Sc
door Schuertje May 15, 2023 om 17:20
Huishouden & energie

Slimme meter

Hoi,
Ik heb sinds 2 jaar een slimme meter van enexis, sinds maart 2022 krijg ik geen maandelijks overzicht meer van mijn gebruik. Ik heb contact gezet united consumers waar ik een contract mee heb, deze verwijzen mij naar Enexis. Ik Enexis gemaild en kreeg weken later een mail waarin stond dat ik geduld moet hebben, ik vraag me af wat mijn rechten zijn hierin? Ik wacht nu al meer dan een jaar en het is nog steeds niet opgelost, wat kan ik nog doen?

4059 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Thecla58
door Thecla58 - May 15, 2023 om 17:36
862 Antwoorden / 3 Vragen
3

Wat betreft Enexis afwachten en waarom leg je zelf niet een spreadsheet aan waarop je maandelijks (op dezelfde dag en tijd) je verbruik invult? Heeft jouw energieleverancier geen app waarinje je verbruik kunt zien?

Overigens denk ik dat je leverancier voor die overzichten zou moeten zorgdragen en niet Enexis want dat is de netbeheerder, maar daar ben ik niet zeker van.

mahadma
door mahadma - May 15, 2023 om 17:47
11569 Antwoorden / 51 Vragen
1

Uw "slimme" meter wordt geplaats en is eigendom van (in uw geval) Enexis. U dient derhalve bij enexis te klagen. Noteer wel minimaal 1 x per maand op een vaste dag uw meterstanden tervoorkoming van een foute schatting door uw leverancier van de energie.

KLIK HIER voor klachten.

hereistom
door hereistom - May 15, 2023 om 17:49
740 Antwoorden / 1 Vragen
1

Gewoon even bellen met Enexis en uw probleem voorleggen: 0888577000

sira
door sira May 15, 2023 om 20:38
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Offtopic, ik heb genoten van je foto's, ze zijn mooi ;-))

hereistom
door hereistom May 15, 2023 om 21:00
740 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje! Hoe heb je ze gevonden ;-)

sira
door sira May 15, 2023 om 21:42
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Gewoon zoeken. Ik denk dat ik de enige ben die niet op internet te vinden is, zelfs niet onder mijn eigen naam ;-))

Ik heb overigens van 01-01-'80 t/m 1990 in jouw woonplaats op de Oude Haven 1 gewerkt.

hereistom
door hereistom May 15, 2023 om 22:34
740 Antwoorden / 1 Vragen

Haha... ja ik zit al te lang op Internet. Jammer dat je hier geen pm's kunt sturen.
Maar de Oude Haven is nu wel erg veranderd; https://www.bunnik.nl/projecten/odijk-oude-haven

sira
door sira May 16, 2023 om 08:38
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb op internet de sloop gezien. Mijn oud-directeur zat ook nog in het filmpje. Ze noemen het nu het CNV-terrein, maar het was van oorsprong het pand van Van Oord.

Analoog
door Analoog - May 16, 2023 om 09:36
137 Antwoorden / Vragen
1

Vroeger gebruikte men wel eens pen en papier om bv maandelijks de standen te noteren, ik weet het, dat was vroeger......

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 16, 2023 om 09:43
2094 Antwoorden / Vragen
0

Ik neem aan dat de diagnose is dat de meter op zich prima functioneert maar dat de verbinding voor het uitlezen op afstand niet werkt omdat de verbinding via 2G is onderbroken. Dat is 100% de verantwoordelijkheid van de netbeheerder die de infrastructuur beheert en eigenaar is van uw meter, energieleveranciers spelen daarbij geen enkele rol. U bent zeker niet de enige maar voor zover ik weet kunt u niets doen om een oplossing af te dwingen, u moet wachten.

jantm
door jantm - May 17, 2023 om 11:21
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb een slimme domme meter nl. uitlezen op afstand is niet meer mogelijk. Liander gebeld, eigenaar van de meter, antwoord waarschijnlijk meteruitlezing defect, komt meer voor. Reparatie, we hebben geen onderdelen en tijd voor reparatie. Geeft u de meterstanden zelf maar door aan uw uw energeileverancier.
Wanneer wordt de meter gereapreerd? Antwoord, we nemen dan contact met u op. Ik wacht af!!!!

kl
door klusman - May 17, 2023 om 11:26
91 Antwoorden / 9 Vragen
0

De energieleverancier is m.i. wettelijk verplicht om maandelijks een energie-overzicht te verstrekken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 17, 2023 om 14:30
2094 Antwoorden / Vragen

Oh vertel, hoe werkt dat in het geval een netwerkbeheerder die gegevens niet aanlevert vanwege een storing?

ja
door jannekeje May 17, 2023 om 16:23
28 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, de slimme meter is voorzien van software en geeft uw verbruiksgegevens door aan uw netbeheerder, als u toestemming heeft gegeven om uw meterstanden op afstand uit te lezen. Iedere maand krijgt u dan een energierapport van uw energieleverancier. Als uw slimme meter een storing heeft of u heeft niet voor al uw producten een slimme meter, dan ziet u deze informatie niet terug op uw energierapport.

 

Het is ook mogelijk om de slimme meter te verbinden met externe apparaten. Via een lokale poort op uw slimme meter kunt u zelf uw verbruiksgegevens uitlezen. Dit is een communicatiepoort die te vergelijken is met een telefoonstekker. Door de slimme meter via deze uitgang te verbinden met een display of programma’s op uw computer, krijgt u eenvoudig inzicht in uw energieverbruik. Ook een onafhankelijke dienstaanbieder kan u meer inzicht geven in uw verbruik. Dit kan pas als u toestemming geeft om uw gegevens via de lokale poort te laten verwerken. 

 

Gaslicht.com biedt gratis inzicht met de app Bencompare Mijn Verbruik. Ongeacht bij welke energieleverancier u klant bent. Download 'm nu voor iPhone of Android. Bij een storing bij het uitlezen van de slimme meter laat deze app ook geen actueel verbruik zien. Lees meer op Enexis: Storing uitlezen slimme meter

ro
door roug - May 17, 2023 om 12:38
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik herken het probleem, wordt al een half jaar door coolblue energie en enexis van het kastje naar de muur gestuurd.
Krijg wel van electriciteit een overzicht, maar niet van gas. 
Kan wel enige tijd duren zeggen ze.

ro
door ronny530 - May 17, 2023 om 18:06
2794 Antwoorden / 41 Vragen
0

De energieleverancier is niet wettelijk verplicht maandelijks een verbruiksrapport qua kosten af te geven maar mag dat als zijnde service wel aanbieden. Als de meterstanden online wel inzichtbaar zijn dan geeft Enexis de actuele meterstanden wel aan de energieleverancier door maar gezien de energieprijzen die fluctueren er geen kostenplaatje aan hangen om een maandelijks kosten overzicht te geven.

Thijs12
door Thijs12 - May 17, 2023 om 19:45
554 Antwoorden / Vragen
0

Dan maar een pen, een blad papier en elke dag op een vast tijdstip alles opschrijven totdat de communicatie problemen opgelost zijn. Er worden nu nieuwe meters geplaatst met 4G chips.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer