st
door stapr Mar 27, 2017 om 21:08
Voeding & gezondheid

Verzendkosten betalen garciniacambogiabio.online

Mijn vrouw heeft enige tijd geleden haar adresgegevens ingevuld voor de aanvraag van een proefpakket, op http://www.garciniacambogiabio.online.
Bij de vraag om het rekeningnummer in te vullen heeft ze de bestelling afgebroken. Toch is er toen een bevestigingsmail gekomen (die ze over het hoofd heeft gezien) en vervolgens lag er een pakketje van dit bedrijf in onze brievenbus. Naar onze mening ongevraagd.

Bij vraag hoe wij dit pakketje kunnen retourneren krijgen we de reactie van dit bedrijf, dat er akkoord is gegaan met de bestelling en een achteraf betaling van de actie verpakkings- en verzendkosten a 7.50 euro. Het bedrag is natuurlijk niet schokkend, maar het gaat ons hier om het principe. We hebben aangegeven dat we hiermee niet akkoord gaan en dat we het pakketje willen retourneren.

Wederom een reactie over actievoorwaarden etc. met tevens de onderstaande opmerking:
"Direct na uw bestelling heeft u bovendien per mail de bevestiging van de bestelling ontvangen waarin nogmaals wordt aangegeven wat u heeft besteld en onder welke voorwaarden het aanbod valt. Hierbij is uw IP adres geregistreerd en heeft u uw machtiging gegeven om af te schrijven van uw bankrekening conform de algemene voorwaarden van Garcinia Cambogia."

De machtiging is echter nooit afgegeven. Overigens hebben we het pakketje nog steeds niet kunnen/willen retourneren, aangezien we dan de kosten van de verzending zelf dragen. Zoals gezegd een principe kwestie en eerlijk gezegd willen we onze bankrekening niet afgeven.

Heeft iemand een advies over hoe verder te handelen?

5842 13 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 27, 2017 om 21:32
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder handtekening, zwart op wit op papier, hebben ze geen poot om  op te staan. Ze hebben geen rek nr en hun voorwaarden kloppen niet. Jammer en helaas, NIET betalen.

st
door stapr Mar 27, 2017 om 21:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw snelle reactie ;-)

fa
door familyman Mar 27, 2017 om 22:04
888 Antwoorden / 1 Vragen

Houdt uw bankrekening, hoewel ze het nummer niet weten, wèl in de gaten. In geval van afboeken, storneren en nummer blokkeren via uw bank.

jvberkel
door jvberkel - Mar 27, 2017 om 21:36
41 Antwoorden / 7 Vragen

Uw rechten als consument bij kopen via het internet

Als u aankopen doet via het internet, heeft u als consument in het algemeen zeven dagen bedenktijd en mag u binnen die periode de koop ongedaan maken.

Recht op bedenktijd (ontbinding)

U heeft het recht om tot zeven dagen nadat u het product ontvangen heeft, de koop alsnog ongedaan te maken. Men spreekt dan ook wel van het recht om de koopovereenkomst te ontbinden of te annuleren. Je kunt in dat geval het beste via een aangetekende brief kenbaar maken dat je van dit recht gebruik wilt maken.

Let op! Als u uw aankoop heeft gedaan bij een webwinkel die is aangesloten bij Thuiswinkel.org dan bedraagt uw bedenktijd geen zeven maar veertien dagen.

Als de verkoper u geen informatie heeft gegeven over uw recht op ontbinding, het adres waar u terecht kunt met klachten of over de garantie, dan wordt de termijn waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken verlengd tot drie maanden.

st
door stapr Mar 27, 2017 om 22:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw snelle reactie ;-)

marita5
door marita5 Mar 27, 2017 om 22:19
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@JvBerkel , bedenktijd is 14 dagen en geen 7 dagen , wat u hier beschrijft is flauwekul klopt niks van .

newmikey
door newmikey Mar 27, 2017 om 22:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

@jvberkel: weet niet waar u die onzin vandaan haalt.

tenormin
door tenormin Mar 27, 2017 om 22:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jvberkel: als u enige jaren uit de running bent geweest dan begrijp ik uw antwoord, nu dus niet. Is allang veranderd in de bovengenoemde 14 dagen.

ha
door halex Mar 28, 2017 om 18:06
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als je gewoon zonder verstand van zaken googled, kom je onder andere dit antwoord tegen. Daarom moet je ook niet reageren op zaken waar je geen verstand van hebt. Zal wel weer bot van mij zijn, maar geen speld tussen te krijgen.

tenormin
door tenormin - Mar 27, 2017 om 21:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Afvallen, advertenties, sites: en daarmee gegevens ingevuld, maar geen bankrekeningnummer. Dan hebben ze dus al heel wat. Maar, u respectievelijk uw vrouw: er is niets besteld, ook geen proefpakket: wel ontvangen, lees ongevraagd dus: verder gewoon niets doen als iets u ongevraagd is toegezonden. Alleen, ondanks dat ze geen rekening nummer van u hebben: kijk uw banknummer wel goed na. Je weet maar nooit.

st
door stapr Mar 27, 2017 om 22:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw snelle reactie ;-)

ha
door halex Mar 27, 2017 om 22:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik betwijfel of het ongevraagd is. Mevrouw heeft de bestelling in gang gezet en haar gegevens ingevuld. Mogelijk na een 'OK' in een volgend scherm op het rode kruisje gedrukt, maar dan is de bestelling eigenlijk al geplaatst.

ha
door halex - Mar 27, 2017 om 22:13
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft uw vrouw de bestelling in het bestelproces geannuleerd of heeft ze het scherm middels het rode kruisje gewoon weggeklikt?
Ik durf niet zo stellig te beweren dat er niets besteld is, immers het hele bestelformulier is ingevuld behalve het rekeningnummer. Dan lijkt er een bestelling tot stand te zijn gekomen. Retourneren binnen 14 dagen kan sowieso. Wel bepaalt de wet dat de leverancier in dat geval de kosten van het retourzenden niet hoeft te dragen. Tegelijkertijd moet hij de kosten van de oorspronkelijke zending wel terug betalen. En in uw geval kan dat met gesloten beurs, want die zijn nog niet voldaan.
U kunt er een principiële kwestie van gaan maken, maar dat doet de leverancier ook. Die zal uit principe blijven volhouden dat uw vrouw besteld heeft. En daar heeft het wel behoorlijke schijn van.

marita5
door marita5 Mar 27, 2017 om 22:40
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@halex , lijkt mij ook dat mevrouw besteld heeft , er word bij het proefpakket niet gevraagd naar bankrekeningnummer , dit is alleen bij vervolgzendingen .

st
door stapr Mar 28, 2017 om 07:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met  verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.

Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?

marita5
door marita5 - Mar 27, 2017 om 22:17
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Stapr ,

Bij een proefpakket word niet gevraagd naar uw bankrekeningnummer , word wel gevraagd bij vervolgzendingen als u het pakket niet binnen de 14 dagen terugstuurt .
Maar dan moeten ze schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten , klik op de rode regel .

http://www.garciniacambogiabio.online.

ha
door halex Mar 27, 2017 om 23:46
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat vermoedde ik al, maar mijn welbekende luiheid weerhield mij van het 'fact-checken'. Dank dat u die moeite wèl gedaan hebt!

st
door stapr Mar 28, 2017 om 07:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met  verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.

Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?

st
door stapr - Mar 28, 2017 om 07:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een toevoeging:
Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met  verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.

Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?

marita5
door marita5 - Mar 28, 2017 om 07:59
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Stapr ,

Mijn vrouw heeft enige tijd geleden haar adresgegevens ingevuld voor de aanvraag van een proefpakket,

Wanneer heeft u vrouw dit gedaan ? er is altijd een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het pakket , als u nog binnen die 14 dagen zit stuur het pakket ongeopend terug .
Om verdere problemen te voorkomen betaal die € 7,50 .,
Wanneer u het pakket heeft teruggestuurd moet Garcinia Cambogia u de € 7,50 verzendkosten terug betalen .
Controleer uw bankrekening , anders zit u aan een abonnement vast voor vervolgzendingen van € 68,- p/m die dan automatisch word afgeschreven , volgens hun voorwaarden , maar deze kloppen niet .
Voor vervolgzendingen is een schriftelijke overeenkomst vereist , lees ook hier , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld

 Neem ook eens contact op met consuwijzer

https://www.consuwijzer.nl/contact

panter22
door panter22 - Mar 28, 2017 om 09:22
6599 Antwoorden / Vragen

Als uw vrouw niets besteld heeft, hoe komen ze dan aan haar adres en email adres?
Heeft ze misschien per ongeluk op het knopje verzenden gedrukt?

ho
door holy53 Mar 28, 2017 om 09:56
68 Antwoorden / 1 Vragen

Lees je wel wat er in melding van ts staat?????

panter22
door panter22 Mar 28, 2017 om 10:41
6599 Antwoorden / Vragen

Ja hoor. Mevrouw heeft de bestelling afgebroken.
Je kunt lijkt mij maar 2 dingen doen bestellen of niet.
En om te bestellen moet je op de verzendknop drukken.

ha
door halex - Mar 28, 2017 om 18:10
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Binnen 14 dagen na ontvangst moet ze aangeven dat ze de bestelling herroept. Vervolgens moet het product uiterlijk 14 dagen na de herroepingstermijn van 14 dagen weer bij de verkoper terug zijn. Uw vrouw draait op voor de kosten van de retourzending. De kosten van de heenzending mogen ze dan niet meer van u vorderen.

@Panter22: staat op de site dat je pas bestelt nadat je op verzenden drukt? Ik heb dat niet gecontroleerd, maar in de wet staat in ieder geval niets over een 'verzendknop' om een overeenkomst aan te gaan. Het zou kunnen dat het vinkje gebruikt moet worden voor een eenmalige incasso, maar dat staat los van een bestelling.

st
door stapr 28 mrt. 2017 om 07:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met  verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.

Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?

No
door Noorderlicht - May 30, 2017 om 13:42
3 Antwoorden / Vragen

Als aanvulling daarop mijn ervaring. Ook ik heb het proefpakket aangevraagd.
Mijn rekeningnummer eveneens niet ingevuld. Toch kreeg ik het proefpakketje toegestuurd. Enfin, toen ook maar de € 7,50 betaald. Daarna niets meer besteld.

Na een paar weken ontving ik een betaal link voor een (niet geplaatste) bestelling van maar liefst € 68,=, te betalen via Mollie Payments.
Reageren kon naar info@garciniacambogiabio.online.
Ik heb gereageerd met de melding dat ik niets had besteld en of men mij dat wilde bevestigen.
Een reactie ontvangen met een Ticket nummer van mijn reactie.
Echter geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Tot vandaag, na 14 dagen; een betalings herinnering.

Tot zover mijn ervaringen met Garcinia Cambogia. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Mollie Payments maar eens benaderen die dit soort praktijken faciliteert.

marita5
door marita5 May 30, 2017 om 14:20
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Noorderlicht , bij vervolgzendingen vooral niet betalen , de ondernemer moet bewijzen dat ze een schriftelijke overeenkomst met u hebben afgesloten , blokkeer het banknr  lees hier klik op de rode regel ( lees ook de rechter blauwe balk ) https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mollie heeft er niets mee te maken. Dat is slechts een betaaldienst. Voortaan geen proefpakketjes meer bestellen, dat voorkomt ellende en gedoe.

En u weet toch wel dat dat spul niet helpt?

No
door Noorderlicht - Jun 13, 2017 om 17:12
3 Antwoorden / Vragen

En het verhaal gaat maar door.
Er worden door Garcinia Cambogia Bio producten gestuurd die niet zijn besteld en betalingsherinneringen voor product wat niet is besteld en niet ontvangen.
Heel moeilijk om hier van af te komen zeg!

costnix
door costnix Jun 14, 2017 om 00:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niet meer op reageren!

MV
door MV0606 - Aug 2, 2017 om 11:44
4 Antwoorden / Vragen

Hoi Allemaal,

Ook ik ben zo stom geweest om hierin te trappen...
Gewoon even bellen met onderstaande gegevens, aangegeven dat je je pakket hebt geretourneerd :

Adres: Pakketdienst QLS - Bamendaweg 18, 3319GS, Dordrecht

Telefoon: +31 (0)78 647 55 90

Email: info@pakketdienstqls.nl

Dit is het adres waar wij onze pakketjes naartoe moeten terug sturen.
Nadat ik aangaf dat ik vanmiddag wel even langskwam in Dordrecht en in Oosterhout, vertelde mevrouw mij dat alle pakketjes van G.C. en Slimfruit gewoon worden vernietigd en hun alleen maar een mailtje naar Japan hoeven te sturen met de melding dat wij als klant onze pakket hebben geretourneerd.
Helaas word daar flink gebruik van gemaakt m.b.v. incasso bureau Billink.

Dus.... NIET BETALEN!!!!!

bb
door bblover - Dec 4, 2017 om 22:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ergens begin 2017 komt mijn man op Facebook een advertentie tegen van Garcinia Cambogiabio.  Voor de duidelijkheid; hij is nooit op de site van GC zelf geweest en is ook nooit op zoek geweest naar produkten van dit bedrijf. In deze advertentie wordt gemeld dat je een gratis pakketje voedingssupplementen/vitaminepillen kunt bestellen. Omdat gratis natuurlijk zeer aanlokkelijk klinkt tikt hij hier zijn naam en adres in en meent hiermee een gratis pakketje pillen te zullen ontvangen. Echter bij het klikken op enter verschijnt er een tweede pagina waarop wordt aangegeven dat de pillen helemaal niet gratis zijn maar dat er € 7,50 dient te worden betaald. Op deze pagina wordt tevens gevraagd de IBAN in te vullen.  Omdat € 7,50 helemaal niet gratis is, klikt mijn man de pagina weg met het kruisje in de rechter bovenhoek. Hij dacht hiermee duidelijk te hebben gemaakt geen behoefte te hebben aan deze “gratis” levering. De aanvraag is immers niet afgerond. Een maand later blijkt dat dit nou juist de val te zijn die GC heeft uitgezet. Er komt namelijk wel een proefsetje pillen naar ons adres. Niet veel later volgt een e-mail met de melding dat er € 7,50 betaald dient te worden. Het pakketje wordt daarom door hem ongeopend retour gezonden, waarna hij GC via hun klantenservice meldt dat er geen aanvraag heeft plaatsgevonden aangezien de aanvraag niet is afgerond en door hem is weggeklikt. Ook wordt er hier duidelijk aangegeven dat er totaal geen behoefte is aan en abonnement. Er was bij de aanbieding van het gratis setje niet eens duidelijk dat het een abonnementsservice betrof.  GC geeft echter de helft van de contact pogingen geen gehoor en de andere helft van de keren dat er contact wordt opgenomen (via e-mail) komen er standaard geformuleerde teksten terug die duidelijk een stukje copy/past zijn van hun kant. Na de herinnering en aanmaning is de rekening opeens 2x de kosten van het “gratis” pakket met een beetje rente en daarbij is opeens € 68,00 euro in rekening gebracht. Dit zijn blijkbaar de kosten van een maandtermijn aan abonnementskosten. Artikelen die bij deze kosten horen heeft hij overigens nooit ontvangen.

 Uiteindelijk komt de vordering bij Park Incasso B.V. terecht. Die kopen blijkbaar incasso’s op die niet makkelijk zijn te verhalen door GC zelf. Dit doet u in straffe bewoording waarbij u meteen dreigt met deurwaarders en dure stappen naar de rechter. De kosten zijn inmiddels €123,47 + € 256.

Algemene voorwaarden

Dat er in de algemene voorwaarden is opgesteld dat er kosten vastzitten aan dit “gratis” pakket en daarnaast een abonnement, doet niet ter zaken.  Kosten en  vervolgzendingen mogen niet verstopt staan in de algemene voorwaarden. De wet zegt dat dit duidelijk bij het aanbod moet worden vermeld. Het doet niet ter zaken of er een vinkje is geplaatst bij de algemene voorwaarden.

Sepa

GC geeft aan dat er een overeenkomst is en bewijst dit met een half ingevulde Sepa. Dit is overigens geen overeenkomst. Ten eerste heeft mijn man deze Sepa niet zelf ingevuld. Dit heeft GC gedaan met de NAW-gegevens die hij heeft ingevuld op de pagina waarop het pakketje pillen nog gratis leek. Ten tweede ontbreken er hier de handtekening en de IBAN.  Deze Sepa behoort door de afnemer van een product te worden ingevuld en daarna naar de bank te worden gezonden. Aan de hand van dit formulier kan er een eventuele automatische incasso plaatsvinden. Een Sepa is geen bewijs dat er een overeenkomst is. Tot op heden heeft GC nooit een overeenkomst laten zien.

 Het incassobureau Park is eveneens een louche bedrijfje. Zij geven namelijk een kortere betalingstermijn dan de 14 dagen die door incassobureaus gehanteerd dienen te worden.

Ik adviseer u de informatiesite van Consuwijzer te bezoeken. De adviezen die hier worden gegeven lijken uitsluitend over GC te zijn geschreven. Daarnaast adviseer ik u online te zoeken naar jurisprudentie inzake rechterlijke uitspraken vs GC. Wat u hier aantreft is niet fraai.