he
door hennyst May 11, 2004 om 20:19
Huishouden & energie

Slijtage alcantara bankstel

24-02-01 heb ik een alcantara bankstel gekocht bij Leski meubelen. Er werd ons verteld dat dit een gemakkelijk te onderhouden stof was. Maar wat blijkt na 3 jaar (normaal gebruik) de kussens vertonen rullingen en slijtage (van de stof). Ik heb Leski ingeschakeld en deze heeft contact gezocht met de fabriek van het bankstel in Italië. Nu kreeg ik vandaag bericht van Leski dat ik een hoes om de kussens kan krijgen maar dit kost mij € 1350,- dit lijkt mij niet billijk, maar de verkoper van Leski zegt anders niets voor mij te kunnen doen. Oja als ik een nieuw bankstel bij Leski koop kan ik 10% korting krijgen. Wat kan ik doen?

4248 5 Rapporteer

su
door sunny_1 - May 13, 2004 om 00:25
18 Antwoorden / 0 Vragen

Als u echte alcantara op uw bankstel heeft en u heeft uw garantie certificaat van alcantara dan kunt u ,via de firma u klacht bij alcantara indienen.Alcantara vergoed dan nieuwe hoezen of stoffering ( minus een kleine afschrijving) \Er is een periode geweest dat er gegroonde klachten op alcantara waren. Dit is nu over, er geld een garantie van 5 jaar.Kijk voor de echte alcantara ook voor onderhoud op www.alcantara.it

su
door sunny_1 - May 13, 2004 om 00:27
18 Antwoorden / 0 Vragen

ps laat even weten hoe het verder afloopt.

kijk ook op www.cbw.org voor garantie voorwaarden

user123
door user123 - May 16, 2004 om 12:00
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De klacht waar u op doelt is hoogstwaarschijnlijk pilling. (vervilten van de stof) Alcantara uit een vroegere productie vertoont dit probleem. Een fabrikagefout lijkt mij aantoonbaar. (De geschillencommissie is hiermee bekend). De klacht wordt door Leski kennelijk niet ontkend. U hebt moeite met de oplossing.

Als het bankstel is verkocht onder de garantievoorwaarden van het CBW en het ouder is dan 3 jaar heeft u een uitdaging. Dit is tegenwoordig beter geregeld. Zit u in het 3e jaar dan zal Leski 1/3 van de kosten moeten vergoeden.

Ik lees dat het gaat om 1 hoes, dat lijkt mij gezien de prijs onwaarschijnlijk. Alcantara is een duur materiaal, maar 1350? Hoe staat dit in verhouding met de aanschafprijs ?

Overigens kunt u bij gedeeltelijke vervanging van de hoezen verwachten dat op overige zitplaatsen het probleem zich ook gaat voordoen. Kleurverschil zal onvermijdelijk zijn.

co
door codi - Mar 13, 2005 om 15:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben in september 2000 twee banken geleverd gekregen met alcantara(originele) stof erop. Deze gaat al sinds een jaar slijten. Pillen. Ik krijg nu een aanbod van Euro 1000,- om de stof te laten vervangen. Ik vraag me af of ik dit wel moet aannemen. De stof zou niet gaan pluizen (pillen). Als de stof zich normaal zou hebben gehouden zou ik nu niet voor die kosten staan. Het bankstel is van een gerenommeerd merk.Graag reactie

vladja
door vladja - Mar 13, 2005 om 15:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Codi,

Je kunt beter een nieuwe vraag starten. Deze is wel heel oud en dan
gaan de antwoorden voor jou tussen de eerdere antwoorden terecht komen.
Dat is niet echt overzichtelijk,

Vladja