Stedin dreigbrieven
Gaat om mijn zus die de ingewikkelde brieven van Stedin niet kan begrijpen. Haar woningbouw vereniging heeft de woning opgeknapt en van t gas afgehaald. nu ze dus terugkeert in haar eigen huurwoning heeft ze geen gas meer
de woning bouw vereniging zou dit allemaal regelen met stedin.
toch krijgt ze nu brieven over "gas of electra" dus niet specifiek dat de slimme meter een storing heeft, inmiddels gaan de brieven erover dat ze geen contract heeft voor gas of electra.
ze heeft de eindafrekening van eneco voor gas gekregen en daar staat dat t contract (voor gas) beeindigd is.
toch blijft Stedin dreigende brieven sturen, over afsluiten als er geen contract is, kosten etc.
de toon is vreselijk
bellen heeft geen zin want de dozen aan de andere kant kunnen dat niet regelen.
inmiddels heeft mijn zus haar mantelzorgers ingeschakeld, voornamelijk de oudste zus maar die komt er ook niet doorheen
probleem is natuurlijk dat eneco telefonisch wel zegt dat er een contract is voor stroom, actief etc.
en dat Stedin blijft mekkeren dat er iets niet werkt
mijn oudste zus heeft in de paniek via de website stedin een gasaansluiting vermeldt omdat ze anders niet door de berichten website heen komt.
dat laat ik vandaag per email opzeggen omdat er sprake is van een vergissing door die debiele website
verder vermelden dat er geen gasleiding is en dus ook geen meter en ophouden met dreigbrieven
dinsdag ga ik bellen en dreigen met advocaat, Kassa etc.
ze zijn daar volledig van de pot gerukt
de communicatie is onduidelijk omdat ze het over gas of electra hebben, ja wat bedoel je nou?
hoezo weet stedin niet dat de meters uit alle appartementen zijn die opgeknapt en opgeleverd zijn?
wat is t beleid bij stedin ? de overheid (roverheid) wil ons toch van t gas af? en dan blijven zeiken over de gas meter die er niet eens is.
om wanhopig van te worden, dat wordt dinsdag na pasen een pittig gesprek. kom ik er niet uit dan bel ik Kassa,
de menselijk maat in dit land is volledig zoek
Geachte Willie,
Kunt een een foto plaatsen van de brieven?
Begin maar met de laatste brief
U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.
Uiteraard even de namen en adresgegevens afdekken..
Dozen?
En u vindt uw toon wel normaal zoals u hier schrijft?
Ik wilde net hetzelfde schrijven. Je kunt dan wel voorspellen hoe het soort volk als TS dan mensen bij Stedin benaderen. Dan ga je als Stedin medewerker niet in de meewerkende modus zitten.
Degene die stupide en onbehoorlijke brieven verstuurt kan onbehoorlijke brieven terugverwachten. In dit geval is Stedin de veroorzaker van deze onverkwikkelijke communicatie.
Een nog altijd bekend probleem.
De arrogante netbeheerders vinden dat je verplicht bent om klant te zijn omdat er een gasaansluiting aanwezig is. En ze behandelen je dus als een halve crimineel wanneer je geen gas gebruikt, daarom ook geen contract hebt voor gas maar er nog wel een gasaansluiting aanwezig is.
De brieven staan helaas vol leugens en niet bestaande verplichtingen. En inderdaad, aan de telefoon gaan ze verder met die flauwekul.
Wie geen gas meer gebruikt, is na het opzeggen bij de energieleverancier tot niets verplicht. De gasaansluiting is eigendom van de netbeheerder (Stedin in dit geval) en daarmee ligt het initiatief om die gasmeter te verwijderen ook geheel bij Stedin. Zij mogen daarvoor, als ze dat willen, een afspraak maken met de bewoners van de woning. Maar alle dreigbrieven vol leugens hoef je niet op in te gaan.
Het lijkt erop dat de WBV (= eigenaar pand) is vergeten de betreffende woning bij STEDIN af te melden als woning met gasaansluiting. Zolang de WBV dat niet doet zal STEDIN blijven vragen om een energie contract mbt de gasaansluiting.
Kortom klagen bij de WBV dat zij zsm de woning afmelden bij STEDIN.
U legt de schuld bij de verkeerde instantie neer want het is aan de WBV om het appartementencomplex bij Stedin voor de gaslevering af te melden. Uw zus kan dinsdag contact met de WBV opnemen en uitleggen dat zij nog steeds brieven van Stedin ontvangt waarin staat dat er nog steeds een gasaansluiting aanwezig is en daarmee ook de verplichting tot een gas afname contract blijft bestaan. De WBV is de enige instantie die iets bij Stedin kan bereiken en hopelijk uw zus kan ontzorgen omdat zij verantwoordelijk zijn voor de afmelding van de collectieve gasleiding. Ik lees dat de gasmeters al door Stedin zijn vewijderd maar blijkbaar staan de adressen nog wel in het systeem en dat maakt dat er onterecht brieven met deze inhoud worden verzonden. De brief heeft een standaard inhoud dat als er in dit geval geen gas afname contract wordt afgesloten de levering van gas wordt gestaakt en niet die van elektra want daar is wel een afname contract voor afgesloten. Het is begrijpelijk dat het ontvangen van deze brieven onrust kan veroorzaken maar een pittig gesprek met een medewerker van Stedin voeren gaat het probleem niet oplossen omdat de WBV bij Stedin het aanspreekpunt is want zij heeft het verzoek tot de afmelding gedaan en waarschijnlijk is e.e.a. nog niet administratief verwerkt.
Uit uw vraag begrijp ik dat uw zus van Eneco (de leverancier) een eindafrekeing heeft ontvangen maar er van Stedin (de Netbeheerder) brieven komen met inhoud die zij niet begrijpt.
Het lijkt mij dat uw zus deze kwestie beter / in ieder geval bij de directie van haar veruurder, de woninbouw corporatie kan voorleggen omdat daar de wijzigingen zijn geïniteerd en uitgevoerd m.b.t. het gasvrij maken.
Hoe dan ook kan er nooit sprake van zijn dat indien er geen gasaansluiting is en ook geen meter er nooit voor gas betaald behoeft te worden.
Hoe dan ook heeft ieder corporatie op basis van de huur/overlegwet een HuurdersBelangenOrganistie die in deze bemiddelend kan optreden resp. het bestuur ervan uw zus kan bijstaan.
En let op, indien u niet over een goede volmacht beschikt om namens/voor uw zus te handelen loop u risico 'om bot te vangen' en zie de laatste zin.
Daarnaast verwijs ik ook naar https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier waar uw zus terecht kan en eventueel ook nog via www.juridischloket.nl ondersteuning en advies kan krijgen.
En let op, indien u niet over een goede volmacht beschikt om namens/voor uw zus te handelen loop u risico 'om bot te vangen' en zie dan:
En dan toch m.b.t. de menselijke maat: Er is een sporeekwoord, afkomstig uit het Franse taalgebied dat stelt: 'het is de toon die de muziek maakt'.
Toch ook nog even dit: afrekeningen worden niet verzonden dooir een netbeheerder, obvereenkomsten voor levering worden gemaakt met een leverancier en niet met de netbeheerder. Na nog eens goed lezen van uw vraag/opmerking blijft het mij volstrekt onduidekijk waar de netbeheerder dan mee dreigt, resp. zou kunnen dreigen.
Als het inderdaad gaat over een meter, dan herhaald, is het kwestie om (door uw zus) voor te leggen aan de directie van de corporatie, haar verhuurder.
De TS heeft de eindafrekening van Eneco gekregen en dat is geen netbeheerder.
Overbodig van u om uit te leggen wie de afrekeningen maakt.
De TS zegt in zijn O.P. dat alle meters verwijderd zijn.
Die zullen wel door Stedin of in opdracht van Stedin verwijderd zijn.
Heel vreemd dat Stedin zo reageert want voor elk appartement staat de gasmeter met een unieke code geregistreerd en die gasmeter uit het appartement van de zus moet dus bij Stedin te traceren zijn.
Stedin dreigt met gasafsluiting omdat zijn zus geen gas contract heeft.
@MALTY, waarom uw reactie op mijn reactie????? Ik schreef dit (en zag typefouten die ik nu gheb verwijderd. (Citaat uit mijn hierbovenstaande reactie) 'Toch ook nog even dit: afrekeningen worden niet verzonden door een netbeheerder, overeenkomsten voor levering worden gemaakt met een leverancier en niet met de netbeheerder'.
Uw antwoord is dus kennelijk als antwoord, ook, op de vraag van vraagstelster, bedoeld en niet op mijn reactie.
WILLIEMEEROFMINDER,
Wat een onnodig en oneigenlijk taalgebruik toch, nergens voor nodig lijkt mij zo !!
Dreigen van uw kant en oneigenlkijke beschuldigen uiten dient ook geen enkel doel !!
Uw zus moet bij de "woningbouwvereniging" (de verhuurder) zijn, zij zijn de opdrachtgever en zij dienen het e.e.a. administratief af te handelen met Stedin.
laat Stedin maar en geef even door aan Eneco wat er speelt, zij moeten het verder voor je regelen, zij betalen Stedin immers, jij hebt geen kontrakt met Stedin maar met Eneco....
Als Stedin, nadat jij, schriftelijk, kontakt hebt opgenomen met Eneco, blijft zeuren laat ze dan weten dat ze kontakt opnemen met Eneco over dit probleem....
Een ding nog, geef GEEN opdracht om de gasmeter te verwijderen als die nog niet weg is, dan krijg je ook die kosten nogv oor je mik, betaal hier in ieder geval ook niet voor zolang je geen opdracht gegeven hebt voor verwijdering zijn de kosten ook niet voor jullie!
Als u Eneco aanschrijft wees dan duidelijk en kort in wat er speelt.
Bijvoorbeeld.
Beste M, ik heb een energiekontrakt via uw bedrijf onder aansluitnummer( uw aansluitnummer) nu krijg ik steeds brieven van de netbeheerder Steding met de volgende mededeling (hier zet u neer wat Stedin u schrijft), kun u in deze bemiddelen omdat men op onze telefoontjes niet reageert met een afdoende reactie....
Vr. gr. UW NAAM....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer