Ik krijg van roobol mijn voorrijkosten niet terug maar de fout is bij hun wat nu
Ik heb een hor van flexa besteld roobol die kwamen ze opmeten
nu verteld hij me dat het niet in kunstof ramen geplaats kan worden dat zei hij meteen dat hij binnen kwam en zag dat alles kunstof was.
Dus ik wil me 185 euro aanbetaling terug alleen nu moet ik de 42.50 voorrij kosten betalen daar ben ik het niet mee eens want de fout is aan hun en niet aan mijn .Ze hadden in de winkel moeten vragen wat ik voor ramen/schuinpui ik heb ,dan hadden ze kunnen zeggen dat het niet op kunststof kan.
Ik had dan namelijk niet die man laten komen .
Ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen om die 42,50 ook terug te krijgen.
vriendelijk groet syl meerhoff
Waarom denk je dat Roobol in de fout gegaan is? Omdat zij niet gevraagd hebben of het kunststof kozijnen zijn? Waarom steek je de hand ook niet in eigen boezem en geeft toe dat ook jij uit jezelf had kunnen zeggen dat het kunststof kozijnen ziujn?
Dus ik vind die voorrijkosten helemaal niet overdreven. Tenslotte is die persoon voor niets komen rijden. Wat had je gedaan als hij wel opgemeten had, er niets van gezegd zou hebben en Roobol zou komen installeren en dan pas zegt dat er niet gemonteerd kan worden.
Stel aan Roobol voor dat jullie de kosten van het voorrijden delen. Nogmaals Roobol had het kunnen vragen, maar jij had ook initiatief kunnen tonen en kunnen vertellen dat je die kunststof kozijnen hebt.
Zoals ik begrijp bent u bij een stenen winkel van Roobol geweest. Was het van uw kant dan (ook) niet logisch dat u vertelde dat het voor kunststof ramen bedoeld was? Ook de verkoper had dit eigenlijk moeten vragen/zeggen uiteraard. Tja, de man is voor niets gekomen. Misschien de voorrijkosten samen delen, vragen, een optie. 't Is toch een misverstand van beide kanten.
ik was je voor ;))
Ja, maar jij hebt het samen delen eraan toegevoegd. ;-)) ☺
Niet naderhand, ik had een tikfout gemaakt en die heb ik veranderd hahahaha
Okay, maakt immers geen sikkepit uit? Komkommertijd is het überhaupt. ♥
U komt in de winkel met de vraag 'ik wil een hor van Flexa 'Roobol zegt die hebben we kies maar een geschikte uit' en dan gaat u op zoek naar een geschikte hor en vind er een die niet voor kunststof kozijnen geschikt is en dat is uw probleem want u had kunnen weten dat die hor niet geschikt was voor kunststof kozijnen als u de bijsluiter of de informatie op de verpakking had gelezen. Het zou onzinnig zijn als een medewerker van Roobol of andere verkopers uitgebreid vragen aan u gaan stellen om er achter te komen of de hor in uw kozijn wel passend is. U komt er met enkel de voorrijkosten nog goed mee weg want de koop is door Roobol ongedaan gemaakt en hoeft u ook niet te voldoen. Tip voor een volgende keer geef uitgebreid aan wat u wenst en of datgene ook op uw kunststof kozijnen gemonteeerd kan worden.
Ik kan mij niet voorstellen dat bij de bestelmogelijkheid niet is aangegeven dat hetgeen u wenste niet geschikt is voor plaatsing in kunsstof kozijnen.
Indien dat echter wel zo is heeft u in beginsel reden om de voorrijkosten te betwisten maar dan zult u daar toch de nodige moeite voor moeten doen en beginnen met tenminste een aabgetekend te verzenden brief die u al tenminste € 10,00 aan port zal kosten en mede gelet op de al gegeven reacties: ik heb zeer grote twijfel dat u dan succes heeft omdat de bewijslast toch dan ook echt bij u ligt. Om verdere kosten te voorkomen, ook eventuele incasso kosten indien u niet betaalt, is mijn advies, probeer zoals @TENORMIN ook al aangeeft een tot middenwegte komen en anders toch betalen. Indien u heeft betaald zoals ik feitelijk begrijp, dan geen moeite meer doen.
Een email heeft juridisch dezelfde waarde als een aangetekende brief. Zonde van die 10 euro als je toch op dode bomen gaat doen.
@RJW, dat is nog maar de vraag of dat inderdaad en altijd zo is omdat er wel bewezen dient te worden dat de e-mail ook op het juiste adres is gearriveerd.
Zie o.a.dit: mail maar een beperkte bewijswaarde. Een elektronische aangetekende brief die dezelfde juridische waarde heeft als een klassieke papieren aangetekende brief, kan enkel verstuurd worden via bedrijven die daarvoor erkend zijn door de overheid.
Wie heeft er gezegd dat u die hor wilde/moest hebben? Als ik op de site van Roobol kijk kunnen ze u meenemen in het hele traject. Dan komt er vanzelf uit dat het niet kon. Als u binnen bent gestapt met het verhaal dat u die hor wilde hebben en de inmeetafspraak is gemaakt, dan is het helemaal uw verantwoordelijkheid.
Geachte Neodutchio,
Ik lees nergens op hun site iets over voorrijkosten.
Bij ieder hor of het nu gaat om een schuif-, rol-, inzet- of vast hor staat altijd vermeld of het geschikt is voor kunststof of aluminium kozijnen.
Als je een hor gaat zoeken op internet, zoek je naar kunststof kozijn horren.
Hoe wilt u overigens een rolhor in een kunststof schuifpui geschroefd krijgen? Een hor wordt op of tussen het kozijn geplaatst.
Als u een auto wilt kopen, vraagt de verkoper toch ook niet of u wel mag rijden?
bij kunststof ramen word een hor IN het raam geplaatst, zo word ie simpel geklemd als het ware en blijft ie op zijn plek staan.
Dat weet ik. Ik doe het werk al 25 jaar.
Maar ze heeft het over ramen/schuifpui, ik vermoed dat het dus om de schuifpui gaat, omdat leveranciers van kunststof kozijnen doorgaans bij opdracht ook de raamhorren adviseren (naderhand bestellen is duurder dan direct met de kozijnen meeleveren), maar een schuifpui is een heel andere verhaal. Dit type horren is totaal anders dan een hor voor een draaikipraam.
De TS heeft waarschijnlijk al wel raamhorren, want die kan Roobol vast wel leveren voor kunststof, maar niet voor kunststof schuifpuien.
Als er in een kozijn (of in welke situatie dan ook) niet geschroeft kan worden, dan zijn er nog altijd plakstrips te krijgen. Deze zijn er in verschillende breedtes en varieren van 4 tot 8 kilo draagvermogen per m1. Voor een gewoon raam van een meter breed is een hor geen 8 kilo zwaar. Wellicht is dat een optie.
Wij hebben al jaren bij onze openslaande achterdeuren een dubbele hot, gewoon in het kunststof gemonteerd. Dus ik zie het probleem niet. Als deze hor het begeeft zie je wat schroefgaten maar daar komt toch weer een nieuwe hor voor.
Onze horren zijn uitermate strak gemonteerd en zitten net na de klink. Het kan echt wel alleen moet er in het kunststof geschroefd.
Als je een huurhuis hebt, dan mag je niet in kunststof schroeven.
Verder zijn kunststof kozijnen voorzien van staalversteviging in een afgesloten luchtdichte kamer. Bij het doorboren van deze kamer kan er na een tijd roestvorming ontstaan, wat gevolgen heeft voor de kwaliteit van een kunststof kozijn. Wij raden het daarom af om te boren in kunststof kozijnen.
Bron: https://vkgkeurmerk.nl/nieuws/boren-in-kunststof-kozijn-zo-zit-het/
Bovendien vervalt de garantie op de kozijnen.
@sira, ik heb de kozijnen ooit opgebouwd zien worden en dat is al heel lang terug. De horren zitten er ook al jaren in en de constructie zal niet roesten want het is aluminium.
Ik gok het erop. En als ze nu iets minder lang meegaan dan nog heb ik al die jaren voordeel van de horren.
Het klopt niet helemaal.
Als je online een adviesgesprek had gepland, dan was er gratis iemand gekomen en die had direct kunnen zeggen dat de hor niet in kunststof gemonteerd kan worden.
Nu ben je in de winkel geweest, hebt direct wat uitgezocht en moet je wel betalen.
Misschien is het een misverstand. Als je de hor had besteld, maar er toch vanaf gezien omdat je achteraf gezien toch geen hor wilt.
Dan zit je aan kosten vast. Want er komt speciaal iemand bij je thuis, nadat je besteld hebt.
Maar je wilde de hor wel, alleen bij het inmeten blijkt dat het niet kan in de kunststof ramen.
Dat is een andere situatie.
Je kunt een mailtje sturen waarin je de situatie uitlegt. Je weet nooit wat er uit komt.
Als je op de website ziet dan staat daar:
Het allerbeste advies over vloeren, gordijnen en raamdecoratie gewoon bij jou thuis? Regelen we voor je! Plan nu jouw gratis afspraak en dan komen wij bij je langs.
en:
Bij de eerste afspraak met Roobol staat alles in het teken van een vrijblijvend, eerlijk advies. Dat kan in onze winkel zijn, maar ook bij je thuis of op kantoor.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer