Ku
door KuljuruKeso Dec 25, 2021 om 11:29
Vakantie & reizen

Klacht over niet ontvangen tickets van Schipholtickets

Ik heb 7 december 3 vluchten geboekt bij Schipholtickets voor naar Dakar. We zouden vliegen met Iberia op 25 december 2021. Hiervan kreeg ik die dag een bevestiging en de vluchtgegevens. De dag voor vertrek zag ik echter bij het inloggen dat de vlucht was geannuleerd. Schipholtickets was telefonisch onvindbaar of te bereiken. Gebeld naar Iberia en daar werd gezegd dat onze namen op de lijst hadden gestaan maar dat deze niet bevestigd waren. De vlucht zat nu vol.
Doordat we toch echt moesten gaan ivm familiebezoek, hebben we een andere duurdere vlucht moeten boeken, deze vind plaats op 26 december. Ondertussen geen gehoor meer bij Schipholtickets. Ik zie dat ze bij de ANVR zijn aangesloten. Wat kan ik doen om ons geld terug te krijgen met evt. een schadevergoeding? Moet ik hier rechtsbijstand voor inschakelen? Wie kan mij hier bij helpen?

3877 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 25, 2021 om 20:33
16851 Antwoorden / 202 Vragen
0
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 25, 2021 om 20:37
16851 Antwoorden / 202 Vragen
0

Helaas heb ik slecht nieuws en dat geeft maar weer een bewijs dat het altijd zinvol is om na te gaan hoe betrouwbaar dit is.  Zie o.a. https://www.reisgraag.nl/schipholtickets/ervaringen/ dn deze https://nl.trustpilot.com/review/schipholtickets.com en u ziet dat u bij lange na niet de enige bent met ervaring zoals u die nu heeft. Hoe dan ook adviseer ik u om melding te doen bij https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont en ik kom zo nog even bij u terug.

Zie eerst even dit: https://www.anvr.nl/Ik%20heb%20een%20klacht/ikhebeenklacht.aspx

Aanvullend deze https://radar.avrotros.nl/forum/touroperators-vliegmaatschappijen-f19/schiphol-tickets-com-onbereikbaar-krijg-nog-geld-r-t193556.html  

I   ik geef u nu een adres omdat u ook in overweging kunt nemen om er zelf in idere geval nog ca. € 10,00 aan porto kosten aan te besteden en zie dan bijv. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en die brief dan naar: 

Adres: Suikersilo-West 41 in 1165 MS Halfweg

Zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

Ku
door KuljuruKeso Jan 1, 2022 om 11:19
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw uitgebreide hulp.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij ACM ConsuWijzer. En als ik geen verdere reactie meer krijg van Schipholtickets dan zal ik rechtsbijstand inschakelen om mij hier in te ondersteunen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 25, 2021 om 21:11
16851 Antwoorden / 202 Vragen
1

Ik kom nog even bij u terug omdat ik bij zoeken zie dat men inderdaad is aangesloten bij de ANVR en begin dan daar met uw klacht. https://www.anvr.nl/anvrleden/overzicht.aspx?naam=schipholtickets&plaats=&nummer=

waarbij ik aanteken dat gelet op de veelheid van negatieve reacties ik mij afvraag wat men daar dan doet met klachten over deze verkoper.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Dec 26, 2021 om 08:08
6599 Antwoorden / Vragen
12

Heb je de vlucht herbevestigd?

8. Herbevestiging van vluchtschema’s

8.1. Passagiers moeten hun vlucht schema herbevestigen, minimaal 48 uur voor de vlucht vertrekt, door telefonisch contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.

8.2. Omdat luchtvaartmaatschappijen hun vluchten kunnen wijzigen, herprogrammeren of zelfs hun vluchten kunnen annuleren, zijn passagiers zelf verantwoordelijk voor deze herbevestiging van hun vlucht.
https://nl.schipholtickets.com/algemene-voorwaarden/

Ku
door KuljuruKeso Jan 1, 2022 om 11:15
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt. Ik heb dit ook gelezen en dat baart mij wel zorgen. Maar ik heb van Schipholtickets geen gegevens meer gekregen wat ze mij beloofde te sturen 72 uur van tevoren. Ik denk dat er toch ergens daar een fout ligt.
Ik krijg inmiddels wel het volgende automatische antwoord op mijn klacht:

Dear Mr. /Ms.,
Thank you for contacting us.
We inform you that your repayment is in process and will be made in the next 15 days using the same payment method used to make the purchase. Once this time period has passed, you may verify this reimbursement by checking your bank account. Please contact your bank to confirm that they have processed the repayment.
We remind you that, as indicated in the General Conditions, processing and administrative fees are non-refundable.
You may monitor the status of your refund in the “My Trips” section on the website.
Kind regards,
-- 
Customer Care Team

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 27, 2021 om 10:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Ik weet dat deze Tussenpersonen als Schilphol  Tickets voor de winstmarge gaan en  traag zijn met Service!

 

Als je  op 7 december  3 vluchten bij Iberia kon boeken?

Je had dit ook rechtstreeks bij Iberia kunnen doen, vaak zelfde prijs en meer zekerheid van geen tussenpersoon.
Wel Spaanse rechten helaas.

 

Annuleren wegens  zieke Piloten was in 't nieuws en bij rechtstreeks  zullen ze die eerder naar andere vlucht omzetten.

Boek zeker in deze Corona jaren  altijd bij  luchtvaartmaatschappij zelf, en betaal met Credidcart  wegens geld sneller terug halen.

 

Schipholtickets is slechts een zoeksysteem  dat zolang alles goed ging prima werkte maar in deze tijden?

mo
door mof - Dec 27, 2021 om 12:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als schipholtickets niet reageert zult u naar de rechter moeten. ANVR vergoedt alleen bij failissement van schipholtickets. U kunt wel met ze bellen natuurlijk. Als u trouwens alleen de vlucht heeft geboekt en nieteen pakket, bijv vlucht en hotel, of vlucht en verdere reis oid, dan betreft het geen pakketreis en kan het zelfs nog zo zijn dat ook ANVR niets voor u kan betekenen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 1, 2022 om 13:17
2057 Antwoorden / Vragen
0

Uw geld hoort u natuurlijk terug te krijgen maar voor een schadevergoeding zult u denk ik naar de kantonrechter moeten en is het de vraag of u die inderdaad krijgt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:02
Geldzaken & recht

Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?

Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht  is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan?  We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:12
Winkels & webshops

Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t

Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer