oo
door oostende Dec 31, 2003 om 15:55
Huishouden & energie

Ikea Cadeaupas

Gekregen voor mijn verjaardag, de cadeaupas van ikea ter waarde € 67.00.
Op de pas staat De cadeaupas is een gedlig betaalmiddel in alle IKEA woonwarenhuizen
Op 31-12-2003 dus naar Ikea Delft voor de aanbieding op de Ikea Woonsdag 3 cd rekken naam Benno Rekken ingeladen en naar de kassa, sorry meneer de accepteren wij niet in Delft daar wij de apparatuur hier niet hebben, U kunt wle in andere Ikea vestigignen deze cadeau pas inleveren maar niet in Delft.
Gevraagd naar een manager ja die is er niet gaat u maar naar de klantenservice Klanteservice wij kunnen niets voor u doen, u moet naar een andere vestiging.
Bijvoorbeeld Barendrecht, kreeg wel mijn treinkaartje terug, Ikea Delft kon mij niet garanderen dat de cd rekken in barendrecht nog voorradig waren.
Dus op de cadeaupassen staat onjuiste informatie niet in alle woonwaren inleverbaar.
Ikea helpt je niet een telefoontje van Ikea Delft naar Ikea barendrecht van houdt even 3 cd rekken Benno apart had de zaak op kunnen lossen had ik ze vrijdag 2 januari kunnen ophalen in plaats van 31-12-2003
Maar prijs was op 31-12-2003 € 19.00 en op 2 januari € 45.00 Wil de 3 rekken alsog en alleen voor de prijs van € 19.00
Ikea slechte service ben daar 4uur geweest van kassa naar Klantenservice en weer bterug met als resultaat nites Ikea bedankt voor deze slecht service Kan de VARA hier iets aan doen ??

33684 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een prachtig voorbeeld waarin een groot bedrijf klein kan zijn. Overigens is mijn ervaring met de service van Ikea ook slecht. Hun strategie lijkt te zijn: "geeft niet hoe er over ons wordt gesproken, als er mar over ons wordt gesproken". Naambekendheid lijkt daarin belangrijker dan service. De "onwil" die van je voorbeeld afstraalt spreekt boekdelen. Ik vind dat je Ikea in een brief formeel moet aanspreken op hun gedrag. Als ze dan nog steeds formeel blijven weigeren om hun fouten te herstellen, moet de VARA niet de gelegenheid geven aan Ikea om dit alsnog op de TV te herstellen (dat doet de VARA gelukkig ook nooit!). Het enige lijkt me dan een VARA-advies om geen Ikea cdeaupassen te kopen omdat die blijken niet te doen wat ze beloven. Bennorekken lijken wel erg op het Ikea Stapelbed van Youp van 't Hek, weet je zeker dat het geen Bjornrekken waren (grijns)?
succes met alles en een vrolijk 2004!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

kreeg je geen bijlge bij de pas waar precies in staat hoe de pas werkt en waar? of eerst even bellen voor je gaat!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen waarom op de Ikeacadeaupas staat "Ikea cadeaupassen zijn een geldig betaalmiddel in alle Ikea woonwarenhuizen", dus waarom zou ik Ikea dan bellen Ikea heeft in Delft de apparatuur niet om de kaarten in te lezen
Ikea Delft is een pilotvestiging in Nederland
Dus je verwacht gewoon dat ze die apparatuur hebben zeker bij een pilot vestiging
Ikea heeft de fout toegeven maar een oplossing is er nog niet

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad vreemd dat Ikea Delft geen apparatuur heeft voor de cadeaupas en dat ze heel moeilijk gaan doen. Persoonlijk zou ik gewoon de CD rekken gekocht hebben, want deze waren lekker goedkoop op het moment dat u ze wilde kopen. Daarna zou ik een brief aan Ikea Nederland hebben geschreven en kunnen vragen of het niet mogelijk was om hier iets voor te verzinnen als hoofdkantoor zijnde. Het hoofdkantoor lijkt me hiervoor verantwoordelijk. Als op die passen staat dat ie overal geldig is, dan moet deze ook overal geldig zijn naar mijn mening.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2004 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wederom een typisch voorbeeld van het lage serviceniveau van Ikea. Ik heb zelf ook diverse slechte ervaringen met dit bedrijf:

- Enige tijd geleden heb ik een NIKLAS stellingkast gekocht. Bij thuiskomst bleek dat een van de pootjes verkeerd uit de mal gekomen was en daardoor niet gebruikt kon worden. Ik ben toen direct naar de klantenservice geweest. Na lang wachten was ik aan de beurt. Ik heb het pootje ingeleverd en mij werd beloofd dat ik het nieuwe onderdeel binnen drie dagen in huis zou hebben. Na drie weken nog niets vernomen te hebben ben ik opnieuw terug naar de winkel geweest, waar ik te horen kreeg dat NIKLAS uit het assortiment gehaald was en dat ik geen vervangend pootje meer kon krijgen. NIKLAS ligt nu dus ongebruikt in de berging.

- Ik heb ook een IVAR stellingkast. Circa 3 maanden na aanschaf, toen ik 's avonds thuiskwam, bleek de kast ingestort te zijn: enkele gietijzeren dragers waren verbogen, anderen waren gescheurd en sommigen waren zelfs volledig geknapt! Als ik thuis geweest was, had ik de hele boel bovenop mij gekregen! Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen dan geweest waren! De klantenservice kon mij geen andere mededeling doen dan dat ik de kast te zwaar beladen had. Maar een kast moet toch iets kunnen dragen! Zoveel had ik er echt niet in. Ik ontving geen nieuwe dragers en heb de kast nu anders opgebouwd. De handleiding zegt overigens niets over de maximale belasting.

- Ik heb de IVAR-kast inmiddels zelfs uitgebreid met nieuwe onderdelen. De kwaliteit van dit systeem blijkt echter nog verder achteruit gegaan te zijn. Slechte stukken hout zijn vervangen door nieuwe stukken, waardoor er veel lelijke ronde delen in zitten. Dit kan oplopen tot wel 5 vervangingen per plank! Verkeerde zuinigheid, als je het mij vraagt. En het vervelende is dat je dit pas bij thuiskomst constateert.

- Mijn LILEHAMMER tweepersoons bed: zeer gunstige prijs. Maar combineer dit niet met de lattenboden van IKEA: op het eerste gezicht pas het prima, maar de latten verschuiven en vallen vervolgens door het frame. M.a.w.: ze zijn net te kort. Ik heb de nodige kunstgrepen uit moeten halen om dit in de toekomst te voorkomen. Het blijft echter vreemd dat IKEA dit zelf niet getest heeft. Tevens ben ik nu aan de derde lattenboden in 1,5 jaar tijd toe: het gebruikte hout is van inferieure kwaliteit en scheurt.

- Vorige week ben ik tevergeefs naar Amsterdam gereden om enkele SLUGIS bakken voor onder mijn bed te kopen. Gecombineerd met de wieltjes passen ze precies onder mijn bed en ze zien er mooi uit. De bakken waren in zowel Utrecht als in Duiven al weken uitverkocht, dus heb ik via de website van IKEA gecontroleerd of ze in Amsterdam nog voorradig waren. Dit bleek het geval te zijn. De site blijkt echter achterhaald: ook in Amsterdam waren de bakken niet voorradig. Een medewerker vertelde mij dat de nieuwe levering nog enkele weken op zich zou laten wachten. Dit blijkt echter onjuist: dit formaat SLUGIS-bakken is uit het assortiment verdwenen. Daarom maar gekozen voor de DILLING-bak. Ook deze kan ik nergens vinden. Ik vrees dat ook dit artikel plotseling uit het assortiment gehaald is, maar heb vooralsnog geen zin om opnieuw lange tijd bij de klantenservice te moeten wachten.

- Tot slot: ik heb deelgenomen aan een actie van IKEA: bij inlevering van de oude catalogus krijg je een cadeaupas. Tussen 15.10 en 30.10 zou je op de website kunnen controleren of er een bedrag op staat. Over het bestaan van de actie is op de site echter niets meer terug te vinden.....

Geconcludeerd kan wat mij betreft worden dat het serviceniveau van IKEA bedroevend laag is, dat van "after sales care" geen sprake is en dat de kwaliteit van de producten beneden peil is.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2004 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

even reactie voor meneer Utrecht! Op www.IKEA.nl staan alle cadeaupas nummers die een prijs hebben gewonnen!! Het is gewoon een kwestie van lezen meneer!!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Retorische vraag @Utrecht:

ga je nu in elk draadje over IKEA hetzelfde verhaal pasten?

Of kijk je daadwerkelijk waar het over gaat...