Oxxio zijn zaakjes niet op orde?
Beste Kassa Foristen,
Tal van klachten over de energieleverancier Oxxio heb ik hier al gevonden, maar "mijn" probleem heb ik hier nog niet kunnen traceren.
Sinds 2004 neem ik al stroom af van Oxxio. Nooit problemen gehad, eerlijk is eerlijk.
Ergens in oktober 2007 werd ik diverse malen gebeld door Oxxio of ik er iets voor voelde om mijn contract voor langere tijd te verlengen, dan zoals gewoonlijk 1 jaar.
Na enige bedenktijd en het terugbellen door een van de Oxxio medewerkers heb ik me voor 5 jaar vastgelegd. Contract zou met terugwerkende kracht per mei 2007 ingaan tot mei 2012.
Dit werd keurig bevestigd door een "Verlenging contract"f van Oxxio in november 2007, waarin de vaste tarieven gedurende een looptijd van 5 jaar vermeld staan.
Tot mijn verbazing kreeg ik in april een brief met een voorstel of het mij niet interessant lijkt om i.p.v. jaarlijks het contract te verlengen dat nu voor een termijn van 3 of 5 jaar vast te zetten.
Zal wel een foutje zijn van hun marketingafdeling, dacht ik, want ik heb uiteindelijk al een contract voor 5 jaar (tot mei 2012). Lat maar waaien.
Nu krijg ik vandaag weer een herinnering voor hetzelfde, en of ik s.v.p. zou willen reageren, anders wordt mijn contract automatisch verlengd met 1 jaar.
Reden voor mij om te bellen ( 0,15 cent p.m.) naar Oxxio.
Blijkt dat de dame van Oxxio niets van dit 5 jarig contract terug kan vinden in de administratie, ik sta nog steeds voor een jaar. En dat terwijl ik zwart op wit hun Verlenging Contract tot 2012 voor me heb liggen.
Mijn vraag:
Heeft iemand dit ook al meegemaakt en hoe is daar mee omgegaan door Oxxio? Netjes opgelost of heeft dit een hoop ergernis gekost?
Alvast bedankt voor de reacties!
Dag rene2,
Oxxio is en blijft naar mijn mening voor al haar klanten een regelrechte ramp. Advies: zelf zwart op wit (dus schriftelijk) de gemaakte afspraken bevestigen. Doe dat aangetekend en met bewijs van ontvangst. Eis de extra kosten die je daarvoor moet maken binnen 5 werkdagen terug en houd vooral je bankrekening heel goed in de gaten.
Sukses en met vriendelijke groet, Read3.
Oxxio zijn zaakjes niet op orde?
Heeft Oxxio dat ooit gehad dan?????
Dat bedrijf is toch een regelrecht rampenfonds voor de consument.
Hallo rene2
Ik zou het fijn zo laten .... Als er weer eens een 'ramp' staat te gebeuren, zit u er maar een jaar aan vast, is iets korter dan 5 jaar ellende. Al bedacht dat u er 5 lange jaren aan vast komt te zitten? Kies eieren voor uw geld....
Groet, kiran
OXXIO, Ja dat is een hoofdstuk apart!
Ik heb nu al 2 maanden de situatie dat men voor de maandelijkse voorschotten gas een bedrag van rond de 3900,€ en electra 1100€ heeft afgeschreven. U leest het goed vijfduizend euro per maand.
Deze bedragen heb tot twee maal toe gestorneerd en heb de bank opdracht gegeven om hun rekening te blokkeren zodat OXXIO niets meer kan afschijven. Tot op heden, ook niet op mijn aantekend schrijven, geen excuus of ontvangstbevestiging van mijn klacht. Mijn kosten van de debitrente op de afgeschreven bedragen 6 dagen voor 11 duizend a 18% nog steeds niet ontvangen.
Na telefonisch contact krijg ik alleen antwoorden : ja, dat is niet helemaal goed gegaan en dat ze het wel zullen uitzoeken.
Van mijn bank heb ik begrepen dat ik niet de enige was met dit probleem.
Voor OXXIO een goedkope manier om geld zonder kosten uit de markt te trekkken. Zijn dit nu fouten in hun systeem of een nieuwe vorm van oplichting? Wie het weet mag het zeggen.
Letop: automatische afschrijvingen worden ALTIJD uitgevoerd door de bank ondanks het limit op uw bankrekening!.
de slechtste leverancier die ik in 10 jaar ooit heb gehad
een verzameling van beeldbuismiepen die niet snappen wat een klant wil , zelf heb ik een jaar !!!! moeten wachten op een
eindafrekening. totaal geen gevoel voor klanten en mensen .
absoluut niet voor 5 jaar iets afsluiten , geeft alleen maar ergernis en kwaadheid
Ik heb zelf naar aller tevredenheid ook OXXIO.
Wat me wel ergerd is het lang moeten wachten tot het geld van de jaar afrekening terug wordt gestort.
Ik had zo 187 euro tegoed van hun,dit duurde meer dan een maand dus heb ik ze een email gestuurt waar me geld bleef daar ik wel voor het electra eerder binnen een week 58 euro moest storten en ze al eerder voor de meter kosten ook al heb moeten betalen.
Ik kreeg daar op een zeer katige mail dat het ondertussen gestort was maar wel rekening er mee moest houden dat ik voor de 21ste van die maand ZELF 113 euro moest storten!.
En nee dat konden ze vergeten, een dag voor ik deze boze mail terug kreeg was het al automatisch van me rekening afgeschreven bij OXXIO kan je namelijk niet via apceptgiro betalen :)
Maar ik blijf klant bij ze daar de NUON echt een regelrechte PUINHOOP is.
Beste Frea,
Debitrente is BETALEN mijn vriend en niet ONTVANGEN.
Voor jouw informatie :
http://www.abnamro.nl/nl/prive/service/betalen/valutering.html
suk6
Hallo,
Er zijn inderdaad wat problemen geweest met de eindafrekeningen,maar ik ben nog steeds tevreden over OXXIO ..Bellen naar OXXIO hoeft niet ,want je kunt ook een klachtenformulier insturen via hun homepage.Daar kan je ze er even aan herinneren dat je een contract voor 5 jaar van hun hebt liggen In tegenstelling bij NUON krijg je normaal gesproken binnen 3 werkdagen antwoord en komt alles op zijn pootjes terecht.Overigens is het tarief van stroom nauwelijks gestegen.
@rene2,
Ik ben toch benieuwd of OXXIO in jouw geval "te goeder trouw" is!
Welke vaste prijzen (piek en daltarief, aardgasprijs) staan er in je contract? Als het om prijzen gaat die golden in mei 2007 (terugwerkende kracht), maar zelfs als het de prijzen per november 2007 zijn, zou dat, met de huidige prijsontwikkelingen op de energiemarkten (termijnmarktprijzen t/m 2013 al bekend!) voor jou gunstig zijn!
Met andere woorden: probeert OXXIO niet zelf onder een contract met jou uit te komen waar ze achteraf mogelijk spijt van hebben?
Als je je prijzen doorgeeft, kan ik even berekenen of die gunstig zijn.
x3
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer