as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 10:40
Huishouden & energie

Wie weet wat een printer verbruikt aan energie?

iemand gebruikt dagelijks mijn printer en wil de energie betalen, wie weet hoe ik dat moet berekenen?
Gr. Ashley

3880 12 Rapporteer

emcede
door emcede - Mar 5, 2016 om 10:43
960 Antwoorden / 4 Vragen

Zet een meter tussen het stopcontact en de printer. Ben alleen bang dat die meer kost dan de paar centen stroom die het ding verbruikt.

gerbera
door gerbera - Mar 5, 2016 om 10:56
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als u even op de trafo kijkt wat het het vermogen hiervan is en dit vermedigvuldig met het aantal uren dat de printer in gebruik is heeft u het verbruik. Dat zal niet meer zijn dan een paar centen per dag. Dus waar hebben we het over.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2016 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ligt er natuurlijk wel aan of dat 5 minuten of 5 uur per dag is. Je kan hem beter af en toe een nieuwe cartridge laten betalen, afhankelijk van de hoeveelheid wat hij print.

Misschien is het handiger om hem 2 of 3 cent per printje te laten betalen.

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 11:24
77 Antwoorden / 19 Vragen

hij wordt ongeveer 3 uur per dag gebruikt, maar mij werd verteld dat een printer zoveel stroom verbruikt, vandaar mijn vraag.

ro
door ronny530 Mar 5, 2016 om 12:18
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Laat die iemand zelf een printer aanschaffen want 3 uur gebruik per dag is voor een huis tuin en keuken printer wel heel erg veel.

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2016 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

3 uur per dag??? Dan zou ik hem toch echt meer dan 2-3 cent laten betalen. Je printer is door dat intensieve gebruik ook eerder aan vervanging toe.

Kopiëren bij de super kost vlg mij 0,10 cent. Ik zou bij zulk intensief gebruik voor zwart-wit (ga er van uit dat hij wel zijn eigen papier koopt) dan 5-6 cent rekenen en voor kleur printjes 10 cent.

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 12:04
77 Antwoorden / 19 Vragen

Het gaat eigenlijk meer om het stroomverbruik, mij is verteld dat het zoveel stroom verbruikt, de pc en de printer. Maar wil ook niet lullig doen en te veel vragen, het gaat in hele goede harmonie.

marita567
door marita567 - Mar 5, 2016 om 12:12
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Ashley2

 3 uur p/dag ,  waarom koopt deze persoon dan zelf geen printer ?

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 12:52
77 Antwoorden / 19 Vragen

omdat deze persoon geen internet heeft door omstandigheden

freya
door freya - Mar 5, 2016 om 12:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

3 uur per dag..... Dan zijn die stroomkosten wel het minste waar ik mij zorgen om zou maken.....

Topantwoord

ph
door philip36 - Mar 5, 2016 om 12:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat voor soort printer is het, laserprinter?
Hieronder een stroomverbruik overzicht voor laserprinters.
Wordt er veel geprint of staat de printer 90% van de tijd stand-by.

Er zijn van die goedkope energiekosten meters voor het stopcontact, daarmee kunt u het energieverbruik meten.
ze zijn niet heel nauwkeurig maar u heeft dan in ieder geval een idee.
Kosten ongeveer €15, maar misschien kunt u, of de gebruiker van de printer, er eentje bij iemand lenen.
Om €15 uit te geven, alleen voor het meten van het printerstroomverbruik is natuurlijk overdreven.

http://nl.hardware.info/reviews/1989/10/zeven-kleuren-laserprinters-review-testresultaten-stroomverbruik
Hier ook nog het stroomverbruik voor computers
http://nl.hardware.info/reviews/1064/2/onderzoek-stroomverbruik-moderne-pcs-test

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 12:52
77 Antwoorden / 19 Vragen

heel erg bedankt voor deze tips Philip36. het is een gewone all in one printer, geen laser. Maar als de stroom idd. heel weinig is, maak ik me er niet druk over.

ph
door philip36 Mar 5, 2016 om 13:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Stroomverbruik voor de computer en computermonitor kan wel behoorlijk zijn.
Het vermogen hiervan kan wel eens zo'n 200w zijn.
Dan in 3 uur is het verbruik ruim 0,6 kwh.
Met een kwh prijs van € 0,25 is dat dan zo'n €0,05 per uur.
Dan praten we per jaar over ongeveer €50.
Maar ja, meten is weten.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2016 om 16:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U meldt dat deze persoon door omstandigheden geen internet heeft. Dus uw pc wordt kennelijk ook nog die 3 uren gebruikt.
Met zovele uren dagelijks printen kan deze persoon maar beter naar de bibliotheek gaan. Daar staan computers voor publieksgebruik, en met een eigen laptop is internetgebruik via wifi daar gratis, en dan kan daar per print betaald worden. Daar staan printers voor grootgebruik. Een all-in-one printer voor thuisgebruik lijkt me echt niet geschikt voor dergelijk intensief en veelvuldig gebruik. Dan bent u te snel aan een nieuwe printer toe (die u dan zelf moet uitzoeken, kopen, betalen, aansluiten etc. neem ik aan).  Als er problemen mee ontstaan bent u degene die ze moet oplossen, vervangen van cartridges komt op u neer en daar achterheen gaan, ze kopen, etc. en als er problemen met de pc komen, zult u die ook zelf dan op moeten lossen.
Dit is niet incidenteel iemand een printje laten maken via uw pc en daarmee even uit de brand helpen, maar structureel langdurig dagelijks gebruik van pc en printer.
Dat e.e.a. "in goede harmonie" gaat valt goed te begrijpen want waar vindt deze persoon iemand waar hij/zij hetzelfde kan doen? Mij lijkt het misbruik maken van uw goedheid.
Ik zou met deze dure persoonlijke service stoppen en verwijzen naar bijv. de bibliotheek.
Ik begrijp ook werkelijk niet dat iemand het durft om bij een ander zo'n 3 uren per dag te gaan printen en de pc te gebruiken.

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 17:31
77 Antwoorden / 19 Vragen

hallo aurora1,

Zo had ik het niet bekeken eerlijk gezegd. Ben blij dat ik haar kan helpen. En ze bood zelf aan om de energiekosten te betalen, inkt had ze ook zelf betaald. Maar denk toch dat ik haar vertel over de bibliotheek. Zij doet zelf heel veel vrijwilligerswerk, vandaar dat vele printen. Heel erg bedankt voor deze tip.
Gr. Ashley

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2016 om 17:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als deze mevrouw veel vrijwilligerswerk doet en daarom veel print, kan ze maar beter bij de organisatie voor wie ze dat werk doet aankloppen voor vergoeding van gemaakte/te maken kosten. Ook voor die van de bibliotheek. Ze hoeft geen lid van de bibliotheek te zijn om van die diensten gebruik te maken.
Mogelijk kan ze zelfs kopiëren en computers gebruiken bij deze organisatie.
Mij lijkt het inderdaad verstandig dat u per omgaande met deze goedhartige diensten stopt.

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 17:47
77 Antwoorden / 19 Vragen

Ga er inderdaad over denken, doe dit al ruim een jaar en geen spijt van hoor. Maar ja...nu ik dit weet van de blbliotheek en zo.
Ben ook blij dat ik zoveel tips heb gekregen van iedereen, heel erg bedankt allemaal
Gr. ashley

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2016 om 18:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben er ook perplex van te lezen dat u al ruim een jaar dit laat gebeuren.
Het is overigens niet aan u om de problemen van de vrijwilligers w.b. computer- en printergebruik op te lossen, dat is haar zorg/verantwoordelijkheid en van de organisatie waarvoor ze werkt.
Als mensen u vragen om door u met uw auto al ruim een jaar, bijv.dagelijks,  overal heengebracht te worden en u zegt dan dat u daarmee stopt en een reactie krijgt van het genre "hoe moet ik er dan komen?", dan is het evenmin uw probleem, en dat u dan maar oplossingen gaat zoeken. Dat moeten ze zelf doen.
Ik zou me dus niet druk maken over oplossingen zoeken voor deze vrijwilligster, dat is haar en niet uw verantwoordelijkheid.

Het komt u gewoon niet meer uit, u vindt het te belastend (geworden) en klaar.

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 18:20
77 Antwoorden / 19 Vragen

U heeft natuurlijk helemaal gelijk, helaas ben ik niet zo sterk, moet hier moed voor verzamelen. Maar dat van die bibliotheek ga ik zeker aan haar voorstellen en ben wel degelijk blij met uw advies en het opent ook mijn ogen inderdaad. Gr. Ashley

as
door ashley2 Mar 5, 2016 om 18:47
77 Antwoorden / 19 Vragen

Iedereen hartelijk bedankt voor de tips en goede raad. Zal het zeker ter harte nemen.

een fijn weekend allemaal, groetjes Ashley

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 5, 2016 om 18:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Paar centen per dag als de printer 24 uur per dag aanstaat.  Print je 10 velletjes per dag dan kost dat aan stroom misschien een cent.
Ik zou me drukker maken over het inktverbruik en papier als om de stroom.
Diewilik

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2016 om 18:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u daarvoor moed moet verzamelen zoals u schrijft, zoek dan eens op internet voor tips met "leren nee zeggen" (intikken op Google).
Ik heb al 2 gegeven: het komt niet (meer) uit, te belastend (geworden), het belemmert uw vrijheid etc. Als dan gereageerd wordt met wat moet ik dan o.i.d. zegt u dat u al een oplossing gegeven heeft, zoals bibliotheek, de vrijwilligersorganisatie etc. en dat die mevrouw vast ook nog wel iets te bedenken weet.
U hoeft en moet beslist niet in discussie te gaan over of u al dan niet alsmaar uw huis en electronica e.d. beschikbaar stelt aan anderen die dat willen, want het is aan haar en niet aan u om oplossingen te zoeken. U bent al veel te lang welwillend geweest. U zegt het zoals het is en klaar.
Bovendien maakt u zich misschien wel om niets druk.