Klacht inzake claim afhandeling SGR/ANVR
Heeft er iemand, ervaring of ook klachten over het afhandelen van klachten/reizen door de SGR. Na het faillissement van Travelbird heeft SGR alle gemaakte reizen voor de toekomst geannuleerd. Vervolgens hebben klanten de mogelijkheid gehad om hun claim in te dienen. Daarna, verdwijnt alle communicatie in een zwart gat. Mail, telefoontjes naar de SGR worden niet beantwoord. Ook het indien van een klacht leidt tot geen enkele communicatie. Dan als een duvel uit een doos komt na 9 weken een betaallink om de geannuleerde reis als nog te kunnen vervullen. Na het verzenden van ettelijke mails of reactie is er nu een in gebreke stelling ingediend. Maar een stichting die de belangen zou moeten behartigen van gedupeerden schiet hier ruimschoots te kort. Ik zou graag in contact komen met mensen die de zelfde ervaring hebben omte kijken of we elkaar kunnen verenigen.
Hallo Bakkm ,
Lees deze informatie eens door , bekijk ook benedenaan het filmpje , klik op de rode regel.
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/sgr-geen-garantie-voor-vakantie
Zie de reactie van @MARITA5, in ieder geval www.consuwijzer.nl voor klachten.
@heremietkreeft , als u in mijn link klikt op consuwijzer komt u meteen op de des betreffende pagina , https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/reizen-algemeen/reisorganisatie-failliet
Ik bedoel mrt mijn reactie extra aandacht. Ik had eerst even de site brkeken na aanklikken en op +
@bakkm ,
Nog een aanvulling , veelgestelde vragen SGR en Travelbird .
https://www.sgr.nl/veelgestelde-vragen/
https://www.sgr.nl/travelbird-nederlands/
Kennelijk zijn we veel mensen gedupeerd. SGR bestoken met mails en telefoontjes kost nog meer tijd. Geen wonder dat je geen antwoord krijgt.
Wees blij dat de stichting er is. Zo niet, dan was je je geld in ieder geval kwijt geweest,Even geduld hebben dus.
Kijk bij veel gestelde vragen:
https://www.sgr.nl/terugbetaling-claims/
16 weken geleden een claim ingediend bij de SGR ivm travelbird.
Mail iedere maand ,hoe het er met mijn claim voorstaat.Krijg steeds te horen dat het erg druk is.
8 november claim ingediend, mijn status is nog altijd ingediend nog steeds NIET in behandeling.
Hallo,
Wij hebben dezelfde ervaring als jullie. Ook wij willen ons wel samen voegen om te kijken wat er eraan kunnen doen.
Groet,
Marianne en Fer
13 Nov. heb ik mijn claim ingediend. Zoals bij iedereen hier bleeft het hierbij. Daarna gebeld, gemaild en uiterst vriendelijk te woord gestaan maar ik moest geduld hebben. 2 Weken geleden een klacht ingediend via het klachtenkompas en de consumentenbond en heb reactie gehad. Ze hadden het allemaal druk, druk, druk maar mijn claim zou worden uitbetaald.Zie hier, reactie van SGR;
Wij hebben uw claim inzake TravelBird BV afgewikkeld.Hieronder treft u de berekening aan van het door ons uitgekeerde bedrag.
Ik denk nou hoe lang kan dat duren, 1 dag, 2 dagen? Inmiddels weer 2 weken verder en heb weer gemaild en ze vragen weer of ik geduld wil hebben. Ben een beetje bang dat SGR zelf in de problemen zit.
Dit is wat SGR er zelf overzegt:
https://www.sgr.nl/terugbetaling-claims/
Goed nieuws, mijn claim is afgehandeld. Duurde even maar uiteindeliijk. Dus voor de gene die nog wachten. Het duurt lang, te lang naar mijn inziens maar het komt.
Tevreden met de uiteindelijke afhandeling?
@AMVD: je zegt "te lang". Hoe zou jij dit soort grote zaken aanpakken zodat het veel sneller afgehandeld kan worden?
Jorisw .....wat een vreemde vraag stel je aan AMVD.
Dit is toch gewoon het geen waar sgr voor moet zorgen. Net zoals een bakker gewoon s'morgens zijn brood in de winkel behoort te hebben.
Wij als consument worden er steeds op gewezen om vooral toch maar een reis te boeken bij een touroperator die aangesloten is bij het sgr. Kortom het is de taak van het sgr om bij een faillissement de afwikkelingen in goede banen te leiden. Dat betekent volgens mij niet dat je het dan maar normaal moet vinden on na 4,5 maand nog steeds alleen maar te horen krijgt "geduld ..geduld". Ze moeten gewoon hun werk doen...klaar
@woma
Denkt u niet dat, als er ineens erg veel claims komen, de afhandeling wat langer kan duren?
U denkt toch niet dat ze daar nu ineens een ploeg personeel voor gaan inhuren?
Ook wij wachten reeds 4,5 maand op teruggave van bijna 1000 euro.
Er is ons vorige week beloofd dat er eindelijk tot uitbetaling zou worden overgegaan . Helaas tot op dit moment nog niks ontvangen ????
Nog maar even wachten dan.
Wij zijn in februari met zijn vieren met travelbird naar Krakau gegaan nadat Tui had verzekerd dat onze reis kon doorgaan . Bij aankomst bleek dat onze twee geboekte hotelkamers met ontbijt waren geannuleerd. Na telefonisch contact vanuit Krakau naar Tui en Sgr advies om zelf nieuwe hotelkamers te boeken en deze kosten te claimen zodra wij terug waren .
Ik heb deze claim op 4-3-19 ingediend en vervolgens nog steeds geen geld terug ontvangen . Verschillende telefoontjes leverde niets op !
Wel een mail ontvangen met de mededeling dat mijn iban code en rekening nummer niet klopte ? Ik heb dat gelijk terug gestuurd met de juiste info ? Daarna ook nogmaals een akte van cessie moeten invullen en ondertekenen .
Inmiddels bijna 4 maanden verder en nog geen stap verder .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer