Baby en Tiener Megastore
Hoi,
Ik heb vorige week online een autostoel voor mijn kind besteld bij Baby en Tiener Megastore. In de advertentie wordt aangegeven dat de autostoel comfortabel en ergonomisch is. We hebben de autostoel ontvangen en zijn niet tevreden over de kwaliteit van het product. De autostoel heeft een dun zitkussentje en voelt hard en oncomfortabel aan.
Nu heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Baby en Tiener Megastore, en zij geven aan dat de autostoel niet omgeruild kan worden. Tijdens de bestelprocedure of bij de productinformatie staat dit nergens aangegeven. Ik heb de volgende reactie ontvangen; " U kunt op onze website duidelijk zien wat de voorwaarden zijn. Wanneer u tot aankoop over gaat dan accepteert u deze voorwaarden. "
Terwijl op iedere pagina op hun website staat dat je 14 dagen bedenktijd hebt.
Kan en mag dit ?
U zegt dat de stoel niet omgeruild kan worden maar dat wil nog niet zeggen dat de goederen niet teruggezonden kunnen worden. Heeft u al betaald? Mocht dit per credit card gebeurd zijn dan kunt u de betaling terugdraaien.
Hallo Singh2206 ,
De voorwaarden :
9 Afkoelingsperiode
9.1. Nadat de klant het door hem/haar bestelde product heeft ontvangen, heeft de klant de bevoegdheid om binnen veertien (14) dagen na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met W. Burgerhout BV te ontbinden. Artikelen worden uitsluitend geaccepteerd wanneer deze ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd.Sommige producten kunnen uitgesloten zijn van retour , i.v.m. veiligheidsredenen , zoals bijvoorbeeld autostoelen .
9.2. Indien de klant de overeenkomst ingevolge artikel 9.1 van deze voorwaarden wenst te ontbinden, dient de klant dit schriftelijk (via e-mail, brief of fax) aan W. Burgerhout BV te melden. De klant dient het product - na overleg met W. Burgerhout BV - te sturen naar een door W. Burgerhout BV vastgesteld retouradres. De klant dient in dit geval zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen.
9.3. Indien de klant reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat de klant de overeenkomst met W. Burgerhout BV ingevolge artikel 9.1. en 9.2 van deze Koopvoorwaarden heeft herroepen, zal W. Burgerhout BV deze betalingen binnen veertien (14) werkdagen nadat W. Burgerhout BV het door de klant geretourneerde product heeft ontvangen, aan de klant terugbetalen.
9.4. W. Burgerhout BV behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is geopend, gebruikt of door de schuld van de klant (anders dan die van W. Burgerhout BV of de leverancier van het product) is beschadigd.
9.5. Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van W. Burgerhout BV schade heeft opgelopen die aan een handeling of nalatigheid van de klant te wijten is of anderszins voor risico van de klant komt, zal W. Burgerhout BV de klant hiervan schriftelijk (via fax, brief of e-mail) in kennis stellen. W. Burgerhout BV heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan de klant terug te betalen bedrag in te houden.
Dit bedrijfje beperkt de rechten van haar klanten. En dat is verboden.
dat dacht ik ook daarom verwees ik ook door naar consuwijzer .
Kwestie van de Voorwaarden goed doorlezen:
Wat zijn de regels voor retourneren
Het is belangrijk dat u altijd eerst contact met ons opneemt vóór u de goederen terugstuurt. U dient inzake retournering binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling uw order retour aan te melden per email aan klantenservice@babyentiener.nl. Hierin dient u het ordernummer, de omschrijving van de reden en de artikelen die u wenst te retourneren te vermelden.Het te retourneren artikel moet nog voorzien zijn van labels en originele verpakking en kan niet worden teruggenomen indien:
- Het artikel gebruikt of beschadigd is
- U zelf heeft getracht een gebrek te herstellen
- U de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd
Let op: Sommige producten kunnen uitgesloten zijn van retour i.v.m. veiligheidsredenen, zoals autostoelen. Cadeaubonnen mogen niet geretourneerd worden. Wij accepteren uitsluitend retouren die op de hierboven beschreven wijze zijn aangemeld en waarvan de instructies, die bij aanmelding zijn aangegeven, gevolgd zijn. Retouren die niet of niet binnen de gestelde tijd aangemeld zijn, worden niet geaccepteerd.
(Bron)
Heel vervelend dus.
Volgende keer dus eerst in een filiaal gaan kijken!
Ehhhh....? Dus alles wat een bedrijf schrijft in haar AV geldt, al is het in strijd met de wet?? Denk het niet!!
Wanneer op hun website staat dat U veertien dagen bedenktijd hebt dan heeft U die ook. Is de winkel aangesloten bij thuiswaarborg. Klachten kunt u plaatsen bij thuiswaarborg.org.
ALGEMEEN mensen kijk toch eens uit bij kreten als Discounter, De Specialist, Megastores. Geen service veel ellende en amper goedkoper. Daarnaast kun je een matras niet testen op internet maar een kinderzitje evenmin. Mvrgr.
OT: De eerdere reacties niet gelezen?
Natuurlijk wel maar of zulke voorwaarden als serieus moeten worden beschouwd valt te bezien en daar moeten wij ons als forum niet mee conformeren. Deze hebben wij vaker gezien en als onzinnig bestempeld. Thuiswinkelwaarborg daar werd naar gevraagd. Mvrgr.
Waar werd dat gevraagd dan? U vraagt zelf of het bedrijf is aangesloten. Niet door TS.
Klik hier voor een vergelijkbaar geval en stuur de leverancier de mening van de consumentenbond mee, zij denken er anders over.
@diewilik, de link werkt niet. Misschien als Antwoord plaatsen i.p.v. Reactie? Alles werkt nog niet zoals het hoort binnen reacties.
Dubbele plaatsing komt helaas vaker voor mogelijk door provider wisseling. Site werkt (nog) wat traag. Excuses. Mvrgr.
Site werkt helemaal niet traag en dubbelposts komt alleen nog bij jou voor. Het probleem zit dus bij jou.
Wanneer jij dat zegt. Ik maakte het onlangs mee. En wat de een traag vindt is voor een ander voldoende. Hij reageert wel sneller dan voorheen. Ik heb daarom in ieder geval niet 'gestaakt' met welke reden dan ook. Daarnaast had ik het over provider wisseling van Wifi naar 4G. Stond er toch echt bijzonder duidelijk bij.
@diewilik Voorwaarden als 'alleen in ongeopende verpakking terugzenden' en wat is 'ongebruikt' zijn niet van deze tijd. Consumenten moeten gewaarschuwd worden tegen malafide bedrijven en er zou behalve thuiswinkelwaarborg een consumenten code moeten komen voor thuiswinkelorganisaties. De consument moet tegen wildgroei beschermd worden.
Van rijkswege zie ik weinig tot geen (wets) initiatief bij een groter groeiend marktaandeel. Mvrgr.
@Singh2206 ,
U kunt bellen / of een vraag stellen aan consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Dit is een lijst met uitzonderingen op de bedenktijd: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/het-afhandelen-van-een-bestelling-bedenktijd-bij-internetaankopen/uitzonderingen-op-de-bedenktijd/
Veiligheidsredenen staat er niet bij.
Ook al staat het in de algemene voorwaarden, de wet blijft nog steeds gelden. Je bedenktijd (mits die niet verstreken is) is nog van toepassing, en die is wettelijk vastgelegd.
Zie hiervoor ook de site van de ACM: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/het-afhandelen-van-een-bestelling-bedenktijd-bij-internetaankopen/uitzonderingen-op-de-bedenktijd/
[edit]
Reflecs was mij net voor...MAW: de site houdt zich niet aan de wetgeving.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer