Vliegtuigmaatschappij Lufthansa reageert niet op claim
Beste,
begin juni ben ik geweigerd op een vlucht van Lufthansa. Daarom heb ik mid-juni een claim ingediend. Na een automatische ontvangstbevestiging - waarin vermeld werd dat reacties vertraagd zijn ivm grote drukte- heb ik verder niets meer gehoord. Op internet kan ik niet vinden binnen welke termijn een maatschappij moet reageren. Weet iemand van jullie welke termijn daarvoor wettelijk staat? En heeft iemand advies over welke vervolgstappen nu aan te raden zijn?
Alvast veel dank voor het meedenken.
https://www.lufthansa.com/am/en/flight-disruption
kijk onder promp assistence with ticket refunds
Hallo Baal231,
Lees ook hier , klik op de rode regels .
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie/
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/neem-contact-met-ons-op
Het lijkt mij dat deze informatie voor u van belang is (indien u dit nog niet kende of niet heeft gevolgd): https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/vlucht-claim-service-hoe-werkt-het en ook deze gevolgd) https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/claim-uw-compensatie
Helaas kan het inderdaad ook een kwestie zijn van het 'moeten hebben van een lange adem'' omdat u niet de enige zult zijn met een claim als deze en daarbij Lufthansa ook is geconfronteerd met stakingen. Uiteraard is wel van belang wat de reden van de weigereing was resp. of dat rechmatig was.
U kreeg deze verwijzing al: - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/
Waarom bent u geweigerd? Dat is mede bepalend of u wel of geen rechten heeft.
De enige juiste vraag tot nu. Ben benieuwd of er reac8van TS op gaat komen
Rechten of niet. Op de claim hoort een antwoord te komen.
Ook dat maar het is altijd handig om even in korte bewoording de reden te benoemen. Want iemand op een vlucht weigeren dat gebeurt niet zomaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer