Ryanair
Op 5 juni jl. stonden mijn dochter en ik om 18.25 uur in de rij in Bologna voor de incheckbalie van Ryanair om de bagage af te geven voor de vlucht FR4305 van Bologna naar Dusseldorf Weeze, vertrek 20.30 uur. Inchecken hebben we al online via de eigen pc gedaan. Om 20.05 uur hebben we onze bagage afgegeven en zijn naar de security check gegaan, waar ook een lange rij voor ons stond. Uiteindelijk zijn we om 20.25 aan de gate beland waar nog drie andere passagirs stonden. We hebben toen te horen gekregen, dat de gezagvoerder geen passagiers meer toeliet (klopt niet, we hebben een familie met kinderen nog in zien stappen) omdat we te laat zouden zijn.
Dit is dus buiten onze schuld, aangezien we ruim twee uur van tevoren in de rij van de incheckbalie stonden. We hebben geen hotelovernachting of alternatieve vlucht aangeboden gekregen.
Kan dit zomaar??
![edwardus](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/2383178.wesuckmore80.jpg)
Dat is wel een extreem lange wachttijd. Wat je rechten exact zijn weet ik niet, maar voor een Europese vlucht ben je naar mijn idee ruim op tijd op de luchthaven gearriveerd en mag je wat mij betreft Ryanair aansprakelijk stellen voor de gemaakte extra kosten, met als reden dat door hun toedoen je onnodig lang hebt moeten wachten en uiteindelijk je vlucht miste. Stond er op de reisbescheiden hoe lang van tevoren je aanwezig moest zijn?
Hoe zit het eigenlijk met die bagage? Als die n.l. al aan boord was op het moment van vertrekken, hoort die weer uit het ruim gehaald te worden zover mij bekend. Dat had voor de gezagvoerder een beste vertraging betekend.
Je moet tegenwoordig 3 uur van te vorenaan de balie staan . Dit om extra veiligheidsmaatregelen . Maar bij RYANAIR willen ze van de balie af en daarom zijn ze extra streng . Maar het is belachelijk natuurlijk wat ze soms doen , ook de allerlei toeslagen .
Ryanair gedraagt zich enigszins als de goedkope maatschappij die zich van alles denkt te kunnen permitteren, maar dit kan nietje weigeren voor een vlucht, als het vliegrtuig er nog staat .
Zo heb ik ook een vraag :
"waar kan ik de tickets van mijn geannuleerde reis inleveren om te door Ryanair te laten bekijken hoeveel ik vergoed krijg.Antwoord vind ik nergens op de site of de alg. voorwaarden en telefonisch krijg ik het vage antwoord in het engels NB dat ik eigenlijk niks terugkrijg
Ryanair heeft meer van dit soort geintjes.
Op Weeze verdween bij de incheckbalie passagier na passagier na het afgeven van het paspoort naar een andere balie en kwam even later terug en kreeg een briefje in de hand.
Wat bleek als je een reis boekt bij Ryanair en dat doe je zo vroeg mogelijk natuurlijk want dan lijkt/is het goedkoper , dan heb je een uitdraai met een fraai nummer erop. Maar 24 uur voor de vlucht moet je nog een keer via je computer contact opnemen met ryanair en dan krijg je WEER een instapbewijs . Heb je dat laatste niet dan moet €20, per persoon op het vliegveld bij betalen .Dat laten ze je dus doen nadat zij het paspoort hebben ingenomen en je krijgt dat pas terug als je het betalingsbewijs kunt laten zien.
Waarom , toch raadselachtig , want je had al geboekt voor een vaststaande vlucht.
Kassa voor Ryanair.
Kijk uit!!!!
![lekkerisdat](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a0bf158c546c0fd4b95626830fc0f43b853ad3a41e132585d8b14ac2dde8f10c.png)
Tja Ryanair als je al 20 euro per persoon moet betalen om een koffer mee te mogen nemen, dan zegt mij dat voldoende over de rest van de organisatie.
Als ze voor het oog de prijs maar 'laag' kunnen houden... de rest is niet belangrijk...
![sitan](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/cf60821107d05685f9e3f58f9c19fdbaf51cdd980cc660cbf0585bd7439a8704.png)
Ze hebben niet voor niets een netto winstexplosie bekend gemaakt vandaag..........!
http://www.telegraaf.nl/stopdecrisis/4485105/__Winstexplosie_voor_Ryanair__.html?p=35,2
![gallito](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/841231374978251b270eb324626d156ce019dcee8d7c07582fb8e61abea72af9.png)
@vincent1. Ik vlieg 18 augustus a.s. voor de 1e keer met Ryanair vanaf Weeze naar Málaga. Bedankt voor je waarschuwing; ik zal er rekening mee houden.
@lekkerisdat. Bagage tot 20kg. is €10,-- per enkele vlucht.Dan moet je er wel bij vermelden dat die € 20,-- die jij noemt, voor 2x een vlucht is, oftewel een retour.
Overigens moet je bij Vueling inmiddels ook €10,-- per koffer (20kg.)per enkele vlucht betalen, maar zowel bij R. als bij V. mag het gewicht van je handbagage 5 kg.meer zijn dan b.v. bij Transavia. Die laatste plust inmiddels ook dmv rare toeslagen.
Bij alles blijft het dat je goed moet opletten en ook goed lezen en dan maar hopen dat alles zonder problemen volgens belofte zal gaan.
Weigeren voor een vlucht nadat je je koffer hebt ingeleverd is vreemd want dan moet die koffer ook weer uit het vliegtuig gehaald worden en daar is het grondpersoneel helemaal niet blij mee. Heb je al kontakt gehad met Ryanair?
Overigens zie ik veel negatieve reacties over Ryanair hier staan. Hebben al die klagers wel eens gekeken wat een zelfde vlucht met b.v. KLM kost. Waarom klagen jullie over de prijzen van vluchten en bagage. Ryanair is daar heel duidelijk in. Op de site lees je bij de boeking precies waar je aan toe bent, vind je het te duur, dan vlieg je toch met een ander maatschappij.
inderdaad is Ryanair goedkoop, hoewel ze in de vergelijking met KLM nou juist niet altijd super te voorschijn komt. Mij gaat het om de rechten bij annulering ( zie eerdere vraag)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
![Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/6a635cc6f9b366b4d64c6e08a64597de8b28ac15.png)
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer