bu
door bubblegum Feb 26, 2014 om 23:09
Huishouden & energie

Zitmaxx Ter Aar betrouwbaar? Zitaxi Hilversum beter?

Beste mensen,

Wij zoeken wegens verhuizing (Utrecht) een hoekbank. Nu willen we i.v.m. nieuw kitten geen al te dure bank (zeg 600 tot max. 1000 eur.) maar wel 1 die lekker zit en bij voorkeur wel een aantal jaar mee gaat. Ook liefst direct / z.s.m. leverbaar (ja, we rekenden op een bank van Marktplaats dus zijn er nu wat laat mee).

Van Seats & Sofas heb ik veel slechte verhalen gehoord, dus daar kijken we niet naar. Op Marktplaats is het aanbod van banken in onze smaak + op schappelijke afstand rijden niet enorm. Ook wordt er flink geboden op banken die ons wel mooi leken - helaas al een aantal aan onze neus voorbij gegaan..

Nu kwam ik online terecht bij Zitmaxx, waar goede recensies lijken te overheersen (Google op ervaringen zitmaxx, review zitmaxx etc.). Helaas werd Zitmaxx echter ook genoemd in een forumthread (kan niet meer terugvinden) als zijnde 1 pot nat en vergelijkbaar met Seats&Sofas.

Ik zie door de bomen het bos niet meer dus vraag hier graag om ervaringen. Wie kent Zitmaxx en weet of dit bedrijf goede prijs/kwaliteit verhouding van banken levert?

En / of kent iemand Zitaxi in Hilversum (ook bekend als bankstelgoedkoop.nl)? Dat bedrijf biedt veel aan op Marktplaats, de weinige reviews die ik kan vinden zijn wel positief.

Of kent iemand een andere goede bankenzaak, om en nabij Utrecht?

Alvast hartelijk dank voor eventuele tips / advies!

70879 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2014 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een wonderlijke vraag. Aan de ene kant denk ik dat u reclame zit te maken voor Zitmax, maar aan de andere kant denk ik waarom gaat u noet naar Ikea?

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2014 om 23:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wilt u de nodige rampverhalen lezen over Zitmaxx? Toets die naam dan in in het zoekveld rechtsboven.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2014 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wilde ik ook al zeggen, Ikea, en bijv. V&D. Kunt u alles goed testen, want wat de één lekker vindt zitten kan een ander helemaal niks vinden.
Ik koop nooit bij bedrijven die ook op Marktplaats staan en bij die grote onduidelijke bedrijven, en al helemaal niet als ik er negatieve berichten over hoor.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2014 om 23:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Overigens kun je katten redelijk goed weghouden van ongewenste plaatsen met een kartonnen krabplank waarop je af en toe valeriaantinctuur druppelt, en waar ze niet mogen komen citronella olie deppen.

bu
door bubblegum - Feb 27, 2014 om 09:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Aurora1 en tijger1, bedankt voor de reacties.

Ik vond het zelf helemaal niet zo'n rare vraag? Ik zoek gewoon een goedkope bank van redelijke kwaliteit, en vraag om ervaringen met enkele leveranciers.

Waarom gaan wij niet naar Ikea? Omdat ze daar erg weinig keus hebben qua hoekbanken, waarvan geen die wij willen.

Ik maak geen reclame hoor voor Zitmaxx, en ja ik heb de 'rampverhalen' gelezen. Maar op dit forum lijkt het om slechts 3 a 4 voorbeelden te gaan (invoeren van de zoekterm geeft 82 resultaten, maar dat lijken alle reacties op een klein aantal casussen..). Verder vind ik niks negatiefs.
En Trustpilot bijvoorbeeld geeft juist veel lovende reviews, net als deze site: http://www.allebedrijveninalphenaandenrijn.nl/bedrijven/woninginrichting/ter-aar/zitmaxx-wonen-ter-aar/reviews. Vandaar dat ik in dubio was over de betrouwbaarheid van deze winkel!

V&D is een goede tip, ik zal eens kijken! En Bijenkorf wellicht.

Dank voor de kattenkrab-tip, ik ben ermee bekend :)

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2014 om 14:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

bubblegum, tenzij ze toevallig een aanbieding hebben, de Bijenkorf lijkt me nu niet bepaald een adres om een goedkope hoekbank te kopen. Wens je wel succes met je zoektocht. En sterkte met je verhuizing, pffff....(moet er even niet aan denken). ;-)

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2014 om 14:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De Bijenkorf? Voor 600 à 1000 euro vind je er net 1 eetkamerstoel.

je
door jenie - Feb 27, 2014 om 15:52
36 Antwoorden / 24 Vragen

Ik hoef en wil echt geen reclame maken maar ik heb nu al 2 banken via Seats and Sofa's gekocht en ik ben wel tevreden. Ben ik de enigste? Ivm kinderen en katten wil ik geen dure bank. Daarom daar uitgekomen.

Paar weken is onze hoekbank geleverd. Netjes thuisgebracht en ook netjes in elkaar gezet door de heren die de bank kwamen bezorgen.

Hij is niet te duur, ziet er mooi en netjes uit.

Succes ermee.

gr Jenie

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2014 om 16:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]via Seats and Sofa's gekocht en ik ben wel tevreden. Ben ik de enigste?
gr Jenie

Neen, niet de enige maar wel één van de weinigen.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2014 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jenie

U bent dan echt de witte raaf onder de klanten van S&S. Maar mooi dat er nog iemand tevreden is.

zoekster
door zoekster - Feb 27, 2014 om 17:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zullen gerust banken zijn bij S&S die goed zijn. Het probleem komt pas naar boven als er iets mis mee is. De service is waardeloos en ze zijn niet bij een geschillencommissie aangesloten, dus dan moet je al meteen naar de rechter, want ze geven geen duimbreed toe. En de leveringstermijnen lopen soms op tot een jaar. Ondertussen heb je natuurlijk al de helft aanbetaald.......

je
door jenie - Feb 28, 2014 om 07:17
36 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Zoekster,

Ik heb maar 3 weken moeten wachten tot mijn bank geleverd werd. Hij ziet er keurig uit en zit prima. Ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft. ;-).

gr Jenie

user123
door user123 - Mar 2, 2014 om 06:15
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Jouw twijfel is terecht hoor. Het bedrijf staat slecht bekend in de meubelmarkt, en er zijn fabrikanten die absoluut niet met ze willen werken.

En wanneer alle reviews te perfect zijn, dan is dat ook reden tot twijfel.
Geen. Enkel bedrijf heeft uitsluitend tevreden klanten.

Ik vraag mij zelfs af of de openingspost niet gewoon een stukje seo is...
Om hoger in Google te komen.

m@
door m@delon - Mar 3, 2014 om 11:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Bubblegum,

Wij hebben een paar maanden geleden een Zitmaxx bank gekocht en zijn heel tevreden. Levering was netjes en prijs/kwaliteit is prima.

Wij hebben een moderne bank met losse hoezen (want 3 kids) in de sterkste meubelstof gekocht. Omdat ik van een strakke bank hou en niet de hele dag wil opschudden heb ik ook voor hardere kussens gekozen.

De bank houdt zich goed en zit fijn en doet niet onder voor de veel duurdere banken die we hiervoor hadden.

Ga gewoon even kijken en proefzitten, ze hebben overigens ook banken die je direct mee kunt nemen. Succes met de verhuizing!

la
door lalena - Nov 13, 2015 om 09:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al een wat oudere thread maar voor degenen die dit later lezen door zoeken via Google (want zo kwam ik hier ook) hierbij mijn ervaring. Ik heb eerder een bank van S&S gehad, niet slecht maar geen lange levensduur en inderdaad slechte service. Ook twee keer een bank bij Ikea gekocht, wel ok maar ook geen topkwaliteit en redelijk beperkte keus als je wat specifieks zoekt.

Ik heb van de zomer rondgelopen bij Zitmaxx en heb er eerst 6 eetkamerstoelen gekocht omdat ze goedkoop waren vergeleken met andere (internet)aanbieders. Moest ze net als bij Ikea zelf in elkaar knutselen, levering was op tijd en moest maar een klein bedrag aanbetalen. Heb nu een bankstel besteld en de bank is nog niet binnen (heb nu een bezorgafspraak omdat hij van de week is binnengekomen bij Zitmaxx) dus over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen.

Ik kan wel zeggen dat ze veel keus hebben en je hoeft niet aan te betalen. De bezorgkosten zijn met 40 euro niet al te veel en ze komen daarvoor de bank binnen in elkaar zetten voor zover die gemonteerd moet worden. Onderhandelen over de prijs is me niet gelukt en geloof me, ik heb het geprobeerd. Hun uitgangspunt was dat ze gewoon direct al een scherpe prijs bieden zoals bv Ikea en dat ze alleen op de outletbanken korting geven. Maarja, dat is dan net niet wat ik zoek.

Ze hebben goedkope banken maar ook dure. Het wordt overigens al snel duur als je andere dingen wilt (electronisch relax-element of beter bekleding)