Scherm laptop kapot
hoi...vraag is dus wij hebben 7 weken terug een laptop gekocht van merk ASUS,,,nu afgelopen donderdag zit me dochter te werken aan laptop en ze moet ff wc dus doet laptop half dicht omdat mamma s natuurlijk niet mogen kijken hahah en ze komt terug en doet hem weer open en zit ineens een barst in beeldscherm links onder een soort inktvlek...ik dus bedrif gebeld waar ik hem gekocht heb maar die zei meteen zit niet in garantie...maar hij wilde laptop toch ff zien dus ik erheen...nou ik ben gewoon voor leugenaar uitgemaakt want hij zei er heeft iets tussen gezeten terwijl ik voor 100% weet dat het niet zo is... ik was enm ben het er absoluut niet mee eens dat het niet in garantie valt ik heb namelijk een ondeugelijk appaeraat nu...ik ben intussen naar andere zaak geweest omdat beeldscherm bij hem 250 euro is en dat geld heb ik gewoon niet...maar die zei er is nog meer kapot aan die laptop moederboard en dergelijke dus ik weer terug naar winkel waar ik hem gekocht heb...hij doet erg moeilijk en wil ons geen garantie geven en onze laptop maken omdat het volgens hem onze eigen schuld is...wat moet en kan ik nu doen?? grtjes annuschka
Waar heb je de laptop gekocht?
Stuur een brief/fax leg het voorval voor en stel een redelijke termijn waar ze het in mogen oplossen.
Mocht dit bedrijf nu helemaal niets doen, zou ik contact opnemen met Asus zelf, maar geef eerst de winkelier de kans om tot een oplossing te komen.
Daar moet u dan het tegenovergestelde kunnen bewijzen en dat zal u waarschijnlijk niet lukken om dat te doen.
Het vervelende van deze schermen is, dat het enorm kwetsbaar is. Als er bijvoorbeeld aan een kant van het scherm wordt geduwd om deze omlaag te klappen, kan er veel druk op het gehele scherm komen, hierdoor kan dit dus gebeuren. Er heeft dan niets tussengezeten. Het blijft in dit geval erg moeilijk om terug te vallen op garantie. Daar en tegen zal de verkoper moeten aantonen dat jij onzorgvuldig met je spullen bent omgegaan.
ik heb hier ook een 17" asus staan, de scharnieren gaan nogal zwaar, dus inderdaad openen en sluiten alleen met twee handen of in het midden, anders tordeert het scherm en dat is waarschijnlijk ook de oorzaak van de schade...
(dit scherm is trouwens na de garantieperiode ook al gerepareerd voor 250 euro na een electronisch defect) maar even rondkijken kan soms een lagere prijs opleveren.
want hij zei er heeft iets tussen gezeten terwijl ik voor 100% weet dat het niet zo is...
Uw dochter was even op het toilet en deed de pc half dicht. Dus u was er zelf niet bij toen dit gebeurde. U kunt dit zelf dus niet 100% zeker weten.
...ik ben intussen naar andere zaak geweest omdat beeldscherm bij hem 250 euro is en dat geld heb ik gewoon niet...maar die zei er is nog meer kapot aan die laptop moederboard en dergelijke dus ik weer terug naar winkel waar ik hem gekocht heb...
Er is bovendien door "derden" naar gekeken en u bent daarna naar uw leverancier gegaan. Garantie vervalt als er derden aan zitten.
mahadma schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 13:09: want hij zei er heeft iets tussen gezeten terwijl ik voor 100% weet dat het niet zo is.....ik was er wel bij ze zat aan keukentafel en ik ook
Uw dochter was even op het toilet en deed de pc half dicht. Dus u was er zelf niet bij toen dit gebeurde. U kunt dit zelf dus niet 100% zeker weten.
trappist schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 13:02: ik heb hier ook een 17" asus staan, de scharnieren gaan nogal zwaar, dus inderdaad openen en sluiten alleen met twee handen of in het midden, anders tordeert het scherm en dat is waarschijnlijk ook de oorzaak van de schade...als dat echt zou zijn bij elke asus dan had de winkelier dan moeten vertellen toch?
Een ASUS is toch relatief vrij degelijk gebouwd, maar een laptop is en blijft een kwetsbaar apparaat. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat alleen door dicht- en opendoen het scherm defect geraakte, behalve wanneer het scharnier losbreekt.
Als het scharnier links nog in orde is en er dus geen barst in de lijst van het beeldscherm zit, dan is het scherm hoogstwaarschijnlijk te wild dicht- of open gedaan. Zit de barst in de omlijsting van het scherm dan heb je eigenlijk wel recht op garantie, omdat het scharnier waarschijnlijk stukgegaan is en daardoor het scherm is beschadigd.
Zoals hier al eerder opgemerkt is, moet een scherm nooit bij een bovenhoek beetgepakt worden om het te sluiten of te openen.
Vooral grote schermen kunnen daardoor barsten of de scharnieren gaan eerder loszitten. Open het scherm dus altijd met één hand en pak het daarbij in het midden aan de bovenrand vast.
Gebruik ook liever geen twee handen aan beide hoeken.
Ik vrees dat geen enkele leverancier een gebroken LCD-scherm vergoedt, zelfs niet wanneer je er echt niets aan kon doen, dat het scherm is stukgegaan.
Ik vind echter wel, dat wanneer er geen barst of kras zichtbaar zou zijn geweest, dat dan een defect beeldscherm vergoed moet worden binnen de garantieperiode.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer