eefie
door eefie Apr 4, 2011 om 20:56
Voeding & gezondheid

Help, de overgang

Hallo (vooral) dames,

Wie van jullie heeft een goed middel ontdekt
tegen de opvliegers overdag, maar vooral 's nachts, als gevolg van de overgang?
'k Ben elke nacht wel 5 keer wakker en
dat valt niet mee met een drukke baan overdag.

Alvast bedankt.

Groetjes, Eefie

125341 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2011 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zult zeer waarschijnlijk van " de pil " zijn afgestapt.
Het komt echter vaak voor dat, om overgangsklachten tegen te gaan men toch wordt geadviseerd om de pil toch door te blijven slikken.
Dit is echter een zaak tussen u en uw huisarts of, als het contact niet zo goed is om eens contact pop te nemen met --http://www.rutgersnissogroep.nl-- voor verdere informatie/voorlichting

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 4, 2011 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo eefie
ik had het heel hevig en was ook mezelf er niet bij
oa heel erg driftig ,niks kunnen hebben
gewoon waardeloos dus
ik kreeg van me huisarts een 2 fase hormoonpil[= net zo iets als de pil]
vanaf dat moment alles oke
geslikt van me 45e tm 50/51
toen gestopt en nooit meer ongesteld geworden heerlijk

ve
door verwijderd - Apr 4, 2011 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Eefie,

Vraag bij je huisarts inlichtingen over Clonidine hcl Sanchoz en/ of Angeliq (zonder u op het eind) en zoek eerst de informatie erover ook op internet en/of vraag inlichtingen bij de apotheek. Beide moeten op recept. Misschien eerst eventueel Clonidine proberen, Angeliq is een hormoonpil.Lees vooral goed de bijsluiters van beide.

vr.gr. (en sterkte).

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: Sanchos = Sandoz

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik hier

Goede info over de overgang.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb veel baat gehad bij Clonidine.
Tenminste geen eng hormoonpreparaat.
Had als enige bijwerking in het begin een droge mond, maar dat was na een paar weken over.
Verder niets dan lof, geen opvliegers en 's nachts lekker doorslapen.
Succes met je speurtocht

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede ervaring met menostril. Niet bij alle drogisterijen verkrijgbaar; maar ook wel via internet. Slaap er een stuk beter door.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na allerlei middeltjes geprobeerd te hebben blijf ik nu hangen bij de rode klaver capsules. Het is een plantaardig middel en kan dus geen kwaad in tegenstelling tot allerlei hormoonpreparaten die de kans op borstkanker aanzienlijk vergroten! Helemaal kwijt ben ik de opvliegers niet maar ik weet niet hoe erg het geweest zou zijn zonder rode klaver. Ik kan hier in ieder geval mee leven.
Het is verkrijgbaar bij deTuinen.
Sterkte!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ grootvader.

Maar goed dat wij hier gelukkig geen last van hebben. ;-)

Groetjes.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb veel baat bij Ymea: gewoon bij de drogist te koop. Veel sterkte!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een goed homeopathisch middel gekregen. Het heet Meno Med Complex van Orthomed. Daarvoor gebruikte ik Ymea, maar had hier weinig baat bij. Volgens mijn behandelaar is dit middel een aantal keren sterker dan Ymea. Bij mij waren de klachten toen snel over. Het blijft natuurlijk wel persoonlijk, wat bij de een helpt, kan bij de ander niets doen. Succes!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren hormoonpleisters en heb nergens last van! Tja, inderdaad heb je met hormonen een grotere kans op borstkanker, maar door de oestrogenen wordt je wel beschermd tegen hart-en vaatziekten! Van kanker kun je eventueel nog genezen, een hartstilstand is (bijna) altijd dodelijk. Het is maar welke keuze je maakt.
Bijkomend voordeel: met hormonen blijft je haar dik en je huid mooi.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na behandelingen tegen de borstkanker heb je geen mooi haar/ huid meer hoor. Mijn huisarts raadde hormonen af en ik sta daar geheel achter. Grote kans op borstkanker en grotere borsten. Tegen nachtelijke opvliegers hielp Salvia bij mij.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

solskin49 schreef op woensdag 6 apr 2011, 13:12: Ik gebruik al jaren hormoonpleisters en heb nergens last van! Tja, inderdaad heb je met hormonen een grotere kans op borstkanker, maar door de oestrogenen wordt je wel beschermd tegen hart-en vaatziekten! Van kanker kun je eventueel nog genezen, een hartstilstand is (bijna) altijd dodelijk. Het is maar welke keuze je maakt.
Bijkomend voordeel: met hormonen blijft je haar dik en je huid mooi.

Dom, zeker nog nooit iemand met borstkanker meegemaakt?
Dan zeg je zoiets niet.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

En u waarschijnlijk nooit iemand met een hartstilstand meegemaakt? Laten we elkaars mening respecteren zonder elkaar dom of intelligent te noemen................................elk mens heeft zijn eigen rugzakje hoor!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

solskin49 schreef op woensdag 6 apr 2011, 13:12: Ik gebruik al jaren hormoonpleisters en heb nergens last van! Tja, inderdaad heb je met hormonen een grotere kans op borstkanker, maar door de oestrogenen wordt je wel beschermd tegen hart-en vaatziekten! Van kanker kun je eventueel nog genezen, een hartstilstand is (bijna) altijd dodelijk. Het is maar welke keuze je maakt.
Bijkomend voordeel: met hormonen blijft je haar dik en je huid mooi.

Ja, ja, ik heb een hartaanval tijdens oestrogeen gebruik gehad, heb het gelukkig overleefd dus ik geloof niets meer van die bescherming. De risico's zijn echt hoog!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jawel, maar we hebben het over gemiddelden (!) Er zijn ook vrouwen zónder hormoontherapie die borstkanker krijgen toch? Garantie krijg je alleen in winkels en dan nog maar voor één jaar.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

solskin49 schreef op woensdag 6 apr 2011, 13:12: Ik gebruik al jaren hormoonpleisters en heb nergens last van! Tja, inderdaad heb je met hormonen een grotere kans op borstkanker, maar door de oestrogenen wordt je wel beschermd tegen hart-en vaatziekten! Van kanker kun je eventueel nog genezen, een hartstilstand is (bijna) altijd dodelijk. Het is maar welke keuze je maakt.
Bijkomend voordeel: met hormonen blijft je haar dik en je huid mooi.

Inderdaad is het maar net waar je voor kiest en wat je belangrijk vindt. Ik heb dus wel op jonge leeftijd een hartaanval gehad tijdens oestrogeengebruik, bescherming wil dus niet zeggen dat je geen hart-en vaatziekten krijgt!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tíjdens oestrogeengebruik............................ik heb het over hartaandoeningen wanneer je géén oestrogeen meer aanmaakt

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren, soja isoflavonen, 750 mg. De huisarts had alleen zware hormoon tabletten voor mij en daar ben ik persoonlijk niet voor. Na verschillende dingen te hebben geprobeerd, waaronder Ymea, was dit voor mij een uitkomst. ook heb ik van een homeopaath placenta druppeltjes gehad en ook die hielpen heel goed maar daar moest ik een heel eind voor rijden en ben toen op advies van hem dit gaan gebruiken. Vooral de Soja, en de huisarts heeft dit bevestigd, is heel belangrijk in de overgang. De capsules die ik gebruik zijn verkrijgbaar bij "de tuinen". Ik vind het een grote aanrader, ik gebruik 4 capsules oer dag heb nergens last van, heerlijk.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Eefie,
Ook ik heb een 2-tal jaren afgetobt met alle vervelende, onhoudbare zaken van de overgang. Geestelijk en lichamelijk uitgeput. Alle natuurlijke middelen uitgeprobeerd. Handenvol weggegooid geld want niets hielp. Ben bij een vrouwelijke gynaecoloog terechtgekomen en binnen een week was ik weer net zo fit en fruitig als voor de ellende begon. Gewoon met femoston 1/5 continu. Zijn wel hormonen maar niet anders dan bij iedere vrouw die van nature later in de overgang komt. Laat je dus niet bang maken met borstkanker. Je loopt door gebruik van dit middel niet meer en niet minder risico dan ieder andere vrouw die wat later aan de overgang begint. Zodra je weer in je goede doen bent kun je gaan minderen; bij voorkeur in het voorjaar volgens de arts. Je laat dan eerst 1 keer in de 14 dagen een pil weg. Langzaamaan 1 keer per week enz. Je merkt snel genoeg of de problematiek nog aanwezig is. Zoek een goede arts die je hiermee/bij begeleid. Je leven is te waardevol om te laten verzieken door die periode die heel rottig kan zijn en alles negatief beïnvloedt. Sterkte ermee!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had de hele dag last van opvliegers en ik ben 5x naar de meridiaantherapeut
geweest en nadat het na 4 keer erger werd ( wat normaal is met meridiaanbehandeling) heb ik nu nergens geen last meer van. Ik kan het iedereen aanraden.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb tegen de opvliegers en het nachtzweten ZIlverkaars capsules gebruikt (kocht ze bij De Tuinen) uitstekend plantaardig middel, als ik tussendoor even stopte met gebruiken merkte ik meteen het verschil. Moest voor de juiste dosis even uitproberen wat voor mij het beste werkte maar het is geen giftige plant en je hoeft niet bang te zijn voor problemen omdat je "teveel" zou innemen. Het is een prettig, plantaardig en niet duur alternatief voor wie niet aan de hormonen wil.

Succes met ontdekken wat jou het beste helpt.

Groetjes,
Enigma.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De opvliegers staan niet op zichzelf, die ontstaan door een samenhang van lichaamsprocessen.
Als je een middel gebruikt, heeft dit nevenwerking en soms nadelige bijwerkingen. Natuurlijke middelen zijn over het algemeen minder schadelijk.

Behandeling met shiatsu en / of acupunctuur of voetreflexologie helpt je lichaam weer in balans te komen, dat houdt in de GEZONDHEID verbeterd en daardoor worden ook de opvliegers minder - én andere klachten. Dat is een goede investering in jezelf. Veel meer waard dan een middel dat één klacht onderdrukt.

Ik hoop dat je gauw weer lekker in je vel zit.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Ik gebruikte altijd ....FAMOSAN van dr Vogel.
Waren toen des tijds (ik ben nu 64 ) Druppeltjes.
Heeft me heel goed door de Overgang geholpen.
Kreeg het toen ook op recept van de dokter.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij hielp het om gewoon de sojadrank van Alpro te gebruiken, slechts 1 glas per dag. Ik zweer daarbij! Vanille- of bananensmaak, prima te drinken.
Suc6!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi
Gebruik al jaren Femal. Heb nergens last van. Heel goed middel tegen de overgang. Al aan anderen gezegd en die gebruiken het nu ook.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Super bedankt voor al deze reacties.
Dat geeft een mens weer wat moed.
Als ik alles zo lees denk ik dat mijn
voorkeur eerst naar iets niet-hormonaals
uitgaat en er zijn veel tips gegeven.
Niet dat ik bang ben voor hormonale middelen,
maar als het zonder kan.....prima.
Mijn eerste stap zal dus richting de Tuinen zin.

Groetjes, Eefie

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dames Dames toch.
De oorzaak van kanker kan nooit iets te maken hebben met uw overgang, (zie www.ngm-nl.be) laat u daar s.v.p. niets over wijs maken, dus daar mag u nooit bang voor zijn en bovendien kunt u naar mijn mening buiten de speciale middeltjes zoals speciale thee'tjes die goed kunnen werken ook bekijken hoe uw voedsel er uit ziet, wat slikt u allemaal aan chemie in de vorm van gevaarlijke E-stoffen van de supermarkt, eet liever vers en biologisch en neem voldoende rust, ontspan, zorg dat je stressvrij bent, luister naar je lichaam, Natuurlijk kunnen de overgangsproblemen vervelend zijn, maar maak u zelf niet bang met doemsenarioos dat maakt het alleen maar erger, u komt er goed doorheen als u de juiste dingen doet.
succes en veel gezondheid toegewenst.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren progynova 1 mg op doktersrecept.
Je hebt er wel een verhoogde kans op borstkanker door maar ik laat elk jaar een mammografie maken , nog nooit wat aan de hand gehad en ik slik de tabletjes al een jaar of 9

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

eefie

Een ding staat vast: de overgang gaat vanzelf over!

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zogenaamde 'vergrote kans op kanker', schijnt nogal mee te vallen. Ik slik al jaren hormoon tabletten en ben nog niet eens op de helft van m'n leven.
Mijn borsten zijn er overigens ook niet groter van geworden.. :-(

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een lange tijd Ymea Silhouette gebruikt en dat hielp fantastisch, het voordeel van deze is dat je de dosering kan verdubbelen als je er veel last van hebt. Dus 4 tbl. p.d. ipv 2 tbl. p.d.

Daarna ben ik overgestapt op Ymea dag en nacht en ben er ongeveer nu een half jaar mee gestopt. Heb nu af en toe nog last, maar hier valt mee te leven.

Het is op natuurbasis en dat vond ik heel erg belangrijk. Het nadeel van de hormonen oftewel de pil, is dat als je daar mee stopt het in volle hevigheid alsnog terug komt. Dus zeg maar dat wat je nu hebt, dan 10 keer erger. En ik heb begrepen dat als je hormonen neemt, de kans op kanker groter is, maar weet dat niet zeker.

Voordat ik aan de Ymea begon, was ik elk half uur wakker van de opvliegers en dus bekaf. Dit heeft, ik denk wel 2 jaar geduurd en toen was daar Ymea, halleluja!!!

Wens je veel sterkte, want ik weet hoe het voelt!

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Nogmaals bedankt voor al deze tips! Geweldig!
Ik ben een jaar geleden begonnen met Ymea dag en nacht.
Dat werkte helemaal niet bij mij.
Daarna, na een tip, heb ik een tijdje Care for Women forte gebruikt.
Dat werkte in het begin erg goed, dus ik was helemaal blij.
Maar na een maand of 3
begonnen de klachten terug te komen en nu
zijn ze weer volop aanwezig.
Misschien wende mijn lichaam aan dat middel,
maar in de bijsluiter stond dat men de dosis niet mocht overschrijden.
Dat durf ik dan ook niet te doen.
Morgen ga ik bij De Tuinen eens navraag doen..............

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja..

Als ik daar dan nog geen goed middel vind
zal ik eens met mijn huisarts gaan babbelen.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er niet voor om reclame te maken voor welk item dan ook, maar probeerde u al eens Ashoka thee van Feeling Fine?

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Het is op natuurbasis en dat vond ik heel erg belangrijk. Het nadeel van de hormonen oftewel de pil, is dat als je daar mee stopt het in volle hevigheid alsnog terug komt. Dus zeg maar dat wat je nu hebt, dan 10 keer erger. En ik heb begrepen dat als je hormonen neemt, de kans op kanker groter is, maar weet dat niet zeker.

Jolanda schrijft bovenstaande. Maar door gebruik van femoston continue 1/5(uitdrukkelijk geen 2 fasen pil!) en een juiste afbouw, is er geen sprake van terugkeer van de klachten. Op het moment dat je de laatste genomen hebt is de problematiek gewoon over en is het juist zo dat je lichaam de hormonen geleidelijk aan heeft kunnen afbouwen. Precies dat wat de overgang zo moeilijk maakt: "alles in een keer op de schop" wordt daarmee gefaseerd aangepakt.
Ben blij dat mijn vrouwelijke gynaecoloog zelfs de moeite heeft genomen om mijn huisarts in te lichten omtrent de nieuwste onderzoeken op dit gebied. Deze wist ook niet beter dan wat ik hier allemaal lees omtrent de 'bijwerkingen' van wat iedereen gewoon de pil blijft noemen. Het gaat immers niet om een gewone pil maar over een medicijn met hormonen met als doelgroep oudere vrouwen rond de menopauze. Een wezenlijk verschil.
Inmiddels weet ik dat onze huisarts veel vrouwen hiermee heeft behandeld en we zijn er allemaal zeer tevreden mee! Blijft onverlet dat je ieder jaar een mammo moet laten maken om het risico, waarvan nog niet bewezen is of er al dan niet verhoogde kans is op borstkanker, onder controle te houden.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 02:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Middelen van De Tuinen zijn vaak goedkoop, maar in verhouding met andere merken is de dosis vaak zwak.
Persoonlijk kies ik liever voor een ander (wellicht duurder) merk met een hogere dosis werkzame stoffen.

eefie schreef op donderdag 7 apr 2011, 22:52: Hoi,

Nogmaals bedankt voor al deze tips! Geweldig!
Ik ben een jaar geleden begonnen met Ymea dag en nacht.
Dat werkte helemaal niet bij mij.
Daarna, na een tip, heb ik een tijdje Care for Women forte gebruikt.
Dat werkte in het begin erg goed, dus ik was helemaal blij.
Maar na een maand of 3
begonnen de klachten terug te komen en nu
zijn ze weer volop aanwezig.
Misschien wende mijn lichaam aan dat middel,
maar in de bijsluiter stond dat men de dosis niet mocht overschrijden.
Dat durf ik dan ook niet te doen.
Morgen ga ik bij De Tuinen eens navraag doen..............

ve
door verwijderd - Jul 29, 2011 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik famosan druppels dat helpt ook ik heb het ook niet zo op hormonen . maar ik ben ook geopereerd aan poliepen in de baarmoerder , omdat ik tot mijn 47ste de pil geslikt hebt . en het na 3 jaar weer terug kwam . maar ik ga toch nog wel een keer daarvoor naar de huiarts .maat wat anders proberen als dat niet helpt dan ga hier op over .ik ben de vrouw van Theo Sprong

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dames,

Gebruik van Ymea kan zeer schadelijk en gevaarlijk zijn voor de lever volgens onderzoekers.
Ondanks dat is het vrij verkrijgbaar en kan je het zelf in de supermark kopen.

Ik heb het 2 jaar gebruikt wegens zware overgangklachten en heb nu een Auto-imuumziekte van de lever. Moet de rest van mijn leven aan de zware medicijnen om mijn leverwaarden goed te houden en mijn lever naar behoren te laten werken. Elke 3 maanden bloed prikken en naar de internist voor controle in het ziekenhuis, waarschijnlijk ook de rest van mijn leven!!!
Dit gun je niemand en nog steeds worden er dagelijks reclame voor gemaakt op de TV.

Lees via de link of hieronder het volledige artikel:
http://www.pgn-gynaecologie.nl/nieuws.php?subaction=showfull&id=1234290541&archive=1257984438&start_from=&ucat
Auto-immuun leverziekte door alternatief overgangsmiddel
Onderzoekers vermoeden het bestaan van een verband tussen het alternatieve geneesmiddel Ymea en auto-immuunhepatitis. De onderzoekers hebben een case-report geschreven over een 47-jarige vrouw die Ymea gebruikte vanwege menopauzale klachten, maar die nu te maken heeft met auto-immuunhepatitis. Hierbij valt het eigen afweersysteem de lever aan en raakt de lever ontstoken.

De 47-jarige vrouw kwam op de polikliniek met buikklachten, jeuk en geelzucht. Ze had toen al zes maanden lang Ymea gebruikt vanwege menopauzale klachten. Na diverse onderzoeken bleek zij auto-immuunhepatitis te hebben.

Ymea bevat extracten van de plant zilverkaars (Actaea racemosa). Volgens de criteria van de Council of International Organizations of Medical Sciences (CIOMS) is een causaal verband tussen zilverkaars en auto-immuunhepatitis aannemelijk. Zilverkaars bevat namelijk alkaloïden en salicylaten die voor de lever schadelijk kunnen zijn.
Men weet echter nog niet via welk mechanisme het middel de lever kan beschadigen. Er bestaan daar verschillende theorieën voor.

De case-report over de 47-jarige vrouw is in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde gepubliceerd en is het zesde geval in de internationale literatuur dat een verband tussen zilverkaars en auto-immuunhepatitis beschrijft.
Volgens de onderzoekers is hiermee aangetoond dat het belangrijk is om patiënten goed te informeren over het gebruik van alternatieve geneesmiddelen.

YmeaYmea is een kruidenpreparaat dat zou kunnen helpen bij overgangsverschijnselen. Met uitsluitend plantaardige ingrediënten, waaronder extracten van zilverkaars, zou het middel de veranderingen in het lichaam tijdens de overgang kunnen doen verminderen. Het middel is bij alle drogisterijen en bij sommige supermarkten te krijgen.

ZilverkaarsZilverkaars wordt veel gebruikt voor kruidenpreparaten tegen overgangsklachten. Het zou een soortgelijke werking als oestrogeen hebben en daarom geschikt zijn bij menopauzale klachten. Toch blijkt het middel regelmatig voor bijwerkingen te zorgen.

Bron: Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, 4 februari 2009

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

jolanda v w schreef op donderdag 7 apr 2011, 19:56: Ik heb een lange tijd Ymea Silhouette gebruikt en dat hielp fantastisch, het voordeel van deze is dat je de dosering kan verdubbelen als je er veel last van hebt. Dus 4 tbl. p.d. ipv 2 tbl. p.d.

Daarna ben ik overgestapt op Ymea dag en nacht en ben er ongeveer nu een half jaar mee gestopt. Heb nu af en toe nog last, maar hier valt mee te leven.

Het is op natuurbasis en dat vond ik heel erg belangrijk. Het nadeel van de hormonen oftewel de pil, is dat als je daar mee stopt het in volle hevigheid alsnog terug komt. Dus zeg maar dat wat je nu hebt, dan 10 keer erger. En ik heb begrepen dat als je hormonen neemt, de kans op kanker groter is, maar weet dat niet zeker.

Voordat ik aan de Ymea begon, was ik elk half uur wakker van de opvliegers en dus bekaf. Dit heeft, ik denk wel 2 jaar geduurd en toen was daar Ymea, halleluja!!!

Wens je veel sterkte, want ik weet hoe het voelt!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2013 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

jolanda v w schreef op donderdag 7 apr 2011, 19:56: Ik heb een lange tijd Ymea Silhouette gebruikt en dat hielp fantastisch, het voordeel van deze is dat je de dosering kan verdubbelen als je er veel last van hebt. Dus 4 tbl. p.d. ipv 2 tbl. p.d.

Daarna ben ik overgestapt op Ymea dag en nacht en ben er ongeveer nu een half jaar mee gestopt. Heb nu af en toe nog last, maar hier valt mee te leven.

Het is op natuurbasis en dat vond ik heel erg belangrijk. Het nadeel van de hormonen oftewel de pil, is dat als je daar mee stopt het in volle hevigheid alsnog terug komt. Dus zeg maar dat wat je nu hebt, dan 10 keer erger. En ik heb begrepen dat als je hormonen neemt, de kans op kanker groter is, maar weet dat niet zeker.

Voordat ik aan de Ymea begon, was ik elk half uur wakker van de opvliegers en dus bekaf. Dit heeft, ik denk wel 2 jaar geduurd en toen was daar Ymea, halleluja!!!

Wens je veel sterkte, want ik weet hoe het voelt!

Gebruik van Ymea kan zeer schadelijk en gevaarlijk zijn voor de lever volgens onderzoekers.
Ondanks dat is het vrij verkrijgbaar en kan je het zelf in de supermark kopen.
Ik heb het 2 jaar gebruikt en heb nu een Auto-imuumziekte van de lever. Moet de rest van mijn leven aan de medicijnen om mijn leverwaarde goed te houden en naar behoren te laten werken. Elke 3 maanden bloed prikken en naar de internist voor controle in het ziekenhuis voor de rest van mijn leven!!! Ondanks dat wordt er nog dagelijks recalme voor Ymea gemaakt op de TV.

Lees via de link of hieronder het volledige artikel:
http://www.pgn-gynaecologie.nl/nieuws.php?subaction=showfull&id=1234290541&archive=1257984438&start_from=&ucat

Auto-immuun leverziekte door alternatief overgangsmiddel
Onderzoekers vermoeden het bestaan van een verband tussen het alternatieve geneesmiddel Ymea en auto-immuunhepatitis. De onderzoekers hebben een case-report geschreven over een 47-jarige vrouw die Ymea gebruikte vanwege menopauzale klachten, maar die nu te maken heeft met auto-immuunhepatitis. Hierbij valt het eigen afweersysteem de lever aan en raakt de lever ontstoken.

De 47-jarige vrouw kwam op de polikliniek met buikklachten, jeuk en geelzucht. Ze had toen al zes maanden lang Ymea gebruikt vanwege menopauzale klachten. Na diverse onderzoeken bleek zij auto-immuunhepatitis te hebben.

Ymea bevat extracten van de plant zilverkaars (Actaea racemosa). Volgens de criteria van de Council of International Organizations of Medical Sciences (CIOMS) is een causaal verband tussen zilverkaars en auto-immuunhepatitis aannemelijk. Zilverkaars bevat namelijk alkaloïden en salicylaten die voor de lever schadelijk kunnen zijn.
Men weet echter nog niet via welk mechanisme het middel de lever kan beschadigen. Er bestaan daar verschillende theorieën voor.

De case-report over de 47-jarige vrouw is in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde gepubliceerd en is het zesde geval in de internationale literatuur dat een verband tussen zilverkaars en auto-immuunhepatitis beschrijft.
Volgens de onderzoekers is hiermee aangetoond dat het belangrijk is om patiënten goed te informeren over het gebruik van alternatieve geneesmiddelen.

Ymea
Ymea is een kruidenpreparaat dat zou kunnen helpen bij overgangsverschijnselen. Met uitsluitend plantaardige ingrediënten, waaronder extracten van zilverkaars, zou het middel de veranderingen in het lichaam tijdens de overgang kunnen doen verminderen. Het middel is bij alle drogisterijen en bij sommige supermarkten te krijgen.

Zilverkaars
Zilverkaars wordt veel gebruikt voor kruidenpreparaten tegen overgangsklachten. Het zou een soortgelijke werking als oestrogeen hebben en daarom geschikt zijn bij menopauzale klachten. Toch blijkt het middel regelmatig voor bijwerkingen te zorgen.

Bron: Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, 4 februari 2009