er
door ericazeester Jul 13, 2009 om 11:19
Huishouden & energie

Weet iemand een eerlijke goede aannemer/geverlwerker in omg den haag?

hallo,

ik zou graag  willen weten of er iemand is die mij een goede en vooral eerlijke aannemer kan aanradenin omg den haag, het liefst uit eigen ervaring.

er moet wat werk gebeuren aan de gevel zoals impregneren en wat onderhoud aan de balkons en het dak.

ik vraag dit omdat wij (de vve van 3 appartementen) een behoorlijk slechte ervaring hebben gehad met een aannemer.

ook zou ik het heel erg op prijs stellen als mensen hier wat goede tips hebben over hoe je zo''n overeenkomst het beste kan afsluiten met betalingen vooraf/ achteraf enzo

en waar je met het inschakelen van een aannemer allemaal op moet letten, we willen niet weer in de fout gaan

bedankt en groetjes erica

5300 14 Rapporteer

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 11:34
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Erica

Zelf wonen wij ook in een appartement (VVE 18x) en hebben het groot onderhoud van deze VVE laten uitvoeren door de Firma Fracassi.

De eigenaar Ton Fracassi werkt zelf ook mee.

Uit ervaring een nette/betrouwbare en eerlijke aannemer die ook luistert naar jou wensen.En heeft GEEN "buitenlandse"mensen in dienst.Wij zijn dan ook zeeer tevreden over het werk wat geleverd is.

Ook als er achteraf iets moet worden verbeterd is dat geen probleem.

Bij ons heeft hij ook de gevel gerepareerd/balkons/stralen van de gevel/vervens/enz.enz.

Indien u werk van hem wilt zien.of meer info wenst over dit bedrijf.

laat dan even uw mail-adres achter zodat ik u mijn adres kan geven.

Zelf wonen wij in de wijk rustenburg-oostbroek.

stacey
door stacey - Jul 13, 2009 om 11:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---En heeft GEEN "buitenlandse"mensen in dienst.--

Waar slaat dat nou weer op.........

Ben je soms zelf Ton Fraccassi ? en maak je hier even reclame voor jezelf of je baas ?  De achternaam klinkt overigens ook niet erg nederlands als we het daar toch over hebben......

En hij kan daar dan zelf wel informeren, waarom zou dat via jouw moeten dan ?

stacey
door stacey - Jul 13, 2009 om 12:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Zo`n vraag hier stellen is wellicht niet handig, er duiken hier dan ineens (onbekende ) beantwoorders op uit het niets......en prijzen iets aan waar ze wellicht zelf connecties mee hebben.

Je zou een forum kunnen openen en hopen dat er heel veel mensen reageren maar het is niet echt betrouwbaar op die manier.

Je kunt beter kijken (in de buurt) naar een aannemer en degene die je het meest ziet zitten eens napluizen op internet, via ervaringen en forums ed.

Kijk even of deze site wat is voor info  ( en of het gratis is dan ) ik weet niet in hoeverre je hier wijs van wordt maar je zou even rond kunnen kijken wellicht.

Consumentencontact - Vergelijk en vind de beste aannemers

Succes,

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 12:05
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wou nog een aanvulling geven op mijn reaktie,

Wanneer u ook in de wijk woont waar ik woon dan weet ik al met (vermoedelijk)welke aannemer u te maken heeft gehad.

Betalingen:

Wanneer u een professionele bestuurder hebt,die dus niet kan zien hoe/of de aannemer bezig is.spreek dan af met de bestuurder dat 1 persoon(voorzitter) akkoord geeft VOOR dat er betaald wordt.hierdoor kan er geen geld naar de aannemer zonder dat jullie er vanaf weten.

In principe is het gebruikelijk dat er een bepaald bedrag vooraf/bij start werkzaamheden wordt overgemaakt.Halverwege weer een deel en aan het eind wanneer alles is afgerond,en akkoord is uiteraard het laatste deel.

Kwaliteit werk;

twijfelt u over de kwaliteit van het werk dan kan je ook een tussentijdse of eind keuring laten doen door een extern bedrijf(hebben wij ook gedaan).De aannnemer die ik al noemde heeft hier geen problemen mee,en geeft aan dat het alleen maar de kwaliteit kan verbeteren.

Dit alles hebben wij dus ook gedaan en mede door de goede communicatie tussen de aannemer en ons is het werk erg goed gelukt.Wanneer we weer iets hebben zullen wij hem zeker bellen om het werk te laten uitvoeren!!

U vermoed nu ....Okeee en de prijs????? Deze is zeer scherp zeker als je de kwaliteit daar tegen over zet!!

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 12:29
9 Antwoorden / 1 Vragen

Reageren doe ik Bijna nooit! Echter lees ik dagelijks de reakties op het vlak van de installatie branche.

De reaktie van Stacey vind ik onzinnig,en waarom:ik zet hier niet zomaar ZONDER toestemming iemand zijn 06 nummer neer.

Tevens mijn adres ook niet natuurlijk!! Maar als de vraagsteller werk wil zien is het natuurlijk wel erg makkelijk om te weten waar.

"Buitenlandse mensen" dat bedoel ik in de ruimste zin die je kan bedenken!

En nee ik ben geen familie/kennis oid.

Onze eenige connectie is een nu nette gevel+balkons!!Dat dat bij voorbaat al wordt gedacht vind ik jammer.

Als je gaat terug zoeken op mijn naam kom je nog een verglijkbaar iets tegen waar ik wel op heb gereageerd .Deze mensen hadden ook te maken gehad met de "geweldige"aannemer die de gevel heeft geruineerd.Door mijn reaktie zijn de mensen wel weer in contact gekomen met hun aannemer,deze was een beetje "gevlogen"

wij zijn gewoon tevreden over deze aannemer dit wordt gevraagd!!! evt kan ik veel meer vertellen over zijn naam maar (italiaanse vader).Is nog 1 van de weinige die granieten trappen kan maken voor een nette prijs!!

Daarom vind ik dus de reaktie van stacey overdreven en te voorbarig!

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 12:32
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet hoe ik mijn reaktie kan aanpassen , maar het stuk vaar ik het heb over mijn eerdere reaktie`s was bij het forum van radar.

Mijn excusses

kenwel2
door kenwel2 - Jul 13, 2009 om 12:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@ronalds, Quote:

'mede door de goede communicatie tussen de aannemer en ons is het werk erg goed gelukt'

Gratis adverteren?Tot nu toe lukt dat aardig. Toch moet u ergens anders zijn. Maar ja, crisistijd, geen geld voor advertenties meer...dan maar op een andere manier geprobeerd, nietwaar?

@Erica, deze 'ronalds' : Dat wordt duidelijk niets..Op zo'n manier doe je geen zaken!

Stacey heeft u prima geadviseerd!! (Dat kan ik niet verbeteren) ;-)

Prettige dag verder, hoop dat u inderdaad een betere ervaring op gaat doen, dan met de aannemer die u heeft gehad.

Succes verder.

Groeten. Henri

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 12:41
9 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry erica

Helaas gaat mijn goede bedoeling op in de sneeuw van achterdocht.

Wanneer uw oude aannemer zijn adres had in schiedam,bedrijf in dekkershoek,heeft een hond,en een witte combo.dan weet u wel waar ik het over heb.Anders kunt u ook in mijn wijk vragen(harderwijkstraat oa in de knik schoongestraald)Hier woon ik dus zelf.

En daar komen ze weer reclame/crisis gezeur (andere reakties)

er
door ericazeester - Jul 13, 2009 om 13:04
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo allemaal bedankt voor jullie reacties!

ik ben blij met de tips die jullie geven en ook de internet site die ik ga gebruiken,

ik vind het niet erg om namen te krijgen van goede aannemers ik heb zelf om eigen ervaringen gevraagd

ik ga er niet klakkeloos van uit dat alle info zuiver is maar ik waardeer iedereens bezorgheid en ik ga zeker als ik namen krijg van mensen met goede ervaringen op zoek naar meer informatie over die aannnemer

ik vind altijd dat mond op mond recalme de beste bron van info is die je maar kan krijgen

ik heb al een hoop offertes aangevraagd en alleen op prijs kan je je niet baseren, vandaar dat ik graag persoonlijke ervaringen heel erg waardeer

onze vve doet alles samen in goed overleg met mekaar

maar we hebben vorige keer wat fouten gemaakt we hadden de aannemer alles al betaald en elke keer kwamen er meer kosten bij en aan het eind zei hij dat ie voor bijv. het impregneren van de gevel zou terugkomen, niet dus, met als gevolg lekkage en zo zijn er meer dingen die helemaal niet goed zijn gegaan

we willen dus niet weer de mist in gaan en het vertrouwen is een beetje geschaad deze aannemer had veel werk in onze buurt gedaan(duindorp) en we dachten dus dat het wel goed zat

bedankt voor alle reacties!

groetjes erica

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 13:06
9 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn reakties zijn dus uit EIGEN ervaring,Daarom biedt ik dus ook aan om bij mij te komen kijken.!!

Zelf ben ik de voorzitter van de 18 appartementen waar ik over sprak.Hierdoor heb ik dus ook veel contact gehad met de aannnemer.

Het is absoluut dus NIET mijn bedoeling om reclame te maken!!

Of erica wel of niet gebruik maakt van mijn ervaring maakt mij dus ook niets uit.Ik biedt het dus alleen aan(mijn ervaring dus!!)GEEN diensten DUS!!

Mijn nickname ronalds staat voor ronald scholtes kijk maar in het telefoonboek daar staat ook mijn adres.Toevallig ook het adres(harderwijkstraat) waar ik over spreek.

er
door ericazeester - Jul 13, 2009 om 13:09
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo allemaal bedankt voor jullie reacties!

ik ben blij met de tips die jullie geven en ook de internet site die ik ga gebruiken,

ik vind het niet erg om namen te krijgen van goede aannemers ik heb zelf om eigen ervaringen gevraagd

ik ga er niet klakkeloos van uit dat alle info zuiver is maar ik waardeer iedereens bezorgheid en ik ga zeker als ik namen krijg van mensen met goede ervaringen op zoek naar meer informatie over die aannnemer

ik vind altijd dat mond op mond recalme de beste bron van info is die je maar kan krijgen

ik heb al een hoop offertes aangevraagd en alleen op prijs kan je je niet baseren, vandaar dat ik graag persoonlijke ervaringen heel erg waardeer

onze vve doet alles samen in goed overleg met mekaar

maar we hebben vorige keer wat fouten gemaakt we hadden de aannemer alles al betaald en elke keer kwamen er meer kosten bij en aan het eind zei hij dat ie voor bijv. het impregneren van de gevel zou terugkomen, niet dus, met als gevolg lekkage en zo zijn er meer dingen die helemaal niet goed zijn gegaan

we willen dus niet weer de mist in gaan en het vertrouwen is een beetje geschaad deze aannemer had veel werk in onze buurt gedaan(duindorp) en we dachten dus dat het wel goed zat

bedankt voor alle reacties!

groetjes erica

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 13:17
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste kenwel1 ik wil helemaal geen zaken doen!!

Alleen mijn goede ervaring doorgeven.En de gelegenheid geven om dit te controleren aan de hand van erica zijn/haar eigen ogen.

stacey
door stacey - Jul 13, 2009 om 13:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--"Buitenlandse mensen" dat bedoel ik in de ruimste zin die je kan bedenken!--

Alsof alleen nederlanders goed werk zouden leveren zeker........

Gewoon een Onzin opmerking !!!  Laat dat soort onzin maar weg voortaan.

ro
door ronalds_1 - Jul 13, 2009 om 13:53
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste stacey,

Met buitenlandse mensen bedoel ik dus dat er een hoop bedrijven in ht algemeen zijn die personeel in dienst hebben die je niet kan verstaan(nederlands).

Dat alleen nederlandse mensen goed werk leveren,dat zeg ik niet.

het is ook geen onzin opmerking,als het gaat om communicatie tussen VVE en aannemer.

toen fracassi bij ons bezig is geweest waren ze maar met z`n vieren.meer personeel was er toen niet,of dat nu nog steeds zo is weet ik niet.