Petra p
door Petra p Dec 20, 2022 om 14:07
Huishouden & energie

Vattenvall blijven loont stopt mag dat!

Ik ben 25 klant bij vattenvall. Krijg sinds 2018 blijven loont korting is nu 25%. Dit is op electra. Gas heb ik hier nooit gehad

Nu dec 2022 krijg ik mail dat ik geen recht meer heb op de korting omdat ik geen gas afneem.

Via de app en telefoon mijn verhaal gedaan. Word verschikkelijk behandeld.
Het is onze fout. U mag blij zijn met de jaren dat u het heeft gehad en het niet terug gevorderd word. Ze doen het af met compensatie punten!

Ik heb de mail uit 2018 waarin staat dat ik blijven loont op stroom krijg!!!!!

11124 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 20, 2022 om 14:19
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Bel eens met het Juridisch Loket.

sira
door sira - Dec 20, 2022 om 14:20
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens mij geldt "blijven loont" alleen als u zowel stroom als gas afneemt, niet of/of.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 20, 2022 om 14:33
2071 Antwoorden / Vragen

Je gelijk op een forum halen zonder de onderliggende informatie of wederhoor gaat niets opleveren. Er bestaat een geschillencommissie voor energieleveranciers waar u uw zaak tegen een gering bedrag aanhangig kunt maken en af ze u in het gelijk stellen kost het al helemaal niets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2022 om 14:51
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Dit https://www.vattenfall.nl/extra/elk-jaar-voordeel/blijven-loont/ lezend zie ik dat alleen electra wordt genoemd en er dus sprake is van eenzijdg niet nakomen van deze afspraak indien er nu wordt gesteld dar er een combininatie moet zijn met gas. Quote uit de info: '

Bezwaar maken is dus als eerste aan de orde en zie in ieder geval dan https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/ en inzake de kennelijk ook voorkomende misleiding nu: Melden bij ConsuWijzer loont | ACM ConsuWijzer    Strikt juridisch gezien is hier m.i., gelet op dse info waar ik u al naar verwees,  sprake van wanprestatie en zie dan ook https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  te benutten.

gerbera
door gerbera - Dec 20, 2022 om 15:27
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat er zo slecht gelezen wordt op de site van Vattenvall want dit staat er ook;

Heb je stroom met gas of warmte, vraag dan Blijven Loont-korting aan.

sira
door sira Dec 20, 2022 om 15:31
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Juist.
Je was me net voor ;-))

sira
door sira - Dec 20, 2022 om 15:30
2349 Antwoorden / 24 Vragen

"Blijven loont" geldt inderdaad alleen als je stroom èn gas afneemt, maar de korting krijg je over de elektra. Ik heb het even nagekeken, want ik zit ook bij Vattenfall en maak bovendien gebruik van "blijven loont".

Blijven Loont is niet mogelijk als je alleen stroom, gas of stadswarmte afneemt, in combinatie met een kortingsactie, geld-terug-actie of cadeau-actie van Vattenfall of als je met acceptgiro betaalt.
Lees ook dit: https://www.vattenfall.nl/extra/elk-jaar-voordeel/blijven-loont/

marita5
door marita5 - Dec 20, 2022 om 16:28
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Petra P ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden van Vattenvall , klik op de rode regel .

https://nl.trustpilot.com/review/vattenfall.nl

De voorwaarden :

Het recht op korting vervalt in één van de volgende situaties:

Wanneer je bij ons geen contract meer hebt voor stroom én gas of stroom én stadswarmte

Wanneer je een stroom en/of gas contract hebt waarop je al een korting krijgt of wanneer je overstapt op een stroom en/of gas contract met korting, of op het Modelcontract.

Wanneer je twee opeenvolgende termijnfacturen niet binnen debetalingstermijn betaalt.

Wanneer je niet via automatische incasso betaalt. Het is wél mogelijk om een eventuele bijbetaling op de jaarafrekening per acceptgiro te voldoen.

Vanaf het moment dat je niet meer aan één van de voorwaarden voldoet, vervalt de korting. Je betaalt dan het standaardtarief van je stroomcontract. Kortingen die al zijn verrekend op de eerder verstuurde jaarafrekeningen blijven uiteraard gelden

justmeagain
door justmeagain - Dec 20, 2022 om 23:53
623 Antwoorden / 8 Vragen

Natuurlijk mogen ze hiermee stoppen. Het is een extraatje en nu hebben ze besloten om het extraatje alleen nog toe te delen aan klanten met gas en elektra contracten.

Denk  maar eens aan tv reclames met vaste lage prijs. Nu jaren verder blijkt die prijs niet zo vast. Dus nogmaals ja het mag.

ke
door keesbakels - Dec 21, 2022 om 11:43
54 Antwoorden / 20 Vragen

Bij mij werd de blijven loont korting opgezegd nadat mijn flat na renovatie gasloos was gemaakt.
Na een protesterend telefoontje mijnerzijds kreeg ik het weer terug en heb de korting nog steeds.

be
door beter weten - Dec 21, 2022 om 15:35
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen elektra en gas van Vattenfall,maar ben afnemer van (verplicht) stadswarmtel en krijg toch de kortingspunten maandelijks bijgeschreven !

gerbera
door gerbera Dec 21, 2022 om 16:13
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dat klopt, er staat ook duidelijk of warmte, dat betekend dat u dan geen gas of stroomcontract behoeft te hebben, maar de warmte wordt blijkbaar door Vattenvall geleverd.

Be
door Bemoei_Al Dec 21, 2022 om 18:09
18 Antwoorden / 2 Vragen

Met kortingspunten bedoel je de Exclusief punten, waarmee je cadeaus kan kopen met korting en dat is wat anders dan de blijven loont korting.

re
door red1 - Dec 21, 2022 om 20:15
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ze verdienen te weinig aan jou