Vliegtuig annuleringsverzekering betaald niet uit na overlijden tante
Hallo,
In april zou ik een aantal dagen naar Portugal toe met het vliegtuig. Nou is mijn tante voor de vakantie aan overleden en de begrafenis zou tijdens mijn vakantie zijn terwijl ik in Portugal zou zijn. Ik ben toen niet naar Portugal geweest en heb het hotel en vliegtuig geannuleerd.
Nou probeer ik de vliegtuigkosten terug te krijgen via de annuleringsverzekering, maar dit willen ze niet uitkeren, omdat de reden niet wordt geaccepteerd. De annuleringsverzekering heb ik als optie er bij gedaan toen ik de tickets kocht.
In de voorwaarden in de Nederlandse versie (kreeg ik via de mail) staat dat ooms, tantes, neven en nichten wel onder de voorwaarden vallen. Als ik via de website kijk van de desbetreffende vliegtuigmaatschappij zijn de voorwaarden (in het Engels) anders dan ik heb ontvangen. In deze voorwaarden staan alleen neven en nichten maar worden ooms en tantes erbuiten gelaten.
Nou willen ze niet uitbetalen omdat hun kijken naar de engelse versie. Ik heb toen geprobeert om contact op te nemen met de klantenservice maar deze kreeg ik telefonisch niet te pakken. Via de email kreeg ik hetzelfde antwoord terug.
Nou zou ik graag advies willen hoe ik hier het beste mee om kan gaan aangezien de voorwaarden niet overeen komen want in de Engelse versie is weer anders dan de Nederlandse.
Het gaat ook om ongeveer 120 euro dat ik graag weer terug wil krijgen.
Alvast bedankt voor het advies.
Hallo Froukje15 ,
Welke vliegtuigmaatschappij is dit ?
Wat dekt een annuleringsverzekering .
In de meeste gevallen biedt een annuleringsverzekering dekking als je de reis moet annuleren of afbreken om één van de onderstaande redenen:
- Overlijden , ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van jezelf of naaste familieleden in de eerste en tweede graad .
- Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van personen waarbij je in het buitenland zou verblijven.
- Het op medisch advies niet kunnen ondergaan van verplichte inentingen voor de reis.
- Het ernstig beschadigd raken van het vakantieverblijf, waardoor verblijf erin niet meer mogelijk is.
- Schade aan eigendommen van de verzekerde door brand, inbraak, ontploffing, blikseminslag, storm, of overstroming. Dit geldt enkel in gevallen waarbij de aanwezigheid van de verzekerde dringend noodzakelijk is.
- Definitieve ontwrichting van het huwelijk van de verzekerde, waarvoor een echtscheidingsprocedure in gang is gezet. Bij samenwonen is een definitieve relatiebreuk alleen gedekt als het samenlevingscontract is ontbonden door de notaris.
- Werkloosheid van een verzekerde met een vast dienstverband door onvrijwillig ontslag.
- Zwangerschap van verzekerde of partner.
- Overlijden van huisdier binnen 14 dagen voor de aanvang van de reis. Onder huisdier wordt uitsluitend verstaan een hond, kat of paard van de verzekerde.
- Het onverwacht toegewezen krijgen van een nieuwe huurwoning in het thuisland in de periode van 30 dagen voor aanvang van de reis.
- Het uitvallen van het vervoermiddel waarmee de verzekerde de reis maakt, door een van buiten komend onheil, binnen 30 dagen voor aanvang van de reis.
Zonder bronvermelding copy-paste u hier de voorwaarden of beschrijving van 'een' annuleringsverzekering.
Wat van belang is zijn de voorwaarden van de annuleringsverzekering van TS, waarbij het issue mogelijk (kennelijk?) is het verschil tussen de voorwaarden die haar ter hand gesteld zijn en de voorwaarden die door de maatschappij elders gepubliceerd worden.
Zowel ooms/tantes, als neven/nichten zijn overigens derdegraads familieleden.
Welke annuleringsverzekering heb je. De Europeesche?
2.2.3 In welke gevallen bent u verzekerd? U bent in de volgende gevallen verzekerd voor annuleringskosten
2. Een familielid in de derde graad overlijdt.
https://www.europeesche.nl/sites/default/files/documenten2016-v2/37064_kortlopendeannulering.pdf
Via Vueling ging dit.
Maar het punt gaat meer in de ene voorwaarden staat dat het wel geannuleerd kan worden en de andere niet.
Vueling is toch niet de verzekeringsmaatschappij?
En bij welke verzekeraar loopt die annuleringsverzekering dan? Het komt mij hoogst onwaarschijnlijk voor dat neven en nichten gedekt zouden zijn. Ook ooms en tantes zet ik grote vraagtekens bij.
In het meest voorkomende geval ben je niet verzekerd voor overlijden ooms en tantes. De meeste reisverzekeringen hanteren de volgende voorwaarden.
Voorwaarden vergoeding reisverzekering
Bij bijna alle reisverzekeringen behoort een plotselinge terugkeer vanwege geldige oorzaken naar Nederland tot de dekking. Ook sterfgevallen behoren tot deze geldige oorzaken. Een voorwaarde is wel dat het om een sterfgeval van een eerste- of tweedegraads familielid gaat. Hoe close je ook met iemand anders bent, de reisverzekering erkent dit niet. Daarnaast is een voorwaarde dat het sterfgeval geheel onverwachts was en het familielid niet voor jouw vertrek al ernstig ziek of in het ziekenhuis opgenomen was.Definitie eerste- en tweedegraads familie
De eerstegraads familieleden zijn je directe familieleden. Wie hier precies onder vallen zijn: • Je ouders, hier vallen ook adoptie- en stiefouders onder • Je kinderen, ook adoptie- en stiefkinderen behoren hiertoe en bij officieel geregistreerde partners ook de schoonzonen en –dochters • Je partner, alleen wanneer dit officieel geregistreerd is • Je schoonouders, alleen wanneer je partner officieel geregistreerd is De tweedegraads familieleden staan iets verder van je af, maar vallen nog steeds binnen de intieme familiesfeer. Dit zijn: • Je zussen en broers, ook officiële stiefzussen en -broers • Je opa`s en oma`s • Je kleinkinderen • Je schoonbroers en –zussen, alleen wanneer je officieel geregistreerd met je partner bentHet gaat om een annuleringsverzekering.
De regeltjes bij overlijden zullen nagenoeg gelijk zijn, ooms en tantes zijn doorgaans te verre familie.
Wat vergoedt de annuleringsverzekering?
Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, heb je in dit geval meestal recht op vergoeding. De vergoeding hangt af van de situatie en welke kosten je hebt gemaakt.
Reis vooraf annuleren
Als je de reis vooraf moet annuleren, dan is dit gedekt onder de annuleringsverzekering. Vanuit die verzekering wordt je hele reis vergoed. Voorwaarde hierbij is dat het overlijden van je opa of oma – of een ander familielid van de 1e of 2e graad – onvoorzien was op het moment dat je de annuleringsverzekering afsloot. Het is ook belangrijk dat je de annuleringsverzekering binnen maximaal 7 dagen nadat je de reis boekte, hebt afgesloten. Anders kan het zijn dat je niet verzekerd bent voor annulering van je reis.
Zelfde voorwaarden als reisverzekering, 1e of 2e graad familie.Jouw regels, bij de reisverzekering, gaan om de dekking bij plotselinge terugkeer, is heel wat anders dan annuleren vóór vertrek. Er zijn, volgens de consumentenbond, zelfs annuleringsverzekeringen die het overlijden van een huisdier onder bepaalde voorwaarden dekken. Lijkt mij sterk dat er reisverzekeringen zijn die plotselinge terugkeer i.v.m. het overlijden van een huisdier dekken.
@diummenge, over het algemeen hanteren verzekeraars dezelfde voorwaarden en dat zijn 1e en 2e graads familieleden. Uitzonderingen zijn er overal als je maar wil betalen.
En het zijn niet mijn regels maar de meest voorkomende regels.
Als jij je kat wil meeverzekeren kan dat altijd maar dat is niet standaard.
Je haalt de voorwaarden van één verzekeraar (hoyhoy) aan en presenteert het alsof dit algemene geldende regels van verzekeraars zijn Epcot.
Nogmaals diumenge, het maakt niet uit welke ik kopieer over het algemeen zijn het 1e en 2e graads familieleden en die regels gelden bij bijna alle verzekeraars. Ik weet hoevaak ik het neer moet zetten maar zo zit het nou eenmaal.
@diumenge heb je wat op mij tegen ofzo? Bij de andere reacties met dezelfde voorwaarden reageer je niet.
Welke andere reacties met dezelfde voorwaarden?
Ooms, tantes vallen niet onder naaste familie, helaas voor jou. Althans, dat lees ik op Google. (Sorry, link werkte weer niet). Gecondoleerd. Edit: wat @epcot linkt kreeg ik er dus niet op.
Ik had die van een reisverzekering gekopieerd en daar gelden dezelfde voorwaarden maar heb die van een annuleringsverzekering ook maar ff neergezet.
Het gaat erom of 'tante' valt onder die familieleden die genoemd worden in de voorwaarden die TS ter hand gesteld gekregen heeft.
Wat hebben de voorwaarden van de vliegmaatschappij er mee te maken? Je hebt toch de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij, daar moet je claimen.
Er zijn vliegmaatschappijen waar je direct een annuleringsverzekering kan bijboeken bij je ticket dus ja je moet dan bij de vliegmaatschappij zijn.
Vrijwel altijd boek je dan nog steeds bij een verzekeringsmaatschappij en niet bij de vliegmaatschappij zelf, maar TS moet daar maar even duidelijkheid in scheppen.
Nee je boekt bij de vliegmaatschappij met een optie voor annuleren. Heb het al tientallen keer gedaan en weet echt wel waar ik het over heb. Lees ook wat ts schrijft, als optie erbij genomen. Dan boek je dat niet bij een andere maatschappij.
Dat blijkt... een annuleringsverzekering bij bijvoorbeeld KLM sluit je feitelijk af bij Allianz.
Bij een annuleringsverzekering wordt er doorgaans niks vergoed net als bij een reisverzekering. Ooms en tantes zijn geen 1e of 2e graads familie
Wat vergoedt de annuleringsverzekering?
Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, heb je in dit geval meestal recht op vergoeding. De vergoeding hangt af van de situatie en welke kosten je hebt gemaakt.
Reis vooraf annuleren
Als je de reis vooraf moet annuleren, dan is dit gedekt onder de annuleringsverzekering. Vanuit die verzekering wordt je hele reis vergoed. Voorwaarde hierbij is dat het overlijden van je opa of oma – of een ander familielid van de 1e of 2e graad – onvoorzien was op het moment dat je de annuleringsverzekering afsloot. Het is ook belangrijk dat je de annuleringsverzekering binnen maximaal 7 dagen nadat je de reis boekte, hebt afgesloten. Anders kan het zijn dat je niet verzekerd bent voor annulering van je reis.
Volgens Google zijn er zat annuleringsverzekeringen die overlijden van familieleden in de derde graad dekken.
Er zijn er zat die het niet doen.
Ja, en TS stelt een vraag over een annuleringsverzekering waar, volgens TS, uit de Nederlandse voorwaarden blijkt dat overlijden van ooms en tantes wel gedekt is. Dus waar zullen we nu vanuit gaan?
Heb je je claim wel ingediend via Europ assistance?
Overigens ik zie in de voorwaarden niet staan dat het overlijden van een oom of tante gedekt is.
Via Vueling ging dit.
Maar het punt gaat meer in de ene voorwaarden staat dat het wel geannuleerd kan worden en de andere niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer