Ik krijg mijn borg niet terug
Na ons vakantie in bungalow krijgen we geen borg terug, omdat men beweert dingen te hebben vervangen omdat wij het vervuild hebben achter gelaten. Dit is niet het geval. We hebben gevraagd om specificatie wat er vervangen is en wanneer maar die krijgen we niet. Er wordt gedreigd met advocaat. Ze zegt getuigen te hebben van de vervuiling. Kan dit zomaar?
![tenormin](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/dfba4c5a412625856e91aa5ea6c822122f807b22df8b5f984f5d9978804b1bd8.png)
Waar heeft u de bungalow gehuurd? Welk Park? Wie eist bewijst, dus moeten ze wel dat bewijs tonen. En al gelijk dreigen met een advocaat lijkt mij iets meer van "angst aanjagen". Dus nogmaals, bij wie gehuurd.
Goudsberg maar particuliere bungalow en als we rekeningen wilde moest dat vua haar advokaat, maar we kregen daar geen naam van. En dat moesten we dan aangetekend doen. Nu hebben we een mail dat wij haar hebben bedreigd, en als we er werk van maken zei ons alle zogenaamde gemaakte kosten zou eisen. Nieuw matras, verschonen bed omdat ze beweert dat onze hond daar geslapen heeft. En zwaar stonk, waar ze eerder term muf gebruikte. En waar volgens zeggen 2 nieuwe gasten en 2 schoonmakers het bed hebben verschoond voor 2.5 uur?? Onze hond heeft daar niet geslapen, de ruimte stonk niet. En dit is puur leugen. Evenals zogenaamde bloedvlekken terwijl we 100% zeker zijn dat dat niet mogelijk is.
Wij weten niet of dit "zomaar" kan. We weten niet hoe de situatie was/is
Gaat erom dat we alles schoon hebben achter gelaten, we ondanks dat we voor schoonmaak betaalde alles hebben gepoetst. En ze ons verwijten van iets wat niet is gebeurd. En we geen facturen krijgen van de zogenaamde schoonmaakkosten ter waarde van 200 euro
![diumenge](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad66969967119d6e81fba82b5e51fd1172e8e2ffb301555c2357f37f50319d52.png)
Waarom dreigen ze met een advocaat?
Goudsberg maar particuliere bungalow en als we rekeningen wilde moest dat vua haar advokaat, maar we kregen daar geen naam van. En dat moesten we dan aangetekend doen. Nu hebben we een mail dat wij haar hebben bedreigd, en als we er werk van maken zei ons alle zogenaamde gemaakte kosten zou eisen. Nieuw matras, verschonen bed omdat ze beweert dat onze hond daar geslapen heeft. En zwaar stonk, waar ze eerder term muf gebruikte. En waar volgens zeggen 2 nieuwe gasten en 2 schoonmakers het bed hebben verschoond voor 2.5 uur?? Onze hond heeft daar niet geslapen, de ruimte stonk niet. En dit is puur leugen. Evenals zogenaamde bloedvlekken terwijl we 100% zeker zijn dat dat niet mogelijk is.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Mieralex ,
N.a.v. uw reactie .
Wat een flut reactie van Goudsberg / of eigenares particuliere bungalow , lijkt mij meer chantage .
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering , laat deze dan hun werk doen .
Geen rechtsbijstandsverzekering , neem dan contact op met het Juridisch Loket , klik op de rode regel .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Goudsberg maar particuliere bungalow en als we rekeningen wilde moest dat vua haar advokaat, maar we kregen daar geen naam van. En dat moesten we dan aangetekend doen. Nu hebben we een mail dat wij haar hebben bedreigd, en als we er werk van maken zei ons alle zogenaamde gemaakte kosten zou eisen. Nieuw matras, verschonen bed omdat ze beweert dat onze hond daar geslapen heeft. En zwaar stonk, waar ze eerder term muf gebruikte. En waar volgens zeggen 2 nieuwe gasten en 2 schoonmakers het bed hebben verschoond voor 2.5 uur?? Onze hond heeft daar niet geslapen, de ruimte stonk niet. En dit is puur leugen. Evenals zogenaamde bloedvlekken terwijl we 100% zeker zijn dat dat niet mogelijk is.
![deexpert](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/caf0cfb4afacdcfb5d9377b2a3e358bf3115f1b2c4687e344b503980d28510a2.png)
Ik praat uit ervaring.
Als eerste, hoe hoog was die waarborg?
Het is altijd lastig in de discussie of een huisje nu vies of niet. Het is vaak een welles en nietes.
Op het moment dat de hele waarborg wordt ingehouden mag je verwachten dat het goed onderbouwd wordt. Bijvoorbeeld van de matras die vervangen dient te worden door middel van foto's van de zg bloedvlekken. In het geval er schade is kunnen ze dit te bewijzen met facturen. Wellicht dat u deze kan declareren bij uw AVP verzekering.
Indien het huis wordt verhuurt met huisdieren, dan weet de verhuurder dat zij het risico lopen dat deze ook in de slaapkamers komen, en ook al wordt dat verboden ook in bed komen. Zeker als de huisdieren dit thuis gewoon zijn. Heeft de verhuurder ook alles gedaan om schade aan de matras te beperken, door bijv. een molton welke geen vocht doorlaat.
Indien u geen rechtbijstandsverzekering heeft en gezien uw verhaal kunt u het maar beter snel vergeten en doorgaan met uw leven, hoe zuur dat ook is.
Succes
Hoe is de oplevering van het huisje gegaan, bent u daar bij geweest, en was toen alles in orde?
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
heeft de eigenaar samen met u het huisje bekeken NA de eindschoonmaak?
zo nee, heeft de eigenaar u schriftelijk op de hoogte gesteld van de gebreken/vervuiling?
zo nee, dan is de eigenaar in gebreke en heeft u recht op de borg, schrijf hen schriftelijk aan dat u binnen 15 dagen de borg teruggestort wilt hebben op uw rekening en als zij dat niet doen u een gerechtsdeurwaarder in zult schakelen op hun kosten....
u moet uiteraard wel zeker zijn dat u het huisje schoon achterliet!!!!
![deexpert](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/caf0cfb4afacdcfb5d9377b2a3e358bf3115f1b2c4687e344b503980d28510a2.png)
Beste Paul
De eindschoonmaak wordt na het vertrek van de gast gedaan.
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
NIET als je deze zelf uitvoert....
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Als u iets vuil achterlaat moeten ze natuurlijk wèl fotobewijzen hebben. En digi foto's zijn altijd te controleren op opnamedatum.
![pucky](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5c6e0f5a6be218f64c6e3fd8143f4353a097650d8fd3c8b7620566986301b5d6.png)
Wij zouden in April met 6 collega;s naar een huisje gaan van Landal in Nederland, maar dit moesten wij toen verzetten naar een antere datum. Dit hebben we gedaan met bij betaling, naar 30 oktober. Landal laat niets hore, maar we mogen niet met zessen in een huis, niks is er open en je kunt niet uit eten gaan dus hebben wij hier geen zin in. Landal laat niks van zich horen, wij willen ons geld terug of een voucher, maar als wij willen annuleren ,moeten wij 30% inleveren, wat kunnen we doen, gr Conny
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Een eigen topic openen, niet "inbreken" in een andermans vraag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
![Garantie en recht](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/4d7c5cbb8e7c2090fc8f740c3f32fdd84ede2719.jpg)
Garantie en recht
In juli 2020 kocht ik een Arco eettafel Extenso II voor 3950,- De tafel is uitklapbaar tot bijna 3 meter. De uitklapbladen bestaan uit een onderblad met daaroverheen een fineerlaag. Deze fineerlaag steekt 2,5 cm uit ten opzichte van het onderblad. Na 3 jaar bemerkte ik scheuren op de plaats waar de fineerlaag uitsteekt. De tafel wordt niet intensief gebruikt en is goed onderhouden.
De dealer
...
Lees meer
Hoe kan ik Post nl bewegen om mijn post te leveren
Sinds 25 november 2023 krijg ik al bijna geen post meer van Postnl, terwijl volgens hun app wel post onderweg is en er zijn belangrijke poststukken bij zoals een sim kaart. Heb bij Lebara al 3 keer een sim kaart aangevraagd en terwijl ze op de app van Post nl staan worden ze maar niet geleverd. Het commentaar is dat ze er weinig aan kunnen doen en ik maar gewoon moet afwachten of dat ik teveel vri ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer