ap
door appel4 Apr 8, 2013 om 21:49
Winkels & webshops

Klachtafhandeling Lidl

ik heb een klacht over/naar de Lidl, ik heb een artikel gekocht welke zij 2 keer hebben gescand wat ik buiten pas zag. Ik krijg mijn geld niet terug. Een klantenservice hebben ze niet en er wordt ook niet op mijn brief gereageerd. Telefonisch (80 cent per minuut) zegt men dat ik pech heb. Kan dit zomaar?

13092 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2013 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u dan meteen weer naar binnen gelopen met uw boodschappen? Normaal gesproken wordt het dan altijd keurig afgehandeld door Lidl. Of hebt u thuis een brief geschreven? Hoe kunnen ze dan iets controleren?

valerius-2
door valerius-2 - Apr 8, 2013 om 23:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Controleren doe ik altijd direct na dat ik heb af erekend, en ga dat niet thuis of buiten doen. Dat is de normale gang van zaken.

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2013 om 23:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn ervaring is ook dat zoiets door Lidl (en ook andere winkels) keurig wordt opgelost.

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2013 om 10:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo appel4,

.....Kan dit zomaar?.....
Ja.
Blijkbaar heb je niet meteen achter de kassa gecontroleerd. .....wat ik buiten pas zag.....
Dan kan de kassamedewerker niet meer nagaan of het wel klopt.
Dus inderdaad .... helaas pindakaas.
Normaal gesproken handelt Lidl dit soort zaken meteen - naar tevredenheid - af.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2013 om 12:28
16840 Antwoorden / 108 Vragen

appel4, als je gelijk weer naar binnen bent gegaan, met je tas met boodschappen en bonnetje, had de cassière toch wel even naar het dubbele bedrag kunnen kijken, desnoods je tas op de band geleegd en de artikelen even tellen. Raar hoor, dat je het dubbel moest betalen. En als je met "naar buiten gaan" bedoelt: naar huis: ja, dan word het een ingewikkelder verhaal. Bellen en schrijven word dan waarschijnlijk duurder als de dubbele "aanslag".

bo
door bornsol - Apr 10, 2013 om 13:31
133 Antwoorden / 35 Vragen

Gebruiksaanwijzing,vraag altijd om een bon,leg de boodschappen in het karretje,pak de boodschappen stuk voor stuk uit het karretje en controleer de bon, is er iets mis gooi alle boodschappen retour in het karretje,ga ZONDER tassen weer retour de wiinkel in,meld u zich bij een kassa[ inderdaad er is geen servicebalie] die roept de maneger en alle wordt keurig opgelost Pffffff

dearagain
door dearagain - Apr 10, 2013 om 13:44
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Adres Lidl,

Antwoordnummer 504
1270 VB HUIZEN (NH)

of

Huizermaatweg 45, 1273 NA Huizen

of

Postadres: postbus 198, 1270 AD Huizen.

Gratis telefoonnummer van LIDL is: 0800 - 5435463

Gewoon telefoonnummer van LIDL in Huizen is: 035 – 5287400

ra
door raster - Apr 10, 2013 om 14:04
50 Antwoorden / 8 Vragen

Appel4
Aan dit verhaal zit een luchtje.

jo
door jorisw - Apr 10, 2013 om 14:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben ze bij Lidl niet van die kassa's waar je als klant direct op een scherm kunt zien wat er gescand wordt (zoals bijv. bij AH en Plus). Daar heb je nu weliswaar niks aan, maar voor een volgende keer kan het gedoe schelen. Je kan de caissiere er dan meteen op wijzen dat er iets fout ging.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2013 om 14:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Raster,
er zit inderdaad een luchtje aan dit verhaal.
LIDL heeft helemaal geen telefoonnummer dat 80 cent per minuut kost.
En vraagsteller beweert dat LIDL geen klantenservice heeft, in de winkel niet, maar wel telefonisch.
Ik had laatst een klacht over een product, ik meldde dat gratis telefonisch, waarna ik een brief ontving waarmee ik 3 verpakkingen van het product kon ophalen.
Vraagsteller kletst maar wat.
Ik keek even op de LIDL site, inderdaad, zoals eerder gemeld, simpel te vinden, een gratis nummer.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=raster schreef op woensdag 10 apr 2013, 14:04: Appel4
Aan dit verhaal zit een luchtje.

ma
door marjoleinm - Apr 10, 2013 om 15:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook meerdere malen bij de Liddl gehad, ze hebben een scherm om te scannen zowel horizontaal als verticaal.. Het zal hierdoor wel sneller gaan maar dat gaat wel eens fout. Ik controleer idd ook altijd de bon IN de winkel en heb nog altijd mijn verschil terug gekregen.

sjoerd65
door sjoerd65 - Apr 10, 2013 om 16:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ditzelfde eens bij AH meegemaakt (ik keek pas thuis naar het bonnetje) en deze gaf mij zonder gezeur of gemopper gewoon mijn teveel betaalde geld terug..

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2013 om 16:31
16840 Antwoorden / 108 Vragen

sjoerd65, dat is nu eenmaal de service van AH. Daar kan je ook de volgende dag teruggaan, mits je even een telefoontje pleegt. Word genoteerd en vooral gemakkelijk als je niet echt in de buurt woont.

bo
door bornsol - Apr 10, 2013 om 16:43
133 Antwoorden / 35 Vragen

Dames/Heren er is een misverstand in deze discussie,het gaat hier niet om een prijsverschil,maar om het AANTALvan het zelfde produkt,als je dan je bon buiten gaat nakijken is het aantal moeilijk te bewijzen

labren
door labren - Apr 11, 2013 om 01:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

raar verhaal dit , als je boodschappen doet en je ziet buiten dat het niet klopt ga je toch even terug de winkel in om het recht te zetten

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2013 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bornsol schreef op woensdag 10 apr 2013, 16:43]Dames/Heren er is een misverstand in deze discussie,het gaat hier niet om een prijsverschil,maar om het AANTALvan het zelfde produkt,als je dan je bon buiten gaat nakijken is het aantal moeilijk te bewijzen

Maar ook daar doet Lidl niet moeilijk over als je van buiten weer naar binnen loopt. Ze gaan niet vergoeden als je al thuis bent. Lijkt me wel zo logisch.

Hoewel ik moet zeggen dat ik jaren geleden heel veel boodschappen moest doen bij Maxis voor een echt groot bedrag en bij thuiskomst constateerde dat er 24 flessen cola op de bon stonden terwijl ik er 14 had gekocht. De volgende dag teruggegaan en ik kreeg het verschil terug. Erg netjes.

br
door brommobieltje - Apr 11, 2013 om 14:15
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=appel4 schreef op maandag 8 apr 2013, 21:49]ik heb een klacht over/naar de Lidl, ik heb een artikel gekocht welke zij 2 keer hebben gescand wat ik buiten pas zag. Ik krijg mijn geld niet terug. Een klantenservice hebben ze niet en er wordt ook niet op mijn brief gereageerd. Telefonisch (80 cent per minuut) zegt men dat ik pech heb. Kan dit zomaar?

Je moet inderdaad nog in de winkel je bon controleren, het lukt niet altijd om mee te kijken op dat schermpje. Ik controleer dus altijd meteen de bon als ik door de kassa heen ben.
Maar verleden week was ik nogal gehaast, keek die bon niet na, kom ik thuis, en stond er 1 pakje sigaretten teveel gescand op de bon. Nou dan spring je uit je vel natuurlijk, maar er is niets aan te doen. Wel zonde hoor 6.25 teveel betaald.
Dus mensen controleer gelijk je bon.

kanty
door kanty - Apr 12, 2013 om 21:20
284 Antwoorden / 69 Vragen

Wij hebben het gehad bij de Aldi. Dat is dan 60 euro zei ze. Ik zeg dat kan niet. Wat bleek had ze kattenvoer 77 keer aangeslagen i.p.v. 7. Gelijk verekend.

di
door digioma - Apr 12, 2013 om 23:33
646 Antwoorden / 29 Vragen

Paar weken geleden wij Lidl boodschappen voor een week gedaan op zaterdagmiddag laat.
We hadden 8 kaiserbroodjes meegenomen. Ik vond de rekening wel tamelijk hoog voor onze doen, maar het was druk en koud, dus snel naar huis.
Daar de rekening nog eens bekeken en in plaats van 8 waren er 80 broodjes in rekening gebracht.
Direct met de rekening en het dichte zakje met 8 broodjes teruggegaan. We kregen het geld meteen terug in de winkel, met excuses. Allicht; er lagen niet eens 80 broodjes meer toen wij er waren, maar keurig afgehandeld.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Apr 16, 2013 om 23:22
134 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo,
ik had 1 lang tochtbeest (weet je wel, die lange slappe beesten die je tegen een kier kunt leggen waar het tocht) gekocht voor € 10,== bij Aldi op West in Den Bosch.. Op het parkeerterrein in de auto zag ik op de bon 2 van die beesten staan. Ik liep meteen terug, de bedrijfsleider werd er bijgehaald, maar nee hoor. "Wie zegt dat U geen twee van die beesten heeft gekocht??" Ik keek hem met stomheid geslagen aan, ik was op deze reactie helemaal niet bedacht! Misschien ben ik te naïef.. Maar heb het tenslotte wel moeten pikken, want ik kreeg geen € 10,== terug. Meteen de bon controleren, in de winkel nog, bij de balie waar je de boodschappen in de tas kunt stoppen.
Aldi-winkels liggen dikwijls in een niet zo'n heel beste buurt waar mensen naar het schijnt nogal eens proberen om op deze manier geld terug te krijgen. Hoe verzin je het.. En daarom krijgen eerlijke mensen hun teveel betaalde geld niet terug als de caissiëre een fout heeft gemaakt....
M.vr.gr. clijnmarijne