tedjek
door tedjek Mar 18, 2009 om 09:12
Vakantie & reizen

Vakantie tenerife

Ik ga met mijn man over twee weken voor de eerste keer naar de Canarische eilanden ( naar Tenerife ) voor een vakantie van 11 dagen. Nu is mijn vraag, wat kan ik daar voor temperaturen 's avonds verwachten? Is het koel zodat je echt een lange broek met een vest of dunne trui moet, of kun je heel gemakkelijk in een dun jurkje of korte broek met shirt blijven rondlopen? Wii zitten in het zuid-westen in Costa Adeje.Alvast bedankt voor de mensen die reageren.

Groetjes

1959 9 Rapporteer

duif2
door duif2 - Mar 18, 2009 om 09:40
371 Antwoorden / 116 Vragen

Kijk eens op www.weeronline.nl

Met wat zoeken en doorklikken kan je de verwachte temperatuur van je bestemming vinden.

Uitgerekend over het gemiddelde van(ik meen) de laatste 6 jaar.

Naar mijn ervaring klopt het altijd aardig

ap
door apiejoepie - Mar 18, 2009 om 09:44
130 Antwoorden / 4 Vragen

ach het weer daar. is net als hier niet te voorspellen.

maar een prettige vakantie toegewenst

kenwel2
door kenwel2 - Mar 18, 2009 om 09:46
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo tedjek: onderstaand een link, waar je de veertiendaagse weersverwachting kunt zien...prettige vakantie alvast!

http://www.zoover.nl/spanje/tenerife/costa-adeje/weer

Gr. Henri

brynnar
door brynnar - Mar 19, 2009 om 12:07
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ben er een keer in December geweest met de kerst en zelfs toen waren de temperaturen overdag nog aangenaam, tussen 20-25 graden. 's Avonds koelde het wel aardig af en was een trui en broek geen overbodige luxe. Eén dag regen gehad en één dag bewolkt, verder stralend weer. Eind maart zijn de temperaturen natuurlijk doorgaans nog iets aangenamer.

Momenteel liggen de max temperaturen rond de 20 graden, minima rond de 17, wellicht net iets te koud voor de korte broek 's avonds. Ik zou vlak voor vertrek het weerbericht in de gaten houden, zodat je tijdig de juiste kleding kutn pakken. Niemand kan natuurlijk voorspellen wat voor weer het over twee weken zal zijn.

Actuele weersinformatie: Tenerife

Mvgr - B

tedjek
door tedjek - Mar 19, 2009 om 12:10
35 Antwoorden / 23 Vragen

Dank je Brynnar, aan jouw antwoord heb ik wat, want ik wilde alleen de avond temperatuur weten rond deze tijd. De site van Zoover is mij bekend en ook hoe ik de dag/nacht temperaturen kan opzoeken. Het gaat mij om de gevoelstemperatuur voor de avonden

Groetjes Tedjek

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 19, 2009 om 13:29
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het noorden van Tenerife heeft een ander klimaat dan het zuiden!

Weer en klimaat van Zuid-Tenerife

gsm
door gsm - Mar 19, 2009 om 13:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Veelal overdag warm, maar zelden heet en 's avonds soms wat frisser.

Gelijk maar even waarschuwen voor de jongelui die overdag op bepaalde plekken het trottoir bevolken en die je voor een gratis kop koffie mee proberen te lokken naar een bar of restaurant.
Daar probeert men dan om je te strikken voor timesharing.
Trap er niet in!

tedjek
door tedjek - Mar 19, 2009 om 18:26
35 Antwoorden / 23 Vragen

O.k. gsm, dank je voor de tip, zoiets is mij al wel bekend maar aangezien ik niet meer zo bij de jongeren onder ons hoor ( de 50 gepasseerd al 2 jaar ) trap ik daar niet zo gauw in.

brynnar
door brynnar - Mar 19, 2009 om 20:22
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Klopt, dat overkwam mij ook. Dat was toen ik daar was net die ene regenachtige dag (geen weer voor strand of iets anders buiten) en ik heb me daar prima vermaakt om de show en de babbels die men daar etaleerde. Als je sterk in je schoenen staat en je nooit in dergelijke flauwekul trapt (en het is toch rotweer), dan is dit een mooi excuus voor gratis koffie, broodjes en entertainment. Tip: lees je van te voren even in en ga daar dan heel vervelende kritische vragen stellen. Dat vinden ze niet leuk (maar ik wel).

Mvgr - B