Ba
door Baal231 Aug 19, 2022 om 04:17
Vakantie & reizen

Vliegtuigmaatschappij Lufthansa reageert niet op claim

Beste, 

begin juni ben ik geweigerd op een vlucht van Lufthansa. Daarom heb ik mid-juni een claim ingediend. Na een automatische ontvangstbevestiging - waarin vermeld werd dat reacties vertraagd zijn ivm grote drukte- heb ik verder niets meer gehoord. Op internet kan ik niet vinden binnen welke termijn een maatschappij moet reageren. Weet iemand van jullie welke termijn daarvoor wettelijk staat? En heeft iemand advies over welke vervolgstappen nu aan te raden zijn?



Alvast veel dank voor het meedenken. 




2258 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

panter22
door panter22 - Aug 19, 2022 om 04:32
6599 Antwoorden / Vragen
2

https://www.lufthansa.com/am/en/flight-disruption
k
ijk onder promp assistence with ticket refunds

marita5
door marita5 - Aug 19, 2022 om 07:54
11513 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Baal231, 

Lees ook hier , klik op de rode regels . 

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie/ 

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden . 

https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/neem-contact-met-ons-op

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2022 om 09:21
16848 Antwoorden / 202 Vragen
2

Het lijkt mij dat deze informatie voor u van belang is (indien u dit nog niet kende of niet heeft gevolgd): https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/vlucht-claim-service-hoe-werkt-het  en ook deze  gevolgd) https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie  

Helaas kan het inderdaad ook een kwestie zijn van het 'moeten hebben van een  lange adem'' omdat u niet de enige zult zijn met een claim als deze en daarbij Lufthansa ook is geconfronteerd met stakingen. Uiteraard is wel van belang wat de reden van de weigereing was resp. of dat rechmatig was. 

U kreeg deze verwijzing al: - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/

ne
door neodutchio - Aug 19, 2022 om 23:08
5152 Antwoorden / 12 Vragen
1

Waarom bent u geweigerd? Dat is mede bepalend of u wel of geen rechten heeft.

justmeagain
door justmeagain Aug 20, 2022 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

De enige juiste vraag tot nu. Ben benieuwd of er reac8van TS op gaat komen

panter22
door panter22 Aug 20, 2022 om 07:58
6599 Antwoorden / Vragen

Rechten of niet. Op de claim hoort een antwoord te komen.

va
door vanlotjegetikt Aug 20, 2022 om 08:50
809 Antwoorden / Vragen

Ook dat maar het is altijd handig om even in korte bewoording de reden te benoemen. Want iemand op een vlucht weigeren dat gebeurt niet zomaar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer