Wi
door Williemeerofminder Apr 17, 2022 om 19:10
Huishouden & energie

Stedin dreigbrieven

Gaat om mijn zus die de ingewikkelde brieven van Stedin niet kan begrijpen. Haar woningbouw vereniging heeft de woning opgeknapt en van t gas afgehaald. nu ze dus terugkeert in haar eigen huurwoning heeft ze geen gas meer
de woning bouw vereniging zou dit allemaal regelen met stedin.
toch krijgt ze nu brieven over "gas of electra" dus niet specifiek dat de slimme meter een storing heeft, inmiddels gaan de brieven erover dat ze geen contract heeft voor gas of electra.
ze heeft de eindafrekening van eneco voor gas gekregen en daar staat dat t contract (voor gas) beeindigd is.
toch blijft Stedin dreigende brieven sturen, over afsluiten als er geen contract is, kosten etc.
de toon is vreselijk

bellen heeft geen zin want de dozen aan de andere kant kunnen dat niet regelen.
inmiddels heeft mijn zus haar mantelzorgers ingeschakeld, voornamelijk de oudste zus maar die komt er ook niet doorheen

probleem is natuurlijk dat eneco telefonisch wel zegt dat er een contract is voor stroom, actief etc.
en dat Stedin blijft mekkeren dat er iets niet werkt

mijn oudste zus heeft in de paniek via de website stedin een gasaansluiting vermeldt omdat ze anders niet door de berichten website heen komt.
dat laat ik vandaag per email opzeggen omdat er sprake is van een vergissing door die debiele website
verder vermelden dat er geen gasleiding is en dus ook geen meter en ophouden met dreigbrieven

dinsdag ga ik bellen en dreigen met advocaat, Kassa etc.
ze zijn daar volledig van de pot gerukt
de communicatie is onduidelijk omdat ze het over gas of electra hebben, ja wat bedoel je nou?
hoezo weet stedin niet dat de meters uit alle appartementen zijn die opgeknapt en opgeleverd zijn?
wat is t beleid bij stedin ? de overheid (roverheid) wil ons toch van t gas af? en dan blijven zeiken over de gas meter die er niet eens is.
om wanhopig van te worden, dat wordt dinsdag na pasen een pittig gesprek. kom ik er niet uit dan bel ik Kassa,

de menselijk maat in dit land is volledig zoek

4446 17 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 17, 2022 om 19:16
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Willie,

Kunt een een foto plaatsen van de brieven?

Begin maar met de laatste brief

U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.

Uiteraard even de namen en adresgegevens afdekken..

getty
door getty - Apr 17, 2022 om 19:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dozen?

En u vindt uw toon wel normaal zoals u hier schrijft?

rj
door rjw Apr 18, 2022 om 08:50
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wilde net hetzelfde schrijven. Je kunt dan wel voorspellen hoe het soort volk als TS dan mensen bij Stedin benaderen. Dan ga je als Stedin medewerker niet in de meewerkende modus zitten.

anduril
door anduril Apr 18, 2022 om 12:33
167 Antwoorden / 1 Vragen

Degene die stupide en onbehoorlijke brieven verstuurt kan onbehoorlijke brieven terugverwachten.  In dit geval is Stedin de veroorzaker van deze onverkwikkelijke communicatie.

Iv
door Ivo W - Apr 17, 2022 om 20:48
731 Antwoorden / Vragen

Een nog altijd bekend probleem.

De arrogante netbeheerders vinden dat je verplicht bent om klant te zijn omdat er een gasaansluiting aanwezig is. En ze behandelen je dus als een halve crimineel wanneer je geen gas gebruikt, daarom ook geen contract hebt voor gas maar er nog wel een gasaansluiting aanwezig is.

De brieven staan helaas vol leugens en niet bestaande verplichtingen. En inderdaad, aan de telefoon gaan ze verder met die flauwekul.

Wie geen gas meer gebruikt, is na het opzeggen bij de energieleverancier tot niets verplicht. De gasaansluiting is eigendom van de netbeheerder (Stedin in dit geval) en daarmee ligt het initiatief om die gasmeter te verwijderen ook geheel bij Stedin. Zij mogen daarvoor, als ze dat willen, een afspraak maken met de bewoners van de woning. Maar alle dreigbrieven vol leugens hoef je niet op in te gaan.

sw
door swat1500 - Apr 17, 2022 om 21:55
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat de WBV (= eigenaar pand) is vergeten de betreffende woning bij STEDIN af te melden als woning met gasaansluiting. Zolang de WBV dat niet doet zal STEDIN blijven vragen om een energie contract mbt de gasaansluiting.
Kortom klagen bij de WBV dat zij zsm de woning afmelden bij STEDIN.

ro
door ronny530 - Apr 18, 2022 om 07:32
2786 Antwoorden / 41 Vragen

U legt de schuld bij de verkeerde instantie neer want het is aan de WBV om het appartementencomplex bij Stedin voor de gaslevering af te melden. Uw zus kan dinsdag contact met de WBV opnemen en uitleggen dat zij nog steeds brieven van Stedin ontvangt waarin staat dat er nog steeds een gasaansluiting aanwezig is en daarmee ook de verplichting tot een gas afname contract blijft bestaan. De WBV is de enige instantie die iets bij Stedin kan bereiken en hopelijk uw zus kan ontzorgen omdat zij verantwoordelijk zijn voor de afmelding van de collectieve gasleiding. Ik lees dat de gasmeters al door Stedin zijn vewijderd maar blijkbaar staan de adressen nog wel in het systeem en dat maakt dat er onterecht brieven met deze inhoud worden verzonden. De brief heeft een standaard inhoud dat als er in dit geval geen gas afname contract wordt afgesloten de levering van gas wordt gestaakt en niet die van elektra want daar is wel een afname contract voor afgesloten. Het is begrijpelijk dat het ontvangen van deze brieven onrust kan veroorzaken maar een pittig gesprek met een medewerker van Stedin voeren gaat het probleem niet oplossen omdat de WBV bij Stedin het aanspreekpunt is want zij heeft het verzoek tot de afmelding gedaan en waarschijnlijk is e.e.a. nog niet administratief verwerkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2022 om 09:44
16872 Antwoorden / 202 Vragen

Uit uw vraag begrijp ik dat uw zus van Eneco (de leverancier) een eindafrekeing heeft ontvangen maar er van Stedin (de Netbeheerder) brieven komen met inhoud die zij niet begrijpt.

Het lijkt mij dat uw zus  deze kwestie beter / in ieder geval bij de directie van haar veruurder, de woninbouw corporatie kan voorleggen omdat daar de wijzigingen zijn geïniteerd en uitgevoerd m.b.t. het gasvrij maken.
Hoe dan ook kan er nooit sprake van zijn dat indien er geen gasaansluiting is en ook geen meter er nooit voor gas betaald behoeft te worden.
Hoe dan ook heeft ieder corporatie op basis van de huur/overlegwet een HuurdersBelangenOrganistie die in deze bemiddelend kan optreden resp. het bestuur ervan uw zus kan bijstaan.

En let op, indien u niet over een goede volmacht beschikt om namens/voor uw zus te handelen loop u risico 'om bot te vangen' en zie de laatste zin.

Daarnaast verwijs ik ook naar https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier waar uw zus terecht kan en eventueel ook nog via www.juridischloket.nl ondersteuning en advies kan krijgen.

En let op, indien u niet over een goede volmacht beschikt om namens/voor uw zus te handelen loop u risico 'om bot te vangen' en zie dan:

En dan toch m.b.t. de menselijke maat: Er is een sporeekwoord, afkomstig uit het Franse taalgebied dat stelt: 'het is de toon die de muziek maakt'.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2022 om 10:05
16872 Antwoorden / 202 Vragen

Toch ook nog even dit: afrekeningen worden niet verzonden dooir een netbeheerder, obvereenkomsten voor levering worden gemaakt met een leverancier en niet met de netbeheerder. Na nog eens goed lezen van uw vraag/opmerking blijft het mij volstrekt onduidekijk waar de netbeheerder dan mee dreigt, resp. zou kunnen dreigen.

Als het inderdaad gaat over een meter, dan herhaald, is het kwestie om (door uw zus) voor te leggen aan de directie van de corporatie, haar verhuurder.

ma
door malty Apr 18, 2022 om 12:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De TS heeft de eindafrekening van Eneco gekregen en dat is geen netbeheerder.
Overbodig van u om uit te leggen wie de afrekeningen maakt.
De TS zegt in zijn O.P. dat alle meters verwijderd zijn.

Die zullen wel door Stedin of in opdracht van Stedin verwijderd zijn.
Heel vreemd dat Stedin zo reageert want voor elk appartement staat de gasmeter met een unieke code geregistreerd en die gasmeter uit het appartement van de zus moet dus bij Stedin te traceren zijn.
Stedin dreigt met gasafsluiting omdat zijn zus geen gas contract heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 18, 2022 om 16:54
16872 Antwoorden / 202 Vragen

@MALTY, waarom uw reactie op mijn reactie????? Ik schreef dit (en zag typefouten die ik nu gheb verwijderd. (Citaat uit mijn hierbovenstaande reactie) 'Toch ook nog even dit: afrekeningen worden niet verzonden door een netbeheerder, overeenkomsten voor levering worden gemaakt met een leverancier en niet met de netbeheerder'.

Uw antwoord is dus kennelijk als antwoord, ook, op de vraag van vraagstelster, bedoeld en niet op mijn reactie.

me
door mein33 - Apr 18, 2022 om 10:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 WILLIEMEEROFMINDER,

Wat een onnodig en oneigenlijk taalgebruik toch, nergens voor nodig lijkt mij zo !!
Dreigen van uw kant en oneigenlkijke beschuldigen uiten dient ook geen enkel doel !!

Uw zus moet bij de "woningbouwvereniging" (de verhuurder) zijn, zij zijn de opdrachtgever en zij dienen het e.e.a. administratief af te handelen met Stedin.

mo
door mof - Apr 18, 2022 om 14:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En, wat is nu uw vraag?

1paul
door 1paul - Apr 18, 2022 om 14:47
3162 Antwoorden / 0 Vragen

laat Stedin maar en geef even door aan Eneco wat er speelt, zij moeten het verder voor je regelen, zij betalen Stedin immers, jij hebt geen kontrakt met Stedin maar met Eneco....

Als Stedin, nadat jij, schriftelijk, kontakt hebt opgenomen met Eneco, blijft zeuren laat ze dan weten dat ze kontakt opnemen met Eneco over dit probleem....

Een ding nog, geef GEEN opdracht om de gasmeter te verwijderen als die nog niet weg is, dan krijg je ook die kosten nogv oor je mik, betaal hier in ieder geval ook niet voor zolang je geen opdracht gegeven hebt voor verwijdering zijn de kosten ook niet voor jullie!

Als u Eneco aanschrijft wees dan duidelijk en kort in wat er speelt.

Bijvoorbeeld.

Beste M, ik heb een energiekontrakt via uw bedrijf onder aansluitnummer( uw aansluitnummer) nu krijg ik steeds brieven van de netbeheerder Steding  met de volgende mededeling    (hier zet u neer wat Stedin u schrijft), kun u in deze bemiddelen omdat men op onze telefoontjes niet reageert met een afdoende reactie....

Vr. gr. UW NAAM....

ma
door malty - Apr 18, 2022 om 14:57
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Laat Stedin maar af komen sluiten, zullen ze raar staan kijken.

panter22
door panter22 - Apr 18, 2022 om 16:35
6599 Antwoorden / Vragen

Er gaat altijd wel wat mis met zo'n renovatie.
Heeft je zus een brief gekregen waarop de naam en het telefoonnummer van de projectleider staat?
Dan kun je die ook bellen. Of is het project nu afgelopen?

Als alles klaar is, dan kun je met de woningbouw bellen dat je zus steeds brieven van Stedin krijgt over de gasaansluiting waar jullie allemaal niets van snappen.
Als jij belt en je zuster zit er naast, dan kun je dat best regelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2022 om 16:56
16872 Antwoorden / 202 Vragen

Kan aan de orde zijn dat men bij de netbeheerde, STEDIN  niet begrijpt wat uw zus en u niet begrijpen? Soms lijken zaken (veel)  moeilijker dan dat ze in werkelijkheid zijn.

gj
door gjvw - Apr 18, 2022 om 18:06
25 Antwoorden / Vragen

Hoe groter het lichaam waar u tegen vecht, hoe kleiner de kans op winst als u geen hulp zoekt.
Dreigen met een advocaat, zij hebben er 10 of meer. Kassa en Radar, optie wellicht als het uitkomt.
Een kans als de media zich er mee willen bemoeien. Veel geluk.
Overigens de menselijke maat bestaat niet meer in ons gave land. Rutte en consorten heet het al jaren.
Gaaf land hè.

gj
door gjvw - Apr 18, 2022 om 18:16
25 Antwoorden / Vragen

Bezuinigingen al jaren van linkts tot rechts, Lijken uit de kast van alle partijen die het voor het zeggen hebben. Metoo, angstvallig stil maar zeker waar denk ik.
D66 oeps, die het beleid bepaald tegenwoordig schering en inslag,  En uw club PvdA. wie zijn dat, ooit was het anders. Fusie met groengek desastreus.

ro
door ronny530 - Apr 19, 2022 om 16:41
2786 Antwoorden / 41 Vragen

@GLWV, Uw antwoorden zijn niet ter zake doende en raken kant nog wal. In dit geval is er sprake van een fout omdat Stedin wel de gasmeters heeft verwijderd maar de definitieve aansluiting blijkbaar nog niet in het systeem is doorgevoerd. U kunt dan wel heel erg boos op de politiek en de betreffende instanties zijn maar dan kan voortkomen uit iets waarbij u zich ernstig benadeeld heeft gevoeld. Ik persoonlijk deel uw mening echter niet want de politiek heeft met deze kwestie niets van doen en hopelijk heeft het geprek dat dinsdag door vraagsteller of door liefst de zus meer duidelijkheid verschaft. Met wat mazzel koppelt vraagsteller nog iets terug maar als dat in veel gevallen niet zo is ga ik er van uit dat er een oplossing is gevonden.

Ps, als u uw grieven over de politiek en andere instanties wenst te ventileren doe dat dan niet hier maar op één van de forums die de politiek en instanties de schuld van alles wat niet helemaal gaat zoals het zou moeten gaan geven.

adriaan2
door adriaan2 - Apr 19, 2022 om 17:41
105 Antwoorden / 0 Vragen

Stedin  als omooggevallen monopolist kent alleen maar dreigend taalgebruik. Stedin weet dat de consument geen enkele kant op kan.