natascha_4810687
door natascha_4810687 Jul 21, 2010 om 13:38
Voeding & gezondheid

Muggen probleem

Ik ben allergisch voor muggen en ze weten me de laatste paar weken elke keer te vinden.
Door de jaren heen al heel wat dingen geprobeerd, maar meer tips zijn van harte welkom!

Ik heb in de voor- en achtertuin citronella planten staan, maar inwrijven met die bladeren heeft niet veel nut, idem met de citronella kaarsjes, sticks en sprays. Volgens mij trekken die muggen zich er niks van aan, want steken doen ze toch wel, zelfs door m'n kleding heen.
Een stekker ding op de slaapkamer, zo'n blauwe lamp met roostertje, zo'n irritant ding met hoge pieptoon, een ui naast m'n bed; boeit ook niet. Een klamboe trekken ze zich ook niks van aan, vinden dan toch een gaatje of wachten tot ik slaap en per ongeluk tegen het gaas kom te liggen.
Tot ik naar bed ga heb ik de ramen een stukje tegen elkaar open met een hor er strak voor, voor een beetje tocht. Met een ventilator op mezelf gericht kan ik niet slapen, hoger gericht word ik alsnog gestoken, maken ze gewoon een omweg ofzo? Van een vriendin van me heb ik een spray uit Duitsland gekregen, maar die werkt maar tot 2 uur.
Knoflook ben ik ook allergisch voor, dus dat kan ik niet eten om ze weg te houden. Gebruik wel van de apotheek 100 mg Thiamine HCI tabletten (vitamine B1), maar die werken nog niet. Heb voorheen al vitamine B geslikt zonder resultaat, maar was een lagere dosis...

Als ik eenmaal gestoken ben, begin ik met een allergie pil (telfast), aspivenin als de plek nog niet te groot is voor het grootste opzetstukje, flink wat menthol gel (apotheek) en dan rekverband er omheen om de zwelling en wrijving (met als gevolg meer zwelling) tegen te gaan. Menthol gel met rekverband moet ik regelmatig opnieuw doen want zodra de koeling stopt begint de pijn weer heviger te worden. Tussendoor ook koelen met van die koelpads. Op deze manier kan ik de zwelling behoorlijk verminderen, maar het trekt wel door naar m'n spieren en de pijn duurt gemiddeld een dag of 5 / 6, dan nog enkele dagen dat het jeukt, en dan eindelijk over... Dit moet toch korter kunnen??? Tegen de tijd dat ik er bijna vanaf ben, komt de volgende aanval, zit nu op m'n 3e ronde.
Azijn erop geprobeerd, doet ook niks af, idem met de zalfjes die je zo bij de drogist kan kopen. Aardappelschil lijkt alleen wat te doen tegen de jeuk, maar die menthol gel werkt wel veel beter. Hogere dosis allergie pillen mag niet (heb al een hoge dosis), maar zou het dus wel geweldig vinden als ik de duur kan verkorten zodat ik dus niet meer zo lang last heb na een beet.
Door heel dat ritueel zijn de zwellingen niet meer zo erg als vroeger, maar nog steeds heel erg vervelend...

Wie weet er nog een optie voor het weg houden en behandeling?
Ik las al iets over tiger balsem, maar hoeveel en waar moet je dan smeren (aangezien je dat niet in je gezicht kan smeren)?

32051 84 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben je al bij een Alergoloog geweest?

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jaren geleden al. Heb heel veel allergieen, erg irritant!
Zonder m'n allergie pillen ben ik dan ook veel verder van huis...
Pillen waren het idee van de Allergoloog, herhalingsrecepten gaan via m'n huisarts; wel met medische noodzaak melding anders krijg ik een merkloze versie en die werken niet. Menthol gel ging eerst ook op recept maar sinds een paar jaar zonder recept bij de apotheek te koop (ander merk en verpakking, maar werkt wel hetzelfde).

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval helpen dus alleen de grovere middelen en dat is dat alle openingen afgesloten dienen te zijn met horren, dus ook in de (slaapkamer)deuren)
In het geval van mijn caravan waren het metalen strips en in de horren zelf magnetisch band en gaf een totale afsluiting.

Klik eens op Hamstra en leg hun het probleem voor.
Waarschijnlijk hebben zij hun oplossing.
Zij zijn op horrengebied niet de goedkoopste maar wel een van de beste.

En........................... als alles geplaatst is dan wel eerst spuiten!
Want de mug (rotbeesten en ja, natuurlijk weer vrouwtjes!) moet dan wel buiten zijn en niet zich al in de slaapkamer bevinden.

Voor de lichtere gevallen had Carl Denig een prima antimugmiddel.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij kruitvat krijg je zo'n groene flesje body spree voor muggen
voor wij na bed gaan spuit ik met die spree op alle slaap kamers en we hebben er geen last van probeer dat eens
wij spuiten dat niet op ons lichaam maar gewoon zo een paar keer in de ronde op de slaapkamers het helpt echt

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou tegen muggen nog lavendel kunnen proberen. Van de plant wat in een zakdoekje knopen of in een washandje voor in bed, lavendelolie op een washandje druppelen, lavendel spuitbus etc. Ook zo weinig mogelijk zoet eten.
Als zalf eventueel Nestosyl, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd (o.a.verkrijgbaar bij drogisterijen).
Kijk ook nog even hier:Klik.

De olie is meestel wel bij het Kruidvat te vinden bij gezichtcrêmes van eigen merk met groen etiket, in een klein flesje ca 2 E.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ken het probeem van zwelling na muggenbeten.Bij mij helpt het opbrengen van een mengsel van amoniak en water, ongeveer 1 op 5. Dat kun je zelf het beste
uitproberen. Voorzichtig met de amoniak (kan brandwonden veroorzaken).
Direkt na een muggenbeet doe ik een watje met dit mengsel op de plek en wrijf
heen en weer - een paar minuten. De zwelling blijft op die manier onder controle.
Verder gebruik ik ter bescherming muggenmelk van Jaico - werkt meerdere
uren. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties!

Heb voor alle ramen strak horren gespannen, en bij de achterdeur van die flappen die overlappen.

Doe dat soort spray inderdaad op mezelf spuiten, maar zal het eens proberen om gewoon in de slaapkamer te spuiten, misschien scheelt het iets.

Toevallig heb ik aardig wat lavendel planten in de tuin! Werkt dat ook ja? Straks ff een paar bloeiende takjes afknippen! Ui naast het bed krijg ik behoorlijk geirriteerde ogen van en dan alsnog gestoken worden. Is lavendel toch wel een prettiger idee! :-)
Slaapkamer stinkt nog naar de ui, haal sochtends het schoteltje weg.

Amoniak klinkt wel eng! Hoe gevoelig is je huid doorgaans Bassist? Hoe vaak per dag doe je dat?
De zwelling zelf kan ik aardig in bedwang houden met die menthol gel (plus inzwachtelen), het is meer de pijn die doortrekt naar de spieren waar ik nog niet zo veel controle over krijg... :-(

Morgen even naar Kruidvat als ik weer kan rijden!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, je hebt een tuin denk er dan ook aan dat je geen emmers bakjes ed laat staan met water erin hier komen ze opaf om eitjes te leggen en je helpt ze dan .Alles optijd leeg gooien en opruimen.Sterkte mhofman

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Natascha, muggen komen ook af op de zoete geuren van parfums, haarlak etc.
Je zou een lavendelplant in een pot in de slaapkamer kunnen zetten. Overigens kun je ook uitgedroogde takjes lavendel (van dode lavendelplanten) gebrukken in bijv. washandjes, de geur blijft jaren lang. Verder houden muggen ook niet van menthollucht.

Kijk ook nog even hier:
Klik

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is niets engs aan verdunde amoniak. Er staat altijd een flesje kant en klaar.
Even schudden en dan opbrengen met watje. Alleen nadat je gestoken bent.
En helpen doet het !

ve
door verwijderd - Jul 22, 2010 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nergens bakjes met stilstaand water, na het sproeien trekt alles meteen de grond in. Zover ik weet ook geen directe buren met vijvers, dichtstbijzijndse vijvertje is om de hoek een aantal huizen verderop met zo'n watervalletjes, neem aan dat dat ver genoeg is? Zit 'savonds sowieso nooit buiten, gooi de boel altijd dicht zodra het bijna gaat schemeren (rest van de tijd dus open met horren).

@ Aurora: Douchegel en shampoo is denk ik ook vrij zoet, markeert dat genoeg met al die menthol dingen enzo denk je? In ieder geval zo snel mogelijk een lavendel plantje erbij kopen, denk ik handiger dan elke keer takjes knippen uit de tuin!

Gisteren hadden ze me snachts flink te pakken genomen, maar afgelopen nacht is het gelukkig goed gegaan! :-)

Had een bosje lavendel geplukt en die op een zakdoek naast m'n kussen gelegd. Daarnaast flink wat druppels toco-tholin op mezelf, m'n kussen en m'n dekbed (aan de rand), ja en dus die menthol gel op de muggenbulten zoals elke nacht het geval is. Ik kan je zeggen dat m'n slaapkamer nu ook beter ruikt dan nadat er een nacht een opengesneden ui langs m'n bed heeft gelegen ;-)

Ga straks ff proberen of ik weer kan rijden, want heb ook een beet recht op m'n knie en die buigt en strekt nu dus niet zo makkelijk. Even m'n boodschappenlijstje maken vanuit jullie reacties, dankjulliewel!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Horren: prima
Klamboe: prima (repareer gaatjes, bevestig hem ruim om het bed zodat ze er echt niet door kunnen)
Insmeren met Autan Active met Bayrepel (in Duitsland te koop bij drogisterij en of apotheek)

Veel succes!
(Zie ook eerdere discussies in voorgaande jaren - elke zomer duikt de vraag op :-)

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die lavendel aanraden is prima. Tenminste voor mij wel tegen de muggen op mijn slaapkamer en wordt dan ook niet meer gestoken.
Als ik toch een muggenbeet heb doe ik er altijd of citroen of azijn op en is de jeuk zo weg. Ook altijd buiten bij mijn kinderen gedaan en hielp goed. Ze krabben dan niet meer.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar middeltjes tegen muggen.
Citronella, knooflook en al die dingen helpen voor geen meter.

Het enige (en dat is in de onderzoeken duidelijk vast komen te staan) dat helpt zijn sprays en smeerseltjes waar DEET in zit. Die zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Let erop dat er DEET in zit, dat staat ook op de verpakking.

Ook met DEET houd je de muggen niet uit je kamer, maar ze komen niet meer op de ingesmeerde lichaamsdelen zitten en steken dus ook niet.

Natuurlijk ook zorgen dat ze muggen niet binnen kunnen komen.
Alleen de vrouwtjesmuggen steken en die komen NIET op licht af, maar op lichaamsgeur.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,
ja ook mij weten die muggen altijd te vinden.
ik moet eerlijk zeggen, dat ik ze een klein beetje ( echt een klein stukje ) openkrab.
after bite erop ( verkrijgbaar bij drogist ) en ik heb nergens last meer van.
het is ook een mengsel van ammoniak, maar in een soort stift, even aantippen en klaar, pijn blijkt toch fijner als jeuk , Ook al doet het maar even pijn.
s6

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tea tree olie helpt ook. Je kan een paar druppels op je huid doen maar ook in bv een geurverspreider. De muggen vinden de geur niet lekker en het helpt tegen de jeuk en zwelling als je wel bent gestoken (ook bij steken van andere insecten trouwens). Je kunt de olie bij de meeste drogisterijen en bij natuurwinkels kopen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Natas,

Ik herken jou probleem.
Zelf heb ik DEET, dat is voor in de tropen.
Het is verschrikkelijk vies spul, maar werkt wel!! Try it, zou ik zeggen, succes!!

Mariska

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Autan is inderdaad een uitstekend middel. Ik heb het altijd in huis, vroeger deed ik het op de kussens en lakens van de kinderen. En wij ruiken het amper, maar muggen (en de huisdieren) hebben een gloeiende hekel aan Autan.
Baat het niet (wat ik zeer betwijfel) schaden doet het niemand. En het is betaalbaar. Gewoon bij de drogist te koop, niet alleen in Duitsland.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb je al eens een muggen net met Deet geprobeerd ? heb ik gekocht bij Bever outdoor, werkte goed tegen muggen in de jungle.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

het probleem met muggenbeten is dat elke mens anders is en dus ook de middel die helpt.Mijn casus; alle ramen en deuren van horren voorzien.Ik heb een elektrisch tennisraket gekocht die met muggen zeer korte metten maakt.Er is veel verschil in uitvoering.Die van de Blokker werkt niet, omdat er een plastic rooster over de metalen rooster zit.Dan kunnen de muggen ontsnappen.En de heel goedkope van de DHZ zaak zijn snel kapot.Staat ongeveer 600 volt op de rooster,dus pas op! Behandeling: het middel TCP die ik koop als ik weer in Engeland ben, helpt het beste bij mij.Binnen 60 minuten is de bult verdwenen.Verdunde Dettol wil ook wel helpen.En middeltjes met DEET erin.De percentages DEET kunnen per middel verschillen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK WOON IN TENERIFE EN DAAR ZIJN GEEN MUGGEN OOK GEEN SLANGEN ?
DUS MISSCHIEN EMIGREREN ?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook van alles geprobeerd, maar mijn laatste ervaring met TIJGERBALSEM is goed. Gewoon heel dun op je voorhoofd en wangen net een streepje maken met je vingertop (het gaat immers om de geur waar ze niet van houden), de rest van je lichaam bedekt houden (met warm weer toch een dun laken). Ze cirkelen in elk geval niet om je hoofd heen!!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

50 jaar ervaring met dit probleem, alle middeltjes gebruikt, ik heb maar 1 oplossing:
als mijn man thuis is: zuigt hij onmiddellijk de steek uit, of ik doe met met z`n uitzuigpompje. [heb ik gekocht bij apotheek].
succes.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een paar jaar in de tropen gewerkt, en daar gebruikte wij ook een klamboe, maar die hadden wij geinpregneerd (in een emmer water gewassen) met een giftig vloeistof, waar de mug (muskiet) dood van ging.
sávonds zodra het donker werd, droegen wij T shurts met lange mouwen.
maar wat vooral goed werkte is een PLAFON VENTILATOR !
muggen kunnen daar niet tegen, en de wind word door je hele kamer verspeid.
oh ja, en watwij ook gebruikte, waren van die wierrook spieraaltjes, dat hield de mug ook op een afstand.
ik hoop dat je hier iets mee kan.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen een plafondventilator helpt, maar ook gewoon een ventilator die net boven je hoofd (dus niet op je gezicht) is gericht en voor een luchtstroom zorgt waar die muggen niet tegenop kunnen!!! Als het meevalt,val je door het rustige geluid van die ventilator ook snel in slaap en dan heb je ook geen last van muggen!!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tjeemig wat een rot probleem. Muggenbeten zijn voor iedereen vervelend maar als je er ook nog allergies voor bent is het nog erger. Ramen en deuren dicht. Water om het huis weg halen [bakjes, schoteltjes, regentonnen] Voor de toekomst is te verwachten dat het probleem steeds groter wordt omdat de milieu lobby bezig is van Nederland één groot plas- en drasgebied te maken, dus steeds meer muggen. Het wachten is ook op de terugkeer van de malaria mug [NL was pas in 1972 officieel malaria vrij! het heette: Zeeuwse koorts of moeraskoorts] Als het echt heel erg wordt [allergie kan immers levensbedreigend worden] dan wordt emigreren een optie. Tenerife bijvoorbeeld. Niet naar het noorden want landen als Finland en Zweden hebben nog veel meer muggen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Natascha,
Het is misschien wel een dure oplossing maar ook ik ben altijd de klos bij de muggen.
Mijn echtgenote kan rustig doorslapen terwijl ik gek word van die krengen.
Sinds wij een professionele airco hebben laten installeren op onze slaapkamer geen centje last meer van muggen.
Sterker nog als ik er een hoor en ik zet de airco aan de hele nacht geen last meer!
Sterkte!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet zo zeer een antwoord, maar een vraag naar aanleiding van wat gedachtenspinsels: zijn er soms mensen die ervaringen hebben met airo in relatie tot muggen? Vocht en warmte zo 's zomers trekken die krengen aan. Wellicht dat een airco hierin een bijdrage zou kunnen hebben. Of zit ik verkeerd?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ponton 1600le

antwoord en vraag tegelijkertijd!!! Dacht het al.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb een dure maar goedwerkende oplossing.
Laat een airco installeren in je slaapkamer.

Zorg ervoor dat je overdag je huis lucht met de ramen open (wel horren erin).
Een uur voordat je naar bed gaat, doe je de ramen dicht, en laat de airco draaien.

Op de een of andere manier houden de muggen niet van de droge airco lucht.

Als je naar bed gaat zet de airco uit, en eventueel kun je als extra veiligheid de klamboe nog gebruiken.

En dan, welterusten!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je gestoken bent kun je met een Aspivenin spuitje het gif er zoveel mogelijk uittrekken waarna je er een beetje tandpasta op doet. Werkt bij mij prima.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Natascha,

Wat vervelend voor jou om zo geteisterd te worden door zo'n klein diertje!
Ik werd gisteravond voor het eerst sinds tijden geplaagd door zo'n vliegend insect, maar ik moet er niet aan denken om mijn slaapkamer om te moeten bouwen tot een anti-muggen-fort.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar hoorde onlangs op de radio bij het programma "Wekker-wakker" van Omroep Max een muggenspecialist praten over de diverse aspecten van deze diertjes. Deze specialist heet Bart Knols en heeft zelfs een boek hierover geschreven te vinden op zijn website http://www.bartknols.com/ .

Wellicht dat dit je iets verder kan helpen.

Heel veel succes en sterkte ermee!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Gamgia, waar het stikt van die rot-beesten gebruikten we 3 methoden:
-4-hoekig geïmpregneerd muskietennet (pervitrine) - ANWB zal ze wel hebben.
-Ramen (met muskietennet ervoor) dicht, spuiten, 1/2 uur wachten, ramen weer open
--Spieraal laten branden (12 uur, onschadelijk) onder het raam - geen mug tebekennen. Waar ze hier te koop zijn moet ik nog uitzoeken. Zijn er wel, want mijn dochter had er ook, maar waar? (Black mosquito repellant incense H-Y van Lanju in China). Zit Allethrin in.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om gevrijwaard te worden van muggen is het allereerst noodzakelijk dat deze om en onder het huis worden bestreden. Heeft u een vijver? weg er mee! Overal waar stilstaand water aanwezig is vormen deze broedplaatsen voor muggen. In grote delen van Nederland is de kruipruimte vochtig of soms staat daar een laag water. Als dit laatste het geval is giet daar een liter slaolie op, zodat de muggenlarven niet meer uitkomen en de eeuwige kring doorbroken is. Deet is een afdoende middel, maar nogal reactiegevoelig en bij langdurig gebruik misschien schadelijk. Succes!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt al veel suggesties, hier nog wat:
alle werkzame anti-beet producten bevatten een beetje ammoniak.
Ik heb mijn twijfels of lavendel nu meer afweert dan citronella, maar het is het proberen waard.
Verder is men de laatste tijd bezig om vleermuizen te adopteren met het aanbrengen van een speciaal huisje voor hen. In internet moet je daar info over kunnen vinden. Vleermuizen eten ca. 2000 muggen per nacht. Er is alleen tijd nodig om de diertjes hun huisje te laten vinden en hen er toe te laten besluiten daar te gaan ''wonen''.
Bij mij werken da gewoonlijke middeltjes als die elektrisch verspreidde anti-muggensubstantie, of me met citronella inwrijven.
Je zegt dat je tijden geleden naar de allergoloog geweest bent. Is het niet de moeite waard die specialist een keertje te bellen en te vragen of er nieuws op het gebied dat je interesseert is?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deet (in strerkten van 30 en 50) is een zeer radikaal middel dat veel door reizers naar de tropen wordt gebruikt. Je kunt het niet oneindig lang dagelijks gebruiken want je kunt er allerlei reacties van krijgen. Neem in ieder geval contact op met je allergoloog/huisarts of je het mag gebruiken. Bij de betere apotheken en in buitensportzaken te krijgen.

Vrijwel net zo goed werkt een middel dat je bij iedere Chinese arts (een die traditionele Chinese geneeskunde beoefent) kunt kopen. Het schijnt onder verschillende namen op de markt te zijn, werkt heel goed om muggen op afstand te houden maar mocht je toch een keer gestoken zijn dan hoef je er maar een drupje op te doen. Voordeel: absoluut niet agressief, nadeel: je vindt niet in ieder dorp of stadje een origineel Chinese arts. Maar wél natuurlijk in Amsterdam in de Chinese buurt op kleine loopafstand van het Centraal Station.

Als je niet te veel andere allergieën hebt dan kun je ook gedesensitiveerd worden. Daarvoor moet je bij een allergoloog zijn.

Succes en sterkte.
oumalkabir

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, heb je al eens aan een klassiek homeopaat gedacht? Zij kunnen veel doen voor mensen met allergieen. ( zelf ben ik dank zij klassiek homeopathie helemaal van eczeem afgekomen, terwijl de huisarts had gezegd dat ik er mee moest leren leven, en ik had echt geen zin om mijn leven lang zalfjes te smeren en met jeuk te zitten!)
Je kunt een goede homeopaat vinden op www.nvkh.nl
Mischien heb je hier iets aan, succes!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook altijd veel muggen, er staat water in de kruipruimte en er is veel water in de buurt. We hebben overal rolhorren, maar ze komen toch binnen. In de woonkamer gebruiken wij altijd van die elektrische tennisrackets (inderdaad niet die van Blokker met die plastic ribbels dwars erover).
Ook in de slaapkamer zitten ondanks de airco 's nachts nog steeds geregeld muggen. Daar gebruiken we het enige middel dat echt altijd goed werkt: die muggestekkers van o.a. Vapona met een insecticide erin. Jaren geleden zijn ze in Nederland verboden, nadat ze eerst goedgekeurd waren, en vervangen door systemen met van dat spul met citroengeur erin dat niet werkt. Gelukkig hadden wij op tijd een voorraadje ingeslagen en zijn de werkzame stekkers in alle buitenlanden ook nog gewoon overal te koop (b.v. in Frankrijk onder de naam 'Raid'). Veilig bij normaal gebruik en echt ideaal: stekker aanzetten en geen mug meer te bekennen.
En dan buitenshuis zoals eerder door czar vermeld spul met Deet erin.

Met al die maatregelen bij elkaar moet je toch een eind kunnen komen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij helpt een klamboe geweldig, ik slaap ook beter omdat ik weet dat ik niet geprikt word, althans niet door een mug. Hij moet wel echt goed afsluiten en dus niet te klein zijn want inderdaad, als er een gaatje, is weten ze het te vinden, ze hebben immers tijd zat

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er vroeger bramen werden geplukt werd je ook altijd gestoken.
We deden dan met een watje een goedje op dat werd gemaakt van:
Dettol/Azijn/Water

Probeer dat eens als je naar bed ga.

veel succes.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een bericht uit Maastricht. Ik heb een zoon met een muggenallergie en hebben daarmee al vaak in het ziekenhuis gezeten. Van alles geprobeerd maar ik ga nooit op stap zonder de originele BADEDAS. Gestoken - meteen in de badedas en de zwelling
vermindert zienderogen. Dat een paar keer herhalen. Heb altijd een klein flesje in mijn tas zodat bij gebrek aan in bad of bakje zitten zo de badedas erop gesmeerd wordt. Veel succes ik weet hoe het voelt.
Groetjes Marlene Cauberg

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wow wat een hoop reacties ineens, bedankt!!!

Horren (dat dikke spul van de gamma) voor de ramen zijn met ducktape rondom beplakt zodat er niks tussendoor kan, dus wat dat betreft kan er niks doorheen. Komen dus gewoon 'netjes' door de voordeur of achterdeur als die ff open is?? Achterdeur flappenhor zodat m'n kat wel naar binnen en buiten kan wanneer ze wil, deur gaat dicht voor het gaat schemeren. Vliegt niet vaak wat binnen, maar ALS een mug binnen is, wacht die braaf tot ik in slaap gevallen ben.

Heb net bij de Etos 50% deet gehaald die 10 uur werkzaam is, wel zo handig voor snachts aangezien om de 2 uur spuiten niet zo fijn is. Die groene spuitbus bij Kruidvat (tip pagina 1) kon ik niet vinden, uitverkocht denk ik...
Vanavond dus maar eens gaan smeren.

De ui naast m'n bed heb ik de afgelopen 2 nachten niet meer gedaan (bleek dus niet te werken), wel lavendeltakjes (uit eigen tuin) naast m'n kussen liggen en net ook nog 2 lavendel geurzakjes gekocht en aan weerskanten van m'n kussen gelegd.
Smeer me ook een beetje in met die toco-tholin; niet zo agressief als tiger balsem maar geur lijkt er wel op.

Slaap wel gewoon onder de deken, maar in m'n slaap vecht ik nogal met m'n dekbed (zo zijn denk ik ook wel de gaatjes in de klamboe gekomen?), zo zijn m'n benen dus de klos, met als gevolg dat ik niet makkelijk meer kan lopen, en auto rijden lastig gaat. :-(

Net ook nog een nieuwe tube menthol gel moeten halen; doe ik normaal het hele seizoen mee maar nu was ie met 2 weken al op...

Dure opties zoals airco kan ik echt niet betalen, gaat dus helaas niet lukken...
Huisarts is een paar weken met vakantie, kan ik nu niet bellen. Vervangend arts krijg ik niet eens te spreken, kom niet voorbij de assistente, omdat ik niet in shock raak van een muggenbeet dus niet allergisch genoeg. Ahum.

Aspivenin is zo'n uitzuigding, die heb ik al heel wat versleten en standaard 1 in huis en 1 in de auto liggen. Als ik meteen reageer dan past nog net het grootste mondstukje erop. Word wel meteen wakker als ik gestoken ben, alleen heb ik niet altijd meteen door dat de pijn door een beet komt, paar minuten later is het al te laat voor Aspivenin omdat het kopje er dan dus niet meer overheen past.

Nog geen homeopatisch middel gevonden wat werkt. Allergie heb ik al van kleins af aan dus al heel wat geprobeerd...

En nee, geen stilstaan water in en om het huis (drinkbakjes van de kat staan binnen en worden 2x per dag verschoond). Heb gewoon normale vliegenmeppers, probleem is alleen dat ik de muggen zelf niet kan vinden. Ook nadat ik gestoken ben, kan de boosdoender dan gewoon niet vinden!!!

'ze' zeggen dat muggen maar 1x kunnen steken, dat is toch onzin??? Anders zou ik dus de nachten dat ik gestoken word door een hele familie aangevallen worden, en dan nog geen een mug kunnen vinden? Lijkt me sterk...

De tip van vleermuizen klinkt wel erg leuk! Zal m'n kat ook leuk vinden haha! Maar goed, heb een net over m'n tuin gespannen zodat de kat niet weg kan (maar wel lekker buiten kan spelen). Zal denk ik niet werken in combi met vleermuisjes...

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

je zou op de dag een bourka aan kunnen doen, en in de nacht een muskieten net over het bed kunnen plaatsen

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

leensje1943 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 15:06: Hier een bericht uit Maastricht. Ik heb een zoon met een muggenallergie en hebben daarmee al vaak in het ziekenhuis gezeten. Van alles geprobeerd maar ik ga nooit op stap zonder de originele BADEDAS. Gestoken - meteen in de badedas en de zwelling
vermindert zienderogen. Dat een paar keer herhalen. Heb altijd een klein flesje in mijn tas zodat bij gebrek aan in bad of bakje zitten zo de badedas erop gesmeerd wordt. Veel succes ik weet hoe het voelt.
Groetjes Marlene Cauberg
Bedoelt u die Babedas douchegel? Daar ben ik helaas ook allergisch voor; keer geleend toen ik ergens ging logeren en zat helemaal onder de uitslag, was nogal schrikken...

Tip voor uw zoon: vraag bij de huisarts om 'telfast 180 mg' en dan wel echt die (medische noodzaak vermelding op recept) want de merkloze versie werkt niet. Voor ik die pillen had, kreeg ik altijd van die hele grote schijven (groter dan je hand) die je vast kon pakken, dat is nu aanzienlijk minder. Die menthol gel die ik van de apotheek heb is van het merk Fagron, levomenthol 2% carbomeer alcoholgel 1% - tube van 100 gr, kost ca 7,85 en is echt heerlijk, vooral met een windje erop, koelt dan nog meer. En verbinden...
Maar goed, zoals u ziet heb ik deze topic niet voor niets gemaakt...

-----

Dat stekker ding van Vapona had ik vroeger ook ja, werkte geweldig! Tot de conclusie kwam dat het kankerverwekkend zou zijn. Hmm tegenwoordig bijna alles wel??

-----

Overdag heb ik geen last van muggen *afkloppen*, blijf weg bij plekken waar ze overdag lekker vertoeven, dus nee, geen burka ;-)

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

natascha,

Ik heb vlakbij mijn slaapkamerraam een catalpa geplant.
Volgens de beschrijving is deze boom anti-mug.
Ik moet zeggen ik heb geen last van muggen

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natacha
Ook ik heb af en toe alergische reacties op muggensteken.
In Spanje kocht ik "Adventan" pommade> Aceponato de Metilprednisolona is daat vrij in de apotheek te koop. Je mag er beslist niet mee in de zon, en is troep, maar het helpt mij fastastisch! De zwelling en jeuk neemt snel af.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens www.blizzz.nl
is een aan rader
is niet goetkoop
bij mij thuis is geen mug tevinden

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is het goede antwoordt tegen alle vliegen beesten vliegen muggen enz.
U hang een oude cd of oude dvd met de glimmede kant naar buiten dat schrik meteen af ze gaat rechts omkeer
dus stukje plakband en U ben klaar GEEN ongedierte meer in huis.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schaf meerdere stukjes red ceder hout aan en gegarandeerd geen muggen meer inde kamer, ik heb een red ceder plafond en nooit geen last van muggen of insecten
Geo

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Natascha,
Je hebt al veel tips gehad; voor mij werkt een klamboe heel goed, maar bij jou voldoet het niet omdat je onrustig slaapt. Mijn tip voor jou is: ga op zoek naar een veel grotere klamboe die ruim om je bed heen hangt, dan kun je er 's nachts geen openingen in schoppen. Desnoods maak je zoiets zelf van lichte vitrage.
Vierkant bovenstuk maken en ophangen aan vier haken in het plafond; wanneer het goed blijft afsluiten ben je absoluut van de ellende af en hoef je ook niet continu iets op je huid te smeren (met je allergie misschien niet goed)
T.z.t. ga ik voor mezelf een soort hemelbedconstructie maken met lichte vitrage.
Is nog knus ook en je kunt het net zo ruim maken als je zelf wil.
succes ermee.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Natashja,

Vraag aan je huisarts een injectie met kenacort 40. Ik was ook zo allergisch voor muggen, voordat ik op vakantie ging, bracht ik ca. 2 weken tevoren, een bezoek aan de huisarts, de injectie werkt ca. 6 weken.
Dus even voordat de 6 weken om zijn een nieuwe injectie halen. De hele zomer stak er af en toe wel eens een mug, maar had ik geen allergische reactie meer.
Kreeg hele ontstekingen van de muggen, opgezwollen armen en benen. Die tip kreeg ik van een huisarts in Kahlenberg, een zeer muggenrijk gebied, toen wij daar op vakantie waren.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. In India is een spulletje te koop en dat heet Odomos. Ook met DEET maar in hogere concentratie (wat hier verboden is ivm kinderen). Het werkt uren langer, is veel effectiever en veel goedkoper dan de producten die je hier koopt. Vraag dus aan elke (verre) kennis of kennis van kennis die naar India gaat om een aantal tubes mee te nemen. Verkrijgbaar bij elke drogist aldaar.
2. Er zijn van die verdampers. Je stopt ze in het stopcontact en er hangt een flesje met vloeistof aan. Ook verboden hier ivm de concentratie DEET. Maar wel verkrijgbaar in bv. Spanje! Dus wie in je kennissenkring niet naar India gaat kan er gelijk 10 voor je meenemen, want wie weet wordt het daar ook ooit verboden.
3. Muskietennet. Ik heb jaren aan een Amsterdamse gracht gewoond en een muskietennet was afdoende. Je hebt wel minder ventilatie maar ook de wetenschap dat geen mug je kan storen

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Odomos ken ik niet maar Nederladstalige info vind je hier: http://www.google.nl/search?q=Odomos&hl=nl&client=firefox-a&hs=EYN&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=s&source=lnt&tbs=lr:lang_1nl&lr=lang_nl&sa=X&ei=t91JTIzsKoudOOrhwZYD&ved=0CAcQpwU

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

~*natascha*~

Als je tijdens het slapen last hebt van stekende muggen, dan kun je het beste zorgen voor tocht. Muggen houden niet van tocht en dat schijnt echt de enige effectieve oplossing te zijn.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier vinden we de verkoelende werking van icepower veel beter dan die van mentholgel 2%. In icepower zit behalve menthol ook eucaluptus.
Een tube van 150 ml kost € 9,95.
Veel succes!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een ellende allemaal door de muggen.Ben bang dat wat bij de een wel werkt,bij de ander niks doet.Het is dus moeilijk om een advies te geven.Iedereen komt met zijn persoonlijke oplossing voor dit probleem,maar of het jou zal helpen Natascha is nog maar de vraag.Ondanks dat wil ik toch een tip geven en wel de volgende. Haal bij de drogist eens een klein flesje Toco Tholin. Het unieke familie-recept is gebaseerd op 7 zuivere etherische oliën, gewonnen uit heilzame planten, verrijkt met menthol.Muggen houden hier absoluut niet van.Paar druppels op voorhoofd en/of bij je oren en een paar druppels op je hoofdkussen.Kans is groot dat ze je met rust laten.Weet niet of het mag,maar bij dezen even een link naar dit middel voor wat meer info.Succes ermee.

http://www.toco-tholin.com/olie.html

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

digitaal schreef op vrijdag 23 jul 2010, 21:06: Wat een ellende allemaal door de muggen.Ben bang dat wat bij de een wel werkt,bij de ander niks doet.Het is dus moeilijk om een advies te geven.Iedereen komt met zijn persoonlijke oplossing voor dit probleem,maar of het jou zal helpen Natascha is nog maar de vraag.Ondanks dat wil ik toch een tip geven en wel de volgende. Haal bij de drogist eens een klein flesje Toco Tholin. Het unieke familie-recept is gebaseerd op 7 zuivere etherische oliën, gewonnen uit heilzame planten, verrijkt met menthol.Muggen houden hier absoluut niet van.Paar druppels op voorhoofd en/of bij je oren en een paar druppels op je hoofdkussen.Kans is groot dat ze je met rust laten.Weet niet of het mag,maar bij dezen even een link naar dit middel voor wat meer info.Succes ermee.

http://www.toco-tholin.com/olie.html

ben zelf ook helemaal weg van Toco-Tholin , echt een wondermiddel , ook nadat je gestoken bent, maar helpt tegen vele klachtjes , dus ook hoofdpijn, of verkoudheid enz

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat alle mij bekende middelen wel zijn genoemd heb ik eigenlijk alleen een vraag: zijn er in Nederland toevallig nog van die sticks op ammoniakbasis te verkrijgen? Vroeger had je die van Nestosyl maar die zijn uit de handel genomen en daar is die waardeloze crème voor in de plaats gekomen...
Ik kan helaas niet tegen Autan, Deet, stekkers, citronella, etc.., daar krijg ik ontstoken ogen van. Voor mij dus alleen horren, klamboe en middeltjes voor na de beet. Gelukkig ben ik niet zo allergisch als de vraagsteller!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Muggen weten de weg naar u te vinden ,doordat het koolzuurpercentage in de ruimte toeneemt.Zij worden actief van de lucht die u uitademt.De wamte van uw lichaam zoeken zij dan op. Een ventilator,die de lucht in de kamer verdeeld, kan helpen.Er was al een antwoord over een airco .Ook dat werkt.Een goede klamboe is dan het beste,maar dit antwoord was al gegeven.Succes.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tip en eigen ervaring indien u wilt voorkomen dat u wordt gestoken.
Rheumason of Balprik balsem.
Beetje Indo Toko verkoopt het,kosten zijn belachelijk voor een heel klein potje 10 euro of meer van 18 gram,kost aldaar in land van herkomst nog geen 0.20 cent.
U wordt niet meer gestoken is wel het voordeel als u het opsmeert.
En die tip hadden we gekregen tijdens onze (rugzak) rondreis door Indonesie door de arme bevolking aldaar.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dure opties zoals airco kan ik echt niet betalen, gaat dus helaas niet lukken...
Huisarts is een paar weken met vakantie, kan ik nu niet bellen. Vervangend arts krijg ik niet eens te spreken, kom niet voorbij de assistente, omdat ik niet in shock raak van een muggenbeet dus niet allergisch genoeg. Ahum.

Misschien zou je op doktersvoorschrift een airco aan kunnen vragen?
Of anders biedt Marktplaats de oplossing?
In elk geval heel veel sterkte, het lijkt me echt heel erg als je zo'n verschrikkelijke last hebt van muggenbeten!
Ik hoop van harte dat de 'gouden' tip ertussen zit, zodat je lekker kunt genieten van de zomer zonder die rotmuggen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met shiling oil ,die je in de toko kan kopen,de delen die boven de dekens uitkomen insmeren en van de takken van de eucaliptusboom een leuk decoratief bloemstukje maken en naast je bed zetten.Mits je daar niet allergisch voor bent.Succes.

~*natascha*~ schreef op woensdag 21 jul 2010, 13:38: Ik ben allergisch voor muggen en ze weten me de laatste paar weken elke keer te vinden.
Door de jaren heen al heel wat dingen geprobeerd, maar meer tips zijn van harte welkom!

Ik heb in de voor- en achtertuin citronella planten staan, maar inwrijven met die bladeren heeft niet veel nut, idem met de citronella kaarsjes, sticks en sprays. Volgens mij trekken die muggen zich er niks van aan, want steken doen ze toch wel, zelfs door m'n kleding heen.
Een stekker ding op de slaapkamer, zo'n blauwe lamp met roostertje, zo'n irritant ding met hoge pieptoon, een ui naast m'n bed; boeit ook niet. Een klamboe trekken ze zich ook niks van aan, vinden dan toch een gaatje of wachten tot ik slaap en per ongeluk tegen het gaas kom te liggen.
Tot ik naar bed ga heb ik de ramen een stukje tegen elkaar open met een hor er strak voor, voor een beetje tocht. Met een ventilator op mezelf gericht kan ik niet slapen, hoger gericht word ik alsnog gestoken, maken ze gewoon een omweg ofzo? Van een vriendin van me heb ik een spray uit Duitsland gekregen, maar die werkt maar tot 2 uur.
Knoflook ben ik ook allergisch voor, dus dat kan ik niet eten om ze weg te houden. Gebruik wel van de apotheek 100 mg Thiamine HCI tabletten (vitamine B1), maar die werken nog niet. Heb voorheen al vitamine B geslikt zonder resultaat, maar was een lagere dosis...

Als ik eenmaal gestoken ben, begin ik met een allergie pil (telfast), aspivenin als de plek nog niet te groot is voor het grootste opzetstukje, flink wat menthol gel (apotheek) en dan rekverband er omheen om de zwelling en wrijving (met als gevolg meer zwelling) tegen te gaan. Menthol gel met rekverband moet ik regelmatig opnieuw doen want zodra de koeling stopt begint de pijn weer heviger te worden. Tussendoor ook koelen met van die koelpads. Op deze manier kan ik de zwelling behoorlijk verminderen, maar het trekt wel door naar m'n spieren en de pijn duurt gemiddeld een dag of 5 / 6, dan nog enkele dagen dat het jeukt, en dan eindelijk over... Dit moet toch korter kunnen??? Tegen de tijd dat ik er bijna vanaf ben, komt de volgende aanval, zit nu op m'n 3e ronde.
Azijn erop geprobeerd, doet ook niks af, idem met de zalfjes die je zo bij de drogist kan kopen. Aardappelschil lijkt alleen wat te doen tegen de jeuk, maar die menthol gel werkt wel veel beter. Hogere dosis allergie pillen mag niet (heb al een hoge dosis), maar zou het dus wel geweldig vinden als ik de duur kan verkorten zodat ik dus niet meer zo lang last heb na een beet.
Door heel dat ritueel zijn de zwellingen niet meer zo erg als vroeger, maar nog steeds heel erg vervelend...

Wie weet er nog een optie voor het weg houden en behandeling?
Ik las al iets over tiger balsem, maar hoeveel en waar moet je dan smeren (aangezien je dat niet in je gezicht kan smeren)?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben in Duitsland bij een drogist Globol gekocht. Het is een stekker waar een klein flesje in geschroefd wordt. Het lijkt op het Vapona muggenstekkertje, maar het werkt veel beter! We slapen nu mugvrij.
Zit je buiten, dan kun je een middel gebruiken met een hoog DEET-gehalte. Ik heb het gekocht bij de apotheek. We zijn net terug uit Zweden, waar nog veel meer muggen zijn dan hier, en het werkte perfect!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2010 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter is een beetje allergisch voor muggen, en daardoor is ze er erg bang voor. Om die reden zijn we heel voorzichtig geworden. Ik las ergens dat muggen niet op geur of licht afkomen, maar op warmte. Hier gaat dus alles dicht zodra het binnen warmer is dan buiten. Je kunt dan je huis niet lekker laten doortochten, maar alles beter dan die muggen lijkt me! Bij ons werkt deze aanpak nog het beste.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 03:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo natascha
mijn dochter van vijftien heeft het zelfde probleem als zij door een mug is gestoken krijgt ze van die grote schijven met veel jeuk .
de dokter heeft haar pillen voor geschreven die ze iedere dag moet innemen ook al is ze vrij van de klachten en dat werkt uitstekend.
de naam is levocetiriz dihcl pch 5mg eenmaal per dag innemen.
ga eens langs je eigen huisarts en bespreek dit met hem ik hoop dat het bij jou net zo goed werkt als bij haar want als ze trouw haar pil gebruikt heeft ze verder geen last meer van dus veel succes dan maar en ik hoop dat het bij jou ook baat heeft.
vr.gr.nico

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

niets meer sturen

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Natascha
Wat veen vervelend probleem. Vooral als je er allergiisch voor bent. Ik zelf heb een paar jaar geleden ook veel last van muggen in huis gehad. Na veel zoeken kwam ik er achter dat ze al IN mijn huis zaten. Ze zaten namelijk onder de vloer waar het warm en vochtig was. Ze hadden toen een klein gaatje bij mij in de bijkeuken ontdekt waardoor ze in huis kwamen. Ik heb toen een paar keer ruimschoots met insecten verdelger onder de vloer gespoten en alle kleine gaatjes die ik maar vinden kon dicht gestopt waardoor ik het probleem eigenlijk kwijt was.
Ook zag ik deze week op TV dat muggen hoofdzakelijk op voeten zweetlucht af kwamen met name sokken. Ik zou deze dan ook niet op de slaapkamer laten liggen maar bijvoorbeeld in de douche leggen zodat ze op die gedragen sokken daar afkomen. Ik weet niet of deze tips iets helpen. Ik wou ze je alleen ff voorleggen.
Suc6 en groetjes
Rob

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
wat vaak ook helpt om ongedierte te laten verdwijnen is het branden van wat salie. Dat kun je bij een kruidenwinkel krijgen, zoals de Tuinen of Erica.
Leg het op een glazen schaaltje en gewoon met een (keuken)aansteker even aansteken.
Het is een zuiverend kruid. Spinnen kun je er ook goed mee wegjagen, die zoeken dan vanzelf de snelste uitgang. Werkt vast ook wel bij muggen.
Met het licht uit in slaapkamer en lichtje aan in andere kamer gaat het waarschijnlijk ngo sneller, maar dat spreekt voor zich denk ik.
Dan weet je in ieder geval dat je kamer mugvrij is als je gaat slapen.
Succes ermee!

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ja lastig die muggen, soms werd ik in mijn bovenarm geprikt en dan werd de arm tot aan mijn vingers dik en zitten er (ondanks koelen)allemaal vochtblaasjes op. Ik probeer de muggen af te weren met de Muggenmelk(roller) met DEET, verkrijgbaar bij het Kruidvat.-helpt wel- . Ben ik toch geprikt dan de Azaronstick erop smeren, mocht het toch gaan oplopen dan heb ik Mizollen (tabletten)10mg. 1 x per dag innemen. Deze heb ik van de huisarts voorgeschreven gekregen, dit ook i.v.m. het voorkomen van oedeemvorming in mijn arm. Ook een ventilator zachtjes aan op de slaapkamer aanzetten, de muggen hebben een hekel aan wind.
Veel succes...

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

WEG : ...Muggen en vliegen:
Probeer eens een citroen.(of 2) Halveer hem en snijd het kontje vlak zodat hij kan staan met de gehalveerde helft boven.
Prik er redelijk wat kruidnagelen in, ruikt lekker fris en weg vlieg & Mug.
Maar buitensluiten d.m.v. horregaas is primair. Let op bij het betreden van uw woning, de muggen vinden het licht interesant en komen met je mee naar binnen.
Een paar uur voor het slapen gaan even spuiten met insecticide alles is wel weg.
Wel even wachten dan kunnen de ramen voor de ventilatie weer open en achter de horren,...laat ze daar maar vliegen.
En dan weer voor af aan, lang leven de natuur maar kan soms wel lastig zijn.
Lang zal u leven,

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste tip die ik ooit gekregen heb: Vitamine B1 slikken. Ben er nu door ervaring ook achter dat dit helpt!
Alle producten die speciaal tegen muggen zijn hadden bij mij ook geen effect.....

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Wat voor bomen en struiken heb je in je tuin?
Muggen zijn bijvoorbeeld vaak te vinden in coniferen.

Ze overwinteren ook vaak in kruipruimte's.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat meestal echt helpt is overal voor elk raam dat open kan horren plaatsen en de huidige aanwezige vliegen vangen met lampen.
Niet die goedkope met gloeilampen maar die met spaarlamp kopen, anders word het nog erg duur, want ze zijn soms duurder dan nieuwe, of niet te koop.

Dus vliegen lampen (blauwe dus) in elke ruimte en met gaas alles goed dicht maken.
Ook kieren dichten als ze daardoor binnen komen en slapen onder klamboe, simpel en goedkope nachtrust, en ik neem die ook altijd op vakantie mee!

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Natascha,
Mijn zusje reageerde ook altijd zo heftig op muggenbeten. Zij kreeg het advies om een homeopatisch middel te gebruiken: Ledum. Zij gebruikt tabletjes of druppeltjes en heeft er geen last meer van. De muggen lusten haar niet meer. Je kunt dat gewoon in zo een gezondheids winkel krijgen, maar misschien ook bij een andere drogisterij. Weet niet of het van VSM of Dr, Vogel is, maar ze kunnen je in zo een winkel vast verder helpen. Zij begint in het voorjaar al te gebruiken.
Sterkte en succes ermee.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,
Sinds wij airco op onze slaapkamer hebben,totaal geen last meer van muggen,
ze kunnen niet tegen het windje.
Schaf je een airco aan bespaar dan niet op de prijs, neem niet z.on los ding,
maar neem een vaste dan heb je ook geen slangen die door het raam heen moeten
en ze zijn heerlijk stil.
echt heb je airco dan ben je van de muggen af, en je slaap nog heerlijk ook als
het warm is

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

door toeval heb ik ontdekt dat bij mij helpt: dagelijks een hoge doses vit. C (1000mgr via bruistablet bv) slikken. Je huid ademt dan zuur uit (voor de mug). Ik had er baat bij. Als je geprikt bent Prikweg van VSM erop totdat de allergische reactie/pijn weg is. Hoop dat het helpt voor je. Clasie

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat heel goed helpt......neem n citroen....druk daar rondom kruidnagels in.....en vervolgens met n lange naald er n draad doorheen en hang t op......ik heb er twee in m n woonkamer en nooit meer last gehad.....zowel van muggen als vliegen niet

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frans.
Een mug kan absoluut niet tegen de tocht! Als je zelf er enigzins tegen kunt moet je zorgen dat het in de slaapkamer tocht!
Vaak worden mensen overdag gestoken en gaan er dan vanuit dat het s'nachts gebeurt is! Dus overdag zeer alert zijn op muggen en andere steekinsekten. De gevolgen van een muggesteek zijn soms pas een dag later merkbaar! Niet bij iedereen!
Het dragen van bedekkende kleding voorkomt ook veel muggesteken! Kunnen in de zomer hele lichte stoffen zijn.
Hopelijk heb je hier iets aan,
groeten, frans.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze altijd op jou afkomen heb je kennelijk aantrekkingskracht en dat zou best, zoals uit een onderzoek ook naar voren is gekomen, een bepaalde lichaamsgeur kunnen zijn, dit hangt erg af van jouw lichaam. Iemand adviseerde al vitamine c, wat een zure afscheiding geeft maar zeer waarschijnlijk de eigen geur verdrijft of overvleugelt. Zelf transpireer ik momenteel aardig door bepaalde medicijnen en kreeg van de arts het advies om i.v.m. mogelike muggesteken vlak vóór het slapengaan even een warme douche te nemen. Heeft tevens het voordeel dat dan de poriën open gaan, het transpiratievocht eruit gaat en als je onder de douche vandaan komt, kom je in een lekker koelere omgeving. Nooit een koude douche nemen bij transpireren want dan gaan de poriën dicht en als je dan onder de douche vandaan komt in de warmte gaan ze weer open en spuit de transpiratie eruit en voel je je weer beroerd!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wederom bedankt voor al jullie reacties!

Heb net even een overzichtslijstje gemaakt van de verschillende suggesties:

Allergoloog
Horren (7)
Klamboe (/bewerkt) (12)
Spray tegen muggen in ruimte spuiten (4)
Lavendel (3)
Nestosyl
Tea Tree olie (2)
Mengsel met ammoniak (3)
Muggenmerk van Jaico
Geen stilstaand water in de tuin (3)
Menthol lucht
Autan Active met Bayrepel (D) / Autan (2)
Citroen
Azijn (2)
DEET (9)
Beetje open krabben
After Bite
Elektrische vliegenmepper (2)
TCP (UK)
Verdunde Dettol / mengsel (2)
Emigreren naar Tenerife (2)
Tijgerbalsem
Uitzuigen / Aspivenin (2)
Bedekken kleding (2)
(Plafond) ventilator (4)
Wierrook spieraaltjes (2)
Ramen en deuren dicht (2)
Ramen en deuren open voor tocht (3)
Airco (6)
Tandpasta
www.bartknols.com
sla olie in stilstaand water kruipruimte
Citronella
vleermuizen adopteren
Muggenstekkers (Vapona / Globol uit D) (4)
Middel van Chinese arts
Klassieke homeopaat
Badedas
Bourka
Catalpa boom planten
Adventan pommade > Aceponato de Metilprednisolona (Spanje)
www.blizzz.nl
CD/DVD voor het raam, glimmende kant naar buiten
Red ceder hout
Hemelbedconstructie vitrage
injectie met kenacort 40 (huisarts)
http://www.naet.nl/
Odomos (India) (2)
Icepower (zit behalve menthol ook eucaluptus)
Toco-Tholin (2)
Rheumason of Balprik balsem (uit een Indo toko)
shiling oil (toko)
Takken van Eucaliptusboom
levocetiriz dihcl pch 5mg (huisarts)
Komen op zweet(voeten) af
Salie branden
Licht uit (2)
Azaron stick
Mizollen (tabletten)10mg (huisarts)
Kruidnagel in citroen (2)
Vitamine B1 slikken
Bevinden zich in Coniferen
Blauwe vliegenlamp
Ledum tabletten of druppels
dagelijks een hoge doses vit. C 1000mg
Prrrikweg VSM
Warme douche voor het slapen gaan

Er staan zeker een aantal bruikbare tips bij, ben ik erg blij mee! Ook een aantal dingen die ik al doe of kansloos geprobeerd heb natuurlijk, maar dat lijkt me logisch. Ik kan weer het een en ander uit gaan proberen. Neem aan dat er meer mensen die last hebben van muggen hier profijt aan hebben.

Bedankt!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

oja en nog ff een kleine toevoeging:

De tip van beetje open krabben: niet doen als je allergisch bent, maar wat ik wel vaker bij anderen doe is met m'n nagel een kruisje erin drukken. Vroeger op de camping was er een jongen die elke nacht flink gestoken werd, en die wachtte me iedere ochtend op, zodat ik m'n lange scherpe nagels erop kon uitleven.

@ Frans: kan het me haast niet voorstellen, maar geloof me, als je allergisch bent, dan voel je het echt meteen!
Aantal jaar geleden in Frankrijk geweest waar de muggen groter waren dan hier, voelde ik zelfs het prikje zelf. Ook in Belgie zwel ik nog meer op; heb me laten vertellen dat het komt doordat ze daar ander soort landbouwgif hebben waardoor je er heftiger op reageert?

Doe nu al een aantal nachten een paar druppels Toco Tholin op m'n armen, benen en hals uitsmeren, en enkele druppels op m'n beddegoed. Aan weerskanten van m'n kussen liggen lavendel zakjes. Niet meer gestoken (kan door dat spul zijn of doordat er gewoon geen muggen waren natuurlijk) maar wel al een aantal dagen geirriteerde ogen en lichtelijk jeuk waar ik me ingesmeerd heb (al zie je niks). Kan door de 'oude' muggenbulten komen natuurlijk, hoop dat het niet door de Toco Tholin komt!
Heb ook 50% DEET gekocht bij de Etos, maar bewaar die voor als ik een keer de deur uit moet waar muggen kunnen zitten of voor als ik savonds wat langer buiten wil blijven. Door de reacties die ik gelezen heb, lijkt het me inderdaad niet handig om dat iedere nacht te gebruiken...

Thnx again!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nét uit Zweden en daar héb je muggen. Wij komen daar al een aantal jaren en hebben met muggenbestrijding aardig wat ervaring. Helaas is er niks wat afdoende zal helpen. De vrouwtjes komen inderdaad, zoals Czar aangeeft, op jouw lichaamsgeur af. Men gebruikt daar alleen DEET in diverse sterktes opgelost. ik gebruik daar een oplossing van 50% omdat ik ook allergisch ben. Hier te verkrijgen onder de naam Care Plus Lotion. Alle huis en tuinmiddeltjes en goedbedoelde oplossingen ten spijt, koop een klamboe die geïmpregneerd is voor de tropen en een DEET oplossing. Sterkte er mee.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dit lees ben je wel heel erg allergisch.Ik ken iemand die in het ziekenhuis een anti-allergie behandeling tegen bijensteken heeft ondergaan (met succes) en misschien bestaat dat ook voor muggesteken. Groeten, Ineke