gg
door gggeert Nov 14, 2015 om 20:03
Voeding & gezondheid

Hoe kan ik mijn Filipijnse vriendin naar Nederland halen?

Hoe kan ik mijn Filipijnse vriendin naar Nederland halen. Het probleem is dat ze nog getrouwd is daar en NIET kan scheiden. Wat kan ik doen?

10114 98 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

ZIJ moet dit regelen via de Nederlandse ambassade in de Philipinen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze niet kan scheiden dan acht ik je kansen minimaal. Maar informeer bij de IND.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt natuurlijk ook naar haar toe gaan en daar gaan samenwonen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 14 nov 2015, 20:34: U kunt natuurlijk ook naar haar toe gaan en daar gaan samenwonen.
Dat is niet de vraag. Daarnaast, zo natuurlijk is dat niet.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Diumenge, ja, het is de vraag niet, maar voorlopig zie ik weinig tot geen opties op korte termijn dat de vriendin van de vraagsteller op legale wijze hier kan komen. Dus is dit misschien een optie voor de vraagsteller om toch met zijn vriendin samen te zijn. Of het natuurlijk is om samen te wonen zonder huwelijk is ieders mening.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde uiteraard niet dat [u]samenwonen[/u] niet zo natuurlijk is. Ik bedoelde dat je vestigen in de Filipijnen niet zo makkelijk is, even er van uitgaande dat TS dan geen inkomsten uit Nederland meer heeft.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht zou de vraagsteller daar eventueel een baan kunnen vinden? Soms sta je niet stil bij bepaalde opties. Overigens, als ik de vraag lees kan de vriendin niet scheiden, dus kan zij alleen over een ontbonden huwelijk spreken als haar partner overleden zou zijn. Dàn is haar huwelijk daar over.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gaat natuurlijk helemaal niet lukken. Dus er zit niets anders op dan te emigreren.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze kan annulment doen in de Filippijnen. Declaring a marriage null and void

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf met een Filippijnse getrouwd en we wonen inmiddels samen in Nederland.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik HIER voor wat een annulement betekent (in engels)

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op zaterdag 14 nov 2015, 21:33: Ik ben zelf met een Filippijnse getrouwd en we wonen inmiddels samen in Nederland.

En heeft zij dan ook eerst haar huwelijk nietig moeten laten verklaren?

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op zaterdag 14 nov 2015, 21:33: Ik ben zelf met een Filippijnse getrouwd en we wonen inmiddels samen in Nederland.

Maar zij zal niet getrouwd geweest zijn en ondanks dat zal dat ook allemaal niet zo simpel gegaan zijn. TS doet alsof haar getrouwd zijn het enige obstakel is.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u kunt doen?
Bijv. zelf naar de Filipijnen emigreren en daar werk zoeken.
Of een in Nederland wonende partner zoeken die de Nederlandse nationaliteit heeft en u mogelijk niet hoeft te onderhouden (en de familie ook niet)?

ve
door verwijderd - Nov 14, 2015 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 22:36: Wat u kunt doen?
Bijv. zelf naar de Filipijnen emigreren en daar werk zoeken.
Of een in Nederland wonende partner zoeken die de Nederlandse nationaliteit heeft en u mogelijk niet hoeft te onderhouden (en de familie ook niet)?
Hmmm, kennelijk heeft iemand hier problemen met je partner uit het buitenland halen?

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gggeert,

als uw Filipijnse vriendin getrouwd is dan kunt u weinig doen.
Het enige wat u kunt doen is haar voor een vakantie naar Nederland halen zodat u toch samen een fijne tijd door kunt brengen. Net zoals wanneer u naar haar gaat op vakantie.
Meer informatie leest u hier.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

U speelt met vuur. Als de Filippijnse echtgenoot aangifte bij de politie doet wegens adultery, kunnen uw Filippijnse vriendin en u teminste 7 jaar gevangenisstraf in een Filippijnse cel tegemoet zien.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 21:52:
respondent schreef op zaterdag 14 nov 2015, 21:33: Ik ben zelf met een Filippijnse getrouwd en we wonen inmiddels samen in Nederland.

En heeft zij dan ook eerst haar huwelijk nietig moeten laten verklaren?

Nee natuurlijk niet, maar ik ken wel de Filippijnse wet en de eisen van de IND

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 22:07:
respondent schreef op zaterdag 14 nov 2015, 21:33: Ik ben zelf met een Filippijnse getrouwd en we wonen inmiddels samen in Nederland.

Maar zij zal niet getrouwd geweest zijn en ondanks dat zal dat ook allemaal niet zo simpel gegaan zijn. TS doet alsof haar getrouwd zijn het enige obstakel is.

Inderdaad, legaal migreren heeft heel wat voeten in de aarde. Een vluchteling daarentegen wordt geen strobreed in de weg gelegd.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 09:11:
carola.83 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 22:07:
respondent schreef op zaterdag 14 nov 2015, 21:33: Ik ben zelf met een Filippijnse getrouwd en we wonen inmiddels samen in Nederland.

Maar zij zal niet getrouwd geweest zijn en ondanks dat zal dat ook allemaal niet zo simpel gegaan zijn. TS doet alsof haar getrouwd zijn het enige obstakel is.

Inderdaad, legaal migreren heeft heel wat voeten in de aarde. Een vluchteling daarentegen wordt geen strobreed in de weg gelegd.

Beetje kromme vergelijking, iemand die zijn leven niet zeker is in eigen land en een Filipijnse die veilig in veiligheid in haar eigen land leeft en hier een nog beter bestaan wil opbouwen.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

En daar ook nog een (liefdevolle?) echtgenoot heeft en wellicht ook nog kinderen. :-((

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Middels visum, u moet (financieel)garant staan tijdens haar verblijf alhier.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 15 nov 2015, 12:54:
respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 12:51:
2 van de IS terroristen die zichzelf hebben opgeblazen in Parijs zijn alvast als vluchteling met Syrisch paspoort Griekenland en Servie de EU binnengekomen. Denkt u echt dat dat de enigen zijn?

Of die economische migranten die in Den Haag demonstreerden omdat in het voormalig ministerie van sociale zaken geen tv of koelkast op hun kamer was, en dat ze geen gratis beltegoed kregen? Bedoeld u die nepvluchtelingen?
Dat heeft niets, maar dan ook niets, met de vraag van TS te maken. Appels en peren.

Klopt, maar wel met de reactie van zoekster

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een neef van ons verkeerde tot 2 jaar geleden in een vergelijkbare situatie, edoch er bleek iets anders aan de hand te zijn.
Ruim 6 jaar heeft hij getracht een, zichzelf zijn vriendin noemende, Filipijnse vrouw met één kind naar Nederland te halen. Later bleek echter dat zij getrouwd was.
Maandelijks maakte hij een geldbedrag over om de alleenwonende vrouw met haar kind deels te ondersteunen in haar levensonderhoud.
Ruim 2 jaar geleden ging hij haar als verrassing (en dat was het echt) onaangekondigd bezoeken.
Om een lang verhaal kort te houden, bij zijn aankomst ontstond er een behoorlijke consternatie en na enig onderzoek bleek ook waarom.
Deze vrouw onderhield, naast de relatie met haar echtgenoot en 4 kinderen, ook nog tenminste 4 relaties met buitenlanders, die dachten dat zij hun droomprinses hadden gevonden.
Bij toerbeurt en volgens een strak georganiseerd schema bleek deze vrouw haar vrienden voor enkel weken te ontvangen en klopte bij alle vier, naar het zich liet aanzien, flink wat geld uit de zak om in het levensonderhoud van haar gezin en overige familieleden te voorzien.
De rest van de story laat zich raden.

Wil hiermee absoluut niet insinueren dat iets dergelijks ook met de vriendin van Ts aan de hand kan zijn, maar wil hem wel informeren dat dit soort omstandigheden zich ook blijken voor te doen..

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mebo: het zou me niet verbazen als dat ook hier speelt. Dergelijke verhalen als de jouwe, hoor je wel vaker.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 09:01:

maar ik ken wel de Filippijnse wet en de eisen van de IND

@respondent,

Als ervaringsdeskundige kunt u Ts. vast adviseren welke mogelijke stappen hij zou kunnen ondernemen om zijn vriendin legaal naar Nederland te kunnen laten overkomen.
Of is de kans die Ts maakt om dit voor elkaar te krijgen misschien zeer gecompliceerd of misschien zelfs onmogelijk.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die mogelijke stappen stranden direct bij de eerste voorwaarde: 'Uw partner is ongehuwd.'.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gezegd, scheiden is inderdaad niet mogelijk in de Filippijnen. Wel een annulment van het huwelijk. Alleen een toeristenvisum voor Nederland is de andere optie.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

En ik verbaas me altijd over die kerels, op vakantie in een ver land, die denken dat ze uitverkoren zijn.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of vrouwen, in Afrikaanse landen.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar hoor je nooit iets over in de media? Zeker het nieuws niet gevolgd dan?

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@respondent: nee, een huwelijk met een kindbruidje vind ik NIET oké, maar het kabinet gelukkig ook niet.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 18:24:
Mijn verhaal is niet onzinnig. Het huidige vreemdelingenbeleid klopt gewoon voor geen meter. Momenteel kan bijv. een Syrische volwassen vluchtelingman zijn kindbruid zonder bezwaar van de IND naar Nederland halen omdat men in Nederland hun huwelijk erkend, en geslachtsgemeenschap binnen datzelfde huwelijk is niet strafbaar in Nederland. Daar hoor je nooit iets van in de media. Vindt u dat ook ok , want zo zielig voor die voor terreur en oorlog gevluchte mensen dat ze anders niet samen kunnen zijn?

Beste respondent,

wat uw mening ook is en of u wel of niet gelijk heeft u zult het met mij eens moeten zijn dat deze reactie geen recht doet aan de vraag die door gggeert gesteld is.
Het lijkt mij verstandiger dat u zelf een discussie start in de rubriek discussies over het vreemdelingenbeleid.
De vraag van gggeert is duidelijk en oprecht. De antwoorden behoren daar op aan te sluiten en een toegevoegde waarde voor gggeert te hebben.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 15 nov 2015, 18:31: @respondent: nee, een huwelijk met een kindbruidje vind ik NIET oké, maar het kabinet gelukkig ook niet.

Oh nee, de wet willen ze pas in 2016 aangepassen. Gaan ze de minimaal Syrische 34 koppels die er al zijn soms terugsturen? Zolang de wet niet is aangepast, is het welcome refugees

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hopetobehelping schreef op zondag 15 nov 2015, 18:32:
respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 18:24:
Mijn verhaal is niet onzinnig. Het huidige vreemdelingenbeleid klopt gewoon voor geen meter. Momenteel kan bijv. een Syrische volwassen vluchtelingman zijn kindbruid zonder bezwaar van de IND naar Nederland halen omdat men in Nederland hun huwelijk erkend, en geslachtsgemeenschap binnen datzelfde huwelijk is niet strafbaar in Nederland. Daar hoor je nooit iets van in de media. Vindt u dat ook ok , want zo zielig voor die voor terreur en oorlog gevluchte mensen dat ze anders niet samen kunnen zijn?

Beste respondent,

wat uw mening ook is en of u wel of niet gelijk heeft u zult het met mij eens moeten zijn dat deze reactie geen recht doet aan de vraag die door gggeert gesteld is.
Het lijkt mij verstandiger dat u zelf een discussie start in de rubriek discussies over het vreemdelingenbeleid.
De vraag van gggeert is duidelijk en oprecht. De antwoorden behoren daar op aan te sluiten en een toegevoegde waarde voor gggeert te hebben.

Vandaar ook mijn eerdere tip. De legale weg is prijzig, lang, en ongewis. Waarom niet meereizen op het succes van Frontex, het Europese grensbewakingsprogramma.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 18:36:
Oh nee, de wet willen ze pas in 2016 aangepassen. Gaan ze de minimaal Syrische 34 koppels die er al zijn soms terugsturen? Zolang de wet niet is aangepast, is het welcome refugees

Gewoon interpreteren zoals je wilt, dan past het altijd in je straatje en kan je lekker vanaf de bank blijven zeiken. Ga anders lekker in de Filipijnen wonen, stukken beter daar!

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 15 nov 2015, 18:18: Of vrouwen, in Afrikaanse landen.

Idem dito en dan vinden ze het allemaal nog gek dat ze leeggeplukt worden.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 15 nov 2015, 18:44:
respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 18:36:
Oh nee, de wet willen ze pas in 2016 aangepassen. Gaan ze de minimaal Syrische 34 koppels die er al zijn soms terugsturen? Zolang de wet niet is aangepast, is het welcome refugees

Gewoon interpreteren zoals je wilt, dan past het altijd in je straatje en kan je lekker vanaf de bank blijven zeiken. Ga anders lekker in de Filipijnen wonen, stukken beter daar!

Ik denk dat alle welkomzingende vluchtelingenknuffelaars pas wakker worden zodra in Nederland hetzelfde gebeurt als in Parijs. Einde discussie wat betreft mijn bijdrage.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@respondent

U ziet de zaken niet bepaald in de juiste verhoudingen.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2015 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Situatie van TS en van Respondent zijn niet te vergelijken. De partner van TS is nog gehuwd, daar strand het al. De partner van Respondent was dat niet.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Situatie van TS en van Respondent zijn niet te vergelijken. De partner van TS is nog gehuwd, daar strand het al.

Lees (nog) eens het eerder gegeven relaas van @mebo.
Een relatie aangaan met een gehuwde vrouw op Filipijnen met alle beperkingen die er zijn lijkt mij, als ik bijv. de reactie van @respondent lees, bijna een uitzichtloze situatie maar waar Ts zich echter standvastig en oprecht aan heeft vastgeklampt, maar dat uiteindelijk nergens toe zal leiden.
Hopelijk worden de oogkleppen van Ts een keer verwijdert zodat hij een wel overwogen keuze kan maken over hoe hij verder wil met deze relatie.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat Ggeert nog gaat reageren. Als hij dit wel leest wil ik zeggen: Pas op.
Een collega van mij had ook een "vriendin"in Indonesie. Uiteindelijk naar NL gehaald en getrouwd. Ondertussen veel geld gestuurd naar de Familie in Indonesie.
Na een jaar op vakantie bij de Familie in indonesie. Daar werdt hij opgewacht door de famillie en de lokale politie waar hij geforceerd werdt om nog meer geld te overhandigen en het huwelijk nietig te verklaren.

Ondertussen is hij mijn collega niet meer en zit hij weer op Bali met een andere "vriendin". Hij is hardleers blijkbaar.

respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 18:51:

Ik denk dat alle welkomzingende vluchtelingenknuffelaars pas wakker worden zodra in Nederland hetzelfde gebeurt als in Parijs. Einde discussie wat betreft mijn bijdrage.

Prima toch. Je kan niet je ogen sluiten voor vluchtelingen die simpelweg dood zullen gaan als ze blijven in hun land van herkomst.

-Ja een deel is misschien niet eens vluchteling maar daarom mag je de rest niet uitsluiten.
-Ja ze kunnen beter in een gelijkgezind buurland blijven, maar daar zit 90% al en ze zitten vol.
-Dat ze met vluchtelingengroepen meereizen zegt ook niks. Ookal reizen ze niet mee dan komen ze er nog wel, zo moeilijk is dat niet als je overal contacten en geld hebt van IS. De vluchtelingenstroom is nu op dit moment nou eenmaal de makkelijkste manier. Daarnaast woonde de meeste van die radicalen al hier. mensen zoals jij zijn de reden dat dit soort mensen zich hier 2e rangs burgers voelen en juist daardoor gaan ze radicaliseren.

Tijdens de 2e wereldoorlog zijn er ook tienduizenden Nederlanders naar Engeland, Amerika en Canada gevlucht. (zelf onze hele hofhouding). Hoe zou jij je voelen als je een nederlandse Jood bent die met zijn gezin op een boot in engeland aankomt nadat in nederland je vrienden en familie zijn afgeslacht of gedeporteerd. En ze sturen je simpelweg terug met een groot uithangbord aan het vliegtuig "Gevluchte Nederlanders!" Lekker makkelijk zo voor de Nazi's (IS).

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

crewmember schreef op maandag 16 nov 2015, 13:42: Ik denk niet dat Ggeert nog gaat reageren. Als hij dit wel leest wil ik zeggen: Pas op.
Een collega van mij had ook een "vriendin"in Indonesie. Uiteindelijk naar NL gehaald en getrouwd. Ondertussen veel geld gestuurd naar de Familie in Indonesie.
Na een jaar op vakantie bij de Familie in indonesie. Daar werdt hij opgewacht door de famillie en de lokale politie waar hij geforceerd werdt om nog meer geld te overhandigen en het huwelijk nietig te verklaren.

Ondertussen is hij mijn collega niet meer en zit hij weer op Bali met een andere "vriendin". Hij is hardleers blijkbaar.

respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 18:51:

Ik denk dat alle welkomzingende vluchtelingenknuffelaars pas wakker worden zodra in Nederland hetzelfde gebeurt als in Parijs. Einde discussie wat betreft mijn bijdrage.

Prima toch. Je kan niet je ogen sluiten voor vluchtelingen die simpelweg dood zullen gaan als ze blijven in hun land van herkomst.

-Ja een deel is misschien niet eens vluchteling maar daarom mag je de rest niet uitsluiten.
-Ja ze kunnen beter in een gelijkgezind buurland blijven, maar daar zit 90% al en ze zitten vol.
-Dat ze met vluchtelingengroepen meereizen zegt ook niks. Ookal reizen ze niet mee dan komen ze er nog wel, zo moeilijk is dat niet als je overal contacten en geld hebt van IS. De vluchtelingenstroom is nu op dit moment nou eenmaal de makkelijkste manier. Daarnaast woonde de meeste van die radicalen al hier. mensen zoals jij zijn de reden dat dit soort mensen zich hier 2e rangs burgers voelen en juist daardoor gaan ze radicaliseren.

Tijdens de 2e wereldoorlog zijn er ook tienduizenden Nederlanders naar Engeland, Amerika en Canada gevlucht. (zelf onze hele hofhouding). Hoe zou jij je voelen als je een nederlandse Jood bent die met zijn gezin op een boot in engeland aankomt nadat in nederland je vrienden en familie zijn afgeslacht of gedeporteerd. En ze sturen je simpelweg terug met een groot uithangbord aan het vliegtuig "Gevluchte Nederlanders!" Lekker makkelijk zo voor de Nazi's (IS).

Prima, dat is jouw mening. Vreemd alleen dat vluchtelingen met een status wel dezelfde rechten hebben als Nederlanders (bijstand), maar niet dezelfde plichten wanneer het aankomt op zaken als solliciteren, of meting naar bijv. draagkracht. Positieve discriminatie is dan blijkbaar opeens wel geoorloofd...

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als vluchtelingen een verblijfsstatus hebben moeten ze ook solliciteren en wordt bij bijstand naar draagkracht gekeken.

U kunt er wel van alles bijslepen, maar dat helpt de Ts niets.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

In bijna alle landen met een lage levensstandaard wordt de mannelijke toerist gezien als een wandelende flappentap.
Door omgebouwde mannen, vrouwen, en aanbieders van kinderen.
Al verplaats je je met een rollator, dat leuke vrouwtje fluistert : me love you sooo much, en de knip gaat open.
Mebo gaf eerder een antwoord wat ik tot nu toe het beste vind.
Je wordt letterlijk en figuurlijk uitgekleed in dat soort landen.
Want wees eerlijk TS Goggeert, daarvoor ging je toch ?
Dat hele huwelijk kan gewoon een truc zijn om het land niet te verlaten, en geld af te troggelen.
En als je echt iets wilt beginnen met een tante (ex oom ?) uit dat land : controleer zeer zorgvuldig het watermerk.
En of de poes echt miauwt als je hem kriebelt.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf denk ik dat 90% van al die 20-jarige Filipijnse, Thaise, Russische enz. meisjes ook gewoon als economische vluchteling betiteld kunnen worden.

Je kan mij niet wijs maken (uitzonderingen daar gelaten) dat 90% van die jonge meiden verliefd worden op een dikbuikige, bier drinkende, kale 60 plusser uit Nederland.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op maandag 16 nov 2015, 15:49: Zelf denk ik dat 90% van al die 20-jarige Filipijnse, Thaise, Russische enz. meisjes ook gewoon als economische vluchteling betiteld kunnen worden.

Je kan mij niet wijs maken (uitzonderingen daar gelaten) dat 90% van die jonge meiden verliefd worden op een dikbuikige, bier drinkende, kale 60 plusser uit Nederland.

Persoonlijk denk ik dat veel Nederlandse koeien jaloers zijn, no offense. U kent mij niet eens, ik voldoe aan geen van de criteria die u opsomt. Over vooroordelen gesproken...

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 15:13: Als vluchtelingen een verblijfsstatus hebben moeten ze ook solliciteren en wordt bij bijstand naar draagkracht gekeken.

U kunt er wel van alles bijslepen, maar dat helpt de Ts niets.

Is dat wat ze u via npo wijsgemaakt hebben? Wordt er gecheckt op buitenlandse bankrekeningen, buitenlands bezit (eigen huis of land)? Dacht het niet...Ik geloof iedereen op z'n woord dat alles platgebombardeerd is. Waar verblijven al die vrouwen en kinderen van de vluchtelingen dan nu? Iemand die de Nederlandse taal niet spreekt, waar solliciteert die dan op?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@respondent: voel je je aangesproken? Schot in de roos misschien?;-) Ik heb het nl. helemaal niet over jou, maar is een algemene opmerking.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:22: @respondent: voel je je aangesproken? Schot in de roos misschien?;-) Ik heb het nl. helemaal niet over jou, maar is een algemene opmerking.

Ik niet, u wel soms met mijn algemene opmerking over Nederlandse koeien?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat mij door de NPO niets wijsmaken. Maar ik heb in mijn leven al heel wat schijnhuwelijken gezien.

Schijn van de ene kant, schijn van de andere kant, en ook wel schijn van beiden.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

U schijnt heel wat van schijnhuwelijken af te weten.
Het schijnt mij dat u schijnbaar doet of u kunt weten dat het een schijnhuwelijk is.
Maar schijn bedriegt, schijnt mij.
++++++++++++++++++++===========

tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:33: Ik laat mij door de NPO niets wijsmaken. Maar ik heb in mijn leven al heel wat schijnhuwelijken gezien.

Schijn van de ene kant, schijn van de andere kant, en ook wel schijn van beiden.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:33: Ik laat mij door de NPO niets wijsmaken. Maar ik heb in mijn leven al heel wat schijnhuwelijken gezien.

Schijn van de ene kant, schijn van de andere kant, en ook wel schijn van beiden.

De npo laat alleen maar zielige beelden zien van kinderen en vrouwen, terwijl het overgrote deel alleenreizende man is

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op maandag 16 nov 2015, 17:26:
carola.83 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:22: @respondent: voel je je aangesproken? Schot in de roos misschien?;-) Ik heb het nl. helemaal niet over jou, maar is een algemene opmerking.

Ik niet, u wel soms met mijn algemene opmerking over Nederlandse koeien?

Nee, hoor voel me totaal niet aangesproken. Iemand die zo denigrerend over vrouwen praat, hoef ik niet. Al zijn ze met goud behangen. En hopelijk denken andere Nederlandse 'koeien' er net zo over.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

En net zoals zo vaak de laatste tijd wordt er weer een serieus te nemen topic om zeep geholpen door het onderlinge gekrakeel, dat ook nog eens kant nog wal raakt.
Niemand, incluis de topic starter, heeft hier iets aan net als vele topic starters is ook hij naar het zich laat aanzien maar afgehaakt.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp je punt wel scontra. Of het in dit geval de reden is dat TS slechts een vraag stelt en vervolgens niet meer van zich laat horen betwijfel ik echter.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is natuurlijk helemaal geen onderling gekrakeel wat kant noch wal raakt.

Het lid @respondent vindt dat het veel makkelijker gemaakt moet worden voor inwoners hier om hun asnstaande bruid of bruidegom naar Nederland te halen en hij vergelijkt de huidige problemen daarmee met het "gemak" waarmee vluchtelingen ons land binnenkomen.

Dat het twee onvergelijkbare grootheden zijn, vindt hij niet relevant.

En dat de Ts niet reageert, zegt helemaal niets. Heel veel topicstarters reageren niet meer na hun vraag, hoewel er vaak een perfecte oplossing voor hun probleem aangereikt wordt.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je ook even mijn antwoord van zaterdag 14 nov 2015, 20:13 mogen kopiëren wimmi20.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Crewmember,

De laatste alinea van jouw bijdrage van 13.42 stoort mij.
Verreweg de meeste van de gevluchte Nederlanders gingen zich in het land van aankomst gelijk aanmelden om zich ofwel direct als militair, of indirect als vrijwilliger mee te werken aan de bevrijding van ons land.
Velen hebben alsnog hun leven gegeven voor onze vrijheid. Vergeet dat niet.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

scontra schreef op maandag 16 nov 2015, 18:19: En net zoals zo vaak de laatste tijd wordt er weer een serieus te nemen topic om zeep geholpen door het onderlinge gekrakeel, dat ook nog eens kant nog wal raakt.
Niemand, incluis de topic starter, heeft hier iets aan net als vele topic starters is ook hij naar het zich laat aanzien maar afgehaakt.

TS heeft na het stellen van de vraag helemaal niet meer gereageerd. Heeft dus echt niks te maken met wat jij denkt. En als hier iemand over de vluchtelingenstroom onzin begint te verkondigen, is het logisch dat daarop wordt gereageerd.

Ga je nou bij ieder topic deze opmerking maken?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb uw betreffende antwoord even "geklikt"
Wat daar te lezen valt heeft nagenoeg niets met deze situatie te maken.
Lees uw eigen KLIK eens goed.
++++++++++++++++++++++++++++++++===

diumenge schreef op maandag 16 nov 2015, 19:23: Je ook even mijn antwoord van zaterdag 14 nov 2015, 20:13 mogen kopiëren wimmi20.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi20, je hebt helemaal gelijk de IND gaat daar niet over. Wie ook alweer wel?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge,
ik had al geschreven waar je de antwoorden kan vinden.
Maarrr....het hele verhaal kan toch niet doorgaan, mevrouw moet bewijzen dat ze ongehuwd is.
Anders krijgt zij geen toestemming om partner van TS te zijn.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

quote=diumenge schreef op maandag 16 nov 2015, 20:25]Wimmi20, je hebt helemaal gelijk de IND gaat daar niet over. Wie ook alweer wel?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wie gaat er nu over wimmi20? Kom op, verras me nu eens één keer en toon aan dat ik het onjuist had. Ik kan wel gaan Googlen, maar dan kom ik weer om mijn oorspronkelijke antwoord uit. En ik ben niet zo goed in koekelen als wimmi20, dus laat mij nu alsjeblieft weten wie er over gaat?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:46:
respondent schreef op maandag 16 nov 2015, 17:26:
carola.83 schreef op maandag 16 nov 2015, 17:22: @respondent: voel je je aangesproken? Schot in de roos misschien?;-) Ik heb het nl. helemaal niet over jou, maar is een algemene opmerking.

Ik niet, u wel soms met mijn algemene opmerking over Nederlandse koeien?

Nee, hoor voel me totaal niet aangesproken. Iemand die zo denigrerend over vrouwen praat, hoef ik niet. Al zijn ze met goud behangen. En hopelijk denken andere Nederlandse 'koeien' er net zo over.

Praat u niet net zo denigrerend over Filippijnse, Thaise, en Russische vrouwen als u het merendeel als economische migranten bestempeld? Er zijn minstens net zoveel Nederlandse golddigger vrouwen ;)

Anyway, laten we stoppen met kibbelen en on topic blijven.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@respondent

"Laten we....... on topic blijven"

Als er iemand is die er van alles bijsleept, bent u het wel. :-)

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 21:20: @respondent

"Laten we....... on topic blijven"

Als er iemand is die er van alles bijsleept, bent u het wel. :-)

Vanaf nu verder on topic...beloofd

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan de Ts eens reageren?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach Diumenge,
de IND komt bij het hele verhaal niet van pas, zoals u meent te moeten stellen.
Wat zijn de opties van onze love birds ?
Mevrouw kan voor een eerste bezoek aan TS zijn liefdesnestje in Nederland een zgn. Schengen/toeristen visum aanvragen.
Dat doet zij bij de Nederlandse ambassade op de Filippijnen.
Daar zijn nogal wat voorwaarden aan verbonden.
Daar komt de IND dus niet aan te pas.
Na 90 dagen moet mevrouw dan Nederland verlaten hebben.
Maarrr.....als mevrouw weer naar Nederland wil terugkeren om heppiedepeppie met TS te worden dan zal als reden moeten worden opgegeven dat ze partners willen worden/zijn.
Eerst dan zou het wel een zaak voor de IND worden.
Maarrrr.....TS weet ondertussen dat deze terugkeer zinloos/kansloos is omdat mevrouw een officiele Filippijnse verklaring moet overleggen dat zij ongehuwd is.
Die tweede terugkeer daar krijgt mevrouw nooit de juiste papieren voor van de Nederlandse ambassade , omdat ze gehuwd is.
Kortom, beste Diumenge, bij het hele verhaal komt de IND niet ter sprake.
Omdat het hele plan al in het voortraject sneuvelt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

diumenge schreef op maandag 16 nov 2015, 21:03: Maar wie gaat er nu over wimmi20? Kom op, verras me nu eens één keer en toon aan dat ik het onjuist had. Ik kan wel gaan Googlen, maar dan kom ik weer om mijn oorspronkelijke antwoord uit. En ik ben niet zo goed in koekelen als wimmi20, dus laat mij nu alsjeblieft weten wie er over gaat?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach Wimmi20, dus eigenlijk is het antwoord dat als ze niet kan scheiden TS' kansen minimaal zijn?

En omdat Wimmi20 ook nooit te ooit is om te leren. Volg deze stappen.

Type https://ind.nl/ en druk op enter.
Klik op 'particulier'.
Klik linksonder onder Verblijf in Nederland op 'Ik wil iemand naar Nederland halen'.
Kies, gezien de vraag van TS, voor 'Langer dan 90 dagen'.
Wat zou nationaliteit moeten zijn Wimmi20? ....... Filipijnse? Heel goed Wimmi20!

Nu komt de uitdaging! De volgende drie antwoorden mag je zelf bedenken Wimmi20.

Als je nu alles goed hebt gedaan Wimmi20, dan staat er her volgende. Staat dat er niet, gewoon opnieuw beginnen!

Overzicht: verblijf bij partner

U wilt uw partner naar Nederland halen voor een verblijf van meer dan 90 dagen. U of uw partner moet hiervoor een verblijfsvergunning aanvragen voor verblijf als familie- of gezinslid.

Om Nederland in te reizen heeft de vreemdeling een machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) nodig. Een mvv is een visum dat wordt afgegeven voor een verblijf van langer dan 90 dagen. De referent vraagt een mvv en verblijfsvergunning in één keer aan. De referent volgt dan de procedure voor Toegang en Verblijf (TEV-procedure). Als de vreemdeling minimaal 5 jaar rechtmatig in een andere EU-lidstaat heeft gewoond, kan hij als EU-langdurig ingezetene van een andere lidstaat zonder mvv inreizen en in Nederland een verblijfsvergunning aanvragen.

De hoofdpersoon bij wie de vreemdeling als familie- of gezinslid verblijft, is de referent. Bij het indienen van de aanvraag verklaart u dat u referent bent. Dit brengt een aantal verplichtingen met zich mee.

Overzicht voorwaarden

U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
•U bent ongehuwd.
•U bent Nederlander of hebt al minimaal 1 jaar een verblijfsvergunning voor een niet-tijdelijk doel of een tijdelijke verblijfsvergunning voor arbeid, lerend werken, medische behandeling, studie, tijdelijke humanitaire gronden, zoeken van arbeid of verblijf als familie- of gezinslid bij een persoon die voor een [externe link] tijdelijk doel in Nederland verblijft.
•U bent 21 jaar of ouder
•U hebt een verklaring ondertekend dat u referent bent.
•U hebt een duurzame en exclusieve relatie met uw partner.
•U staat ingeschreven in Nederland in de Basisregistratie Personen (BRP) van uw woonplaats (gemeente).
•U hebt voldoende en duurzaam inkomen. Het inkomen dat u moet aantonen is een bruto bedrag. Bij inkomen uit arbeid in loondienst wordt gekeken naar het sv-loon. Dit is het loon waarover de premies voor de sociale verzekeringen worden berekend. Het sv-loon is te vinden op de loonstrook en wordt soms ook (bruto)loon voor de Zorgverzekeringswet (ZVW) of loon voor loonheffing (fiscaal loon) genoemd.
Het inkomen moet voor minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.

U kunt de sv-maandbedragen in de [externe link]tabel vinden.

Uw partner moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
•Uw partner is ongehuwd.
•Uw partner is 21 jaar of ouder.
•Uw partner gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is. Uw partner schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
•Uw partner heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd of heeft vrijstelling. Meer informatie hierover vindt u onder 'meer weten over'. Hij hoeft het examen niet af te leggen als hij geen mvv nodig heeft
•Uw partner heeft een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort).
•Uw partner vormt geen gevaar voor de openbare orde en nationale veiligheid.
•Uw partner is bereid mee te werken aan een onderzoek naar tuberculose. Hij hoeft geen TBC-onderzoek te ondergaan als hij de nationaliteit heeft van één van de volgende landen: Australië, Canada, Israël, Japan, Monaco, Nieuw-Zeeland, Suriname, de Verenigde Staten van Amerika of Zwitserland, of EER-landen en EU-landen. [externe link]De overige nationaliteiten die zijn vrijgesteld van het TBC-onderzoek.
•Uw partner heeft bij een eerdere aanvraag van een verblijfsvergunning geen onjuiste gegevens verstrekt of relevante gegevens achtergehouden.

Bijzondere feiten en omstandigheden?

In een brief bij deze aanvraag kunt u eventuele bijzondere feiten en omstandigheden uitleggen. Stuur zoveel mogelijk bewijsstukken mee.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge,
ik ga uw lange lap tekst niet kwooten.
Maar u hebt een beetje moeite met lezen merk ik.
Bij alle door u aangehaalde voorwaarden staat duidelijk dat de partner ONGEHUWD moet zijn.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op maandag 16 nov 2015, 22:13: Diumenge,
ik ga uw lange lap tekst niet kwooten.
Maar u hebt een beetje moeite met lezen merk ik.
Bij alle door u aangehaalde voorwaarden staat duidelijk dat de partner ONGEHUWD moet zijn.

Wimmi20, gefeliciteerd! Je begint het te snappen!

diumenge schreef op zaterdag 14 nov 2015, 20:13: Als ze [u]niet[/u] kan [u]scheiden[/u] dan acht ik je kansen minimaal. Maar informeer bij de IND.

Prettige avond verders.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een trieste reactie van iemand die zijn gelijk niet krijgt.
En met een losse taalflodder net doet of de ander ongelijk heeft.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

diumenge schreef op maandag 16 nov 2015, 22:26: [

Wimmi20, gefeliciteerd! Je begint het te snappen!

diumenge schreef op zaterdag 14 nov 2015, 20:13: Als ze [u]niet[/u] kan [u]scheiden[/u] dan acht ik je kansen minimaal. Maar informeer bij de IND.

Prettige avond verders.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet net alsof.

Zoals je zelf aangeeft, de partner moet ongehuwd zijn. TS geeft aan dat ze dat niet is, want ze is nog getrouwd, én dat ze niet kan scheiden. Ik geef dan als reactie op zijn vraag aan dat ik zijn kansen minimaal acht als ze niet kan scheiden. Omdat TS dat beter van een officiële instantie kan horen verwijs ik naar de IND. Klaar.

Het trieste is dat je dat niet eens schijnt te begrijpen.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix schreef op zaterdag 14 nov 2015, 20:08: ZIJ moet dit regelen via de Nederlandse ambassade in de Philipinen.

Echt niet

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 18:35: Dat is natuurlijk helemaal geen onderling gekrakeel wat kant noch wal raakt.

Het lid @respondent vindt dat het veel makkelijker gemaakt moet worden voor inwoners hier om hun asnstaande bruid of bruidegom naar Nederland te halen en hij vergelijkt de huidige problemen daarmee met het "gemak" waarmee vluchtelingen ons land binnenkomen.

Dat het twee onvergelijkbare grootheden zijn, vindt hij niet relevant.

En dat de Ts niet reageert, zegt helemaal niets. Heel veel topicstarters reageren niet meer na hun vraag, hoewel er vaak een perfecte oplossing voor hun probleem aangereikt wordt.

ik heb niet één bruikbaar antwoord gelezen, de meeste antwoorden slaan helemaal nergens op. Wat een laag niveau hier. Ik heb mijn vraag denk ik op het verkeerde forum geplaatst.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

gggeert schreef op dinsdag 17 nov 2015, 01:08:
tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 18:35: Dat is natuurlijk helemaal geen onderling gekrakeel wat kant noch wal raakt.

Het lid @respondent vindt dat het veel makkelijker gemaakt moet worden voor inwoners hier om hun asnstaande bruid of bruidegom naar Nederland te halen en hij vergelijkt de huidige problemen daarmee met het "gemak" waarmee vluchtelingen ons land binnenkomen.

Dat het twee onvergelijkbare grootheden zijn, vindt hij niet relevant.

En dat de Ts niet reageert, zegt helemaal niets. Heel veel topicstarters reageren niet meer na hun vraag, hoewel er vaak een perfecte oplossing voor hun probleem aangereikt wordt.

ik heb niet één bruikbaar antwoord gelezen, de meeste antwoorden slaan helemaal nergens op. Wat een laag niveau hier. Ik heb mijn vraag denk ik op het verkeerde forum geplaatst.

Ci
door Ciber jurist Aug 31, 2016 om 12:55
1 Antwoorden / Vragen

Het is niet zo absoluut als hier wordt voorgesteld. De wet (het Vreemdelingenbesluit2000) biedt namelijk wel ruimte voor uitzonderingen:

Artikel 3.14
De verblijfsvergunning, bedoeld in artikel 3.13, eerste lid, wordt verleend aan:
a. de vreemdeling van 21 jaar of ouder die met de hoofdpersoon een naar Nederlands internationaal privaatrecht geldig huwelijk of een naar Nederlands internationaal privaatrecht geldig geregistreerd partnerschap is aangegaan;
b. de vreemdeling van 21 jaar of ouder, die met de hoofdpersoon een naar behoren geattesteerde duurzame en exclusieve relatie onderhoudt, waarin de partners:
2°. ongehuwd zijn en geen in Nederland geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, tenzij het huwelijk door wettelijke beletselen waarop geen invloed kan worden uitgeoefend, niet is ontbonden; of

Wij hebben onlangs iemand gehad die hetzelfde probleem had: officieel nog getrouwd voor de Filipijnse wet. Het is toen gelukt om een verblijfsvergunning voor haar te bemachtigen. Als u nog met dit probleem zit en interesse hebt, kunt u contact met mij opnemen.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 01:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS Goggeert had kennelijk wel zin in een geintje, en wilde wel eens zien of er hier toevallig wat deskundigen aanwezig waren.
Nou TS, die zult u betreffende dit onderwerp hier niet aantreffen.
Wat een inzin wordt hier verkondigd.
Maarrrrr...uiterst deskundige Wimmi klopte in bij koekel : samenwonen met partner uit het buitenland.
En daar wordt zeer uitgebreid uitgelegd hoe je dat doet.
En dat is een behoorlijk complexe bezigheid.
Huwen is onmogelijk, zolang mevrouw getrouwd is.
Want bij een huwelijk moet mevrouw een verklaring uit de Filipijnen overleggen dat zij ongehuwd is.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

respondent schreef op zaterdag 14 nov 2015, 21:33: Ik ben zelf met een Filippijnse getrouwd en we wonen inmiddels samen in Nederland.

U kunt dan m.i. ook aan TS vertellen hoe u dat voor elkaar kreeg.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

gggeert schreef op dinsdag 17 nov 2015, 01:08:
tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 18:35: Dat is natuurlijk helemaal geen onderling gekrakeel wat kant noch wal raakt.

Het lid @respondent vindt dat het veel makkelijker gemaakt moet worden voor inwoners hier om hun asnstaande bruid of bruidegom naar Nederland te halen en hij vergelijkt de huidige problemen daarmee met het "gemak" waarmee vluchtelingen ons land binnenkomen.

Dat het twee onvergelijkbare grootheden zijn, vindt hij niet relevant.

En dat de Ts niet reageert, zegt helemaal niets. Heel veel topicstarters reageren niet meer na hun vraag, hoewel er vaak een perfecte oplossing voor hun probleem aangereikt wordt.

ik heb niet één bruikbaar antwoord gelezen, de meeste antwoorden slaan helemaal nergens op. Wat een laag niveau hier. Ik heb mijn vraag denk ik op het verkeerde forum geplaatst.

Bedoelt u niet te zeggen dat de reacties niet in uw straatje passen, niet zijn waarop u hoopt?
Op de vraag wat u kunt doen is toch wel duidelijk gereageerd lijkt mij.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 01:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gezever pfffffffff

crewmember schreef op maandag 16 nov 2015, 13:42: Ik denk niet dat Ggeert nog gaat reageren. Als hij dit wel leest wil ik zeggen: Pas op.
Een collega van mij had ook een "vriendin"in Indonesie. Uiteindelijk naar NL gehaald en getrouwd. Ondertussen veel geld gestuurd naar de Familie in Indonesie.
Na een jaar op vakantie bij de Familie in indonesie. Daar werdt hij opgewacht door de famillie en de lokale politie waar hij geforceerd werdt om nog meer geld te overhandigen en het huwelijk nietig te verklaren.

Ondertussen is hij mijn collega niet meer en zit hij weer op Bali met een andere "vriendin". Hij is hardleers blijkbaar.

respondent schreef op zondag 15 nov 2015, 18:51:

Ik denk dat alle welkomzingende vluchtelingenknuffelaars pas wakker worden zodra in Nederland hetzelfde gebeurt als in Parijs. Einde discussie wat betreft mijn bijdrage.

Prima toch. Je kan niet je ogen sluiten voor vluchtelingen die simpelweg dood zullen gaan als ze blijven in hun land van herkomst.

-Ja een deel is misschien niet eens vluchteling maar daarom mag je de rest niet uitsluiten.
-Ja ze kunnen beter in een gelijkgezind buurland blijven, maar daar zit 90% al en ze zitten vol.
-Dat ze met vluchtelingengroepen meereizen zegt ook niks. Ookal reizen ze niet mee dan komen ze er nog wel, zo moeilijk is dat niet als je overal contacten en geld hebt van IS. De vluchtelingenstroom is nu op dit moment nou eenmaal de makkelijkste manier. Daarnaast woonde de meeste van die radicalen al hier. mensen zoals jij zijn de reden dat dit soort mensen zich hier 2e rangs burgers voelen en juist daardoor gaan ze radicaliseren.

Tijdens de 2e wereldoorlog zijn er ook tienduizenden Nederlanders naar Engeland, Amerika en Canada gevlucht. (zelf onze hele hofhouding). Hoe zou jij je voelen als je een nederlandse Jood bent die met zijn gezin op een boot in engeland aankomt nadat in nederland je vrienden en familie zijn afgeslacht of gedeporteerd. En ze sturen je simpelweg terug met een groot uithangbord aan het vliegtuig "Gevluchte Nederlanders!" Lekker makkelijk zo voor de Nazi's (IS).

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zozo Ggggggggeert,
uit uw mededeling blijkt dat u de boel aardig bedonderd hebt met uw vraag.
U weet te vermelden dat niet 1 antwoord bruikbaar is.
Kennelijk hebt u dus WEL verstand van het onderwerp, anders kunt u niet beoordelen welke antwoorden nergens op slaan.
Overigens was uw vraag totaal overbodig.
U had alle juiste antwoorden gewoon via koekel kunnen vinden.
Uw tekst dat niet 1 antwoord bruikbaar is, is nogal beledigend voor de mensen die trachten te helpen.
Over laag nivo gesproken.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=====

gggeert schreef op dinsdag 17 nov 2015, 01:08: [

ik heb niet één bruikbaar antwoord gelezen, de meeste antwoorden slaan helemaal nergens op. Wat een laag niveau hier. Ik heb mijn vraag denk ik op het verkeerde forum geplaatst.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 06:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

gggeert schreef op dinsdag 17 nov 2015, 01:08: ik heb niet één bruikbaar antwoord gelezen, de meeste antwoorden slaan helemaal nergens op. Wat een laag niveau hier. Ik heb mijn vraag denk ik op het verkeerde forum geplaatst.
Jammer joh! Informeer eens op het forum van Stichting Buitenlandse Partner voor bevestiging van de 'onbruikbare' antwoorden hier.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft deze vraag ook gesteld bij gratisadviseur http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=315081,
het blijkt dat het beantwoorden niet naar zijn tevredenheid....

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vrouw had een vriend in Cairo,
Die stuurde zijn sperma per giro,
Maar zijn vriendin schreef lieve schat,
Jij moet weten dat,
Ik neem toch maar een vent van hiero.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Storend is dat het belangrijkste ondergesneeuwd is door een volslagen irrelevante "discussie" over vleutelingen.

De mevrouw in kwestie in uw vraag moet linksom of rechtsom, eerst van dat huwelijk af zien te komen. Daarna krijgt ze de drempel dat glashelder gemaakt worden dat het om een legitiem en serieuze wens om tot een huwelijk te komen.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de zin van dit advies ?
Mevrouw KAN niet scheiden.

Ik kan het nergens vinden : wat zijn vleutelingen ?
Wat is vleutelen ?

Of bedoelt u mannen die naar dat soort landen gaan ?
Dat zijn leuterlingen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

jugendstil schreef op dinsdag 17 nov 2015, 13:59: Storend is dat het belangrijkste ondergesneeuwd is door een volslagen irrelevante "discussie" over vleutelingen.

De mevrouw in kwestie in uw vraag moet linksom of rechtsom, eerst van dat huwelijk af zien te komen. Daarna krijgt ze de drempel dat glashelder gemaakt worden dat het om een legitiem en serieuze wens om tot een huwelijk te komen.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

gggeert schreef op dinsdag 17 nov 2015, 01:22: Wat een gezever pfffffffff

Dat mag u uiteraard vinden, ik probeer u alleen te waarschuwen. Maar aan u reactie te zien snapt u er nog niet echt veel van, dus hier nog een.

Mijn overbuurman had een vrouw in Brazilië ontmoet, uiteindelijk naar Nederland gehaald en een kind gemaakt. Na dat kind is ze binnen een half jaar weer naar Brazilië vertrokken en mag hij zijn eigen dochter niet meer zien maar moet hij wel alimentatie betalen. Als hij via Juridische wegen ooit weer het recht wil krijgen om zijn eigen kind te zien moet hij deze alimentatie ook blijven betalen, anders gooit Brazilië zijn claim meteen in de prullenbak. Dit is ondertussen al 2 jaar aan de gang zo. Hij denkt dat een deel van zijn alimentatie geld richting de rechter daar gaat om dit zo lang mogelijk te laten duren.

Het hoeft uiteraard niet altijd zo slecht te lopen en ik ken ook succesverhalen betreffende dit soort acties. Maar gezien het feit dat jouw "vrouw" al getrouwd is, vrees ik toch het ergste.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag weer alleen ingaan op het aan de orde gestelde. Dank alvast.
De redactie

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

willems123 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 10:28: TS heeft deze vraag ook gesteld bij gratisadviseur http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=315081,
het blijkt dat het beantwoorden niet naar zijn tevredenheid....

De link: klik hier.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2015 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opmerking van Kassa is totaal nutteloos; net als wat andere lezers al aangeven denk ik dat de vraag is gesteld door iemand die zich a... wezenloos zit te vervelen en b... zich verkneukeld over alle discussies. Hij geeft immers aan de oplossing al te weten....

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk! Alleen de naam van TS al... :)

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gewoon boer Geert.
U weet wel, met de bijnaam g++le Geert.
+++++++++++++++++++++++++++++++=

manwijf schreef op zondag 22 nov 2015, 16:57: Natuurlijk! Alleen de naam van TS al... :)

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet de Ts maar even Yvon Jaspers inschakelen, is het zo in orde.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gggeert
Beste man kijkt u zo af en toe tv of leest u de krant en op internet is er ook een hoop over te vinden.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarbij het uit een land zoals in uw geval de Filipijnen(met nadruk op pijnen) er een hoop dames zijn die met u in zee willen gaan dat alleen maar doen om aan een Nederlands paspoort te komen en zodra ze die hebben is het bedankt en tot ziens,en de bewuste vrouw is ook nog een keer getrouwd,weet u dat u de kans loopt om door haar man of een familielid naar de eeuwige jachtvelden verwezen kan worden.
Natuurlijk komt het wel een keertje voor dat er helemaal niks achter zit,en dat de (liefde)wederzijds en echt is,maar u begeeft zich op zeer glad ijs.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar beste gggeertje,hoe oud bent u en hoe oud is de dame in kwestie,vraag dat gewoon even uit pure interesse.

Ci
door Ciber jurist - Aug 31, 2016 om 12:50
1 Antwoorden / Vragen

Het is niet zo absoluut als hier wordt voorgesteld. De wet (het Vreemdelingenbesluit2000) biedt namelijk wel ruimte voor uitzonderingen:

Artikel 3.14
De verblijfsvergunning, bedoeld in artikel 3.13, eerste lid, wordt verleend aan:
a. de vreemdeling van 21 jaar of ouder die met de hoofdpersoon een naar Nederlands internationaal privaatrecht geldig huwelijk of een naar Nederlands internationaal privaatrecht geldig geregistreerd partnerschap is aangegaan;
b. de vreemdeling van 21 jaar of ouder, die met de hoofdpersoon een naar behoren geattesteerde duurzame en exclusieve relatie onderhoudt, waarin de partners:
2°. ongehuwd zijn en geen in Nederland geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, tenzij het huwelijk door wettelijke beletselen waarop geen invloed kan worden uitgeoefend, niet is ontbonden; of

Wij hebben onlangs iemand gehad die hetzelfde probleem had: officieel nog getrouwd voor de Filipijnse wet. Het is toen gelukt om een verblijfsvergunning voor haar te bemachtigen. Als u nog met dit probleem zit en interesse hebt, kunt u contact met mij opnemen.

gerbera
door gerbera Aug 31, 2016 om 22:32
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo zeg, dit topic is al 10 maanden oud, de verkering kan al lang over zijn.

wi
door wilhelmina59 Sep 1, 2016 om 11:16
520 Antwoorden / 0 Vragen

je zit zeker om werk verlegen
Ga ergens anders dse boel spammen

aurora1
door aurora1 - Aug 31, 2016 om 19:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

SPAM
@ciber jurist, zoekt u klanten? Zo'n 10 maanden na dato vraag speciaal aanmelden om uw diensten aan te bieden? Heeft u de spelregels niet gelezen?