Zijn er meer vragen die binnen komen over de jaarnota van essent die niet klopt
Beste,
Ik kreeg eerst een kopie van mijn jaarnota binnen die volledig niet klopte. Daarover een e-mail geschreven naar Eneco maar geen bericht terug. Wel ontving ik de volgende dag een echte jaarnota zoals ik gewend ben maar dan vol met fouten. Komen hier meer klachten over binnen?
Ik heb de servicedesk gesproeken en de dame in kwestie heeft het doorgezet naar de back office met een antwoord tijd van 35 dagen. Toen ik had opgehangen bleek ik nog twee fouten te zien in de jaarnota. Ben benieuwd, lijkt mij dat ik niet de enige ben en dat er veel fouten zitten in het template welk ze waarschijnlijk hiervoor geautomatiseerd gebruiken.
Niet mooi al ik u mag geloven, echter u laat u voor het gemak maar even onvermeld over welke en hoeveel fouten het in uw eindafrekening zou kunnen gaan.
Maak ons eens bitwijs in de klachtenreeks welke u in de eindafrekening van Essent/Eneco ** heeft gevonden.
**doorhalen wat niet van toepassing is. ;-))
Bestaan er energienota's die kloppen..? Niemand kan er volgens mij een touw aan vastknopen..
Onzin. Gewoon van boven naar beneden lezen. Het verbruik staat er in (dat kan je simpel controleren, de meter staat immers in je eigen huis), en de tarieven staan gespecificeerd.
Het probleem is dat mensen zich niet meer willen verdiepen in iets en dan lijken dingen vanzelf moeilijk als je geen benul hebt waar je mee bezig bent.
Maar omdat je zelf niet snapt direct maar zeggen dat het niet klopt is natuurlijk onzin.
Ook ik heb klachten over mijn jaarrekening in dit geval bij Essent. Ik krijg elk jaar vermindering energiebelasting maar dit jaar plotseling niet meer. Volgens Essent had ik 0 KWh verbruik. Ik moest opgeven net als vorige jaren wat mijn verbruik is. Essent heeft de stand van vorig jaar gepakt en dat was daardoor ) KWh verbruik. 2022 was dat bijv. 40000 KWh en dit jaar hebben ze weer die 40000 KWh gebruikt in hun berekening en dit terwijl ik de juiste stand had doorgegeven en ik daarvan een bevestigingsmail van hun heb ontvangen met de stand die ik had doorgegeven. Foto en bevestingingsmail naar Essent gestuurd maar ze snappen het zelf niet. Daar ik zonnepanelen heb die jaarlijks meer opbrengen als dat ik verbruik moest ik daardoor 0 KWh noteren. Nu hebben ze dus geen vermindering energiebelasting toegepast, scheelt 600 euro, en ik heb nog nooit zo weinig gas verbruikt en ik moest dus bijbetalen. Ook wat ik meer heb geleverd aan Essent is niet gecompenseerd. Ik heb nog een oude meter. Essent gaat,en over en weer, naar veel contactnu uitzoeken wat er fout is gegaan. Nu ben ik al bijna 2 maanden aan het wachten op de juiste berekening. Ook heeft Essent elk jaar te weinig vermindering energie belasting aan mij terug gegeven.
Dit klopt gewoon. Je hebt alleen recht op korting energiebelasting als je energie gebruikt. Is dat 0kwh vanwegen zonnepanelen heb je er geen recht op. Dat is bepaald door de overheid. Wordt er geen stroom afgenomen dan krijg je deze korting niet.
Met een oude meter wordt deze automatisch terug gedraaid waardoor je vaak zelfs in de min staat met wat geluk. Dat hoort wel gecompenseerd te worden .
Dit is het nadeel van zonnepanelen helaas
Geen korting krijgen op iets wat je gebruikt is een nadeel???? Dus als ik straks bij AH geen producten uit de bonus koop is de misgelopen korting een nadeel? Of gewoon een besparing om ik sowieso niets hebt uitgegeven aan die producten?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer