sta nog steeds voor een jaar. En dat terwijl ik zwart op wit hun Verlenging Contract tot 2012 voor me heb liggen.

Mijn vraag:

Heeft iemand dit ook al meegemaakt en hoe is daar mee omgegaan door Oxxio? Netjes opgelost of heeft dit een hoop ergernis gekost?

Alvast bedankt voor de reacties!

572 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 10, 2008 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rene2,

Oxxio is en blijft naar mijn mening voor al haar klanten een regelrechte ramp. Advies: zelf zwart op wit (dus schriftelijk) de gemaakte afspraken bevestigen. Doe dat aangetekend en met bewijs van ontvangst. Eis de extra kosten die je daarvoor moet maken binnen 5 werkdagen terug en houd vooral je bankrekening heel goed in de gaten.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oxxio zijn zaakjes niet op orde?
Heeft Oxxio dat ooit gehad dan?????

Dat bedrijf is toch een regelrecht rampenfonds voor de consument.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rene2

Ik zou het fijn zo laten .... Als er weer eens een 'ramp' staat te gebeuren, zit u er maar een jaar aan vast, is iets korter dan 5 jaar ellende. Al bedacht dat u er 5 lange jaren aan vast komt te zitten? Kies eieren voor uw geld....

Groet, kiran

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

OXXIO, Ja dat is een hoofdstuk apart!

Ik heb nu al 2 maanden de situatie dat men voor de maandelijkse voorschotten gas een bedrag van rond de 3900,€ en electra 1100€ heeft afgeschreven. U leest het goed vijfduizend  euro per maand.

Deze bedragen heb tot twee maal toe gestorneerd en heb de bank opdracht gegeven om hun rekening te blokkeren zodat OXXIO niets meer kan afschijven.  Tot op heden, ook niet op mijn aantekend schrijven, geen excuus of ontvangstbevestiging van mijn klacht. Mijn kosten van de debitrente op de afgeschreven bedragen 6 dagen voor 11 duizend a 18%  nog steeds niet ontvangen.

Na telefonisch contact krijg ik alleen antwoorden  : ja, dat is niet helemaal goed gegaan en dat ze het wel zullen uitzoeken.

Van mijn bank heb ik begrepen dat ik niet de enige was met dit probleem.

Voor OXXIO een goedkope manier om geld zonder kosten uit de markt te trekkken.  Zijn dit nu fouten in hun systeem of een nieuwe vorm van oplichting?  Wie het weet mag het zeggen.

Letop: automatische afschrijvingen worden ALTIJD uitgevoerd door de bank ondanks het limit op uw bankrekening!.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@schaapla:

Wat is dat voor een bank die 18% rente geeft?

Freya

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

de slechtste leverancier die ik in 10 jaar ooit heb gehad

een verzameling van beeldbuismiepen die niet snappen wat een klant wil , zelf heb ik een jaar !!!! moeten wachten  op een

eindafrekening. totaal geen gevoel voor klanten en mensen .

absoluut niet voor 5 jaar iets afsluiten , geeft alleen maar ergernis en kwaadheid

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf naar aller tevredenheid ook OXXIO.

Wat me wel ergerd is het lang moeten wachten tot het geld van de jaar afrekening terug wordt gestort.

Ik had zo 187 euro tegoed van hun,dit duurde meer dan een maand dus heb ik ze een email gestuurt waar me geld bleef daar ik wel voor het electra eerder binnen een week 58 euro moest storten en ze al eerder voor de meter kosten ook al heb moeten betalen.

Ik kreeg daar op een zeer katige mail dat het ondertussen gestort was maar wel rekening er mee moest houden dat ik voor de 21ste van die maand ZELF 113 euro moest storten!.

En nee dat konden ze vergeten, een dag voor ik deze boze mail terug kreeg was het al automatisch van me rekening afgeschreven bij OXXIO kan je namelijk niet via apceptgiro betalen :)

Maar ik blijf klant bij ze daar de NUON echt een regelrechte PUINHOOP is.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Frea,

Debitrente is BETALEN mijn vriend en niet ONTVANGEN.

Voor jouw informatie :

http://www.abnamro.nl/nl/prive/service/betalen/valutering.html

suk6

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Er zijn inderdaad wat problemen geweest met de eindafrekeningen,maar ik ben nog steeds tevreden over OXXIO ..Bellen naar OXXIO hoeft niet ,want je kunt ook een klachtenformulier insturen via hun homepage.Daar kan je ze er even aan herinneren dat je een contract voor 5 jaar van hun hebt liggen In tegenstelling bij NUON krijg je normaal gesproken binnen 3 werkdagen antwoord en komt alles op zijn pootjes terecht.Overigens is het tarief van stroom nauwelijks gestegen.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rene2,

Ik ben toch benieuwd of OXXIO in jouw geval "te goeder trouw" is!

Welke vaste prijzen (piek en daltarief, aardgasprijs) staan er in je contract? Als het om prijzen gaat die golden in mei 2007 (terugwerkende kracht), maar zelfs als het de prijzen per november 2007 zijn, zou dat, met de huidige prijsontwikkelingen op de energiemarkten (termijnmarktprijzen t/m 2013 al bekend!) voor jou gunstig zijn!

Met andere woorden: probeert OXXIO niet zelf onder een contract met jou uit te komen waar ze achteraf mogelijk spijt van hebben?

Als je je prijzen doorgeeft, kan ik even berekenen of die gunstig zijn.

x3

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@schaapla,

Misschien een overbodige tip,maar misschien zou je er goed aan doen het bedrag van rood staan te verlagen naar b.v. 1000 euro .Dat voorkomt  onnodige roodstaan door fout afboeken van hoge bedragen door derden.Het zijn wel ongelovelijke hoge maandelijkse  voorschotbedragen waarover jij het over hebt.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt helemaal gelijk, , ik trek mijn eerdere opmerking bij deze in.

Freya

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig ben ik niet bij Oxxio. Ik heb nog nooit iemand gesproken die op korte termijn het teveel betaalde terug had gekregen. Ik heb zelfs 2 kennissen (verschillende adressen) die al meer dan een jaar op hun geld zitten te wachten.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had ik zo,n leuke dag!!!

Het woord OXXIO maakt me al misselijk.

Nooit doen die 5 jaar vast, en zeker niet daar.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie bij Oxxio stroom afneemt krijgt vroeg of laat gedonder want het zijn regelrechte laaielichters en daarom raad ik iedereen af om hun klant te worden. Ben je al klant? Zeg het z.s.m op en wees blij dat ze geen 5 jarencontract van je hebben kunnen vinden!! Zeg het aangetekend op en ga nooit meer met ze in zee want ik heb ik nog nooit zoveel ellende verhalen gehoord als van Oxxio ( en Nuon trouwens ook!)

Ik kan je verder aan raden om klant te worden van Greenchoice , deze is niet duur en doet veel aan het milieu. Ben er zelf al heel lang klant (na veel gelazer met Nuon) en ik krijg altijd netjes op tijd mijn jaarafrekening en ook teveel betaalde stroom wordt na de afrekening snel terugbetaald. Heb nog nooit 1 rampverhaal gehoord over dit bedrijf! Dus doe je voordeel met  de "vergissing" van Oxxio en stap over naar Greenchoice!  Het zou me niks verbazen als ze dan ineens wel je contract kunnen vinden want hun zogenaamde zoekgeraakte contract zal wel te maken hebben met de hoge olieprijzen en op die manier luizen ze je er gewoon in met een nieuw contract zodat ze niet teveel verlies lijden! Succes ermee.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ anromach,

Het zijn uiteindelijk allemaal ladelichters die stroom en olieboeren dus ook die Greenchoise van jouw.Het is dus kiezen uit minst slechte of je eigen stroom opwekken of bij de petroleumlamp gaan zitten.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou 1944, wat een buitengewoon ongenuanceerd antwoord! Daar help je renee echt mee hoor!

Je kan je tijd beter besteden om je nederlands eens wat op te vijzelen i.p.v alleen maar klaagzang en negatief gebazel uit te kramen want jereactie staat bol van de fouten. En...... ga iets leuks doen met je leven zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@anromach,

Er was weinig mis met mijn antwoord.Ondanks dat er wat taalfouten in dat verhaal van jouw dus ook stonden,maar je hebt het schijnbaar wel goed begrepen.Overigens heb jij de vraag schijnbaar niet goed gelezen.Rene vroeg om ervaringen met OXXIO en niet naar jouw favoriete stroomboer Daar had  ik hem al antwoord opgegeven.Dus bemoei je met je eigen zaken,ik heb je niet gevraagd wat moet doen of laten.Succes neerlandicus.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je compliment en veel succes met je petroleumlamp!

ve
door verwijderd - Jun 11, 2008 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor alle reacties!

Ondanks de omstandigheden toch goed om te weten dat je niet alleen staat.

Vandaag heeft een medewerkster van Oxxio mij gebeld om te zeggen dat de klacht serieus wordt onderzocht, en ik zal op korte termijn een schriftelijke danwel telefonische reactie tegemoet kunnen zien.

@anromach

Nogmaals, tot voor kort had ik absoluut geen problemen met Oxxio. De jaarafrekening altijd keurig op tijd, restituties zeer snel op mijn bankrekening, concurrerende tarieven, etc. Zolang er maar geen wijzigingen zijn, gaat alles schijnbaar goed.

@X3

Bedankt voor het aanbod, maar de tarieven heb ik zelf al kunnen vergelijken. De tarieven die ik in mijn 5 jaars contract heb staan zijn in de huidige energiemarkt extreem concurrerend, lees goedkoop. Heb ze ook met die van mijn vorige energieleverancier Essent vergeleken.

De eerste gedachte die in me opkwam was inderdaad een gevoel van "die willen onder het contract uit, want ze kunnen nu veel meer vangen". Maar goed, wellicht is het verstandig om eerst de serieuze reactie van Oxxio af te wachten, en ze het voordeel van de twijfel te geven. Ik heb uiteindelijk wel hun verlenging contract zwart op wit staan. Nu alleen nog zorgen dat het ook daadwerkelijk in hun systeem geactiveerd wordt.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2008 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vanaf de start bij OXXIO en heb goede ervaringen met dit bedrijf.Dus is er voor mij geen reden om de petroleum lamp van de   zolder te halen.Je kunt het beste een klachtenformulier op de website van OXXIO invullen.Je krijgt een  bevesiging van ontvangst .Mijn ervaring is dat je binnen een paar dagen antwoord van hun krijgt.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2008 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste rene2,

Blij dat OXXIO nu met je contact opneemt. Wil je ons laten weten wat de ontwikkelingen zijn rondom je 5-jarige contract? Dit kan van belang zijn voor andere OXXIO klanten (zeker als OXXIO van deze contracten af zou willen....).

@iedereen  -> wat betreft langjarige contracten:

Je ziet maar weer eens dat langjarige contracten ook -prijstechnisch- zeer gunstig kunnen zijn. Vrijwel alle klanten die de afgelopen jaren een meerjarig contract tegen een vaste prijs hebben afgesloten, zijn veel gunstiger uit geweest dan de meerderheid van klanten met variabele prijs contracten.

Uiteraard is "het verleden geen garantie voor de toekomst", maar met de lange termijn prijsontwikkelingen op de energiehandelsmarkt (en daar kopen de leveranciers tenslotte hun gas en elektriciteit in) ziet het er nog steeds naar uit dat het vastleggen van een vaste prijs in een contract ook nu nog verstandig kan zijn!

x3

ve
door verwijderd - Jun 13, 2008 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

NIET VERLENGEN! Maar zo snel als maar kan wegwezen bij oplichter Oxxio. Kijk maar eens op de site van Elektran. Beter en goedkoper!