Sa
door Samantha K Sep 18, 2021 om 23:27
Voeding & gezondheid

Ontevreden tegemoetkoming restaurant

Goedendag,

Ik ben met een groep van 8 personen naar een all you can eat geweest. Na ongeveer 1 tot hooguit 1,5 uur daar te zijn valt de stroom uit. Ondertussen zitten we gezellig te kletsen en af en toe vragen we aan het rondlopend personeel hoe of wat. Een enkele keer komt iemand iets zeggen dat neerkomt op even afwachten en ze zijn ermee bezig. Ondertussen kletsen we verder in het donker en pakken iets te drinken uit de koelkast en wat ijs en fruit. Ondertussen worden bepaalde delen opgeruimd en het personeel probeert met zaklamp van telefoon te helpen om bepaalde dingen te kunnen zien.
Ongeveer 45 minuten later gaat het licht weer aan. Onze tijd zit er officieel bijna op. Uiteindelijk besluiten we maar te vertrekken, gezien het tijdstip en vragen bij de balie naar een tegemoetkoming. We kunnen gegevens achterlaten kort samengevat en worden maandag gebeld.
Er wordt gebeld met een voorstel voor een eerstvolgende bezoek 10% korting of extra tijd bij een reservering.
We zijn niet tevreden, omdat we niet vanplan zijn om daar weer te eten. Na meerdere keren bellen blijven ze bij hun standpunt.
Is hier wat aan te doen?
Slechte review plaatsen bereik ik weinig mee.
Ik zou graag een grotere tegemoetkoming zien. Het liefst zie ik €10 tot €15 terug, gezien we minimaal 45 minuten korter 'normaal' konden eten en drinken en daarna geen behoefte meer hadden in de opties die er waren.

Bedankt.

8843 22 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2021 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: toon!]

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 11:56
Antwoorden / 1 Vragen

We hebben een uur kunnen eten.
Als ik ga vreet ik me niet vol, maar probeer van alles wat ik lekker vind wat te kunnen eten op een redelijk tempo.

Het ijs en drinken was omdat er weinig keus was en we toch aan het zitten wachten waren in de hoop dat we weer verder konden.
Ging trouwens om 2 bollen ijs en een chocomel. Omdat er allemaal elektrische apparaten waren voor het drinken, waren de drankje beperkt tot choco, fristi, water en iets van royal club. Ja we hadden gelukkig nog iets van keus.

Bij mij gaat het erom dat ik betaal voor een tijdsduur waar ik door omstandigheden geen gebruik van kan  maken. Een tegemoetkoming lijkt mij dan normaal als het ongeveer gelijkwaardig is.
Als ik betaal dan verwacht ik wat terug. Dit soort zaken zijn prima verzekerd en ja ze hebben het al zo moeilijk dus dan moet ik me mond houden.

Het gaat trouwens meer om de manier waarop ze ermee om zijn gegaan. 1 dame bij de uitgang en een medewerker hebben dit zelf beaamt. Niks mis mee om je gasten op de hoogte te houden en een keuze te stellen. Ook de mensen die weg zijn gegaan hebben 10% gekregen, dus had niet uitgemaakt als we wel of niet zijn blijven zitten.

Iv
door Ivo W Sep 19, 2021 om 23:01
729 Antwoorden / Vragen

Het gaat trouwens meer om de manier waarop ze ermee om zijn gegaan. 1 dame bij de uitgang en een medewerker hebben dit zelf beaamt. Niks mis mee om je gasten op de hoogte te houden en een keuze te stellen. Ook de mensen die weg zijn gegaan hebben 10% gekregen, dus had niet uitgemaakt als we wel of niet zijn blijven zitten.

Het personeel van een restaurant is doorgaans niet technisch geschoold. Het is dus logisch dat zij in eerste instantie niet heel veel kunnen vertellen over het hoe en wat van een stroomstoring. Er moet eerst een technicus bijkomen. Dat kost even wat tijd. Dan moet die technicus als hij gearriveerd is de oorzaak van de stroomuitval opsporen. Pas als dat gelukt is, kan er geoordeeld worden of het licht snel weer aan gaat, of dat het einde oefening is voor de rest van de avond. In dit geval heeft de technicus kennelijk heel snel het probleem kunnen verhelpen.

*Het kan ook zijn dat de oorzaak buiten het pand lag. Dan is het personeel geheel afhankelijk van de informatie die de netbeheerder verstrekt. En geloof mij: die informatie gaat niet verder dan *storing bekend, zoveel aansluitingen getroffen, monteur is onderweg* en later *monteur aanwezig*

Be
door Bewaklu - Sep 18, 2021 om 23:38
132 Antwoorden / 1 Vragen

[Edit redactie: toon]

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 11:58
Antwoorden / 1 Vragen

En jij oordeelt zonder me te kennen.
Ik leg iets voor om te kijken als ik meer kan verwachten en jij komt met een antwoord gebaseerd op info die je niet hebt

Be
door Bewaklu Sep 19, 2021 om 13:46
132 Antwoorden / 1 Vragen

Ik oordeel op wat ik lees. Volgens jou de feiten. En jouw verzoek om meer te vergoeden is gewoon te gek voor woorden.
Volgende keer maar naar de snackbar dan...

tenormin
door tenormin - Sep 18, 2021 om 23:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mootje Mina, "all you can eat" zegt natuurlijk al veel. En dan valt de stroom uit. Natuurlijk, dat is het restaurant te verwijten, althans, voor jullie dan. Natuurlijk heeft een slecht review geen zin. Als bij u thuis de stroom uitvalt, te kort voor een vergoeding, gaat u dan ook klagen voor alles? En als contradictie op je klacht: "het personeel probeerde met zaklamp".... etc. Dat jullie daar niet weer willen eten : eigen beslissing. Het voorstel was meer dan redelijk, n.m.m. Ik hoop dat volgende "tegenslagen in het leven" voor de groep van acht wat empathie mogen krijgen. Zeker nu, een restauranthouder zit ook niet op dit soort extra pech te wachten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 19, 2021 om 00:08
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Samantha,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Om welk restaurant gaat het?

Hoe duur was het per persoon?

tenormin
door tenormin Sep 19, 2021 om 01:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ga, jakkes, hou nu toch eens op met "kunt u wat meer informatie geven".
All you can eat restaurants zijn al goedkoper dan een echt restaurant. De mensen die daar komen willen zich kennelijk volproppen en zo min mogelijk betalen. Ben ooit in zo'n plek geweest: al wat ik zag waren types als "Massa is Kassa" figuren. In ieder geval BMI mensen die eigenlijk zouden moeten af- i.p.v. aankomen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 03:23
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Kent u het spreekwoord :"zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten".....?

Dus laten we niet meteen oordelen.....

Vaak gaat men naar zo'n plek gezellig met collega's of met familie.

Ook moet men vaak flink bijbetalen voor de drankjes, dus er wordt heus wel aan verdiend.

Ik ben er 2x in mijn leven geweest en na alles 1x geproefd te hebben, hoefde ik niet nog een keer op te scheppen.....

sjjoppy
door sjjoppy Sep 19, 2021 om 08:31
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@geborenamsterdammer,
als u wat meer informatie van een TS wilt is dat uw goed recht.
Negatievelingen zijn vervelend en kunt u het beste negeren.

Donuts
door Donuts Sep 19, 2021 om 09:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De vragen van @GA zijn, as usual, helemaal niet relevant!

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 11:59
Antwoorden / 1 Vragen

Restaurant naam maakt niet uit toch.

Was 35,95

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 12:48
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Samantha,

Dat is behoorlijk veel geld en dat met 8 personen.....

Staat er iets van algemene voorwaarden op de site van het restaurant?

Had iedereen al gegeten?

ne
door neodutchio Sep 19, 2021 om 14:37
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Behoorlijk veel geld? Ga eens uit eten met een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. En dat nog met drinken erbij. Dat ga je never nooit redden voor dat geld. En als je uit zou gaan van een compensatie van 50% voor de tijd dat ze niet hebben kunnen eten, dan kom je op een "schade" van €5,93.
En dan mag je gaan proberen die "schade" te gaan verhalen. Je hebt aantoonbaar al 1,5 uur gegeten, dan heb je dus al lang een hoofdgerecht gehad. Was die stroomstoring veel eerder, dan had je een kans gehad. TS geeft zelf al aan dat ze ijs en fruit hebben gegeten. Er werd dus door gegeten. De kans dat je die, in het meest positieve geval, €5,93 misschien zou kunnen eisen acht ik zeer klein.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 19:27
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Zolang TS de naam van het restaurant niet noemt is het gissen of TS recht heeft op compensatie.

Bij sommige van deze restaurants zitten de drankjes niet bij de prijs inbegrepen.

ne
door neodutchio Sep 19, 2021 om 20:58
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dat maakt voor de rekensom echt niet uit. Fruit en ijs zitten bij de prijs is en die zijn gegeten tijdens de stroomstoring.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 21:32
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Het eten van dit soort restaurants is echt geen Michelin ster waard.

Zo is de saté vaak dezelfde als uit de diepvries van Lidl.

Het gaat meer om de gezelligheid bij dit soort restaurants.

ne
door neodutchio Sep 19, 2021 om 22:04
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En wat heeft dat er nu weer mee te maken? TS heeft gebruik gemaakt van de faciliteiten en heeft voor een x periode een verminderde genot gehad. Dus van die x periode, dus die 45 minuten, zou je een gedeelte als schade kunnen opvatten. Dat staat compleet los van de naam van het restaurant, of de sate van de Lidl komt of niet, of het eten nu wel of geen ster waard is, of de drank nu inbegrepen is of niet, enz, enz.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2021 om 22:10
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Voor u is € 35,95 misschien niet veel geld, voor mij wel.

Misschien heeft TS er lang voor gespaard en een verjaardagsfeestje georganiseerd in het restaurant.

Maar nogmaals, zolang wij niet weten over welk restaurant het gaat, kunnen wij geen goed advies geven.

ne
door neodutchio Sep 20, 2021 om 07:03
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En of het nu duur of goedkoop is is totaal irrelevant voor het vraagstuk. Als TS een rijke stinkerd is, dan heeft die dezelfde rechten als een arme sloeber. En of het nu een goedkoop of duur restaurant was, enkel het eindbedrag zal dan anders uitvallen. Procentueel blijft alles hetzelfde.
En mocht TS het duur gevonden hebben, dan nog is de tijd zo goed als uitgezeten en is er lekker gegeten en gedronken.

ne
door neodutchio - Sep 19, 2021 om 08:00
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er is altijd een wettelijke kant en er is een redelijke kant. Dat u in het donker zat is vervelend, maar zo te lezen hebt u wel kunnen eten en drinken. In hoeverre is er dan juridisch sprake van een tekortkoming? Natuurlijk is eten bij licht leuker, maar in de overeenkomst zal niets staan hoeveel lumen licht er moet zijn bij het eten.
Vervolgens besluit u zelf te vertrekken en niet te vragen of u wellicht iets langer kon blijven. U laat de ondernemer geen keuze en eist direct geld. En dan kom je op het morele aspect. Er gebeurd een onvoorziene gebeurtenis waar niemand part noch deel aan heeft. U ondervind wel wat hinder, de ondernemer ondervind heel veel hinder en u besluit deze een trap na te willen geven door een behoorlijke compensatie te verwachten.

Als bij u na 1,5 uur de stroom uitvalt, dit 45 minuten duurt en u daarna nog tijd over hebt, dan zou u meer dan 2,5 uur mogen zitten eten. Uitgaande van 2,5 uur, dan zit u 45 van de 150 uur in het donker. Dus 1/3 deel verminderd genot. Verminderd wil niet zeggen geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten, om dan 1/3 van het bedrag te eisen is dus onrealistisch. Je zou een gedeelte kunnen krijgen van die 45 minuten. En dat gedeelte zal echt niet hoog zijn aangezien het het eten en drinken, dat wat er geleverd moet worden, gewoon doorgang kon vinden.

En die slechte review zou een schande zijn.

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:08
Antwoorden / 1 Vragen

Aan zo een reactie heb ik dus wat.

Er kon geen eten geleverd worden, omdat niks warm kon blijven of koud.
Ik denk dat ze hebben opgeruimd om problemen met voedsel te voorkomen.

Langer blijven had misschien gekund als alles nog mogelijk was, maar we moesten het doen met de restjes.

Ik hoef niet persé geld, maar omdat ik er niet meer hoef te eten aangezien het voor mij niet goed genoeg was voor herhaling heb ik liever een bedrag.
Ik heb het niet voorgesteld maar een korting van misschien 25% een volgende x was beter geweest.

ne
door neodutchio Sep 19, 2021 om 14:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Uw schade is zeker geen 25%. En wat hebt u aan een korting op een volgende keer als u zelf al aangeeft daar niet meer te willen eten? En als er geen eten geleverd kon worden, onder welk kopje valt fruit en ijs? En laat dat iets zijn dat vele mensen eten na het hoofdgerecht. En aangezien u er al 1,5 uur zat zat dat hoofdgerecht er al ruimschoots in. Hooguit een hapje na zou u missen. Dus slechts een klein percentage van die 33% van de tijd zou u kunnen scharen onder schade. Als dat (ruim denkenkend) op 50% zou uitkomen (u hebt immers kunnen drinken en u heeft wat kunnen eten), dat heeft u recht op 16,5% financiele compensatie. Gerekend vanaf de prijs die u vooraf betaald hebt. Dus als 2,5 uur onbeperkt eten €32,50 zou kosten, dat zou u hooguit recht hebben op €5,36 compensatie. Ik zeg hooguit, u hebt namelijk het restaurant niet de mogelijk gegeven om iets op te lossen. En daar gaat u zo'n heisa over maken?

U hebt een leuke avond gehad (hoop ik), u hebt lekker kunnen eten en gaat na die schranspartij moeilijk doen voor een kansje van €5,- die enkel via een juridische strijd te halen is waarvan de kans groot is dat u verliest en de kosten voor u een heel stuk hoger zal zijn.

ro
door ronny530 - Sep 19, 2021 om 08:26
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Mijn ervaring met dit soort restaurants is dat zodra men binnen komt direct aan het eten slaat, binnen uur geen hap meer door de keel krijgt en gaat na borrelen. U zit met zijn allen in het donker gezellig kletsen met daarbij een ijsje en een drankje en vonden opzich de stroomuitval niet zo'n ramp. Toen het licht weer aanging zat de tijd er bijna op en wordt het idee opgevat dat vanwege de stroomuitval een tegemoetkoming op zijn plaats zou zijn. U en uw gezelschap zijn die 45 minuten in het restaurant gebleven en hebben onder het genot van een ijsje en een drankje gezellig gekletst en dat maakt dat het restaurant die 45 minuten mee mag tellen want u en uw gezelschap zijn in het restaurant gebleven. Als direct na de stoomuitval besloten was om het restaurant te verlaten was een tegemoetkoming op zijn plaats geweest maar in dit geval niet omdat u en uw gezelschap bent gebleven. Enkel om het feit dat er geen geld wordt teruggegeven een slechte review schrijven is wel heel erg triest omdat u eerst ondanks de stroomuitval nog wel tevreden was maar als het compensatie aankomt ineens ontevreden bent. Kom op zeg, het restaurant kan er niets aan doen dat de stroom uitvalt en heeft er alles aan gedaan om het de gasten naar de zin te maken en blijkt uit uw verhaal ook want u en uw gezelschap zijn gebleven.

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:21
Antwoorden / 1 Vragen

Bedank voor je redelijk normale reactie

We zijn blijven zitten met de hoop dat.
Wij hadden het onderling gezellig en was de bedoeling daarbij te kunnen eten en drinken.

Ik ben nooit binnen uur klaar en na borrelen doe ik nooit. Kom om te eten en niet te drinken, maar dat terzijde.

Ik snap de reactie over blijven zitten en meerekenen.

Ik heb mijn verhaal geplaatst om te horen wat ik kan verwachten en niet een hele lading commentaar omdat ik zo vreselijk zou zijn. Is mijn mening en door andere te horen kan je bijdraaien.

Bedank dus voor jou reactie waar ik wat mee kan.

rj
door rjw - Sep 19, 2021 om 09:12
3261 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: toon]

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:24
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie gebaseerd op oordelen op een zeer negatieve manier.

Had echt anders verwacht hier, maar zo zie je maar. En nee ik ben er niet om te horen wat ik wil, maar nogmaals om te weten wat redelijk is in zo'n situatie.

va
door vanlotjegetikt Sep 19, 2021 om 15:34
809 Antwoorden / Vragen

Die is u luid en duidelijk verteld. Back to earth zal ik maar zeggen.
Krijg al een flinke tijd het gevoel dat men tegenwoordig ernstig verwend is en om elke klipscheet gaat piepen
En dan ok afvragen waarom juristen in het werk omkomen.
Als we allemaal wat trug ggaan naar de menselijke maat wordt het vanzelf een stuk gezelliger in deze wereld.
Sorry moest het even kwijt.

sira
door sira - Sep 19, 2021 om 09:27
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dit waren nu net niét de antwoorden die Samantha K gehoopt had te krijgen, maar ik ben het volledig met jullie eens. Een enorme pech-avond voor het restaurant, schandalig dat de klant daarvoor compensatie wil hebben.

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:28
Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoefde geen gelijk te horen Maar eventuele andere opties en misschien dat dit een normale oplossing hiervoor is.

Ik ben niet verplicht mee te betalen aan hun pech als ze doen alsof er niets aan de hand is. En daarmee bedoel ik dat er weinig tot niets wordt gezegd en wij steeds moeten vragen. Volgens mij heet dat service en behoud je daarmee je klanten

Be
door Bewaklu Sep 19, 2021 om 13:50
132 Antwoorden / 1 Vragen

Schei toch uit! Ook het personeel weet vaak niet wat te doen bij een calamiteit.
Weet je wat jij moet doen?
Verder gaan met je leven!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2021 om 09:34
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik stel voor dat voor het bedrag dat u terugwenst een procedure start. Dat dan met de aantekening dat het u dan veel meer geld zal kosten dan dat u nu vraagt en uw eis ook zal worden afgewezen.

Wat zou u willen melden in uw eis?  Dat de stroom uitviel en er dus mogelijk sprake was van overlast waar de ondernemer niets aan kon doen? En u zelf heeft besloten om weg te gaan? Vooral clamen dus, al raad ik u dat af.

En wat zou u dan willenn melden in het review zonder dat het kan worden uitgelegd als een smaadschrift?

'Ik zou er niet meer gaan eten onder het motto 'eigen schuld, dikke bult''.

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:33
Antwoorden / 1 Vragen

Is het niet normaal dat je naar de klant toekomt en uitlegt wat er speelt ipv gewoon rond te lopen op zoek naar? en uiteindelijk begint op te ruimen.
Is het niet normaal dat je ze misschien een voorstel doet van blijven of vertrekken, zodat ze dan weten wat ze kunnen verwachten. En niet de hoopvolle klant afstraffen met niks, want dat was het eerste instantie.

Donuts
door Donuts - Sep 19, 2021 om 09:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijk en toon]

Iv
door Ivo W Sep 19, 2021 om 09:43
729 Antwoorden / Vragen

Daarin zijn grote verschillen.

Er zijn ook restaurants met 'all-you-can-eat' formule die niet zo voordelig zijn. En waar men wel gerechtjes van behoorlijke kwaliteit serveert. Daar is de formule niet bedoeld om goedkoop uit te zijn, maar om avondvullend te zijn. Vaak zit er dan ook wat meer tijd tussen het uitserveren van de gerechtjes, waardoor je niet al na een uur vol zit. Denk aan elk half uur een ronde met per persoon 2 opgemaakte gerechtjes van 3 happen per bordje.

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:36
Antwoorden / 1 Vragen

Oordelen omdat jij (sprietje) er zo over denkt
Ik ga om verschillende dingen in kleine beetjes te kunnen eten. Dingen uitproberen, maar blijkbaar heeft elke all you can eat vreetzaken als klant

Iv
door Ivo W - Sep 19, 2021 om 09:39
729 Antwoorden / Vragen

Heel vervelend voor zowel restaurant als de aanwezige gasten dat de stroom uitviel.

Maar helaas, u heeft geen recht op compensatie. U heeft de ondernemer namelijk geen kans gegeven om de overeenkomst alsnog volledig na te komen. U bent vrijwillig vertrokken toen u dacht dat de tijd er bijna op zat.

Wanneer u op dat moment nog niet 'alles wat u op kon' reeds had genuttigd, dan had u even moeten overleggen met het restaurant of u ter compensatie van de stroomuitval toch nog iets langer mocht blijven dan de vooraf afgesproken tijd. Immers de stroomvoorziening was weer hersteld, dus als u iets langer was gebleven dan had u met uw gezelschap nog een extra bestelronde kunnen doen om de laatste lege plekjes in de maag op te vullen.

Maar nee... Eerst lekker door borrelen en van de koude gerechten blijven genieten. En dan als er weer licht is snel vertrekken (waarschijnlijk met reeds zeer goed gevulde maag) en achteraf een flinke compensatie verwachten.
Helaas, zo werkt het niet. Moreel en juridisch heeft u geen recht op compensatie.

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:42
Antwoorden / 1 Vragen

Kan het geen na borrelen noemen in de zin van we hebben nog heel wat opengetrokken. Ik ga namelijk niet om te drinken, maar te eten.
Omdat er bijna geen keus was heb ik 2 bollen ijs genomen en een chocomel.

Langer blijven klopt, maar heel veel was weg, dus waarvoor zo ik moeten blijven. Voor dat beetje die nog mogelijk was

getty
door getty - Sep 19, 2021 om 10:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft in genoemde tijd al vast genoeg kunnen bunkeren.

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:43
Antwoorden / 1 Vragen

Had gekund, maar met die gedachte ga ik niet. Ik neem me tijd

gerbera
door gerbera - Sep 19, 2021 om 10:50
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ondertussen kletsen we verder in het donker en pakken iets te drinken uit de koelkast en wat ijs en fruit.

Dus zo donker was het nu ook weer niet dat u de koelkast kon vinden. Stroom uitvallen kan overal, soms door overbelasting, waarbij dan ook het personeel "overbelast" raakt.  Als u het zelf maar gezellig heeft gehad en beschouw het maar als een romantisch "diner" bij nacht. Dat u daarna geen behoefte meer had in de opties die er waren is uw eigen keuze en vindt ik het voorstel zo slecht nog niet.
Och en om welk restaurant het gaat is niet belangrijk, het kan in het meest duurste hotel of restaurant gebeuren en dan zeg ik, "blijven lachen" want dat wordt al zo weinig gedaan.☺

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:50
Antwoorden / 1 Vragen

Koelkast heb ik niet zelf kunnen vinden. Had uitleg van een medewerker gekregen waar het was, maar zag het niet. Uiteindelijk is een medewerker  meegelopen met zijn licht zodoende.
Je kon zien waar je liep, maar je kon niet zo goed zien wat je pakte, daar Moest je voor bij schijnen.
Het rondlopende personeel mag ik niet over klagen. Het waren meer de personeelsleden met meer verantwoording die erbij stonden en ernaar keken.

Het kan overal gebeuren, maar was fijner als ze het anders hadden aangepakt

aurora1
door aurora1 Sep 19, 2021 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig zijn er mensen zoals u die zulke kwesties veel beter oplossen....

confix
door confix - Sep 19, 2021 om 12:36
10 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie: toon]

Sa
door Samantha K Sep 19, 2021 om 12:52
Antwoorden / 1 Vragen

Weer zo'n persoon die komt om te oordelen op negatieve manier.

Er zijn genoeg andere gelukkig die dit niet hebben gedaan.

Bedankt voor de tijd die je erin hebt gestoken.
Je had net zo goed niet kunnen reageren

confix
door confix Sep 19, 2021 om 13:37
10 Antwoorden / 0 Vragen

Geen dank! Je laatste opmerking klopt idd. Het blijkt totale tijdverspilling gezien jouw reactie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 19, 2021 om 13:46
2055 Antwoorden / Vragen

De vleesgeworden geestelijke armoede van een vreetschuur waar na 1,5 uur het licht uitvalt. Op dat soort plaatsen kun je direct 'aanvallen' dus na 1,5 uur moet je de kosten er wel uit hebben en is een kleine compensatie gepast. Als u het er niet mee eens bent kunt u er een zaak van maken.

me
door mein33 - Sep 19, 2021 om 14:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR SAMANTHA K 18 SEP. 2021 OM 23:27   We zijn niet tevreden, omdat we "" niet""  vanplan zijn om daar weer te eten.

DOOR
SAMANTHA K 19 SEP. 2021 OM 12:08  Ik heb het niet voorgesteld maar een korting van misschien 25% ""een volgende""  x was beter geweest.

Om het maar even over de  tegenstrijdigheid in de tekst van het topic en die in een reactie van TS te hebben, want wat moet je met 25% korting bij een volgend bezoek als je niet van plan bent daar ooit nog een stap over de dorpel te zetten ?

getty
door getty - Sep 19, 2021 om 14:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wat is uw conclusie na de reacties hier?  Volgens mij zijn ze vrij eenduidig.

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2021 om 14:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onbegrijpelijk.
Ik wens dat restaurant betere klanten toe, vooral als ze met een enorme pech te maken hebben.
Stop svp met ze lastig vallen met telefonades e.d.
Ik zou voortaan maar naar een snackbar gaan.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 19, 2021 om 15:43
854 Antwoorden / 3 Vragen

Je mag blij zijn dan de restauranthouder je 10 % korting of extra tijd geeft. Hij is/was daar zeker niet toe verplicht aangezien hij zich zou kunnen beroepen op overmacht. Persoonlijk vind ik dat erg netjes van hem.

sira
door sira - Sep 19, 2021 om 15:53
2336 Antwoorden / 24 Vragen

U bent zo overtuigd van uw gelijk, schakel een advocaat in. Kost wel meer dan de vergoeding, maar so what.

gerbera
door gerbera Sep 19, 2021 om 16:21
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Nog ff wachten dan want er zijn nog geen wetsartikelen aangeleverd-;))

sira
door sira Sep 19, 2021 om 16:41
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vrees dat ze daarvoor op het verkeerde forum zit ;-))

panter22
door panter22 - Sep 19, 2021 om 16:28
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt 2,5 uur de tijd om te eten. Je hoeft die 2,5 uur niet vol te maken. Je mag eerder weg.
Jullie zijn 2,25 uur gebleven. Een kwartier minder dan de maximum tijd,
Je vond het eten in die 45 minuten van de stroomstoring niet voldoende. Je had iets anders gewild dan fruit, fris en ijs.
Nu ga je rekenen in tijd. 2,5 uur kost €35,95. Per uur is dat €14,40.Nu heb je 45 minuten gemist, dus €10,80.
Maar in die 45 minuten heb wel  gegeten en gedronken. Dus die kosten moet je van de €10,80 aftrekken,
En dan moet je de tijd nog aftrekken waarin je nog zat te smikkelen van wat je op je bord had.
Je kom je dan uit? Blijft er nog wat van die €10,80 over?
Heb je geen lampje op je mobiel?

sira
door sira Sep 19, 2021 om 16:45
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Heb je geen lampje op je mobiel?

Met de huidige stroomprijzen mag ze toch zeker wel de kosten van het opladen van haar mobieltje meenemen in de schadevergoeding?

ne
door neodutchio Sep 19, 2021 om 16:48
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En niet te vergeten de extra slijtage aan de schoenen van het zoeken naar de koelkast.

sira
door sira Sep 19, 2021 om 21:06
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dan kunnen we nog wel even doorgaan, want wat dacht je van emotionele schade? De schadevergoeding wordt toch hoger dan we gedacht hadden.

ne
door neodutchio Sep 19, 2021 om 22:06
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht heeft de familie thuis doodangsten uitgestaan toen ze hoorden dat TS in het donker in het restaurant zat. Nog meer schade. En was als er alleen een roltrap geweest was, dan hadden ze niet eens naar buiten kunnen gaan.
We overdrijven nu lekker, maar terug rekenend kom je op een aanwijsbare schade van een paar euro. Al het andere zal je met advocaten moeten gaan halen. Oftewel, gaat nooit lukken.

Redacteur
door Redacteur - Sep 20, 2021 om 08:27
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten (mede op het verzoek van vraagsteller). Als er niet op een respectvolle, normale toon gereageerd kan worden, onthoud je dan vooral van een reactie.