vl
door vlinders2007 Dec 4, 2007 om 22:37
Voeding & gezondheid

Toiletgebruik

In hoeverre mogen winkelketen toiletgebruik weigeren? Mijn vader, COPD patient werd verzocht 600 meter verderop naar de dichtbijzijnde croisanterie zaak te 'lopen' en daar gebruik te maken van het toilet. Dit vond plaats bij Leenbakker bij De Centrale in Leeuwarden. Kan me voorstellen dat ze er voor waken dat iedereen er gebruik van maakt. Zijn er voor ouderen en kleine kinderen geen uitzondering?

10272 38 Rapporteer

door 4711 - Dec 4, 2007 om 22:45
885 Antwoorden / 2 Vragen

Vaak zijn toiletten misbruikt voor diefstal uit kleding van personeel of zo vies achter gelaten van mensen die al iets te laat waren...

Tena Lady is daarom ook populair bij mannen, helaas  kan ik er niets ander van maken, minder drinken vooraf of tijdig een plek opzoeken want je kent jezelf het beste!

Leen Bakker heeft geen openbaar toilet en voor het bezoek had je ook naar dit andere adres kunnen gaan!

vl
door vlinders2007 - Dec 4, 2007 om 23:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vader is gelukkig nog steeds zinderlijk, zoals ook vele kleine kinderen dat zijn.

Als je deze vraag met lachspieren wil beantwoorden hoop ik nu van harte dat het jou ook een keer overkomt en dat je terplekke in je broek zeikt !

my
door mylo1 - Dec 4, 2007 om 23:16
75 Antwoorden / 2 Vragen

hoi vlinders

Het is inderdaad belachelijk...in het verleden heeft mijn moeder het ook gehad ..zij moest opeens heel nodig [grote boodschap] ook dat werdt geweigerd..zij liep heel snel naar mijn huis [woonde er 5 minuten lopen vandaan] onderweg kon zij het niet meer houden..en je snapt het al ..alles langs haar benen...zij heeft er een complex aan over gehouden en komt vanaf die tijd de deur niet meer uit!

Een andere ervaring [zelfde winkel] mijn oudste moest heel nodig plassen...was 4 jaar...zij mocht dus ook niet...nog kwaad over mijn moeder!...zei ik..of eigenlijk schreeuwde ik ...xxx plassen .NU!...zij keek mij aan[maar ik was een strenge moeder] en zij plaste midden in de winkel ,in haar broek....ik zei tegen de verkoopster...zo nu mag je een dweil halen..en liep naar huis...kom daar al jaren niet meer

Ps ..dat was wel in de zomer hihi

mylo1

my
door mylo1 - Dec 4, 2007 om 23:22
75 Antwoorden / 2 Vragen

Noem de naam ook maar ..ZEEMAN

poltol
door poltol - Dec 4, 2007 om 23:32
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo vlinders,

Dit is een probleem wat zich volgens mij alleen voordoet in Nederland. In alle landen waar ik tot nu toe geweest ben heb je OPENBARE toiletten. Soms moet er een muntje in maar dat is te doen. In ons land is het een uitzondering als je ergens een openbaar toilet vindt. Dat is eigenlijk het echte probleem. Winkeliers zouden van hun vastgoedverhuurder moeten eisen dat er bij winkels openbare toiletten zijn. Maar ja die "zeiken" liever over A lokaties en hoge huren of gratis parkeren. Zielig!!!

Succes, poltol

stacey
door stacey - Dec 4, 2007 om 23:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Het is het domein van de winkelier dus het is aan hem om dit wel of niet toe te staan.

Simpel, Hij mag dit dus (iedereen) weigeren. Misschien niet erg klantvriendelijk maar die keus maakt ieder voor zich, het is een winkel geen openbare gelegenheid.

Groetjes,

vl
door vlinders2007 - Dec 4, 2007 om 23:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Mylo1,

De vernedering die ouderen en kleine kinderen dan moeten doorstaan is met geen pen te beschrijven. Vreselijk voor je moeder dat ze hierdoor niet meer kan en wil winkelen!

Ik weiger ook om gemeten te worden aan de mensen die van toiletgebruik misbruik maken door te proberen te stelen en er een troep achter laten. Er zijn mensen die puur en alleen een toilet bezoek maken en schoon achter te laten zonder proletarisch winkelen !

Groetjes

sa
door sanneklok - Dec 5, 2007 om 12:59
49 Antwoorden / 16 Vragen

Je kan geen mens verplichten om je gebruik te laten van het toilet maar....je neemt je zelf overal mee naar toe en ik heb gemerkt dat, als je dat op een vriendelijke toon vraagt, ik best gebruik mocht maken van die ruimte...

Ga anders even naar een  andere winkel waar je vaker komt daar krijg je vast wel de kans!

Sanne

wi
door wingie - Dec 5, 2007 om 13:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb tot ongeveer een half jaar geleden in een winkel bewerkt (Blokker) waar ik een jongen van een jaar of 10 naar het toilet liet gaan. Ik werd er door mijn baas erop gewezen dat ik geen mensen mocht toelaten achter voor toiletbezoek. Dit vanwege het feit dat de mensen in de winkel verzekekerd zijn, maar erachter in het magazijn en kantinegedeelte, waar het toilet zich bevind, niet.

Groeten, Wingie

de
door demi1950 - Dec 5, 2007 om 13:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

schandalig vind ik dit omdat ik zelf ook copd heb en nog veel meer.

Ik weet ook dat er winkels of zaken zijn waar je 50 euro cent of 1 euro moet betalen voor een toilet bezoek nou dat vind ik niet erg als ik hoog nodig moet..wat ik overigs wel heel duur vind maar je zal maar moeten..dan heb ik het er wel voor over.

sa
door sanneklok - Dec 5, 2007 om 13:21
49 Antwoorden / 16 Vragen

Die baas hoeft zeker zelf nooit?

Schandalig!

sacha2
door sacha2 - Dec 5, 2007 om 13:24
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb in dezelfde noodsituatie getaan bij Lidl.

Ik stond op de wachtlijst voor een blaasoperatie ,maar nee hoor.

Er werd mij ook nog zeer onvriendelijk toegeroepen : "wij zijn een supermarkt en geen openbaar toilet"

Je mag wel je geld uitgeven maar in een noodgeval plassen? ho maar.

Het Kruidvat is ook zo star, en bij sommige winkels maken ze een uitzondering, als men maar denkt je goed "te kennen "en ....vooral als niemand het ziet!!!

Meteen wil ik mijn complimenten maken voor de Vomar.

Daar is het nooit een probleem, er loopt keurig iemand met je mee, en dat begrijp ik.

Dus heb je problemen met het ophouden van je plas?

Altijd goed nadenken en vooral plassen voor je van huis gaat.

ha
door hanneke - Dec 5, 2007 om 14:07
321 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf darmpatient (ziekte van Crohn), en zeker in tijden dat mijn ziekte actief is, kan je soms op de meest ongelegen momenten overvallen worden door niet te controleren aandrang. En dan is het dus de keuze: in je broek alles laten lopen, of toch maar iemand vragen of je naar het toilet mag. Naar huis gaan, of naar een andere winkel, is echt geen optie, want dan is het al te laat. Gelukkig is het mij maar 1 keer echt dramatisch overkomen, in de supermarkt (AH) en daar mocht ik gelukkig gewoon naar het toilet. Maar ik kan me niet voorstellen wat ik anders zou moeten.

Voor degenen die beginnen over Tena's of over "vooraf goed naar het toilet gaan": dit is in mijn geval geen oplossing. Zelfs als ik dat doe, kan het me nog overkomen. En nee, het is dan ECHT niet op te houden. Echt niet. Binnen een minuut na de eerste kramp komt het eruit, of ik wil of niet.

P.S. Ik ben 34, dus niet hoogbejaard of zo.

sa
door sanneklok - Dec 5, 2007 om 14:07
49 Antwoorden / 16 Vragen

Ja, logisch maar dan kan het je nog gebeuren. Albert Heijn had ook iemand die mee liep maar dat is niet erg en in Duitsland kan je bij de Kassa vaak een sleutel halen, erg handig maar vooral heel vriendelijk vragen dan mag je zelfs bij de bloemist (ook geen last van geurtjes! :-)

Sanne

ed
door eddie13 - Dec 5, 2007 om 14:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jarenlang in de detailhandel gewerkt. Een winkel is inderdaad geen openbare gelegenheid, dus mag het gewoon geweigerd worden.

Je wil niet weten wat er allemaal uitgespookt wordt in een toilet als je het wel toe laat.

Dan kun je wel zeggen dat dit een ander geval is en niet gemeten wil worden met "de rotte appels", maar het ligt ook anders. Stel dat de winkelier net iemand heeft geweigerd die hij eigenlijk niet zo vertrouwd en die persoon heeft daar behoorlijk moeilijk over gedaan. Die persoon is nog in de winkel aanwezig en ziet dat een ander wel mag...

Nou, dan heb je de poppen aan het dansen hoor. En dat zoek je niet als winkelier, je wilt gewoon omzet draaien, zoveel mogelijk.

En dan komt er nog bij dat een winkelier tegenwoordig niet meer weet wie hij wel of niet kan vertrouwen. Als er geen toilet is die speciaal bedoeld is voor klanten, dan is die vaak in het gedeelte waar ook het kantoor, kantine, of opbergruimte voor persoonlijke spullen van het personeel is. Daar zou ik als winkelier geen vreemde mensen willen hebben.

Kortom, ga thuis eerst naar de toilet; als je voelt aankomen dat je moet, zoek dan een horecagelegenheid (waar je vaak ook iets moet gebruiken voordat je van de toilet gebruik mag maken); maar kijk vooral de winkelier die het weigert er niet op aan.

@ Mylo1: Je zal wel trots zijn dat jij je dochter van 4 op commando kan laten plassen midden in een winkel, je dochter waarschijnlijk niet op jou. En noem je dat wel normaal gedrag? Als ik die winkelier was, dan had ik je de winkel uitgeschopt dat het niet mooi meer was en dat iedereen buiten het kon horen, zodat je nog wel even nagekeken zou worden. Bij ons hebben ze voor dat gedrag een woord: associaal.

mo
door mo75 - Dec 5, 2007 om 14:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een winkelier is (helaas voor sommige mensen die er niks aan kunnen doen) niet verplicht om mensen gebruik te laten maken van het toilet.

Het is natuurlijk heel vervelend;dat als je nodig moet;je niet "even"in de winkel mag.De goeden lijden immers toch altijd onder de slechten.

Wij mogen sinds kort ook alleen zelf gebruik maken van het toilet in onze winkel;omdat we zeer slechte ervaringen hebben met de mensen die toch gebruik maakten van het toilet.

Hetzij smerig achterlaten;hetzij spullen die bij het toilet staan/in het magazijn ongevraagd meenemen.En spullen door het toilet spoelen die daarvoor niet bedoeld zijn;wat weer voor fijne verstoppingen zorgt,hele riolering moest eruit;wie betaalt dat?

Meelopen met de klant is niet altijd mogelijk hoor!En wat ze op het toilet uitspoken;daar ben je toch niet bij;dat zie je achteraf pas als het leed geleden is.

Wij sturen de mensen meestal naar een tegenoverliggende cafetaria en in het winkelcentrum zit ook een openbaar toilet.

Geloof het of niet;heb 1 keer meegemaakt dat de poep aan de muur gesmeerd zat.Nou;je zou het maar moeten schoonmaken!

Daarom @ mylo1:je voelt je zeker wel heel wat dat je je dochter even midden in de winkel hebt laten plassen;zodat een medewerker/ster het wel voor je opruimt?Sorry daar heb ik geen begrip voor.

he
door heksje007 - Dec 5, 2007 om 14:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Eddie13, het was wel zo klantvriendelijk geweest als je voorgaande reacties ook goed gelezen had. Mensen die bepaalde ziektes hebben kunnen volgens jou dus beter niet meer winkelen. Maar je slaat de spijker wel op de kop hier.

Het gaat de winkelier PUUR om de omzet!!! Als klant ben je puur een euro-teken geworden! En dat is aan de bejegening dan ook zeer vaak te merken!

Ik begrijp dat winkeliers voorzichtig zijn geworden wie ze liever wel en niet in de winkel, laat staan op hun toilet hebben, maar je mensenkennis en compassie/verstand gebruiken wil ook wel eens helpen hoor! En zich als winkelier van de goede kant tonen en inzetten voor inderdaad grotere aanwezigheid van publieke toiletten zou op zich ook niet misstaan. Niet alles hoeft in deze wereld om geld te draaien. We zijn tenslotte niet ALLEMAAL dieven en vandalen...

sa
door sanneklok - Dec 5, 2007 om 14:46
49 Antwoorden / 16 Vragen

ja, de goeien lijden dus echt door de slechten................

altijdgeluk
door altijdgeluk - Dec 5, 2007 om 14:54
35 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, in andere landen zijn er meer openbare WC's. In Nederland zijn er weinig en die er zijn, zijn zeer duur - in een NS station kost een WC gebruik 50 cent.
In Amsterdam staan er plaskruisen voor mannen.
Dit is seksediscriminatie, en die is volgens mij bij wet verboden?!

Wildplassen kost 75 euro boete.

Waarom worden er niet gewoon openbare WC's gebouwd - in andere landen kan het. In Londen zijn vele goede openbare toiletten, sommigen gratis, papier is er en ze zijn schoon.
Is de Nederlandse cultuur zo afgebrokkeld dat het hier niet kan?

Het argument dat er misbruik van toiletten gebruikt zou worden - de uitzondering - staat niet in verhouding tot hoe veel mensen een WC nodig hebben en goed gebruiken.

Zit daar toevallig de fabrikant van Tena e.d. achter? ;-) Die profiteert ervan.

ed
door eddie13 - Dec 5, 2007 om 14:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

@ Heksje007: Waar staat er dat ik vind dat mensen met bepaalde siektes beter niet meer winkelen?

Wie leest er hier nu niet goed?

Geen zaken om gaan draaien heksje007, dat is niet fair.

En inderdaad, de klant is voor heel veel winkeliers puur nodig voor de omzet. Anders gaf de winkelier zijn spullen wel gratis weg.

De maatschappij is ook op een dusdanige manier aan het veranderen (lees verharden) dat de winkelier wel mee moet doen. Als je ziet wat een winkelier allemaal al moet doen om diefstal te voorkomen. Dan nog doen de verzekeringsmaatschappijen vaak nog moeilijk bij diefstal. Nog niet eens de tijd genoemd die je als winkelier in dat soort zaken op het politiebureau zit voor aangifte. 's avonds als je na een dag werken thuis zit wordt intussen je winkel half gesloopt of beklad door vandalen die dat leuk vinden.

Ja, de maatschappij verhardt, de winkelier doet hier aan mee. Hij moet wel.

Maar ga niet zeggen dat ik de andere reacties niet goed heb gelezen heksje007, want dat heb ik wel. Het COPD-verhaal is mij niet ontgaan. Helaas weet ik ook maar al te goed wat het is.

menno0
door menno0 - Dec 5, 2007 om 15:19
236 Antwoorden / 42 Vragen

De antwoorden zijn duidelijk, een winkelier hoeft deze faciliteit niet te bieden. Die wetenschap neem ik voortaan graag mee.

SUPERCOOP: Ook ik ben COPD patiënt, maar dat ziet niemand. Ik stond fotocopieën te maken bij Supercoop. Bij koffiehoekje van klein winkelcentrum kun je tegen betaling naar openaar toilet. Dat kon ik nimmer meer halen. Het zweet brak me uit. Ook de auto was te ver geparkeerd.

Ineens biggelenden angsttranen over mijn wangen: ik moest ter stond en stond met trieste natte wangen en samengeknepen benen bij klantenservice. 2 Liter vocht per dag en met de auto enkele boodschappen halen, zou moeten kunnen.............

Klantenservice liep mee naar hun eigen tolietten achter. Ik liep voetje voor voetje om geen nat spoor achter te laten. De dame gaf me een arm liep langzaam mee en was juist héél erg lief.

Nu het niet blijkt te zijn toegestaan, maakt dus klanteservice een inschatting.

Ik las dat daarbij flink wat factoren meespelen, als vies achterlaten, diefstal, niet verzekerd zijn e.d. Ik steek hiervan op dat het reden te meer is wanneer mij dit ooit weer overkomt heel dankbaar te zijn.

ed
door eddie13 - Dec 5, 2007 om 15:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heel goed gezegd Menno!

Gelukkig zijn er nog wel winkeliers die het doen en de mensen daarbij netjes helpen en mee lopen. Maar ook dat kan niet altijd.

Die winkeliers moet je wel prijzen ja.

Maar om terug te komen op de vraag die in het begin gesteld is: Ja, een winkelier mag je weigeren om naar de toilet te gaan.

mo
door morgenrood - Dec 5, 2007 om 15:37
7 Antwoorden / 4 Vragen

Heb best begrip voor de winkeliers, maar de verantwoording ligt ook niet bij hun ,hoewel ze daar wel begrip voor moeten hebben, en daarvoor eens wat meer overleg met elkaar moeten gaan houden.

Waarom? Nou je mag niet wild plassen dan krijg je een bekeuring.
Maar als je toch nodig moet ,wat dan?

Er moeten hier openbare Toiletten komen, en overal.

Wij hebben hier een mooie Passage, maar als je naar het Toilet moet dan sturen ze je naar een restaurant waar je dan een consumptie moet nemen.

In ieder winkelcentrum hoort volgens mij een openbaar toilet te zijn, e men wil best betalen daarvoor als je erg nodig moet. Dit is dan een grote opluchting.

sa
door sanneklok - Dec 5, 2007 om 16:02
49 Antwoorden / 16 Vragen

Dus gewoon vriendelijk vragen en als je een "menselijk mens" treft komt alles wel goed. Ik moet er niet aan denken dat me overkomt wat ik op deze paar pagina's heb gelezen want ik vind het echt onmenselijk!

sanne

ah
door ahullegie - Dec 5, 2007 om 16:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

In Duitsland is het tegenwoordig als je een stoma hebt of een ziekte hebt waardoor je regelmatig naar de toilet moet kun je een pasje krijgen,waardoor de meeste winkels je toestemming geven je van hun toilet gebruik te maken.

jane1
door jane1 - Dec 5, 2007 om 16:27
26 Antwoorden / 7 Vragen

Helemaal eens met MO75.

Bij ons in de winkel komt het regelmatig voor dat mensen, terwijl ze binnen komen, als éérste vragen waar het toilet is (ze staan dan letterlijk nog in de ingang). In ons winkelcentrum is op iedere verdieping een toilet, die staan heel duidelijk aangegeven en zijn allen gesitueerd op kleine loopafstand. Maar ja, dáár moet je betalen en dáár zit hem heel vaak de kneep!

Wij hebben maar 1 toilet in de zaak waar wij het mee moeten doen en ook bij ons kwam het regelmatig voor dat de wc helemaal ondergemeerd zat, de toiletartikelen gestolen werden en de toiletruimte lichtelijk verbouwd was na het toiletbezoek. Fijn als je zelf even snel tussendoor naar het toilet moet!

edwardus
door edwardus - Dec 5, 2007 om 16:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom is dit nou alleen in Nederland een probleem??

Bijvoorbeeld in de VS is het DOODNORMAAL dat je in nagenoeg ELKE winkel en horeca-gelegenheid gebruik kan en mag maken van het toilet. Ze snappen (a) dat dat er nou eenmaal bijhoort, mensen moeten nou eenmaal naar de wc af en toe, ze vinden het normaal dat je het niet op straat, in eeen bosje of nog erger, op de winkelvloer hoeft te laten lopen en (b) dat dit een voorbeeld is van SERVICE.

"Oh nee! Help!! Toch niet SERVICE he? Een ramp!!" denkt de gemiddelde Nederlandse winkelier DAN.

si
door siemb - Dec 5, 2007 om 16:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit een paar jaar geleden ook meegemaakt. Het was een fiaal van een groot concern.Door gebruik van plastabletten en vanwege mijn leeftijd heb ik onregelmatig dwang voor toilet bezoek.

Mijn vrouw en ik waren in die zaak en mij werd toiletbezoek geweigerd. Ik heb toen een brief naar de directie van het concern gestuurd dat mij toiletbezoek werd geweigerd en de reden. Een paar weken daarna ontving ik een brief van de filiaalchef met 2 waardebonnen van f 25.= met de mededeling dat dit nooit geweigerd mocht worden. De chef was er die dag niet en vandaar.Ik was verbaasd maar om die waardebonnen ging het mij niet. Maar de manier waarop het gebeurde. Ik was er uiterst tevreden mee dat kunt u begrijpen.Zo kan het dus ook.Siem

tr
door truckertje - Dec 5, 2007 om 19:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

houdt er ook rekening mee dat bij grote ketens het personeel vaak opdracht van het hoofdkantoor krijgt om niemand in het magazijn toe te laten.

ro
door romach - Dec 5, 2007 om 22:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Over asociaal gesproken!

ro
door romach - Dec 5, 2007 om 22:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ennuh......, Eddie je weet in elk geval nu wel hoe je het woord asociaal moet spellen!!

Als ik ooit nog eens last krijg tijdens het winkelen van mijn darmziekte, hoop ik dat in jouw winkel sta en dat de boel dan lekker bij jou op je mooie tapijtje druppelt als jij mij de toegang weigert tot je toilet. Want ik heb een enorme hekel aan dat soort kortzichtige types die alleen maar aan omzet kunnen denken. Je zal zelf eens ziek worden. Wie weet piep je dan wel anders!

an
door anjehelena - Dec 6, 2007 om 00:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Plus verhoeven in winkelcentrum Binnenhof/Rotterdam Ommoord heeft een keurig royaal klantentoilet (naast de klantenservicebalie) waar desgevraagd gratis gebruik van kan worden gemaakt!

zonnevogel
door zonnevogel - Dec 6, 2007 om 14:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben werkzaam bij een grote winkelketen. Wij mogen geen klanten naar de toilet laten gaan.Volgens het hoofdkantoor vanwege veiligheid.Kluis staat er in het zicht.Persoonlijke spullen liggen er enz.Het is zelfs zo dat we geen familie in het magazijn mogen laten.

Wij dienen ons strikt aan die regel te houden.Dat wil niet zeggen dat wij er mee eens zijn.Het doet mij zeer pijn om kinderen en ouderen te moeten weigeren.Ik zou het graag anders willen zien.En stel dat we een uitzondering maken en er zou net toevallig iemand van het hoofdkantoor langs komen, nou dan zijn we wel de sigaar.

Wij hebben het ook eens meegemaakt dat een moeder zo kwaad werd, dat ze haar kind om de grond zette en liet plassen.Heel fijn hoor zo'n reactie van een "volwassenen".Dat is iets om heel erg trots op te zijn.Fijn ook om zoiets op te doen.

Verplaats je zelf eens in het personeel.Die doen vaak niet anders dan de regels opvolgen die hun opgedragen zijn.En waar ze het vaak ook niet mee eens zijn.Ik zeg het er ook altijd bij.

vl
door vlinders2007 - Dec 6, 2007 om 23:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie reakties.

Op mijn vraag of winkelketen toiletgebruik mogen weigeren voor ouderen en kleine kinderen, blijkt dat ze dat kunnen doen, ook al is er geen openbaar toilet. Winkelketen hebben zo hun eigen reden/ervaring om winkelend publiek niet in hun toilet toe te laten.

Volgens een aantal van de reakties ligt het probleem dus niet bij de winkelketen maar meer bij de projectontwikkelaars die een vergunning nodig hebben bij de gemeente om een openbaar toilet te plaatsen en te onderhouden. Het antwoord daarop is ook al duidelijk, de kosten zijn te hoog en aan winkelend publiek willen ze alleen maar verdienen en zeker niet investeren.

Er zijn genoeg schrijnende gevallen te lezen, dus dit gegeven voor een openbaar toilet in een winkelcentra staat absoluut niet alleen en zeer gewenst.

We lopen in Nederland duidelijk achter met dit probleem, hoe krijg je in bestaande winkelcentra nog een openbaar toilet? En zullen ze er rekening mee houden met hun nieuw te bouwen winkelcentra? Ik ben bang van niet, zodat dit een zeer genant probleem blijft voor die diegenen die het echt hard nodig hebben.

Groetjes vlinders2007

edwardus
door edwardus - Dec 7, 2007 om 00:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Daarom denk ik dat de meeste verbolgen reacties een klacht richting degenen zijn die het beleid in hun winkels bepalen, niet zozeer tegen de individuele verkoopmedewerker. Dat degene die (gedwongen) nee moet verkopen de wind van voren krijgt is dan vaak niet terecht, maar wel begrijpelijk. Een mens kiest er toch niet voor om naar de wc te moeten, als je moet, dan moet je. Linksom of rechtsom.

Eigenlijk zou je, in het geval er op de vloer een behoefte wordt gedaan, dit door de beleidsbepalende moeten laten opruimen. Ik schat ik dat er dan ineens ruimte is voor ander beleid. Wishful thinking misschien.

he
door heksje007 - Dec 7, 2007 om 13:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

"Kortom, ga thuis eerst naar de toilet; als je voelt aankomen dat je moet, zoek dan een horecagelegenheid (waar je vaak ook iets moet gebruiken voordat je van de toilet gebruik mag maken); maar kijk vooral de winkelier die het weigert er niet op aan."

Voor gezonde mensen is dit zeker zeer goed advies, Eddie. Maar zodra er ziektes om de hoek komen kijken, kun je nog zo vaak vantevoren gaan als je wilt, dit maakt dan niet uit. En als je een darmziekte hebt, en je moet meteen naar het toilet, is er dus GEEN tijd om te zoeken naar een horecagelegenheid.

De maatschappij is aan het verharden, zeker. Maar daar moeten we ons allemaal dus maar bij neerleggen dan? Ik hoop dat niet iedereen er zo over denkt! Dan is er namelijk nog hoop voor onze maatschappij!

xandor020
door xandor020 - Dec 7, 2007 om 14:07
180 Antwoorden / 8 Vragen

Ik woon nu 5 jaar in Italie, hier kan je overal naar het toilet.

Dat MOET de winkelier toestaan

Echter, een groot verschil met Nederland. De toiletten zijn hier schoon en dat blijven ze ook! Mensen kunnen hier blijkbaar beter 'mikken'

In Nederland zijn toiletten altijd super goor, Ik zou, als ik een zaak in Nederland had, ook mijn toilet niet openstellen

la
door ladylaaf - Dec 7, 2007 om 14:09
57 Antwoorden / 5 Vragen

hallo lieve mensen

ja ik weet inderdaad wat het is en je hoef echt niet oud te zijn om met dit probleem te zitten

sinds twee jaar gebruik ik plastabletten waar ik niet meer van af kom

dit is echt niet prettig nu  als ik lang ga winkelen neem ik ze later op de dag in

en probeer een koffiehoekje te zoeken waar ik van de wc gebruik van mag maken

ik heb ook diverse keren mee gemaakt dat winkeliers mij nee moesten beantwoorden

ik zelf vindt dit ook heel erg men kan aan de buitenkant niet zien of

iemand iets mankeert

ik heb een keertje op parkeerplaats in een gangetje zitten plassen

omdat de winkelier mij geweigerd had

ik ben hierover heel openlijk tegenover mijn baas geweest en die vindt het geen probleem

maar  er zijn maar weinig mensen die hiervoor begrip hebben

groetjes marloes